Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Eylül 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Eğitim insanı temel alır ve onun öğrenmesiyle başlar. öğrenme yeteneği olmadan eğitim olmaz. Eğitimin başlangıcı, insanın insan olarak çevresiyle etkileştiği güne kadar uzanır. Birey davranışlarının hemen tamamını başkalanyla etkileşerek, onları gözleyip taklit ederek öğrenir. Bu anlamda birey, doğduğu andan başlayarak çevresinin etkisindedir. Başkalarının etkisi altında yeni davranışlar kazanması onun eğitilmesi demektir

A-KÜLTÜR: Eğitimin tek amacı kültürün devamlılığını sağlamaktır.

Kültürleme çeşitleri
  1. Zoraki kültür: Kültürel süreçlerin zorla bireye kazandırılması demektir. Propaganda buna en güzel örnektir.
  2. Gelişigüzel kültür. Değerler bireye farkında olmadan kazandırılır. Sokakta yolda işte
  3. Kasıtlı kültürleme: Okullarda planlı programlı olarak yapılır. İnsanla ilgilidir ve kültürün devamlılığı amaçlanır.
B-Eğitim programı

Bireyin okul içi ve okul dışı okul ile ilgili yapılan planlı tüm eğitim etkinliklerini içine alan programdır. Okulla ilgili her şeydir.

C-Öğretim Programı

Dersin işlenişi ile ilgili her şeydir.. Bireye kazandırılması düşünülen davranışların ne olduğu, bu davranışların nasıl kazandırılacağının, kazandırılıp kazandırılmadığının nasıl anlaşılacağının gösterildiği dokümana denir.

D-Ders Programı

Bir ders saati için yapılan programdır. O derse saatine ilişkin etkinlikleri gösterir.

Not: En geniş kapsamlı program eğitim programıdır. Bu program öğretim programını içine almakta, ders programlan da öğretim programını oluşturmaktadır.
Örnek olarak sınıf içinde bir futbol turnuvası öğretim programına girer.Aynı turnuva sınıflar arası yapılırsa bu eğitim programına girer.

E-Örtük Program

Öğrenciye fark ettirmeden bir şeyler öğretmek amaçlanır. Saklı-gizil- öğrenme Müze ve okul gezileri bu amaçla yapılır.

F-Müfredat program

Konuların içeriği ve ne zaman öğretileceğine ilişkin programdır.Konuların zamanlaması hakkında bilgi verir.

G-Program Geliştirme

Eğitim programının hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleri arasındaki dinamik ilişkiler bütünüdür. Bir eğitim programında yer alan dört temel öğenin birbirleri arasmdaki ilişkiler bütününe program geliştirme denir. Bu dört Öğe;

Hedef: niçin öğretelim?

Yetiştirilecek bireyde bulunması uygun görülen eğitim yoluyla kazandırılabilir istendik özelliklerdir.

İçerik ne öğretelim?

Bir programın içinde bulunması gereken konuların düzenlenmiş bütünüdür.

Öğrenme-Öğretme Süreçleri :Nasıl öğretelim?

Eğitim durumlarıdır. Belli bir zaman süresi içinde bireyi etkileme gücünde olan dış şartlardır.
Ölçme ve Değerlendirme (sınama durumları): Ne kadar öğrettik?

Öğrencide gözlenmeye karar verilen istendik davranışların kazanıp kazanılmadığı hakkında bir yargıya varma işidir.

Eğitim

Bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir.(1)

Formal Eğitim (Kasıtlı Eğitim)

Bireyin kendisi ya da bir başkası tarafından kazanılacak davranışların planlanıp kontrol edildiği eğitimdir. Planlı, amaçlı ve düzenli bir şekilde gerçekleşir. Amaçlı ve planlıdır .

Çoğunlukla öğretmen tarafından planlanır, öğretim yoluyla gerçekleşir Başlangıçtan sonuna kadar kontrollü ortamlarda gerçekleşir Çoğunlukla okul vb. yerlerde oluşur Amaç, bireylere olumlu davranış kazandırmaktır.

INFORMAL EGITIM

Amaçlı ve planlı değil, gelişigüzeldir Planlı olmadığı için, bulunulan ortama göre şekillenir
Bireyin yaşadığı kontrollü yada kontrolsüz her ortamda gerçekleşir işyerinde, arkadaş grubu içinde, okulda, kısaca yaşamın her anında oluşur.

Olumlu davranışlar yanında istenmeyen davranışlarda oluşabilir. Formal eğitimin gerçekleştiği ortamlar içinde okulun ayrı bir önemi vardır. Okulda bireyler çoğunlukla öğretim yoluyla davranış kazanırlar.

Öğretim

Bu davranış değişikliğinin okulda planlı ve programlı bir şekilde yapılması sürecidir.

Program

Gelecekle ilgili yaşanılması istenenlere ulaşmak için, elde bulunan imkanları düzenlemektir.

Bireysel, toplumsal ve kültürel yaşamın her alanında "bilinçli, düzenli, planlı ve yöntemli"
insan çabalarının ve etkinliklerinin ana öğesi durumuna gelir. Bu tür çabaların ve etkinliklerin en yoğun olduğu alan, kuşkusuz, "eğitim"dir...
Son düzenleyen BrookLyn; 8 Eylül 2008 14:57