Arama

Dead to Rights: Reckoning (Sony PSP)

Güncelleme: 2 Mart 2007 Gösterim: 4.986 Cevap: 0
MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
2 Mart 2007       Mesaj #1
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Dead to Rights: Reckoning

Sponsorlu Bağlantılar
Dead to Right Reckoning

Oyun piyasasında Namco’nun yeri bir başkadır. Firma bu güne kadar en çok PSOne’a oyun çıkarttı ve gerçekten başarılı bir grafik çizdi. PS2’ye pek fazla oyun çıkartmadıysada, çıkarttığı oyunlar hak ettiği ilgiyi gördü. Bir konsoldan ötekine koşan Namco, şimdi de şansını PSP’de deniyor.

Max Payne!

Dead to rights, Third Person Shooter (Splinter Cell, Max Payne) tarzı bir oyun. Oyunun yapımcı kadrosunda Max Payne’in yapımını üstlenen ekip var. Dead to rights oynanış ve grafik motoru bakımından Max Payne ile aynı. Zamanı yavaşlatma, bol silah seçeneği, atlama, zıplama, takla atma, düşmanları sinsice öldürme ve boss gibi benzer özellikler mevcut. Fakat üç adet büyük fark var. Bunlardan birincisi bir köpeğe sahip olmamız (birazdan detaylıca anlatacağım). İkincisi Dead to rights’ta multiplayer oynanabilme desteği mevcut. Üçüncü ve en kötü fark ise oyunun 40 dakikada bitmesi.

Bir varmış, bir yokmuş...

Hikayemizde Jack State isimli bir karakteri yönetiyoruz. Birde köpeğimiz var. Amacımız kaçırılan bir kızı kurtarmak. R tuşu ile nesnelere ve düşmanlara kilitleniyoruz (GTA: San Andreas’ta olduğu gibi) X tuşuyla ateş ediyoruz. O tuşu ile reload, üçgen tuşu ile de zıplama/atlama gibi atraksiyonlar yapabiliyoruz. Karakter kontrolü ise Analog ile. PSP’mizin dev ekranının sol üst köşesinde dört adet gösterge var. En üstteki kalan canımızı, bir altındaki armor (zırh)’ımızı. Üçüncü sıradaki bullet time (zamanı yavaşlatabilme), en alttaki ise köpeğimizi kullanabilmemizi gösteriyor. Hadi bunları biraz açalım.

Can: Her oyunda bulunan can işte. Etraftan toplanan sağlık paketleri ile yükselebiliyor, yüksek bir yerden düşünce veya düşmanlar tarafından vurulunca azalıyor. Eğer biterse de ölüyorsunuz (hadi yaa).

Zırh: Etrafta bulabileceğiniz yelekler ile armor’unuz artıyor. Vurulunca veya düşünce önce armor göstergeniz azalıyor, sonra canınız azalmaya başlıyor. Bu yüzden çok önemli.

Bullet Time: Üçgen tuşuna uzun süre basılı tuttuğunuzda zaman yavaşlıyor ve daha keskin dönüşler ile daha çok adam vurabiliyorsunuz. Aynı zamanda da kurşunlar sizi bullet time özelliğini çalıştırdığınız zaman boyunca etkilemiyor, yanınızdan geçiyor. Tabi ki bullet time sınırsız değil (aksi taktirde gösterge olmazdı.) Bu özellik zaman ile doğru orantılı olarak doluyor. Bullet time’ınızın dolması için ekstra birşey yapmanıza gerek yok. Herşeyi akışına bırakın yeter.

Köpek: İleride vuramadığınız fakat hedef aldığınız (R tuşuyla) düşman mı var? Basın kare tuşuna, köpeğiniz onu anında; tek hamlede öldürsün. Köpeğinizi de her zaman kullanamıyorsunuz. Bullet time gibi zamanla doluyor.

Jack2001pe

Grafik şöleni!

Dead to Rights, PSP’nin işlemcisini çok fazla yormasada çok iyi grafiklere sahip. Midnight Club 3’teki gibi de yavaşlama söz konusu değil. Nesneler, kaplamalar, harita dizaynları, karakter kaplamaları ve ara videolar beklediğim kadar güzel olmasa da iyi.

Volume OFF

Oyun boyunca nedense hep aynı müzik çalıyor. Menü müziği ile oyun içerisinde geçen arka plandaki müzik aynı. Kurşun sesleri ve köpeğinizin havlaması dışında sıkıcı ve tekrar edici. Kısaca olmamış.

Silah silah üstüne...

Oyunda bulunan silahlar, Max Payne’deki silahlar ile hemen hemen aynı. El bombası yok fakat bayağa fazla silah seçeneği mevcut. Uzi, m4a1, ak47, magnum gibi bir çok önemli silah oyunda var. Kısaca iyi ve yeterli.

Single Player (Easy ile 40 dakika)

Oyunun tek kişilik versiyonunu oynamaya başladığınızda, zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Gerçekten atmosfer çok iyi. Ben size oyuna direk “Normal” zorluk derecesinde başlamanızı öneririm. Çünkü oyun “Easy (kolay)” da çok kolay. 40 dakikadan daha kısa bir sürede bitirdim. Ayrıca oyunda zıplama ile ilgili bir problem var. Zıplama ve atlama tuşu aynı. Yerine göre şaşırıyor ve abuk subuk bir hareket yapabiliyor. Buna dikkat edin.

MultiPlayer (Hep aynı kişiler)

Bullet time özelliğinin ve köpeğin bulunmadığı çok oyunculu oynama seçeneği de bir hayli güzel. Single player’da bulunan bölümlerdeki haritalarda oynuyorsunuz. Fakat tüm haritaların açılması için oyunu single player’da bitirmeniz gerekiyor. Multi player’daki tek kötü özellik, skin seçememeniz. Tüm oyuncular aynı görünüme sahip oluyor. Bu da biraz sıkıcı olabiliyor. Ayrıca PSP dosyasında da açıkladığım, tek UMD ile 4 kişiye kadar oynayabilme hilesi bu oyunda da geçerli. Yani 4 PSP’niz ve tek oyununuz varsa, bu oyunu 4 kişi multi player oynayabilirsiniz.

Son Olarak...

Dead to Rights: Reckoning, yalnızca oyunun türünü sevenlerin oynayacağı, her ne kadar kısa ömürlü de olsa sıkılmayacağı, çoklu oyuncu mod’unun gerçekten zevkli ve güzel olduğu bir yapıt. Tavsiyem bu oyunu oynayacak başka PSP’ci arkadaşlarınız varsa alın, pişman olmayacaksınız.



Benzer Konular

14 Kasım 2012 / DrAm3vLH Oyunlar
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
2 Mart 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
25 Mart 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
6 Eylül 2012 / RuffRyders Arşive Kaldırılan Konular