Arama

Project Offset

Güncelleme: 21 Aralık 2007 Gösterim: 1.889 Cevap: 0
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
i2 elki de çok az kişinin bildiği, duyduğu bir proje Project Offset. Bundan yaklaşık üç, dört yıl önce duyurulmuş ve o zaman yayımlanan ekran görüntüleri ile oyuncularda bir hayli merak uyandırmıştı. Offset Software adındaki bağımsız bir oyun yapımcısı tarafından geliştirilen bu proje, hala yayımcısının kesinleşmemesi nedeniyle isminin yanındaki 'Working Title' ifadesini koruyor. Ama bir kez ışığı alan meraklı bizler ve bizim gibiler, Offset evrenini didik didik edip, yapımcıların günlük blog sayfalarını takip altına almayı sürdürüyor. Bu güne kadar internete sızmış veya ilk ağızdan yapılmış haberleri ve detayları toplayıp, sizin için ufak bir izlenim yazısı hazırladık. Bakalım elimizde neler var.

Sponsorlu Bağlantılar
İki ayrı isim, tek bir kader

Haidar adlı bir savaşçı ve intikam peşindeki Jöktan isimli bir goblin hikayenin ana hatlarını oluşturan çizgiler. Haidar, uzun zamanlar önce ayrıldığı Abinden Castle'a çok önemli bir hazineyi çalmış ve iade etmek için geri döner. Dönüşü ile birlikte onu karşılayan sürpriz ise beklemediği kadar kötüdür. Geçmişten beridir süre gelen düşmanları goblinler, Abinden Kalesi'ni ele geçişmiş ve her yeri yakıp yıkmışlardır. Eski hatıralardan sadece birkaç parça kaldığını gören Haidar, geri kalanları korumak için kendisine ve şehrine söz verir. Project Offset'in en ilginç yanı ise bu söz ile birlikte başlar. Abinden Kalesi'ni bu hale getiren, Hader'i bilinmeyene sürükleyenlerden biri de, insanlardan intikam almak için yemin etmiş olan Jöktan'dır. 'Paralel dünyaların hikayesi' olarak adlandırabileceğimiz bu anlatım tarzı, bundan önce Sin City veya Crash gibi filmlerde de karşımıza çıkmıştı. Birbirini tanımayan iki ismin aynı kader çizgisinde, zamanın bir köşesinde birleşmesi. PO'ya indirgeyerek açıklarsak ; Abinden Kalesi'ni 1 gün önce gelip yerle bir ederken Jöktan'ı, hayatımız pahasına korurken ise Haidar'ı kontrol edeceğiz. Oyun boyunca bize birçok alternatif sunacağı kesin olan bu sistem, karşımıza çıkan görevlerde seçim şansı vererek hikaye ve karakter anlatımı konusunda türüne yeni bir soluk getirecek gibi. Kimin haklı veya kimin haksız olduğuna karar verecek olanlar ise bizler olacağız.


Projelerini 'tek ve çok kişilik aksiyon oyunu' olarak adlandıran yapımcılar, bu basit tanımlamanın altında bildiğimiz aksiyon oyunlarından çok daha fazlasını saklıyor aslında. Yayımlanan videoların ' çok büyük ihtimalle ' çoklu oyunculu moduna ait olduğunu kabul edersek eğer, bizleri meraklandıracak birçok şeyin barındırıldığını söyleyebilirim. Öncelikle PO birinci ve üçüncü kişi kamera açısından oynanabilecek. Yakın dövüş silahlarını seçtiğimizde karakterimizi uzaktan yönlendirirken, uzak mesafeli bir silah seçtiğimizde ise gözünden bakıyor olacağız. Tüm oyun içi aktivitelerinin (Koşma, zıplama, sağa-sola yatma, korunma, eğilme, silah değiştirme vs) çok kolay ve tamamen bizim kontrolümüzde olacağını belirten yapımcılar, her yönüyle 'oyuncu dostu' bir proje ile çıkmayı planlıyorlar. Oyunun geçtiği dönemin pek de yakın bir zaman diliminde olmadığını kabul edersek, silah çeşitliliğinin de o türde olacağını söyleyebiliriz. Kılıç ve ufak bıçaklar, oklar, büyüler şimdilik görebildiklerimiz.

i3

Gerek savaş ortamlarında kullanabileceğimiz, gerekse yaya gidilmeyecek uzaklıktaki yerlere seyahat amacı taşıyan binekler de Offset Dünyası'nda yerini alıyor. Yüzüklerin Efendisi'nde karşılaştığımız troller, üstü zırh ile kaplı ve bildiğimiz türden biraz daha büyük olan domuzlar ve yine dönemin şartlarına uyum sağlamış, çevikliği ile ön plana çıkan kertenkeleler. Tüm bu saydığım bineklerin en şaşırtıcı özelliği ise birkaç kişi taşıyabiliyor olmaları. Ama içlerinde bir tanesi var ki birçok PO takipçisini meraklandırmayı hala sürdürüyor; Ejderhalar. Tek kişi tarafından yönlendirilecek olan bu yaratıklar ile istersek savaş ortamına ateş püskürterek bir cehennem yaratabilecek, istersek tırnaklarımızla yakalayabildiklerimizi ufak bir gezintiye çıkarabileceğiz.Hangisinin tek kişilik, hangisinin çoklu oyuncu modlarda kullanılacağı ise henüz kesin değil ne yazık ki.




Project Offset'in belki de en çok konuşulan yanı Multiplayer seçenekleri. Öncelikle projenin başındaki isim Rod Green'in söylediği gibi PO kesinlikle bir devasa online oyunu olmayacak. Sahip olduğu kapasite ile rahatlıkla devasa olarak adlandırılabilecek bir evren için bu mütevazilik bence doğru bir karar. Günümüze bakarsak eğer, elimizi attığımız yerde, birbirinin kopyaları MMO'lar ile karşılaşıyoruz. Farklı bir yol izleyerek, takım bazlı oyuna 'yeni bir soluk' getirmeyi amaçlayan yapımcılar her ne kadar ser verip sır vermeseler de, bu güne kadar paylaştıklarına bir bakalım. Offset evreninde toplam 5 karakter karşılıyor bizi. Bunlar Assassin (süikastçi), Engineer ( mühendis), Paladin, Wizard (büyücü) ve Warrior (savaşçı). Birçok oyunda örneklerini gördüğümüz bu isimler, gerektiğinde kendi amaçları, bazense takımları uğruna görevler edinecekler. Şöyle ki:

i4
Assasin'ler yakın dövüşte çevik ve tehlikeliler

Assassin: Adından da anlaşılacağı gibi savaşın gizli düşmanları. Görünmez olabiliyorlar ve yakalandıkları anda ortadan kaybolabiliyorlar. Uzak mesafeli silahlarda (oklar) ve ufak kılıçlarda (dagger) üstünler. Hazırladıkları zehirler ise birçok düşmanın korkulu rüyası. (Dark Elf, Wood Elf)

Engineer: En büyük özellikleri takım arkadaşlarına mermi ve silah yardımı sağlayabilmeleri. Ayrıca savaş esnasında etrafa tuzaklar yerleştirebiliyorlar. Diğer bir artıları ise görünmeyen cisimleri gösteren gözlükleri. (Dwarf, Goblin)

Paladin: Yaralıları iyileştirebildikleri gibi ölü olanları da canlandırabiliyorlar. Sahip oldukları büyük silahlarla ölümcül hasarlar vermeleri de savunma için büyük bir artı. Ayrıca alan saldırılarında etkililer. (Human, Satyrii)

Wizard: Her fantezi dünyasının olmazsa olmazları, büyücüler. Sahip oldukları 'mana' değerine oranla çok yüksek miktarlarda ateş, buz ve karanlık büyü saldırıları yapabiliyorlar. Paladin gibi alan kontrollerinde üstünler. (Human)

Warrior: Çift el kılıç ve baltalarda üstün olan bu savaşçılar, grupların her zaman ön safhalarında yer alıyorlar. Sahip oldukları özel saldırı çeşitleri ile özellikle savunma yoksunu karakterler için büyük bir tehlike. (Human, Satyrii)

i5
Oyunda kullanabileceğimiz bineklerden biri, Battle Lizard

Offset Software'in bu karakterler konusunda en çok dikkat çektiği nokta ise 'The Wheel of Power'. Kısaca 'kimse kahraman olamaz' olarak açıklayabileceğimiz bu düzen, her klasın kendine has zaaflarının ve güçlü taraflarının olmasından yola çıkarak hazırlanmış. Yani, Warrior, Paladin için büyük bir düşman iken, Paladin, Engineer'lar için tam bir kabus. Engineer'lar Assasins'lere kuyruk sıkıştırırken, Assasin'de Wizard'ların korkulu rüyası. Wizard ise Warrior'a karşı üstün. Belki de bu kadar büyük farklar yaşanmaz ama söylenmeye çalışılan şey 'mor takımı tamamladık, artık kimse çıkamaz karşımıza' olayının Project Offset'de yaşanmayacak oluşu.

Görsel bir şölen

Giriş kısmında da bahsettiğim gibi, Project Offset ilk duyurulduğu zamanlarda görsel anlamda dikkat çekmişti. Aradan geçen senelere rağmen yayımlanan ekran görüntülerine baktığımızda, aslında zamanın ötesinde bir proje olduğunu anlıyoruz. PO, grafik motoru olarak yapımcıların özel olarak geliştirdiği Offset Engine'i kullanıyor. HDR, Post Processing, Motion Blur gibi yeni nesil birçok özelliği barındıran bu yeni grafik motorunun en büyük özelliği ise geniş alanlarda karşılaşılan karakter yoğunluğunun altından sorunsuz ve teknik gereksinim olarak az miktarlar kullanarak kalkması. Bu güne kadar yayımlanan karakter ve çevre tasarımlarına baktığımız da ise gerçekten göz kamaştıran görüntülerle karşılaşıyoruz. Birçok tartışmada Unreal Tournament 3 ile teknik anlamda yarışabileceği söylenen Offset Engine, şimdiden talep görmeye başladı bile. Sistem gereksinimi konusunda ise henüz bir bilgi yok.

Yazımda dikkat ettiyseniz sürekli 'proje' kelimesini kullandım. Bunun en büyük nedeni Project Offset'in hala 'kesinleşmemiş' çıkış tarihi ve yayımcı sorunu. İnternette dolaşan dedikodularda Microsoft'un PO'yu üstlendiği söylense de resmi bir duyuru hala yapılmadı. Offset Software gibi bağımsız yapımcıların, ileri görüşlü ve kapasite sahibi yapımlarla ayakta kalmaya çalışmasını desteklemek ve gerektiğinde olumlu eleştirilerimizi esirgememek lazım. PC ve Xbox 360 sahibi iseniz, artık merakla bekleyecek bir oyununuz daha var demektir. Herkes kendine iyi baksın, hoşçakalın.

Benzer Konular

25 Ekim 2015 / yuxexes Müzik ww
5 Haziran 2007 / recruit87 Taslak Konular
26 Eylül 2008 / SatanpisT Taslak Konular
18 Aralık 2008 / Maniac Oyunlar