Arama

Deccal Nedir? Deccal Hakkında - Sayfa 2

Güncelleme: 9 Haziran 2011 Gösterim: 44.639 Cevap: 12
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
13 Haziran 2010       Mesaj #11
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Deccal'ın özellikleri nelerdir ?

"Hz. Adem'in yaratılışından itibaren Kıyamete kadar geçen süre içerisinde Deccaldan daha büyük bir hadise (diğer bir rivayette daha büyük bir fitne) yoktur."(1) hadis-i Şerif' in de ifade ettiği gibi Deccalın fitnesi yeryüzünün en büyük fitnesidir.
Sponsorlu Bağlantılar

Korkunç bir tahribatın öncüsü olan Deccalı tanımanınvirgul mânevî hayatımız açısından önemi büyüktür. Bu sûretle onun şerrinden korunabilirvirgul mânevî dünyamızı tehlikelerden kurtarabiliriz.

Onu tanımamakvirgul tanıyamamak ise hem büyük bir gafletvirgul hem de birçok riski berebarinde getiren büyük bir felâkettir. Mâdem ki onun gelişi kâinatın en büyük hadiselerinden birisidir. Mâdem ki o firavunlarınvirgul nemrutların yapamadığı tahribatı yapmaktadır. Öyleyse onu tanıma yolunda özel bir gayret sarf etmelidir. Besmele gibi heryerdevirgul her vesileyle adı anılanvirgulvirgul devamlı muhabbeti telkin edilenvirgul âlemi İslâma ve istikbale pek acı tesiri olan bu müthiş adamın mâhiyetinin ne olduğunun bilinmesi için “binler adam hapse girsevirgul hatta îdam olsalarvirgul din-i İslâm cihetiyle yine ucuzdur.” Onun mahiyetinin okunup öğrenilmesiyle en mütemerridler bile mutlak inançsızlıktanvirgul bir derece kurtulurvirgul küfründe şüpheye düşervirgul mağrûrâne ve cür’etkârâne tecavüzlerini tadil ederler.(2)

Deccala bile bile taraftar olmak felâketlerin en büyüğüdürvirgul mânen ölüm demektir.

Halkın yüzde sekseni ehl-i tahkik olmadığı için hakikate doğrudan nüfuz edemez. Ancak âlimlere bakarvirgul onları taklid ederler. Pekivirgul ya âlimler de hakikati bulamamışlarsa? Eğer âlimler de ifrat ve tefrite düşüyorvirgul yanlış kanaatler içerisine giriyorlarsavirgul halk da doğruyu bulamayacakvirgul şüphe ve tereddütlerden kurtulamayacaktır.

Ne yazık kivirgul bu konuda dünden bugüne ifrat ve tefritler olagelmiştir. Geçmişte ve günümüzde yaşayan bir kısım âlimlervirgul Deccalın harika birkısım özelliklerine bakıp böyle bir şeyin olamayacağını söyleyecek kadar ileri giderlerkenvirgul bazı âlimler de hiçbir tevil ve tefsire girmeksizin Deccalı hadislerde anlatıldığı şekliyle aynen bekleme yolunu seçmişlerdir. Birinciler imkânsızlığını belirtirlerkenvirgul ikinciler allah'ın kudreti açısından herşeyin mümkün olduğunuvirgul O diledikten sonra böyle bir Deccalın gelmesinin imkânsız olmayacağını söylemişlerlerdir.

Oysavirgul normal şartlardavirgul bir insanın minareden daha yüksek olmasınınvirgul alnında kâfir yazısı bulunmasınınvirgul kırk günde dünyayı gezmesininvirgul eşeğinin iki kulağı arasındaki mesafenin 40 arşın olmasınınvirgul bağırdığında bütün dünyanın duymasının aynen gerçekleşmesi mümkün değildir. Eğer bu özelliklerde bir adam gelsevirgul herkes onun Deccal olduğunu bilirvirgul bu da imtihan sırrına ters düşer.

Amavirgul bunları Resûlullah bildirdiğine göre inkâr etmeye de imkân yoktur. Bir bir gerçekleşecektir. Ancak tevilleri bilinmelidir ki akıldan uzak görülmesinvirgul ne kadar yerinde ve hikmetli olduğu anlaşılsın.

O halde önemli olan Deccalı nasılsa öyle öğrenmektir. Bu önemi sebebiyledir kivirgul İslâm âlemleri daha küçük yaşlardayken çocuklara Deccalle ilgili bilgilerin verilmesinivirgul hattâ okullarda ders programlarında yer almasını istemişlerdir.

Deccal kolayca nasıl tanınır? Elbette ümmetini her an ve herkesten çok düşünenvirgul onların sevincini sevinçvirgul ıstırabını ıstırap edinen allah Resûlününvirgul ona karşı ümmetini uyarmaması; onun mahiyetvirgul özellikvirgul fonksiyon ve icraatını bildirmemesi düşünülemez. İnsanvirgul İslâmî bir hayatı esas alır ve hadislerde verilen bilgileri göz önüne alırsa onu tanımak zor olmaz. Bir hadis-i şeriftevirgul "Deccalın hayatını ve işlerini beğenmeyenlerin onu tanıyabileceğine"(3) dikkat çekilmiştir. Güçlü bir îmana dayalı İslâmî bir hayatvirgul münafıkâne hareket eden Deccalla onunla mücadeleyi esas alan Hz. Mehdîyi göstermede zorlatmayacaktır.

Hadis-i şeriflerinde onun göze çarpanvirgul en dikkat çekici özelliklerini bildirerek ümmetini teyakkuza davet ettiğini görmemek mümkün değildir. Birçoğu müteşabih ve mecaz yolla anlatılmış olan bu tip hadislerivirgul hadis uzmanları izahvirgul tevil ve tefsir ederek net bir şekilde gözümüzün önüne sermişvirgul işimizi kolaylaştırmışlardır.

Evetvirgul allah Resûlüvirgul Deccalın özelliklerini bir bir anlatmış ve buna rağmenvirgul "Karıştırırsınız diye endişe ediyorum"(4) diye düşüncesini belirtmekten de geri kalmamıştır. Çünkü îman nuru ve ferasetiyle bakılmazsavirgul karıştırma her zaman söz konusudur.

Yahudîliği

Deccal Yahudîdir. İcraatı dikkate alındığındavirgul onun bir Yahudî oluşuvirgul insana hiç de şaşırtıcı gelmez. Yahudîler de zâten bunu övünelecek bir davranış olarak görürler. Alûsî tefsirinde anlatıldığına görevirgul bir gün Yahudîlervirgul Resûlullaha (a.s.m.) gelmişvirgul "Âhirzaman Deccalı bizden olacakvirgul şöyle yapacakvirgul böyle yapacak" demişlerdi. Cenab-ı Hak da bunun üzerine Mü'min Sûresinin 56. âyetini göndermişti.

Ebu's-Suud tefsirinde belirtildiğine göre devirgul Yahudîlerinvirgul Resûlullaha şöyle dedikleri bildirilir:

"Bizim Tevrat'ta zikredilen sahibimiz sen değilsin. Davud'un oğlu Mesih'tir. Yani sizin Deccal dediğiniz. Ovirgul âhirzamanda çıkacakvirgul bütün dünyaya hâkim olacakvirgul artık mülk ve saltanat da bize geçecek."

Gönderilen—yukarıda bahsi geçen—âyette allahvirgul onlara şu cevabı vermişti:
"Kendilerine gelen hiçbir delil olmadığı halde allah'ın âyetleriyle mücadele edenlervirgul hak dini söndürmek gibivirgul aslâ erişemeyecekleri büyük bir hevesi gönüllerinde taşıyorlar. Sen allah'a sığın. Muhakkak ki Ovirgul herşeyi hakkıyla işitirvirgul herşeyi hakkıyla görür."
b. Vücut yapısı

Deccal cüsselivirgul heybetli(5) kızıl renklivirgul 6 kıvırcık saçlıvirgul(7) ensesi kalın ve alnı genişMsn Note bir kimsedir. Kısa ve ayrık bacaklıdır.(9) Alnında "kâfir" yazısı vardır.(10) Okuma yazması olsun olmasın onu her Müslüman okur. İcraatlarını beğenmeyen herkes o yazıyı okuyacaktır.(11)

Bir insanın alnında açık açık kâfir yazısının bulunmasıvirgul herkes bilir ki imtihan sırrına ters düşer. Öyleyse bununla başka bir mânâ kastedilmiş olmalıdır. Şuâlar'da buna şöyle tevil getirildiğini görüyoruz:
"Bunun bir tevili şudur ki: o Süfyanvirgul kendi başına Frenklerin serpuşunu koyupvirgul herkese de giydirir. Fakatvirgul cebir ve kànun ile tamim ettiğindenvirgul o serpuş dahi secdeye gittiği içinvirgul inşaallahvirgul ihtidâ eder (hidayete gelir); daha herkesvirgul yalnız istemeyerek onu giymekle kâfir olmaz."(12)
c. Tek gözlülüğü

Deccal tek gözlüdür.(13)

Resûllullah birgün Deccaldan söz açarakvirgulŞüphesizvirgul ben sizivirgul ona karşı uyarıyorum. Hiçbir peygamber yoktur kivirgul gönderildiği toplumu ona karşı uyarmamış olsun. Nitekim Hz. Nuh da (a.s.) kavmini ona karşı uyarmıştı. Ama ben size Deccal hakkında hiçbir peygamberin kavmine söylemediği bir söz söyleyeceğim. Haberiniz olsun kivirgul o kördürvirgul Halbuki allah asla kör değildir."(14) buyurmuşlardı.

Kör olduğu halde insanlaravirgul "Ben sizin Rabbinizim' der. Halbuki sizin Rabbiniz kör değildir (yaratıklara benzemektenvirgul her türlü kusur ve noksanlıktan uzaktır).”(15)

allah kör değildir. Dikkat edin. Mesih-ı Deccalın sağ gözü kördür. Gözü sanki fırlamış bir üzüm tanesi gibidir.”(16) "Silik gözlüdür."(17)

Rivayetlerde Deccalın gözünün yeşil renkli bir camavirgul(18) ve parlak bir yıldıza benzetildiği de görülmektedir.(19)

Kurtubî bu rivayetlere dayanarakvirgul Deccalın iki gözünün de kusurlu olduğunuvirgul bir gözünün nurunun çekilmişvirgul diğerinde de yaratılıştan bozukluk olduğunu söylemektedir.(20)

Bu körlüğün onun kalb gözünün kör olduğu anlamına geldiği de belirtilmiştir.(21)

Mevlâna isevirgul "İnsan hevâ ve gazab sebebiyle kör olur" derken bu körlüğün başka bir yönünü nazara verir.

Folklörde ise tek gözlülüğün kötüler ve zorbalar için kullanıldığını görüyoruz. Deccal için kullanılan tek gözlülük de "herşeyin kötüsü" anlamına gelmektedir. Arap folklöründe "gözleri cam gibi" tabiri de kadınlara düşkün kimse için kullanılmaktadır.(22)

Tek gözü kör anlamına gelen Arapça a'ver kelimesinin "içinde asla hayır bulunmayan kimse" için de kullanılması(23) oldukça mânâlıdır.

Nitekim Muhammed Abduhvirgul Deccalı hurafelerinvirgul yalancılık ve kötülüklerin sembolü olarak görür. Muhammed el-Behî ise Deccalın çıkışınıvirgul toplumda fesat ve anarşinin yaygınlaşması ve materyalizmin hâkimiyet kurması olarak değerlendirir ve "Deccal zirveye çıkacak olan materyalizmin sembolüdür" der. Muhammed Esed'e göre ise bu özellik sadece maddeyi görenvirgul mâneviyata kapalıvirgul bir kısım olağanüstülükleri olan Batı medeniyetine tıpa tıp uymaktadır. Esed’in bu yorumuvirgul Bediüzzaman'ın gerçek İsevîlikten uzaklaşan Batı için kullandığıvirgul "Deccal gibi bir tek gözü taşıyan kör dehâ"(24) ifadesiyle uyum arz etmektedir.(25)

Bediüzzaman ise Büyük Deccalın bir gözünün körvirgul diğerinin ona nisbeten kör hükmünde olduğunuvirgul gözünde ispirtizma nev'inden büyüleyici bir manyetizmavirgul İslâm Deccalının davirgul bir gözünde teshir edici manyetizma bulunduğunu söylerken(26) bunları şöyle yorumlamaktadır: "Hattâ rivayetlerdevirgul 'Deccalın bir gözü kördür’ diyevirgul nazar-ı dikkati gözüne çevirerekvirgul büyük Deccalın bir gözü kör; ve ötekinin bir gözü öteki göze nisbeten kör hükmünde olduğunu hadiste kaydetmeklevirgul onlar kâfir-i mutlak bulunduğundan yalnız münhasıran bu dünyayı görecek birtek gözü var ve âkibeti ve âhireti görebilecek gözleri olmamasına işaret eder."

Bu izahlardan sonra Bediüzzamanvirgul "Ben bir mânevî âlemde İslâm Deccalını gördüm. Yalnız birtek gözünde teshirci bir manyetizma gözümle müşahede ettim ve onu bütün bütün münkir bildim. İşte bu inkâr-ı mutlaktan çıkan bir cür'et ve cesaretle mukaddesâta hücum eder. Avam-ı nâs hakikat-i hali bilmediklerindenvirgul harikulâde iktidar ve cesaret zannederler"(27) der.

Kütüb-ü Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi'nde ise bu konuda şu ifadelere yer verildiğini görüyoruz:

"Deccalın yol açtığı âhirzaman fitnesininvirgul en bariz ve en mühim vasfı dine karşı olmasıdır. Âhirzamanda ortaya çıkacak bir kısım beşerî (hümanist) görüşler ve değerlervirgul dinin yerini almaya çalışacaktır. Kendisine resmen din denmese bile ortaya attığı sistemivirgul kurmaya çalışacağı nizamıyla akide nokta-i nazarından aynen bir din hüviyetini alacaktır. Bu yeni dinvirgul beşer üstünde mevcut her çeşit İlâhî hâkimiyeti kaldırmak için inkâr-ı ulûhiyeti akidesine temel yapar. Her çeşit dinî değerlerin yerine beşerî bir put (hevâ) dikmeye çalışır. Temel mâbûdu madde ve insan olan lâdinî bir dindir. Hadis-i şeriflerden lâdinî olanların İslâmiyeti ortadan kaldırmaya çalışacakları ve mü'minlerin çeşitli hakaretlere maruz kalacakları anlaşılmaktadır. Bunların hem geçmiştevirgul hem günümüzde aynen çıktığı şüphesizdir."(28)

Acaba Deccalın bir gözünün kör olmasının özellikle bildirilmesinin hikmeti ne olabilir? Müslümanların kolayca onu tanımalarını sağlamak için olabilir. Tanısınlar kivirgul gösterebileceği harikulâdeliklerevirgul hilelerevirgul büyüleyiciliğine aldanmasınlar. Gerek maddeten kör olduğunu ve gerekse âhireti inkâr edip dünyayı gâye-i hayat yaptığını görenler onu tanımakta güçlük çekmezlervirgul münkirliğini hemen fark edervirgul kusurlu haliyle kendini ilahlaştırmasına sadece gülüp geçerler.

d. Çocuğunun olmaması

Resûl-i Ekrem (a.s.m.)virgul Deccal konusunda ümmetini dikkate davet ederkenvirgul zaman zaman Sahabîlerininvirgul Deccal hakkındavirgul merak ve korkuyla sordukları sorulara da cevap vermişvirgul

Bunlardan biri de onun çocuğunun olmayacağıdır.(29) Onun bu halivirgul Kevser Sûresindeki "ebtervirgul" yani "soyu kesik" tabiriyle bütünüyle uygunluk arz etmektedir. Sûreninvirgul ayrıca ebced hesabıyla ona işaret ettiği belirtilmektedir.

tanımada zorluk çekmemeleri için özelliklerini anlatmıştır.e. Minareden yüksek oluşu

Rivayetlerden Deccalın fevkalâde büyükvirgul hatta minareden daha yüksekvirgul Hz. İsa'nın da ona nisbeten çok küçük olduğunu(30) öğreniyoruz. Hatta Hz. İsâ onu öldüreceği vakitvirgul on arşın yukarıya atladığında ancak kılıcıyla dizine vurabilmektedir. Demek ki Deccal Hz. İsa'dan on yirmi misli daha büyüktür.

Hz. Ali'nin belirttiğine göre Süfyan da cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkarvirgul sonra da Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup eder.(31)

Tamamen maddecivirgul tabiatçıvirgul allah'ı inkâr edenvirgul kendinde bir nevî sahte tanrılık tahayyül edenvirgulvirgul Hz. İsa'ya göre çok büyük olmasıvirgul iktidar ve icraatının büyüklüğünevirgul maddî ve siyasî gücünün fazlalalığına işaret eder. Rivayetlerdenvirgul âhirzamanda çıkacak şahısların fevkalâde iktidarlara sahip olduğunun anlaşıldığını belirten Bediüzzamanvirgul bunu tevil ederkenvirgulvirgul bir ayağının Büyük Okyanustavirgul diğer ayağının da Port-Artür kalesinde gösterildiğinivirgul bu sûretle şahs-ı mânevîsinin dehşetli büyüklüğünün o şahsiyetin mümessilinde ve büyük heykellerinde ifade edildiğini anlatır.(32)

Diğer bir yerde ise şu teviline rastlıyoruz:

"'Lâ ya'lemü'l-gaybe illallah (Gaybı ancak allah bilir) bunun bir tevili şu olmak gerektir ki: İsa Aleyhisselâmı nûr-u îman ile tanıyan ve tâbi olan cemaat-i ruhaniye-i mücahidînin kemiyeti (mücahid ruhânî cemaatinin sayısı)virgul Deccalın mektepçe ve askerce ve maddî ordularına nisbeten çok az ve küçük olmasına işaret ve kinayedir."(33)

Kastamonu Lâhikası'nda da yukardaki hadisi hürafe ve muhal gören zındıkları sustururvirgul onu görünürdeki anlamıyla aynen gerçekleşecekmiş gibi itikad eden zahirî hocaları da ikaz eder tarzda farklı mânâlarından bir tanesinin gerçekleştiğini söyleyen Bediüzzamanvirgul İkinci Cihan Savaşında ortaya çıkan tabloyu nazara verir. İsevîliği muhafazaya çalışan bir hükümetlevirgulvirgul pis menfaati için Müslümanlar arasında ve Asya'da dinsizliğin yayılmasına taraftar olan fitnekâr ve cebbar hükümetler ve taraftarlarının şahs-ı mânevîleri cisimleştiği takdirde üç cihetle hadis-i şerife uygunluk arz ettiklerini söyler:

Birinci cihet: Hakiki İsevî dinini esas tutan İsevî ruhânî cemaatiyle onlara karşı dinsizliği yaymaya başlayan cemaatvirgul ayrı ayrı birer vücut giyecek olsalarvirgul birincisi ikincisine göre minare boyundaki bir insanın yanındaki bir çocuk kadar da kalmaz.

İkinci cihet: Resmî îlânıylavirgul "allah'a dayanıp dinsizliği kaldıracağımvirgul İslâmiyeti ve İslâmları himaye edeceğim" diyen ve yüz milyon küsür nüfûsuyla dört yüz milyona yakın bir nüfûsa; Bolşeviklerevirgul müttefikleri olan Çin ve Amerika'ya gâlibâne ve öldürücü darbe vuran hükümetteki muharip cemaatin şahs-ı mânevîsiylevirgul mücadele ettikleri dinsizlerin şahs-ı mânevîsi cisimleşsevirgul minare boyundaki bir insana nisbeten küçük bir insan gibi kalır. "Deccal dünyayı zabt eder" şeklindeki rivayetvirgul "Dünya ekseriyetle ona taraftar olur" demektir. Nitekim öyle de olmuştur.

Üçüncü cihet: Avrupa içerisinde dörtte bir bile yer işgal etmeyenvirgul dine dayanıp Hz. İsa'nın vekâletini dâvâ ederek Asyavirgul Afrikavirgul Amerika ve Avusturalya'ya karşı gâlibâne savaşan bir hükümetin şahs-ı mânevîsiyle diğerlerinin şahs-ı mânevîleri bir insan sûretine girselervirgul hadis-i şerifin farklı mânâlarından birisi daha kendini göstermiş olacaktır.(34)

İktidarlarının fevkalâde ve harika görülmesinin diğer bir sebebini ise şöyle izah eder Bediüzzaman:

Ekser icraatları tahribat ve müştehiyyat (nefsin hoşuna giden şeyler) olduğundan fevkalâde bir iktidar görünürvirgul çünkü tahrip kolaydır. Bir kiprit bir köyü yakar. Müştehiyyat isevirgul nefisler taraftar olduğundan çabuk sirayet eder.”(35)

Rivayetlerde her iki Deccalın da harikulâde icraatvirgul fevkalâde iktidar ve heybetli gösterilmelerivirgul

Şuâlar'da bunun da dört cihet ve sebebi—özetle—şöyle anlatılır:

Birincisi: İstidrac eseri olarakvirgul müstebidâne olan koca hükümetlerindevirgul cesur orduların ve faal milletin kuvvetiyle vukûa gelen gelişme ve iyiliklervirgul haksız olarak kendilerine isnad edilerekvirgul şahıslarının binlerce adam kadar bir iktidara sahip olduğu sanılır.

İkincisi: Her iki Deccal davirgul büyük bir istibdadvirgul büyük bir zulümvirgul büyük bir şiddet ve dehşet ile hareket ettiklerindenvirgul iktidarları da büyük görünür. Öyle bir istibdad sürerler kivirgul kànunlar perdesi altında herkesin vicdanına ve mukaddesatınavirgul hattâ elbisesine müdahale ederler.

Üçüncüsü: Her iki Deccal davirgul İslâma ve Hıristiyanlığa şiddetli bir intikam besleyen gizli bir Yahudî komitesinin yardımınıvirgul kadın hürriyetlerini maske olarak kullanan bir komiteyivirgul İslâm Deccalı da mason komitelerini aldatıp desteklerini kazandıklarındanvirgul iktidarları dehşetli bir iktidar zannedilir. "Hem bazı ehl-i velâyetin istihracatıyla anlaşılıyor kivirgul İslâm devletinin başına geçecek olan Süfyanî Deccal ise; gâyet muktedir ve dahî ve faal ve gösterişi istemiyen ve şahsî olan şan ve şerefe ehemmiyet vermeyen bir sadrazam ve gâyet cesur ve iktidarı metin ve cevval ve şöhretperestliğe tenezzül etmeyen bir serasker bulurvirgul onları teshir eder (emri altına alır). Onların fevkalâde ve dâhiyâne icraatlarınıvirgul riyasızlıklarından istifade ile kendi şahsına isnad ve o vasıta ile koca ordunun ve hükümetin teceddüt (yenilik) ve inkılâb ve Harb-i Umûmî inkılâbından gelen şiddet-i ihtiyacın sevkiyle işledikleri terakkiyâtı şahsına isnad ettirerek şahsında pek acip ve harika bir iktidar bulunduğunu meddahlar tarafından işâa ettirir (yaydırır)."

Dördüncüsü: Büyük Deccalın ispirtizma nev'inden teshir edici (büyüleyici) özellikleri bulunur. İslâm Deccalının da gözünde teshir edici bir manyetizma vardır. Sadece dünyayı maksat edinen bu münkirvirgul mutlak inançsızlıktan çıkan bir cür'et ve cesaretle mukaddesâta hücum eder. İşin hakikatini bilmeyen halkvirgul bunu harikulâde bir iktidar ve cesaret olarak görür.(37)

f. Kırk günde dünyayı gezmesi

Rivayetlerdenvirgul Deccal çıktığında bütün dünyanın işiteceğinivirgul kırk günde dünyayı gezeceğinivirgul

Deccalın eşeğinin iki kulağı arasındaki mesafe ise kırk arşını bulmaktadır. (yaklaşık 27 m).(39)

Çağdaş bazı âlimler bundan maksadın iki kanadı arası kırk arşını bulan bir uçak olduğunu söylerler. Herhalde “yeryüzünün ayaklarının altında koçun derisinin yünden dürüldüğü gibi dürülmesi (öylesine hızlı gitmesi)(40) bundan olsa gerek.

"Deccal önüne bulutu katan rüzgâr gibi hızlı gider"(41) rivayetinden de onun hızlı araçlardan yararlanacağınıvirgul sür'atli icraat yapacağını anlıyoruz.

allah Resûlüvirgul kırk günde dünyayı dolaşan Deccalın Mekke ve Medine hariç ayak basmadık belde bırakmayacağını bildirir.(42)

Şuâlar'da da belirtildiğine görevirgul Deccal zamanında haberleşme ve seyahat araçları o derece gelişir kivirgul bir hadise bir günde bütün dünyada işitilir. Ve bir adam kırk günde dünyayı dolaşabilecekvirgul yedi kıtasınıvirgul yetmiş hükümetini görebilecek ve gezebilecektir.

Bu rivayet aynı zamanda keşfedilmeden on asır öncesinde trenvirgul otomobilvirgul otobüs ve uçak gibi araçlardan mûcizâne haber vermektedir.

Ancak Deccalvirgul deccallık haysiyetiyle değilvirgul aksine gâyet müstebid bir kral sıfatıyla işitilir. Gezmesi de her yeri istilâ etmek için değilvirgul aksine fitneyi uyandırmak ve insanları baştan çıkarmak içindir. Bindiği eşeği de bir kulağı Cehennem gibi ateş ocağıvirgul diğer kulağı Cennet gibi güzelce tezyin ve tefriş edilmiştir. Düşmanlarını ateşli başınavirgul dostlarını da ziyafetli başına gönderir. Veyahut onun eşeği dehşetli bir otomobil veya uçak veyahut da daha başka birşeydir.(43)

Konuyla ilgili Bediüzzamanla talebeleri arasında geçen enteresan bir hatırayı da buraya alalım: İnebolulu Ziya Dilekvirgul gelişen hadiseler ışığında Deccalın çıktığına inanmaktadır. Ancak bazı müteşabih hadisleri anlamakta da zorlanmaktadır. Bunlardan biri şöyle: "Deccalın eşeğinin kulakları fil kulağı gibi kocamanvirgul ayakları yumuşak olacak. Yürürken de şiddetli bir ses ve pis bir konu çıkaracak." Konuyu bir ziyaretlerinde Bediüzzaman'a sorarlar. O da şu cevabı verir: "Kardaşımvirgul şu bindiğiniz otomobil bir parça o tarife benzemiyor mu? Bunun da kapıları fil kulağı gibivirgul ayakları (lastikleri) yumuşak ve giderken de arkasından hem bir pis kokuvirgul hem de ses çıkarıyor."(44)

Eski zamanın zındıkları bu tip rivayetleri imkânsız görüp inkâra kalkarlarkenvirgul şimdikiler de normal görmektedirler.(45)

g. Harikulâdelikleri

Deccalın bir kısım harikulâdelikleri vardır. Sihirvirgul manyetizmavirgul ispirtizma gibi istidracî harikalarla kendini muhafaza edervirgul birçoklarını emri altına alır.(46)

Pekivirgul Deccal inançsız biri olduğu halde nasıl olur da böylesine olağanüstülükler gösterebilir ?

Bilindiği gibi kâfirlerin gösterdikleri olağanüstülüklere "istidraç" denilir. Bunlar onlara bir üstünlük sağlamazvirgul sadece inançsızlıklarını arttırır. Tabiî bunu şerre âlet ettikleri için baskı kurarvirgul etkili olurvirgul etraflarında o ölçüde de insan toplarlar.

Deccal da böyledir. Ebû Hanife'nin dediği gibi ondaki bu haller istidraç kàbilindendir.(47) Her ne kadar Firavun gibi ilâhlık dâvâsında da bulunsavirgul birkısım harikulâdelikler de göstersevirgulvirgul beşerî özelliklere sahip bir yaratıktan başka birşey değildir. Ve îmanlı gönüller onun bu hîlekârlığını anlamakta zorlanmazlar.

Deccala birçokları boyun büktükleri halde gençlik dolu bir mü'min karşı çıkar. Deccal da onu başından ikiye böler. Sonra da diriltip îman etmesini ister. Fakat tam aksi mü'minin onun Deccallığı hakkındaki kanaati daha da pekişir. Resûlullahın âhirzamanda çıkacağını bildirdiği Deccalın o olduğuna şâhit olur. Bunun üzerine Deccalın gücü gidervirgul artık kimseyi öldürüp diriltemez hale gelir.(48)

Bunu yine mecaz olarak düşünmek mümkündür. Halimî (öl. 1012) ise Deccalın öldürüp diriltmesinin bir çeşit tedavî yoluyla olacağını söylemektedir.(49)

h. Cennet ve cehenneminin bulunuşu

Kur’ân-ı Kerimde meşhur bir Talut kıssası vardır. Talut askerleriyle birlikte bir nehir imtihanına tâbi tutulur.

Deccalın yanında da iki nehir vardır ve âhirzamanın insanları da bu nehirlerle imtihan edilirler.

Deccalın iki nehrine geçmeden öncevirgul aralarındaki benzerlikleri anlama açısından Talut’un nehir kıssasına bir göz atalım.

Her devirde zulüm ve işkenceye maruz kalan İsrailoğullarıvirgul Hz. Musa’dan (a.s) sonra yine sıkıntılarla başbaşa kalmışvirgul düşmanlarıyla baş edebilmek için peygamberlerinden bir kumandan istemişvirgul “Bize bir kumandan tayin et de allah yolunda savaşalım” demişlerdi.

Peygamberleri onlara şu îkazı yaptı: “Sakınvirgul üzerinize savaş farz kılındıktan sonra harp etmekten kaçınmayasınız.”

Onlarvirgul “Bize ne oluyor ki allah yolunda savaşmayalım” demişlerdi. “Biz ki yurdumuzdan çıkarılmışvirgul evladlarımızdan ayrı düşürülmüşüz.”

Fakat onlara savaş farz kılındığında az bir kısmı hariç hepsi sözlerinden döndüler.

allahvirgul onlara Talut’u kumandan tayin etti. Talutvirgul ordusuyla düşmana yürüdü. Bir nehre geldiler. İşte o anda önceki imtihanlarına bir imtihan daha eklenecekti. Talut dedi ki:

allah sizi bir nehirle imtihan edecek. Kim o nehrin suyundan içerse benden değildir. Kim ondan içmezse şüphesiz o bendendir. Ancak bir avuç içmenin zararı yoktur.”

Onlardan pek azı müstesnâvirgul geri kalanı o nehrin suyundan içtiler. Talût ve beraberindeki mü’minler nehri geçincevirgul kalanlarvirgul ‘Bugün bizim Câlût ve askerine karşı koyacak gücümüz yok’ dediler. Âhirete inanıp allah’ın huzuruna çıkacaklarını bilenler ise onlara şöyle cevap verdiler: ‘Nice az topluluklarvirgul nice kalabalık topluluklara gâlip gelmişlerdir. allah sabredenlerle beraberdir.’

Onlar Câlût ve ordusuna karşı meydana çıktıklarında isevirgul ‘Ey Rabbimizvirgul’ dediler. ‘Üzerimize sabır yağdır. Ayaklarımızı sâbit kıl. Ve kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et.”

Sonra allah’ın izniyle düşmanı hezimete uğrattılar. Davud da Câlût’u öldürdü.

Bu hadise Bakara Sûresinin 246-251. âyetleri arasında anlatılır.

Şimdi de Tâlut'la Hz. Mehdînin benzerliklerine geçelim.

Tâlûtvirgul cesurvirgul gözüpek büyük bir komutandı. Hz. Mehdî de en şirret düşmanlara karşı dahi gözünü budaktan esirgemeyen bir mâneviyat komutanı.

Tâlût ve askerleri nehirden su içmemek üzere imtihana tâbi tutulmuşlarvirgul su içenler güç ve tâkâttan düşüp yığılıp kalmışvirgul içmeyen az bir grup ise kahramanca düşmanla çarpışıp gâlip gelmişti.

Hz. Mehdî ve askerlerivirgul yani talebeleri de Deccalın nehirleriyle imtihana tâbi tutulacaklar. “Sayıları Tâlût’un askerlerinin sayısı kadar”(50) olan "ihlasvirgul sadakat ve tesanüd"ü esas tutanvirgulvirgul onun tatlı sulu nehrinin aslında ateşvirgul parlak bir ateş gibi görünen nehrinin ise soğuk su olduğunu görüp tatlı sudan içmeyeceklerdir. İçenler de imtihanı kaybedeceklerdir.


Şimdi Resûlullahın bahsettiği Deccalın bu iki nehrine geçelim.

Bir gün allah Resûlü (a.s.m.)virgul Sahabîlerine Deccalı anlatırkenvirgul "Ben Deccalın yanında neler bulunduğunuvirgul kendisinden daha iyi bilirim" diye söze başlıyor ve şunları anlatıyor:

"Onun yanında akan iki nehir vardır. Biri dış görünüşüyle beyaz bir sudur. Diğeri de parlak bir ateş olarak görülür. Kim ona yetişirsevirgul ateş olarak görünen nehrin yanına varsın ve başını eğip ondan içsin. Zira bu parlak ateş gibi görünen nehirvirgul soğuk bir sudan ibarettir."(51)

Başka bir rivayette Deccalla birlikte su ve ekmek dağlarının bulunduğu da belirtilir.(52)

Müslim'de yer alan başka bir hadiste ise onun cennet ve cehennemi bulunduğuvirgulvirgul cennetinin de cehennem olduğu bildirilir.(53) Kendine tâbi olanları cennetinevirgul tâbi olmayanları da cehennemine atar.(54)

Âlimlervirgul bu hadisleri yorumlarkenvirgul Deccalın kendisine boyun bükmeyen mü'minleri eziyet ve işkencelere atacağını belirtirler. Aliyyü'l-Karîvirgul "Onun suyu nimet ve lezzetvirgul ateşi de meşakkatvirgul azap ve elemdir"(55) der. Deccalı tanımayan mü'minlerin sıkıntıvirgul belâvirgul çile ve meşakkat içerisinde kalacaklarınıvirgul buna rağmen allah'ın lütuf ve ihsanıyla rızavirgul şükür ve sabır gösterecekleri anlatır.(56)

Bir hadis-i şerifte bu durum anlatılırkenvirgul Deccalı tanımayanvirgul reddeden topluluğun kıtlığa maruz kalacağınıvirgul mallarına el konulacağınıvirgul aksine onu kabul edenlerin nimetlere mazhar olacakları açıkça bildirilmektedir.(57)

Askalanî de cennetten maksadın lezzet ve nimetvirgul cehennemden maksadın da işkence ve azap olabileceğini belirtmektedir.(58)

Elindeki maddî güç ve imkânlavirgul zekâ ve kurnazlığıyla istibdat kuran Deccalvirgul kendini kabul etmeyen bir kavmi kıtlık belâsına atarvirgul ellerinde hiçbir mal bırakmaz.(59)

Evetvirgul fitneyi en büyük koz olarak kullanan Deccalvirgul medeniyetin zevk ve eğlencelerinivirgul nefsin hoşuna gidecek her şeyi taraftarlarınınvirgul dostlarının önüne serervirgul onları makamvirgul mevkî ve maddî imkânlarla el üstünde tutarvirgul refah ve saadet sunarvirgul yani onlara bir nevi cennet hayatı yaşatır. Kendini tanımayan kimseleri yoklukvirgul azapvirgul işkence ve sıkıntılara atarvirgul hayatlarını zindana çevirir. Hapishaneler onun zamanında bir nevi cehenneme döner.

Onun zamanında okullar hûrî ve gılmanın çirkin bir sûretivirgul hapishane de azap yeri ve zindan haline dönerkenvirgul onun merkebininvirgul yani bindiği trenin bir kulağıvirgul yani bir tarafı dostları için ziyafet alanıvirgul diğer kulağı davirgul ateş ocağı olur.(60)

ı. Bilginleri kendine bende etmesi

Rivayette var ki: "Süfyan büyük bir âlim olacak; ilim ile dalâlete düşer. Ve çok âlimler ona tâbi olacaklar."(61)

Çağımız âlimlerinden Muhammed Gazalîvirgul Deccalı tabiat ilimlerine vâkıf bir Yahudî âlimi olarak nitelendirir ve onun haktan sapan Yahudîlerin vicdanını temsil ettiğini söyler.(62)

Bediüzzaman'ın belirttiğine göre ise Deccal birkısım padişahlar gibi kuvvetvirgul kudretvirgul kabilevirgulvirgul cesaret ve servet gibi bir saltanat vasıtası olmadığı haldevirgul zekâvetivirgul fenni ve siyasî ilmiyle o mevkii kazanır. Ve aklıyla birçok âlimin aklını emri altına alırvirgul etrafında fetvâcı yapar. Birçok öğretmenleri de kendine taraftar edervirgul dinderslerinden soyutlanan millî eğitimi rehber edip tamimine şiddetle çalışır.(63)

Birer İslâm Deccalı olan Cengiz ve Hülagu; Cafer Hocavirgul Danişmend Hacip gibi hocaları destekçi buldukları gibivirgul büyük Deccalla Süfyan da bir kısım hocaları kendilerine fetvacı edineceklerdir.

Bağırınca bütün dünyanın duyması

Deccal çıktığında müthiş bir şekilde bağırırvirgul nâra atar kivirgul Doğu ve Batının bütün halkı onu duyar.(64) İslâm Deccalı öldüğünde devirgul ona hizmet eden şeytanvirgul İstanbul'da Dikilitaş'ta "O öldü!" diye bütün dünyaya bağıracak ve herkes o sesi işitecek.(65)

Normal şartlarda bir insanın sesi ne kadar gür olursa olsunvirgul sesini dünyaya duyurması mümkün olmaz. Böyle olsa bu insan yaratılışına ve imtihan sırrına ters düşer. Çünkü o zaman Deccalı herkes tanır.

Mâdem ki bunu Resûl-i Ekrem (a.s.m.) bildirmiştir; doğrudurvirgul haktır. Ama te'vili vardır. Bugün artık herkes biliyor kivirgul radyovirgul televizyon gibi cihazlarla herhangi bir konuşmavirgul hem de ânında dünyanın dört bir yanında işitilebilmektedir. Demek kivirgul Deccalvirgul teknolojinin böylesine geliştiği bir devirde çıkacakvirgul bunlardan da faydalanarak icraatını sürdürecektir.

İşte Deccalın kuvvetli görünmesinin sebeplerinden biri devirgul bu harika âlet ve cihazlardan faydalanmasıvirgul sûistimal etmesidir.

Yeri gelmişken Resûlullahınvirgul keşiflerinden yüzyıllarca önce telgrafvirgul telefonvirgul radyovirgul televizyon gibi cihazların keşfedileceğine ve Deccalın böyle bir zamanda geleceğine işaret etmesini onun ap açık gaybî bir mûcizesi olarak tecellî ettiğini belirtelim.

j. Elinin delik olması

Deccalın elinin delik olması isevirgul onun israfa düşkün birisi olduğunu gösterir. "Falan adamın eli deliktir" dediğimizdevirgul onun müsrif birisi olduğunu nasıl anlatmaya çalışıyorsak; Deccalın elinin delik oluşundan davirgul oyunvirgul eğlence ve sefahet yolunda elinde para tutmaz bir kimse olduğunu anlıyoruz. "Süfyan israfı teşvik etmeklevirgul şiddetli bir hırs ve tamaı uyandırarak insanların o zaif damarlarını tutup kendine musahhar eder... İsraf eden ona esir olurvirgul onun dâmına düşer."(66)

Bediüzzaman'a Dâru'l-Hikmeti'l-İslâmiyede iken Süfyan'dan sorarlar: "Bir su içecekvirgul onun eli delinecek ve bu hâdise ile 'Süfyan' olduğu bilinecek."

O da şu cevabı verir: "Bir darb-ı mesel var: Çok israflı adama 'Eli deliktir' denilir. Yani elinde mal durmuyorvirgul akıyorvirgul zâyi oluyor' deniliyor. İşte o dehşetli adam bir su olan rakıya mübtelâ olupvirgul onun ile hasta olacak ve kendisi hadsiz israfâta girecekvirgul başkalarını da alıştıracak."(67)

k. Fitnesinin câzip olması

Bir rivayette bildirildiğine görevirgul "Fitne-i âhirzaman o kadar dehşetlidir kivirgul kimse nefsine hâkim olamaz."(68) Bu sebepledir kivirgul mü'minler kabir azabından sonravirgul "Bizi Deccalın ve âhirzamanın fitnesinden koru" (69) duâsını vird-i zebân etmişlerdir.

Çünkü o fitneler nefisleri kendilerine çekervirgul meftûn eder; insanlar istekleriylevirgul belki zevkle içine atılırlar. Meselâ o devirde Rusya'da hamamlara kadın erkek beraber çıplak girerler. Kadın kendi güzelliklerini göstermeye fıtraten meyyal olduğundanvirgul seve seve o fitneye atılırvirgul baştan çıkar. Fıtraten güzelliğe düşkün erkekler de nefsine mağlup olupvirgul o ateşe sarhoşâne bir sürûr ile düşervirgul yanar. İşte dans ve tiyatro gibi zamanın oyunlarıvirgul büyük günah ve bid'alarıvirgul birer câzibedarlık ilevirgul pervâne gibivirgul nefisperestleri etrafına toplarvirgul sersem eder.(70)

Deccalvirgul sefahetin her türlüsünden istifade edervirgul kendisi sefahete düşkün olduğu gibivirgul
nefislerine düşkün insanları da câzip fitnesine çeker. Kolayca taraftar bulduğu için taraftarları çok olur.


Son düzenleyen Daisy-BT; 9 Haziran 2011 23:33 Sebep: İfadeler kaldırıldı.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
BARANARON - avatarı
BARANARON
Ziyaretçi
19 Temmuz 2010       Mesaj #12
BARANARON - avatarı
Ziyaretçi
AÇIN GÖZLERİNİZİ DECCAL PARA'DIR

Sponsorlu Bağlantılar
Tek gözü kördür : sende varsa iyi yoksa yaşama şansın yok

Saçları kıvırcıktır: PARA sistemi çok karmaşık bir yapıdır herkes anlamaz ancak eğitimle anlaşılabilir. BORSA FAİZ DEVELASYON,ENFLASYON V.S

Anlında KAFİR yazar: PARA'nın tek amacı hayatımızı daha iyi yaşamamız içindir,bunu böyle kabul edersen sorun yoktur ama dersen ki O BENİM TEK KURTULUŞ YOLUM İŞTE SENDE KAFİR OLDUN.

DAHA yazarım ama gerek yok SİZE TAVSİYEM DÜNYA EKONOMİSİNE ÜLKE EKONOMİLERİNE TV'LERE BİR BAKIN

BU KADAR KONUŞULAN BAŞKA BİR VARLIK MADDE GÖRDÜNÜZ MÜ?

ÇIKIŞ YILI KENDİSİNİ İLAH İLAN ETME YILI 1980 dir

ESKİLERİN BİR SÖZÜ;

''ESKİDEN BİR SÖZÜMLE HERŞEY OLUYORDU,ŞİMDİ İSE ÇEK BİLE KABUL EDİLMİYOR Msn Happy ''
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
9 Haziran 2011       Mesaj #13
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Deccal

Kuran'da sözü edilmemekle birlikte, hadislerde anlatılan ve İslâm dünyasında, kıyamet gününe yakın çağlarda ortaya çıkacağına inanılan yalancı Mesih.

Eşek üstünde dünyayı dolaşacak, aç insanlara yiyecek dağıtarak kendine bağlayıp onları kötülük yapmaya kışkırtacak, yeryüzüne kırk gün ya da kırk yıl egemen olduktan sonra Mehdi ya de gerçek Mesih gelerek onu öldürecektir. Deccal kıvırcık kızıl saçlı, kalın enseli, iriyarı, alnının ortasında, bir ur gibi dışarı fırlamış tek gözü olan bir kişi olarak betimlenir. Yahudi bir anadan doğacağına inanılır.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

Benzer Konular

4 Ekim 2012 / virtuecat Edebiyat
21 Ağustos 2011 / Misafir Din/İlahiyat