Alfred Bruneau
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Fransız operasına realizm akımının girmesinde en önemli rolü oynayan ve Émile Zola'nın naturalizminin Fransız müziğine girmesini sağlayan bestecidir.
Yaşamı
Paris'te doğan Alfred Bruneau'nun babası bir kemancı ve annesi Fransız Brabizon okulu akımı ressamlarından Corot'un öğrencisi bir ressam idi. 1876-1879 döneminde Paris Konservatuvarı'nda Auguste Franchomme'dan viyolonsel çalma, Augustin Savart'tan müzik teorisi ve 1881'de Jules Massenet'den kompozisyon dersleri aldı. Jules Pasdeloup'un konserlerinde ve 1881 "Societe de Compositeurs" konserlerinde viyolonsel çaldı. 1881de hazırladığı "Geneviève de Paris" kanatası ile müzik besteciliği hayatına girdi. Hemen sonra 1884de "Ouvertüre héroïque, aynı yıl "Leda" adlı korolu senfoni ve 1886'da "La Belle au bois dormant" korolu senfoni takip etti. 1887de Paris "Theatre Lyrique"de ilk operası olan "Kerim" için prömiyer temsil verildi.
Ertesi yıl Alfred Bruneau ünlü Fransız romancı Émile Zola ile tanıştı ve böylece Zola ile Bruneau arasındaki 20 yıl süren bir işbirliğine yol açılmış oldu. 1891de Bruneau'ce hazırlanıp yapımlanan "Le Reve" adlı operanın konusu Zola'nın aynı adı taşıyan romanından uyarlanmıştı. Bundan sonraki Bruneau opera bestelerinin hemen hemen hepsi Zola'nın eserlerine dayanmıştır. Bunların başında 1893'de hazırlanıp yapımlanan "L'attaque du moulin", 1893de Zola'nın librettosunu hazırladığı "Messidor" operası ve yine 1901'de Zola'nın libretosunu hazırladığı "L'Ouragan" operası takip etti. Bruneau'nun Zola'nın eserlerinin etkisi altında hazırladığı diğer operalar "L'enfant roi" (1905), "Naïs Micoulin" (1907), "Les quatres journées" (1916) ve (Zola librettosu ile hazırlanan ve Bruneau'nun ölmesinden çok sonra 1954de ilk yapımlanan) "Lazare" da bulunmaktadır.
Bruneau'nun diğer operaları için ilham kaynakları "Le Jardin de Paris", (1923) operası için Hans Christian Andersen ve "Angelo, tyran de Padoue", (1928) operası için Victor Hugo olmuşlardır. Bruneau'nun hazırladığı orkestra eserlerinde Wagner'in etkileri çok görünmektedir. Bruneau'nun eserleri arasında Requiem (1896) ve şair Çatlle Mendes'in şiirler atıfla hazırladığı "Lieds de France" ve "Chansons à danser" şarkı koleksiyonları önemli olduğu belirtilir.
Bruneau 1888den itibaren Hartmann müzik yayım şirketi için editörlük yapmıştır. Ayrıca Fransa'da tanınmış "Revue indépendante" (1889-1890), "Gil Blas" (1892-1895), "Figaro" (1895-1901), "Grande Revue" (1902) ve "Matin" (1904-1907 ile 1909-1933) dergi ve gazetelerinde müzik kritiği olarak makaleler yazmıştır.
1903 ile 1904 arasında Bruneau Öper-Comique için dramaturgluk yapmış; 1905'den itibaren Paris Konservatuvarı İdare Konseyi üyeliğinde bulunmuş ve 1909da itibaren de Fransa'da devlet eğitimi için müzik başmüfettişliği görevini yüklenmiştir.
Bruneau 1895'de Fransız devlet Légion d'honneur nişanı ile ödüllendilmiş ve 1925'de bir şeref olarak "Academie des Beaux Art" üyeliğine seçilmiştir.
1931'de hatıraları "À l'ombre d'un grand cœur" adlı bir kitapta yayımlanmıştır.
Eserleri
Sesli müzik ve orkestra eserleri
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Alfred Bruneau (d. 3 Mart 1857, Paris - ö. 15 Haziran 1934, Paris), Fransız opera ve diğer müzik bestecisi ve müzik kritiğidir.Sponsorlu Bağlantılar
Fransız operasına realizm akımının girmesinde en önemli rolü oynayan ve Émile Zola'nın naturalizminin Fransız müziğine girmesini sağlayan bestecidir.
Yaşamı
Paris'te doğan Alfred Bruneau'nun babası bir kemancı ve annesi Fransız Brabizon okulu akımı ressamlarından Corot'un öğrencisi bir ressam idi. 1876-1879 döneminde Paris Konservatuvarı'nda Auguste Franchomme'dan viyolonsel çalma, Augustin Savart'tan müzik teorisi ve 1881'de Jules Massenet'den kompozisyon dersleri aldı. Jules Pasdeloup'un konserlerinde ve 1881 "Societe de Compositeurs" konserlerinde viyolonsel çaldı. 1881de hazırladığı "Geneviève de Paris" kanatası ile müzik besteciliği hayatına girdi. Hemen sonra 1884de "Ouvertüre héroïque, aynı yıl "Leda" adlı korolu senfoni ve 1886'da "La Belle au bois dormant" korolu senfoni takip etti. 1887de Paris "Theatre Lyrique"de ilk operası olan "Kerim" için prömiyer temsil verildi.
Ertesi yıl Alfred Bruneau ünlü Fransız romancı Émile Zola ile tanıştı ve böylece Zola ile Bruneau arasındaki 20 yıl süren bir işbirliğine yol açılmış oldu. 1891de Bruneau'ce hazırlanıp yapımlanan "Le Reve" adlı operanın konusu Zola'nın aynı adı taşıyan romanından uyarlanmıştı. Bundan sonraki Bruneau opera bestelerinin hemen hemen hepsi Zola'nın eserlerine dayanmıştır. Bunların başında 1893'de hazırlanıp yapımlanan "L'attaque du moulin", 1893de Zola'nın librettosunu hazırladığı "Messidor" operası ve yine 1901'de Zola'nın libretosunu hazırladığı "L'Ouragan" operası takip etti. Bruneau'nun Zola'nın eserlerinin etkisi altında hazırladığı diğer operalar "L'enfant roi" (1905), "Naïs Micoulin" (1907), "Les quatres journées" (1916) ve (Zola librettosu ile hazırlanan ve Bruneau'nun ölmesinden çok sonra 1954de ilk yapımlanan) "Lazare" da bulunmaktadır.
Bruneau'nun diğer operaları için ilham kaynakları "Le Jardin de Paris", (1923) operası için Hans Christian Andersen ve "Angelo, tyran de Padoue", (1928) operası için Victor Hugo olmuşlardır. Bruneau'nun hazırladığı orkestra eserlerinde Wagner'in etkileri çok görünmektedir. Bruneau'nun eserleri arasında Requiem (1896) ve şair Çatlle Mendes'in şiirler atıfla hazırladığı "Lieds de France" ve "Chansons à danser" şarkı koleksiyonları önemli olduğu belirtilir.
Bruneau 1888den itibaren Hartmann müzik yayım şirketi için editörlük yapmıştır. Ayrıca Fransa'da tanınmış "Revue indépendante" (1889-1890), "Gil Blas" (1892-1895), "Figaro" (1895-1901), "Grande Revue" (1902) ve "Matin" (1904-1907 ile 1909-1933) dergi ve gazetelerinde müzik kritiği olarak makaleler yazmıştır.
1903 ile 1904 arasında Bruneau Öper-Comique için dramaturgluk yapmış; 1905'den itibaren Paris Konservatuvarı İdare Konseyi üyeliğinde bulunmuş ve 1909da itibaren de Fransa'da devlet eğitimi için müzik başmüfettişliği görevini yüklenmiştir.
Bruneau 1895'de Fransız devlet Légion d'honneur nişanı ile ödüllendilmiş ve 1925'de bir şeref olarak "Academie des Beaux Art" üyeliğine seçilmiştir.
1931'de hatıraları "À l'ombre d'un grand cœur" adlı bir kitapta yayımlanmıştır.
Eserleri
Sesli müzik ve orkestra eserleri
- Léda (1882)
- Ouvertüre héroique (1883)
- La Belle au bois dormant (1884)
- Nuit de mai (1886)
- Enoch & Costallat (1887)
- Kerim (1887), opera
- Les Bacchantes (1888)
- Le rêve (1891)
- L'attaque du moulin (1893)
- Requiem (1895)
- Messidor (1897)
- L'ouragan (1901)
- Fantaisies (1901)
- Lazare (1903)
- L'enfant-roi (1905)
- Naïs Micoulin (1907)
- Les Quatres journées (1908 - 1916)
- Les chants de la vie (1911 - 1912)
- L'amoureuse leçon (1913)
- Le jardin du Paris (1913 - 1921)
- Le Tambour (1915)
- Le chant du drapeau (1915 - 1916)
- Le Roi Candaule (1917 - 1919)
- Le Navire (1917)
- Chants Antiques (1922 - 1927)
- Chansons d'enfance et de jeunesse (1922 - 1927)
- Angelo, Tyran de Padoue (1928)
- Virginie (1930)
- Plein Air (1932)
- Musique d'hier et de demain (1900)
- La musiqua française (1901)
- Musique de Russie et musiciens de France (1903)
- La vie et les oeuvres de Gabriel Fauré (1924)
- A l'ombre d'un grand coeur (1932)
- Massenet (1935)
Biyografi Konusu: Alfred Bruneau nereli hayatı kimdir.
Sen sadece aynasin...