Arama

Tomb Raider Underworld

Anket Tomb Raider Underworld oyununun senaryosu sizce nasıl olmalıdır?

LEGEND'in devamı olmalıdır.
 
3 Oy
30.00%
Angel Of Darkness'in devamı olmalıdır.
 
0 Oy
0%
The Last Revelation'un devamı olmalıdır.
 
2 Oy
20.00%
Yeni bir senaryo olmalıdır.
 
5 Oy
50.00%
Güncelleme: 19 Aralık 2008 Gösterim: 6.050 Cevap: 8
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
17 Mart 2008       Mesaj #1
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
tru4wp2

Sponsorlu Bağlantılar
go splash tr8 left


6x7zyh4

Underworld projesinin başlarında Eric Lindstorm ile yapılan bir röportaj geçtiğimiz günlerde bir oyun dergis olan Oyungezer de yer aldı. Röportajda Tomb Raidercıları sevindirecek bir sürü haber var. Lafı uzatmadan bu güzel habere geçelim.

Core Design fanatiklerini çok mutlu edecek bir haber ile başlayalım. Maya Efsanesini seçmelerinin nedeni olarak artık mezarlara dönme özlemimize kulak vermiş olmalarıymış. Forumda sık sık şikayet edilen konu, gidilecek yolun çok aşikar olması hatta buraya git diye oyuncuyu dürtmesiymiş. Bunun farkına varan yapımcılar Larayı şehirden alıp tekrar doğal ortama ve mezarlara döndürmüşler. Röportajda sık sık tekrarlanan tema, ilerleme yolunun bulunması gerektiği gibi çok büyük, çözümü xaç baş yolduracak bulmacalarının olduğuymuş(Neye seviniyoruz. delimiyiz sadistmiyiz neyiz abicim ya Msn Happy)

trud1dd9
Bazen oyunlarda tutanacağını düşündüğümüz yerlere ya rtık bu konuyada eğilmişler. Laranın düşündüğümüz her yere gidebileceğini söylüyorlar. Ulaşmak istediğimiz yerlere ister kısa ister uzun yoldan yani nasıl görüyorsanız ve oynamak istiyorsanız o yolu tercih ederek gidebileceiğimizi söylüyorlar.

Bir başka haber kancanın işlevinin artmış olması.. Eskiden sadece duvarlardan yürümek yada atlamak için kullandığımız kancanın şimdi yıkılacak gibi görünen platformların düşmanlerın zerine yıkıabileceği(Legend Bolivya'da ateş ederek adamların üzerine taş yuvarlamıştık ona benzer birşey olsa gerek diye düşünüyorum ben.) Yine bazı bulmacaların çözümünde işlevsel olarak kancanın rolü olacağı söylenmiş. Yolumuzu açmak için bazı platformları kanca yardımı ile yıkmamız gerektiren durumlar olacakmış.

Yakın dövüş, tutunarak ateş etmeyi, yayınlanan screen'lerden tahmin etmiştik. Yeni haber ise düşmanlarımızın platforma kaçtıysak, yada tırmandıysak arkamızdan geleceğiymiş..

Lara çevre ile etkileşim içinde olcakakmış. Yani bir su birikintisine bastığımızda bu bizi iler de olumsuz etkileyecekmiş. Çok suya basarsanız çamurlara bulanırsanız ilerledikçe kayganlaşan bir yapıya sahip olacağınızdan platformlara tutunamayacak yada kayacakmışsınız. Kısacası bastığımız yerlere dikkat etmemiz gerekecekmiş.

trus1ai9
Zor bir tırmanma yapan lara terleyecekmiş. Ayaklarımız yüzümüz gözümüz çamur olduysa hemen gitmeyecek, suya girersek de yavaş yavaş akacakmış çamurlar.. Lara daha kaslı olcakamış (Bir sürü macera yaşamış, atlamış, tırmanmış ve kasları olmalymış o yüzden) Daha olgun bir Lara olacak karşımızda...

Yanan yerlerde ateşler rüzgarda salınıyormuş gibi olacakmış. En ayrıntılı bahsedilen ve iddialı olunan konu yıldırım efektleri.. Yıldırım efektleri için özel çalışmalar yapılmış ve oynayanların çakan şimşeklerin etkisinden kolay kolay çıkamayacağını ve herkesin hayranlığını kazanacağnı söylüyorlar.

Bütün Tomb Raider'larda olan mekanın ciddiyetle incelenmesi konusu Underworld'de var tabii ki.. Orta Amerikaya giden ekip bir sürü çekimler yapmış. Herşey mekana uygun olarak tasarlanıyormuş.

Laranın güzelliğiyle yarışacak tek şeyin ortamda ki doğal güzellik olacağı söyleniyor...

Underworld'un serisinin en iyisi olacağını iddia ediyorlar. Tartışılan konu ise oyunun en iyi olması değil oyun dünyadaki en iyi olup olmayacağıymış.

Ben Crystal'in hiç bu kadar iddialı konuştuğunu duymadım. Beklentilerimize kulak verilmiş gibi görünüyor. Benim merak ettiğim konu ise Tomb Raider 4 The Last Revelation'ın gölgesinden kurtulmayı başaran bir oyun olarak mı karşımıza çıkacağı..


2008 Haziran ayında çıkması beklenen Tomb Raider Underworld Eidos'un yaptığı son açıklamaya göre Aralık 2008'e ertelen di.
Son düzenleyen RuffRyders; 17 Mart 2008 23:10
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
18 Mart 2008       Mesaj #2
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
gorecegmzyerler2nm2th gorecegmzyerler2nm2th

Sponsorlu Bağlantılar
gorecegmzyerler3ir0th gorecegmzyerler4zd2th

İlk ve tek MsX de
KisukE UraharA - avatarı
KisukE UraharA
VIP !..............!
18 Mart 2008       Mesaj #3
KisukE UraharA - avatarı
VIP !..............!
Tomb Raider Underworld

tomb raider underworld 20080130053315578 640w

Orman ve Mezarlara dönmesi çok güzel olmuş ki inşallah öyledir.Sabırsızlıkla Bekliyorum..."Legend" Tamamen Benim İçin Hayal Kırıklığıydı.."Anniversary" Biraz daha Eski Özüne Dönmüştü...İnşallah Bu Hüsranla Sonuçlanmaz (Benim İçin) .. Bilmem
Gerçekçi ol imkansızı iste...
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
18 Mart 2008       Mesaj #4
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
AZ KALDI 14 ARALIK 2008 de TÜM DÜNYA İLE AYNI ANDA BURDA DA OLCAK LEGEND'DEDE oyun bıtırdım devamı olur dıe bekledım ama baska bısı cıktı bunu beklıom sımdıde bende senın gıbı sabırsızlıkla ANNIVERSARY de mısırda dım oyun acılma dı bı sorun verdı bende oynamayı bıraktım kırdım attım DVD yı sımdı baska ANNIVERSARY alcam onu denıcem Msn Grin
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
26 Mart 2008       Mesaj #5
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
screen001hs6th screen002qb9th screen003ng9th screen004lf6th screen005wu9th screen006zc9th

screen007fu6th screen008cm0th screen009ld7th screen010ci8th screen011bo8th screen012ap5th

screen013ws2th screen014cv9th screen015nx7th screen016hr7th screen017pl3th screen018xt5th

screen019re3th screen020lf2th screen021bh2th

Bu görüntüler Play Magazine dergisine yayınlanması için verilmiştir. Fakat dergi çıkmadan nete sızıvermiş. Msn Tongue
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
27 Mart 2008       Mesaj #6
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
oylarınızı beklıom arkadaslar
KisukE UraharA - avatarı
KisukE UraharA
VIP !..............!
27 Mart 2008       Mesaj #7
KisukE UraharA - avatarı
VIP !..............!
The Last Revelation Gibi Yaparlarsa Süper Bir Oyun Ortaya Çıkar... Tomb Raiderin En Sevdiğim Serisinden Olan The Last Revelation!!!!!
Gerçekçi ol imkansızı iste...
kawai musu - avatarı
kawai musu
Ziyaretçi
28 Mart 2008       Mesaj #8
kawai musu - avatarı
Ziyaretçi
DOSTUM BENIM DE LEGEND OYUN BITIRDIM TUM SERILERIN DE Msn Grin
SeRCaX.TR - avatarı
SeRCaX.TR
Ziyaretçi
19 Aralık 2008       Mesaj #9
SeRCaX.TR - avatarı
Ziyaretçi
Az sonra göreceğiniz hareketler Motion Capture teknolojisi ile çekilmiştir. Lütfen evde denemeyiniz...

433112414349uj9

Tomb Raider serisi adına su götürmez bir gerçek var ki, o da Eidos' un Tomb Raider serisini geliştirmek üzere Crystal Dynamics ile anlaşmasının seri adına verilmiş en doğru karar olduğudur. Angel of Darkness gibi bir hayal kırıklığının ardından eminim ki birçok Lara hayranı " İşte sönen bir yıldız daha " demiştir. İşte bu bahsettiğim çöküşün ardından 3 sene geçti ve Crystal Dynamics, Tomb Raider: Legend ile seriye yepyeni bir soluk getirdi. Bugün serinin son oyunu olan Underworld' ü oynamış biri olarak şunu söyleyebilirim ki, Tomb Raider serisi Crystal Dynamics tarafından geliştirildiği sürece Lara hayranları ekran başından ayrılamayacak. Uzun lafın kısası, karşımızda öyle bir oyun var ki " Lara' nın 40' ı çıksa da Tomb Raider oynarım " dedirtecek cinsten...
Tomb Raider: Underworld, kronolojik olarak Tomb Raider: Legend' ın devamı niteliğinde. Güzel kızımız Lara yine dünyanın altını üstüne getirmek ve bilinmeyene gidip, bulunmayanı bulmak ile meşgul. Ama durun, her ne kadar Lara hayranı olan birçok oyuncunun Tomb Raider: Underworld' ün senaryosu hakkında etrafı didik didik ettiğine emin olsam da, sizlere Underworld' ün senaryosunu kısaca bir özetlemek istiyorum.


43382414911fd0


Nesiller boyunca dilden dile dolaşmış bir Norse ( İskandinav ) efsanesi vardır. Efsane, yıldırım tanrısı Thor' a ait çok güçlü bir silahtan, yani Thor' un çekicinden söz eder. Bu çekiç, tek bir darbe ile koca bir dağı paramparça edip bir vadi haline getirebilir, hatta bir tanrıyı yok edebilecek kadar güçlü bir silahtır. Çekicin varlığının yüzyıllar boyunca sadece efsane olduğu düşünülmüştür, taa ki bu güne kadar....
Lara Croft, Akdeniz' in altında yatan antik bir harabenin kalıntılarını araştırırken, Norse Altdünyası' nın ve çekicin, sadece efsaneden ibaret olmadığına dair kanıtlar bulur. Efsanenin ardındaki sırları keşvetmek üzere çıktığı yolculuk, onu serbest kaldığı takdirde tüm insanlığı yok edebilecek tehlikeli bir güç ile karşı karşıya getirir. Her ne pahasına olursa olsun, yüzyıllardır sadece efsane olduğu kabul edilmiş bu sır perdesini aralamak niyetindedir. Lara, bu uğurda kendisi dahil olmak üzere herkesi ve herşeyi tehlikeye atacak olmayı umursamaksızın, efsanenin ardındaki gerçeği açığa çıkarmak konsunda kararlıdır....


43392414928bb8


Tabii Lara' nın bu maceraya atılmasının çok önemli iki sebebi daha var. Birincisi, peşine düştüğü şeyin babasının bitirememiş olduğu işlerinden biri olması, ikincisi ise daha önce annesinin başına gelen olay sonucu neler olduğunu çözümlemek istemesi. Bildiğiniz üzere serinin önceki oyununda Lara annesinin ölmediğini ve Avalon' da olduğunu öğrenmişti.
Serinin önceki oyunlarını oynamadıysanız ya da senaryo konusunda hafızanızı tazeleyecek birşeyler olması fikri hoşunuza gidiyorsa, oyuna başlamadan önce Extras kısmında bulunan Trailers & Credits sekmesinden " Previously..." videosunu seyretmenizi öneririm.
Aslına bakarsanız TR: Underworld seriden alışık olduğumuz aksiyon / macera temasından ödün vermeyen bir biçimde bizlere sunulmuş. Ancak önceki oyunlardan alışık olduğunuz günlük güneşlik ışıl ışıl bir temayı Underworld' de pek göremeyeceksiniz. Peki Underworld' de böylesine mekanlar yok mu ? Tabii ki var, ama genel olarak Underworld' e daha karanlık bir temanın hakim olduğunu söylemek mümkün.


433102414941xz2


Tomb Raider serisinde alıştığımız bir senaryo örneği, ( ya aslına bakarsanız biraz klişe bir hal aldı ama Msn Tongue ) bu oyunda da mevcut. Güzel kızımız onca atletizm onca zeka ardından peşine düştüğü ganimeti tam eline geçiriyor, ardından ya bir tetik sesi, ya da bir kurşun. Tabii sen misin Lara' nın elinden oyuncağını alan Msn Happy Lara ne yapıp edip ona ait olanı geri alıyor. Açık konuşmak gerekirse ben bu silahlı aksiyonlardan pek hoşlanmıyorum. Neden derseniz bu konu hep Tomb Raider' da şikayet ettiğim problemlerden biriydi. TR serisi grafik, ses, oynanabilirlik ve birçok anlamda zamanla kendini geliştirdi, ama şu silahlı çatışmalar nedense beni hiçbir zaman tatmin etmedi. Bu konuda yaşanan ufak ama güzel bir gelişme ise, düşmanlarla yakın temasa girmek durumunda kaldığınızda Lara' nın tekme atabiliyor olması. Üstelik Lara' nın tek eli ile bir çıkıntıya tutunurken, boştaki eli ile silahını çekip ateş edebilmesi gibi bir değişiklik de bu silahlı çatışmalar konusunda hala umut ışığı olduğunu gösteriyor. Umuyorum ki şu silahlı çatışmalar da bir gün bu seriye yakışır bir hal alır.


43372414959yk1


Bir diğer önüne geçilemeyen problem ise, kamera açılarının zaman zaman zor anlar yaşatabiliyor olması. Yukarıda belirttiğim sıkıntılara rağmen Tomb Raider öylesine güzel, öylesine sürükleyici ki, Lara hatrına bir takım şeyleri görmezden geleceğinize inanıyorum.
Tabii bir de oyunun gelişen ve güzelleşen yönleri de var. Örneğin Lara' nın hareket kabiliyetinin artması ve genel anlamda daha estetik bir hal kazanması. Lara' nın hareketlerini geliştirmek üzere kullanılan Motion Capture teknolojisinin oyuna çok büyük getirisinin olduğunu söylemek lazım. Grafikler mi ? Günümüz teknolojisi sağolsun grafikler adeta bir görsel şölen haline dönüşmüş. Üstelik bazen Lara' nın toz, toprak, çamur derken üstünün başının kirlenmesi de çok hoş bir detay. Oyundaki bulmacalar ise yer yer zorlayıcı ama bir o kadar da keyifli. Oyun süresince karşınıza çıkacak olan bulmacaların mantık çerçevesinde olduğunu belirteyim ki, içiniz rahat olsun.
Bir Tomb Raider oyunu daha geldi geçti ve Norse & Maya aromalı Underworld benden tam not aldı. Yazının başında belirtmiş olduğum gibi, Crystal Dynamics ile Tomb Raider serisi yepyeni bir soluk kazandı ve ben serinin varmış olduğu son noktadan oldukça mutluyum. Ekran başında keyifli saatler geçirmeniz dileği ile...





Benzer Konular

25 Kasım 2008 / KisukE UraharA Hayali Karakterler