
Sponsorlu Bağlantılar
VURUNTU
İçten yanmalı benzinli motorlarda, genellikle hava-yakıt karışımının silindir içinde, henüz buji çakmadan, aşırı sıkıştırmaya bağlı olarak kendiliğinden, gürültülü biçimde patlaması. Bu durumda benzine, yanmasını yavaşlatan vuruntu önleyici katkı maddeleri ilâve edilir. Bu amaçla en çok kurşun tetraetil [Pb(C2H5)4] kullanılır. Ancak silindirlerde kurşun artıklarının kalmaması için ayrıca 1,2 di brometan ve 1,2 diklor etan da katılır.
Yanma odasındaki hava/yakıt karışımının, kendi kendine patlamasıdır. Buji çaktıktan sonra oluşan alevin; bir alev cephesi halinde yanma odasının diğer kısımlarına ulaşmadan, başka noktalardan karışımın tutuşması sonucu detenasyon oluşur. Vuruntunun şekli, motor parçaları üzerine çekiç ile vuruluyormuş gibi etki yapar. Karbüratör ayarları, soğutma sisteminin iyi çalışması, ateşleme zaman ayarının uygun olması ve yakıtın kalitesi detenasyonu önleme çareleridir. Şehir içinde sık sık duruş ve kalkış yapan otomobilde oluşan karbon birikintisinin fazlalığıda detenasyona neden olur. Detenasyon sonucu; piston, piston kolu, krank mili ve yataklar üzerine fazla yük biner, motor parçaları kısa sürede aşınır ve kırılır, motor gücü düşer ve yakıt tüketimi artar.
İçten yanmalı benzinli motorlarda, genellikle hava-yakıt karışımının silindir içinde, henüz buji çakmadan, aşırı sıkıştırmaya bağlı olarak kendiliğinden, gürültülü biçimde patlaması. Bu durumda benzine, yanmasını yavaşlatan vuruntu önleyici katkı maddeleri ilâve edilir. Bu amaçla en çok kurşun tetraetil [Pb(C2H5)4] kullanılır. Ancak silindirlerde kurşun artıklarının kalmaması için ayrıca 1,2 di brometan ve 1,2 diklor etan da katılır.
Yanma odasındaki hava/yakıt karışımının, kendi kendine patlamasıdır. Buji çaktıktan sonra oluşan alevin; bir alev cephesi halinde yanma odasının diğer kısımlarına ulaşmadan, başka noktalardan karışımın tutuşması sonucu detenasyon oluşur. Vuruntunun şekli, motor parçaları üzerine çekiç ile vuruluyormuş gibi etki yapar. Karbüratör ayarları, soğutma sisteminin iyi çalışması, ateşleme zaman ayarının uygun olması ve yakıtın kalitesi detenasyonu önleme çareleridir. Şehir içinde sık sık duruş ve kalkış yapan otomobilde oluşan karbon birikintisinin fazlalığıda detenasyona neden olur. Detenasyon sonucu; piston, piston kolu, krank mili ve yataklar üzerine fazla yük biner, motor parçaları kısa sürede aşınır ve kırılır, motor gücü düşer ve yakıt tüketimi artar.
MsXLabs & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi & kaynak
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.

Detenasyon (Vuruntu) Nedir?
