Arama

Severance: Blade Of Darkness

Güncelleme: 12 Temmuz 2011 Gösterim: 1.053 Cevap: 0
AndThe_BlackSky - avatarı
AndThe_BlackSky
VIP VIP Üye
12 Temmuz 2011       Mesaj #1
AndThe_BlackSky - avatarı
VIP VIP Üye
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Severance: Blade Of Darkness
Sponsorlu Bağlantılar

300px 4Heroes EU 28400 x 30029

Severance: Blade Of Darkness, 2001 yılında Rebel Act Studios tarafından üretilen ve Codemasters firması tarafından yayınlanan bir Third Person Pc dövüş-aksiyon oyunudur. İspanyolca'dan doğrudan çevirilmiş ismi "Edge Of Darkness" tir. Ancak aynı isimde Amerika'da yayınlanan bir Tv serisi olduğu için oradaki dağıtıcı firma, ismi " Blade Of Darkness " olarak değiştirdi ve daha sonra Avrupa'daki kopyalara da aynı işlem uygulandı.
Severance'ın, kılıçlar, büyüler ve benzeri öğelerle donatılmış, hemen farkedilir fantezik bir şekli vardır. Dört oynanabilir karakter içerir: Tukaram; bir barbar, Naglfar; bir cüce, Sargon; bir şövalye, ve Zoe; bir maceracı. Her karakter farklı bir haritada başlar, ancak ilk bölümün ardından gelen tüm haritalar ortaktır. Karakterlerin farklı özellikleri, farklı silah seçimleri, farklı derecedeki güçleri ve dayanıklılık, zeka ve defanslarında farklı zayıflıkları ve en önemlisi de her biri şahsına münhasır kombo veya hareket kombineleri vardır. Karakterleriniz oyun içerisinde ilerledikçe, level atlamalarını ve yeni özel ataklar ile, yön tuşları sayesinde, daha çok beat-em-up tarzı oyunlardaki gibi, kombo kombinasyonlarına olanak sağlayan yetenekler kazanmalarını sağlayacak tecrübe puanları kazanırlar. Bu özel ataklardan bazıları silahlara özgüdür ve devasa boyutlarda zarar verebilir veya aynı zamanda birden fazla düşmana etki edebilir.

Mekanlar

Oyundaki bölümlerin pek çoğu, Orta Doğu, Avrupa, Afrika ve Güney Amerika'daki tanıdık ortamları, hayali veya telaffuzu birazcık değiştirilmiş isimler altında yansıtmaktadır.

Hikayenin Konusu

Tanrı Kaos'u yarattı, ve onu iki parçaya böldü, Işık ve Karanlık. Onlara hayat ve düşünme gücü verdi, ve işte böylece Işığın Ruhu ve Karanlığın Prensi doğmuş oldu. Ama Prens'in Baba'sının yerine geçmek gibi gizli bir tutkusu vardı. Yaratma sanatının sırlarını öğrendi ve yeni bir varlık yaratmayı denedi. Ama yeni doğmuş olan, Karanlığın Prensi'nin emirlerine itaat etmedi, ve giderek güçlenerek, kendi benliği ve iradesini ilan etti, ve korkunç yaratıklar ve iblisler yarattı. Tanrı ile Işığın Prensi O'nu durdurmayı denediler, ve muazzam bir savaşa başladılar. Yavaş yavaş, Varlık gücünü yitirdi ve nihayetinde yenildi, ama sonrasında Tanrı yorgun düştü, ve Kainat'ın derinliklerine çekildi.
Genç tanrılar, zaferin mağrurluğuyla, babalarının yaratılarını tamamladılar, Güneş'e, Ay'a ve Dünya'ya şekillerini vererek. Ancak, Karanlığın Prensi tecrübesiz insan ırkının ruhunu yoldan çıkarmayı denedi, kendi yarattığı karanlık yaratıkların körüklediği yeni bir savaşın sebep olduğu karışıklık ortasında. Dünya bir anda korkunç bir tehlikenin eşiğine geldi, böylece genç kız evlatlardan biri, Ianna, tanrıları oturdukları yerlerden sürgün eden ve Dünya'yı onlara karşı kapalı tutan güçlü bir büyü yaptı. Işığın Ruhu Güneş'e gitti ve oradan gündüzler boyunca Dünya'yı korur oldu. Ianna Ay'a gitti, onu geceler süresince korumak için. Böylece Gündüz ve Gece döngüsü oluştu, ve Dünya üzerinde yeni bir denge çağı doğmuş oldu. Ama tanrıların bütün yaratıları, insanlığı şeytani ruhlara karşı yalnız bırakmış oldu.
Mücadele uzun yıllar boyunca devam etti, genç bir kahramanın Karanlık'a meydan okumak için ortaya çıkışına kadar. Ianna tarafından Kutsal Kılıç'ı kullanması, ve Şeytan ile kendi ininde savaşması için seçildi. Karanlık yenilgiye uğratıldı, ama kahraman ölümcül şekilde yaralandı, ve arkadaşları onu kılıcıyla birlikte Ianna Tapınağı'nda gömdüler.
Ama bütün bunlar uzun zaman önceydi. Şimdi, tuhaf birşeyler oluyor. İşaretler oldukça belirgin. Korkunç yaratıklar uykularından uyanıyorlar, ve terör ve yıkımı yayıyorlar… Karanlık geri döndü, ve son yaklaştı. Yeni bir kahramana ihtiyaç var, Kılıç'ı kullanacak seçilmiş birine, Düşman'ı sonsuza dek yokedecek birine...
Dört karakter maceralarına farklı yerlerde başlıyor, ama sonunda aynı rotayı izliyorlar. Oyunun asıl amacı Ianna'nın Kılıcı'nı ele geçirmek, şeytani büyücü Dal Gurak'ı öldürmek, sonra da Kaosun Çocuğu'na son kez meydan okumak için Cehennem Çukuru'na inmek. Tanrıçanın kutsamasıyla güçlendirilmiş Ianna Kılıcı'nı kullanarak kazanmak zor olmayacak. Sihirli kılıcı ele geçirmek için, oyuncular, Dal Gurak'ın kulesine girmeden önce, çok iyi gizlenen altı sihirli kitabeyi topladıklarından emin olmalıdırlar. Altı kitabe, bulunduklarında, yaratılış zamanesi hakkında bilgi verir (tıpkı tarihi Zerdüşt efsaneleri gibi). Kitabelere ek olarak, duvar resimleri ve anıtlar da ana hikâyeden önce meydana gelmiş olan olaylara ışık tutarlar. Kısa bölüm-değişikliği sahneleri de hikâye hakkında kısa açıklamalar sağlar.

Görüntü Kalitesi

Oyun grafiklerinden ötürü oldukça beğeni topladı, özellikle de gerçek zamanlı ışık efektleriyle. Karakter animasyonları, gerçek insan hareketlerini model alarak yapıldı. Yüzey dokuması çok iyi yapıldı, oyun daha geniş yüzeyleri destekleyememesine rağmen (256x256 çözünürlüğün yukarısında hiçbirşey, 2000,2001 senelerinde diğer oyunlar yüzey sıkıştırmada 1024x1024 çözünürlük kullanıyorlardı). Oyunun sesleri ve müzikleri -iddiaya göre- reklamlarda, dizi filmde ve dünya çapındaki diğer pek çok ortamda kullanılmış, telif hakları saklı olmayan parçalar içeriyordu. Sonuçta, oyunu bütün özelliklerinden tam olarak faydalanarak oynayabilmek için güçlü bir bilgisayar gerekiyordu (tabii ki 2001 senesi için - minimum gereksinimler; P2 400 MHz and 64Mb RAM idi).
Bununla birlikte, oyun, en başta kötü pazarlama sebebiyle, zamanına oranla yeterince ilgi ve popülarite yakalayamadı. Yetersiz satışların diğer sebepleri; zamansız yayınlanması, ne kodlamaya ne de ana hikâyeye son şekillerinin verilmemiş olması, ve oynanış için zorluk derecelerinin ayarlanamaması idi - oyun pek çok oyuncu için, fabrika ayarlarındayken dahi aşırı zordu.
Oyunu çok sık save etmek, dahili bir sayacı aktif hale getiriyordu (başlangıçtan itibaren kaç defa save edildiğini sayan bir sayaç); ki bu da oyuncunun performansını gösteriyordu. "Awesome(dehşet verici)" performansı çabucak "Heroic(Görkemli)" sonra "Bold(Cesur)", daha sonra "Overcautious(Dikkatli)" ve "Lame(Zayıf)"e düşebilir, ki bu aynı zamanda pek çok oyuncuyu gerçekten çok sinirlendirebilir. Daha önce save edilmiş bir yedek dosyasının tekrar yüklenmesi(load), eski bir bilgisayarda uzun zaman alabilir. Yine de oyun halen koyu bir hayran topluluğuna sahip.
Oyuna getirilen eleştirilerden bir tanesi de düşmana uzaktan ateş edilmiyor, sadece yakından dövüşülüyor olmasıydı. Düşmana yaklaşılmalı ve karakterinizin yana kaçınmasından önce dövüş sistemi yoluyla düşmana kilitlenilmeli. Oyunun fanları, yanlara yürüme eksikliğini çok da büyük bir handikap olarak görmediler.

Kullanıcı Seçenekleri

Oyun, mükemmelden çok uzak bir level editörü ile yapıldı, ama en azından hayranların kendi levellerini ve modifikasyonlarını yaratmalarına imkân sağlıyordu. Pek çok kullanıcının, bariz hataları ve oyunun komut dosyalarındaki kusurları düzeltmek adına başarılı girişimleri oldu (kolay anlaşılır ve kullanışlı Python komut sistemine teşekkürler). Dahası, inanılmaz bireysel eforlarla, bir avuç fan, grafikler/efektler, komutlandırma ve oyun süresi açısından orijinal bölümleri bile arka planda bırakan özel single-player haritalar yarattı.

Özellikler

  • Gerçek zamanlı ışıklandırma ve gölgelendirmeye olanak sağlayan yeni bir oyun motoru.
  • Gerçek zamanlı fizik ve sıvı sistemi.
  • 16'dan fazla farklı gerçekçi iç/dış mekanlar; donmuş araziler, çöl, Arabik bölgeler, Hindu tapınakları, volkanlar, kayıp adalar, madenler.....
  • Her biri farklı yeteneklere sahip, seçilebilir dört karakter.
  • Oyuncunun yeteneklerine göre değişen karakter oynayışı ve ilerleyişi.
  • 100'e yakın silah çeşidi; kılıçlar, baltalar, mızraklar, yaylar, kalkanlar, sihirli silahlar.....
  • 25'e yakın farklı düşman ırkı; orklar, troller, golemler, iblisler, iskeletler.....
  • 100'e yakın bulmaca ve tuzak; hidrolik sistemler, oklar, yuvarlanan devasa kayalar, ateş püskürten koridorlar....
  • Efektler: su yansımaları, duman, parçacık sistemi, acit gölleri, sihirli ve gizemli ortamlar.
  • 150'den fazla video ve demo.
  • 100'e yakın alınabilir, yakılabilir, kırılabilir, fırlatılabilir, ve bir silah olarak kullanılabilir obje; masalar, bardaklar, kaşıklar, kemikler, tabureler, hatta düşmandan keserek ayırdığınız kol ve bacaklar
  • Güçlü dövüş sistemi; düşmanlara kilitlenme, kaçınma, inanılmaz kombolar (1700'den fazla animasyon), her karakter için 20'ye yakın farklı atak şekli, kalkan kullanma, gerçekçi sakatlanma ve yaralanmalar, gerçek zamanlı kan, büyü saldırıları, patlamalar...
  • İleri yapay zeka; düşmanların zeka seviyelerine göre farklı defans taktikleri (aptal ve agresif ork, düzenli ve becerikli Dark Knight gibi).
  • LAN üzerinden multiplayer arena modu: 12 farklı görünüşteki toplam 4 karakter.
  • Kana karşı önlem olarak aile kilidi (sakatlanmayı ve kanı iptal eder).
  • Eğitim bölümü.
  • İspanyol bestekâr Oscar Araujo tarafından orijinal müzik.

Hızlı Cevap
Mesaj:

Benzer Konular

6 Eylül 2013 / brecher Oyunlar
 Blade
25 Ekim 2012 / Morrigan Hayali Karakterler
13 Mayıs 2008 / KisukE UraharA Hayali Karakterler
15 Ağustos 2013 / SeRCaX.TR Hayali Karakterler