Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
21:47, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Çarşamba, 08 Mayıs 2024 - 21:47
Arama
MaviKaranlık Forum
İETT - İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri
-
Tek Mesaj #2
asla_asla_deme
VIP
Never Say Never Agaın
6 Ağustos 2009
Mesaj
#2
VIP
Never Say Never Agaın
Moda tramvayı açılıyor...
01.11.2003
Kadıköy-Moda tramvay ring hattının hizmete açılması.
Aralık 2003
İETT’nin Türk sinemasıyla olan yolculuğunu konu alan kitabın ‘Türk Sinemasında İETT’nin Serüveni’ adıyla yayınlanması.
2004
Ekspres otobüslerin (E-Otobüs) işletime başlatılması.
09.05.2004
Marmara Asya-Avrupa Demiryolu Bağlantısı projesinin temel atma töreninin Üsküdar`da yapılması.
13.07.2004
Yeni Büyükşehir Belediyesi Yasası’nın Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmesi.
Ağs. 2004
İETT’nin başarılı şoförlerini ödüllendirmek amacıyla geliştirdiği Altın şoför uygulamasının başlaması.
Ekim 2004
İstanbul köy ve mahalle muhtarlarına ‘İETT Denetim Kartı’ verilmesi.
2005
Kabataş-Eminönü Tramvay hattının (44 yıl sonra köprüden tramvay geçti) işletmeye açılması.
İETT’de sigortalı yolculuk (ferdi kaza sigortası) döneminin başlatılması.
ÖHO personeline kiyafet standardı getirilmesi.
İETT’nin eski Bağlarbaşı garajının yerinde ‘İETT Kültür Merkezi ve Ulaşım Müzesi’ yapımına başlanması.
Otogar-Bağcılar, İkitelli-Başak Konutları Raylı Sisteminin (Metro) yapımına başlanması.
Kadıköy-Kartal Raylı Sisteminin (Metro) yapımına başlanması.
2005
İstanbul Metro tünellerinde hareketli reklam uygulaması.
2005
İETT Beyaz masa uygulaması (internet ortamında) başlaması.
Ocak 2005
Kabataş-Eminönü Raylı Sisteminin hizmete açılması.
31.01.2005
İETT’de geçmiş yıllarda çalışan ünlülerin yer aldığı ‘İlk Durak’ belgeselinin tanıtım töreninin (Kurumun 134. yılında) ünlülerin katılımıyla Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda yapılması.
2006
İETT’nin kuruluş kanununda değişiklik yapılarak işletir-işlettirir ibaresinin ilave edilmesi.
2006
İETT Stratejik Planı hazırlık çalışmaları.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul için Metrobus hattı (Topkapı-Avcılar) önçalışmaları yürütülmesi.
İstanbul’da ‘Lastik Tekerlekli Tramvay’ hatları için İETT’nin çalışmalar başlatması.
Klimali, Euro III çevre standartlı, yüzde yüz alçak tabanlı yeni 450 adet Mercedes Citaro otobüsün İETT filosuna katılması.
2006
İETT’nin İkitelli garajında bulunan merkez ambarın yenilenmesi.
İETT’de gece seferleri uygulamasının başlaması.
2006
350 solo, 100 körüklü (Mercedes Citaro) otobüs alınması.
27.03.2006
İETT otobüslerinde tutamak reklam uygulaması.
Nisan 2006
İstanbul’un ulaşım tarihini anlatan serinin üçüncü kitabının ‘Dersaadet’ten İstanbul’a Tünel I’ adıyla İETT yayınlarından yayınlanması.
04.07.2006
İstabnul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Ulaşım AŞ’nin Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) ile birlikte düzenlediği ‘Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı’ nın yapılması.
Haz. 2006
Özürlüler ve refakatçileri için İETT ‘Beyaz Kart’ uygulamasının başlaması.
İETT Karaköy Gar Binasının restorasyonu.
Kağıt bilet tarihe karışıyor...
01.07.2006
Büyükşehir Belediyesince, ‘Tek bilet Akbil’ uygulamasına geçilerek İETT ve Özel Halk Otobüsleri, Şehir Hatları Vapurları, Metro, Deniz Motorları ve Banliyö Trenlerinin tek entegre edilesi ve sistemde Mavi Akbil’in geçerli olması.
01.07.2006
Taksim-Kabataş arasını 110 saniyeye indiren Tünel (Füniküler) Sisteminin Başbakan ve Büyükşehir Belediye Başkanı’nın katıldığı bir törenle hizmete açılması.
14.07.2006
İBB Stratejik Planı’nın Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylanması.
12.01.2007
Akyolbil için 100 otobüsle pilot uygulamanın başlaması.
2007
50 adet çift katlı, kırmızı (Daf Mjt), 44 solo (Medcedes Citaro) otobüs alınması.
Avcılar-Topkapı Metrobus hattında çalıştırılmak üzere yüksek yolcu kapasiteli, konforlu 31 adet (Mercedes Capacity) otobüsün alınması.
Haz. 2007
İstanbul’un ulaşım tarihini anlatan serinin dördüncü kitabının ‘Dersaadet’ten İstanbul’a Tünel II’ adıyla İETT yayınlarından yayınlanması.
13.07.2007
İETT ilk Stratejik Planı’nın (2008-2012) Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylanması.
17.08.2007
Akyolbil ile ilgili çalışmaların yürütüleceği Komuta Kontrol Merkezi`nin Kağıthane garajında açılması.
17.09.2007
Avcılar-Topkapı arasındaki mesafeyi 22 dakikaya indiren Metrobüs hattının işletmeye alınması.
01.10.2007
İETT otobüslerinin zararlı mikroorganizmalara karşı haftada bir kez dezenfekte edilmeye başlanması.
2008
2 adet çift katlı kırmızı (Daf Mjt), 50 adet körüklü (Mercedes Capacity-Metrobus hattında çalıştırılmak üzere) otobüs alınması.
1 adet lastik tekerlekli tramvay (Phileas) (Avcılar-Topkapı Metrobus hattında çalıştırılmak üzere; yüksek yolcu kapasiteli, hibrit motorlu, yüksek teknolojiyle donatılmış) alınması.
01.01.2008
İETT’de kağıt bilet tarihe karışarak yerine beş biletlik kart ‘beşiBiryerde’ nin gelmesi.
Ocak 2008
Sultançiftliği hafif raylı sisteminin devamı olan Edirnekapı-Topkapı hattının yapımına başlanması.
Mart 2008
İETT’li ustaların Tünel’in ilk vagonlarını (Hizmete açıldığı yıl 1875’te kullanılan) birebir aslına uygun şekilde yenilemesi.
Metrobüsle kıtalar arası yolculuk başlıyor...
17.09.2007
Yapımını İETT’nin üstlendiği Sultançiftliği-Edirnekapı hafif metrosunun (15.5 km.) hizmete alınması.
Mart 2008
1946 yılında kurum personeline hizmet vermek amacıyla kurulan ve 2003 yılında ulaşım konulu ihtisas kütüphanesine dönüştürülen İETT Kütüphanesi’nin yenilenmesi.
10.06.2008
Metrobus hattında 7/24 saat esaslı çalışma düzenine geçilerek seferlerin sabaha kadar kesintisiz devam etmesi.
28.06.2008
İETT Bağlarbaşı Kültür Merkezi ve Ulaşım Müzesi’nin (Eski İETT tramvay deposu) törenle hizmete açılması.
08.09.2008
Metrobusun ikinci etabı olan Topkapı-Zincirlikuyu hattının (11.9 km) hizmete alınması.
16.10.2008
Metrobus konulu ilk bilimsel toplantının İETT Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca ‘Kentiçi Umaşımda Alternatif Çözümler: Metrobus’ başlığıyla, Taksim Metrosunda gerçekleştirilmesi.
Aralık 2008
İETT otobüslerinde seyahat eden yolcular için içerisinde İETT haberleriyle birlikte renkli söyleşiler, pratik bilgiler, sağlık köşesi ve kültür sanat faaliyetlerinin bulunduğu aylık ‘Durak’ Bülteninin yayınlanmaya başlaması.
Aralık 2008
İETT otobüslerinde yolculara kolonyalı mendil dağtılmaya (Pilot uygulaması Ayazağa garajı çıkışlı araçlarda olmak üzere) başlanması.
01.01.2009
Metrobusun 78 olan hat numarasının İstanbul’dan esinle, 34 olarak değiştirilmesi.
Ocak 2009
Cep telefonlarından hat ve güzergah bilgilerine erişimi sağlayan mobil İETT uygulamasının devreye alınması. Aynı şekilde harita İETT ile de hizmetin sanal ortama taşınması.
Ocak 2009
20 adet lastik tekerlekli tramvay (Phileas- Metrobus hattı için) aracı alınması.
13.01.2009
Metrobuse ABD Washington DC’de yapılan ‘Ulaşım Araştırma Konferansı (Transportation Research Board) Sürdürülebilir Ulaştırma Ödülleri-2009’da mansiyon ödülü verilmesi. Bu şekilde sistemin başarısının uluslar arası arenada kanıtlanması.
Ocak 2009
Metrobus panelinin notlarının İETT Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca kitap haline getirilmesi.
Şubat 2009
İçerisinde hat ve durak bilgileriyle birlikte cadde ve sokak detaylı haritaların bulunduğu ‘İETT Haritalı Toplu Taşıma Rehberi’nin Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde yayınlanması.
Mart 2009
İETT’nin İstanbul genelinde (15 yaş üstü 4 bin 728 kişiyle yüz yüze görüşme yoluyla) yolcu memnuniyeti ve hizmetlerden haberdarlık düzeyinin belirlenmesi ve kent içi ulaşım hareketliliğinin saptanmasına yönelik saha araştırması yaptırması.
Mart 2009
31 adet körüklü (Mercedes Capacity-Metrobus hattında çalıştırılmak üzere) otobüs alınması.
03.03.2009
Metrobusun üçüncü etabı olan Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattının (11.2 km) Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete alınması.
12.03.2009
İETT’nin Bahçeşehir Üniversitesi ile ortaklaşa düzenlediği ve Akyolbil projesinin ele alındığı ‘Toplu Ulaşımda Akıllı Sistemler ve Uygulamaları’ panelinin yapılması.
18.03.2009
Kısa olmasına karşın entegrasyon için kilit öneme sahip, dört istasyonlu Edirnekapı-Topkapı raylı sistem hattının (2.3 km.- Sultançiftliği hattının devamı) hizmete alınması.
İETT
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar...
.
Cevapla
Kapat
Saat: 21:47
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...