Ziyaretçi
NİHAN ATLIĞ ATAY
(1960 – )
(1960 – )
Yeni kuşaktan bir kadın bestecimiz olan Atay, yaratıcı çalışmalarının yanı sıra, İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı kompozisyon bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
İlk müzik derslerine altı yaşındayken ünlü eğitimcimiz ve müzik yazarımız Halil Bedii Yönetken’le başlayan Atay, 1967 yılında İstanbul Belediye Konservatuarı piyano bölümüne girmiş, Meral Yapalı, Suna Erel ve Ferdi Statzer ile piyano çalışmıştır. 1977’de konservatuarı bitiren bestecimiz, aynı yıl Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’na geçerek kompozisyon bölümünde Öğrenim yapmaya başlamış, Adnan Saygun, İlhan Usmanbaş, Cengiz Tanç ve Sarper Özsan’ın öğrencisi olarak konservatuarın bu bölümünü 1984 yılında bitirmiştir.
Atay’ın Türk bestecilerinin yapıtları üzerine analiz çalışmaları vardır. Bu çalışmalardan bazıları, Necil Kazım Akses’in “PORTRELER”i (master tezi 1986), İlhan Usmanbaş’ın “SORUŞTURMA” başlıklı yapıtıdır (doktora tezi 1990).
Bestecilik kavrayışı üzerine Nihan Atlığ Atay özetle şöyle demektedir: “Özellikle yüzyılımız, düşünsel ve kavramsal sanatın ulusal sınırları ortadan kaldıracak bir karaktere dönüşmesine tanık olmaktadır. Sanatın işlevi, doğulu yada batılı olsun, tüm insanları yakınlaştırmak, bütünleştirmektir. Sanatçılar ancak bu evrensel anlayış çerçevesinde çalıştıkları zaman yüzyılımızın gereklerini yerine getirebilirler.”
Nihan Atlığ Atay’ın yapıtlarının hakları kendisine aittir. Geniş bilgi için besteciye başvurulabilir.
BAŞLICA YAPITLARI
Sponsorlu Bağlantılar
·Senfonik Bölüm, orkestra için, 1986.
·Içerikler, şan ve piyano için, 1989; ilk seslendirme: TRT, 1990.
·God’s Greetings, 1991; ilk seslendirme TRT, 1992.
·Immortal Shadows, orkestra için, 1990.
Biyografi Konusu: Nihan Atlığ Atay nereli hayatı kimdir.