Arama


asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
6 Ağustos 2009       Mesaj #2
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Moda tramvayı açılıyor...

01.11.2003 Kadıköy-Moda tramvay ring hattının hizmete açılması.
Aralık 2003 İETT’nin Türk sinemasıyla olan yolculuğunu konu alan kitabın ‘Türk Sinemasında İETT’nin Serüveni’ adıyla yayınlanması.
2004 Ekspres otobüslerin (E-Otobüs) işletime başlatılması.
09.05.2004 Marmara Asya-Avrupa Demiryolu Bağlantısı projesinin temel atma töreninin Üsküdar`da yapılması.
13.07.2004 Yeni Büyükşehir Belediyesi Yasası’nın Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmesi.
Ağs. 2004 İETT’nin başarılı şoförlerini ödüllendirmek amacıyla geliştirdiği Altın şoför uygulamasının başlaması.
Ekim 2004 İstanbul köy ve mahalle muhtarlarına ‘İETT Denetim Kartı’ verilmesi.
2005 Kabataş-Eminönü Tramvay hattının (44 yıl sonra köprüden tramvay geçti) işletmeye açılması.
İETT’de sigortalı yolculuk (ferdi kaza sigortası) döneminin başlatılması.
ÖHO personeline kiyafet standardı getirilmesi.
İETT’nin eski Bağlarbaşı garajının yerinde ‘İETT Kültür Merkezi ve Ulaşım Müzesi’ yapımına başlanması.
Otogar-Bağcılar, İkitelli-Başak Konutları Raylı Sisteminin (Metro) yapımına başlanması.
Kadıköy-Kartal Raylı Sisteminin (Metro) yapımına başlanması.
2005 İstanbul Metro tünellerinde hareketli reklam uygulaması.
2005 İETT Beyaz masa uygulaması (internet ortamında) başlaması.
Ocak 2005 Kabataş-Eminönü Raylı Sisteminin hizmete açılması.
31.01.2005 İETT’de geçmiş yıllarda çalışan ünlülerin yer aldığı ‘İlk Durak’ belgeselinin tanıtım töreninin (Kurumun 134. yılında) ünlülerin katılımıyla Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda yapılması.
2006 İETT’nin kuruluş kanununda değişiklik yapılarak işletir-işlettirir ibaresinin ilave edilmesi.
2006 İETT Stratejik Planı hazırlık çalışmaları.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul için Metrobus hattı (Topkapı-Avcılar) önçalışmaları yürütülmesi.
İstanbul’da ‘Lastik Tekerlekli Tramvay’ hatları için İETT’nin çalışmalar başlatması.
Klimali, Euro III çevre standartlı, yüzde yüz alçak tabanlı yeni 450 adet Mercedes Citaro otobüsün İETT filosuna katılması.
2006 İETT’nin İkitelli garajında bulunan merkez ambarın yenilenmesi.
İETT’de gece seferleri uygulamasının başlaması.
2006 350 solo, 100 körüklü (Mercedes Citaro) otobüs alınması.
27.03.2006 İETT otobüslerinde tutamak reklam uygulaması.
Nisan 2006 İstanbul’un ulaşım tarihini anlatan serinin üçüncü kitabının ‘Dersaadet’ten İstanbul’a Tünel I’ adıyla İETT yayınlarından yayınlanması.
04.07.2006 İstabnul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Ulaşım AŞ’nin Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) ile birlikte düzenlediği ‘Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı’ nın yapılması.
Haz. 2006 Özürlüler ve refakatçileri için İETT ‘Beyaz Kart’ uygulamasının başlaması.
İETT Karaköy Gar Binasının restorasyonu.


Kağıt bilet tarihe karışıyor...


01.07.2006 Büyükşehir Belediyesince, ‘Tek bilet Akbil’ uygulamasına geçilerek İETT ve Özel Halk Otobüsleri, Şehir Hatları Vapurları, Metro, Deniz Motorları ve Banliyö Trenlerinin tek entegre edilesi ve sistemde Mavi Akbil’in geçerli olması.
01.07.2006 Taksim-Kabataş arasını 110 saniyeye indiren Tünel (Füniküler) Sisteminin Başbakan ve Büyükşehir Belediye Başkanı’nın katıldığı bir törenle hizmete açılması.
14.07.2006 İBB Stratejik Planı’nın Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylanması.
12.01.2007 Akyolbil için 100 otobüsle pilot uygulamanın başlaması.
2007 50 adet çift katlı, kırmızı (Daf Mjt), 44 solo (Medcedes Citaro) otobüs alınması.
Avcılar-Topkapı Metrobus hattında çalıştırılmak üzere yüksek yolcu kapasiteli, konforlu 31 adet (Mercedes Capacity) otobüsün alınması.
Haz. 2007 İstanbul’un ulaşım tarihini anlatan serinin dördüncü kitabının ‘Dersaadet’ten İstanbul’a Tünel II’ adıyla İETT yayınlarından yayınlanması.
13.07.2007 İETT ilk Stratejik Planı’nın (2008-2012) Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylanması.
17.08.2007 Akyolbil ile ilgili çalışmaların yürütüleceği Komuta Kontrol Merkezi`nin Kağıthane garajında açılması.
17.09.2007 Avcılar-Topkapı arasındaki mesafeyi 22 dakikaya indiren Metrobüs hattının işletmeye alınması.
01.10.2007 İETT otobüslerinin zararlı mikroorganizmalara karşı haftada bir kez dezenfekte edilmeye başlanması. 2008 2 adet çift katlı kırmızı (Daf Mjt), 50 adet körüklü (Mercedes Capacity-Metrobus hattında çalıştırılmak üzere) otobüs alınması.
1 adet lastik tekerlekli tramvay (Phileas) (Avcılar-Topkapı Metrobus hattında çalıştırılmak üzere; yüksek yolcu kapasiteli, hibrit motorlu, yüksek teknolojiyle donatılmış) alınması.
01.01.2008 İETT’de kağıt bilet tarihe karışarak yerine beş biletlik kart ‘beşiBiryerde’ nin gelmesi.
Ocak 2008 Sultançiftliği hafif raylı sisteminin devamı olan Edirnekapı-Topkapı hattının yapımına başlanması.
Mart 2008 İETT’li ustaların Tünel’in ilk vagonlarını (Hizmete açıldığı yıl 1875’te kullanılan) birebir aslına uygun şekilde yenilemesi.

Metrobüsle kıtalar arası yolculuk başlıyor...


17.09.2007 Yapımını İETT’nin üstlendiği Sultançiftliği-Edirnekapı hafif metrosunun (15.5 km.) hizmete alınması.
Mart 2008 1946 yılında kurum personeline hizmet vermek amacıyla kurulan ve 2003 yılında ulaşım konulu ihtisas kütüphanesine dönüştürülen İETT Kütüphanesi’nin yenilenmesi.
10.06.2008 Metrobus hattında 7/24 saat esaslı çalışma düzenine geçilerek seferlerin sabaha kadar kesintisiz devam etmesi.
28.06.2008 İETT Bağlarbaşı Kültür Merkezi ve Ulaşım Müzesi’nin (Eski İETT tramvay deposu) törenle hizmete açılması.
08.09.2008 Metrobusun ikinci etabı olan Topkapı-Zincirlikuyu hattının (11.9 km) hizmete alınması.
16.10.2008 Metrobus konulu ilk bilimsel toplantının İETT Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca ‘Kentiçi Umaşımda Alternatif Çözümler: Metrobus’ başlığıyla, Taksim Metrosunda gerçekleştirilmesi.
Aralık 2008 İETT otobüslerinde seyahat eden yolcular için içerisinde İETT haberleriyle birlikte renkli söyleşiler, pratik bilgiler, sağlık köşesi ve kültür sanat faaliyetlerinin bulunduğu aylık ‘Durak’ Bülteninin yayınlanmaya başlaması.
Aralık 2008 İETT otobüslerinde yolculara kolonyalı mendil dağtılmaya (Pilot uygulaması Ayazağa garajı çıkışlı araçlarda olmak üzere) başlanması.
01.01.2009 Metrobusun 78 olan hat numarasının İstanbul’dan esinle, 34 olarak değiştirilmesi.
Ocak 2009 Cep telefonlarından hat ve güzergah bilgilerine erişimi sağlayan mobil İETT uygulamasının devreye alınması. Aynı şekilde harita İETT ile de hizmetin sanal ortama taşınması.
Ocak 2009 20 adet lastik tekerlekli tramvay (Phileas- Metrobus hattı için) aracı alınması. 13.01.2009 Metrobuse ABD Washington DC’de yapılan ‘Ulaşım Araştırma Konferansı (Transportation Research Board) Sürdürülebilir Ulaştırma Ödülleri-2009’da mansiyon ödülü verilmesi. Bu şekilde sistemin başarısının uluslar arası arenada kanıtlanması.
Ocak 2009 Metrobus panelinin notlarının İETT Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca kitap haline getirilmesi.
Şubat 2009 İçerisinde hat ve durak bilgileriyle birlikte cadde ve sokak detaylı haritaların bulunduğu ‘İETT Haritalı Toplu Taşıma Rehberi’nin Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde yayınlanması.
Mart 2009 İETT’nin İstanbul genelinde (15 yaş üstü 4 bin 728 kişiyle yüz yüze görüşme yoluyla) yolcu memnuniyeti ve hizmetlerden haberdarlık düzeyinin belirlenmesi ve kent içi ulaşım hareketliliğinin saptanmasına yönelik saha araştırması yaptırması.
Mart 2009 31 adet körüklü (Mercedes Capacity-Metrobus hattında çalıştırılmak üzere) otobüs alınması.
03.03.2009 Metrobusun üçüncü etabı olan Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattının (11.2 km) Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete alınması.
12.03.2009 İETT’nin Bahçeşehir Üniversitesi ile ortaklaşa düzenlediği ve Akyolbil projesinin ele alındığı ‘Toplu Ulaşımda Akıllı Sistemler ve Uygulamaları’ panelinin yapılması.
18.03.2009 Kısa olmasına karşın entegrasyon için kilit öneme sahip, dört istasyonlu Edirnekapı-Topkapı raylı sistem hattının (2.3 km.- Sultançiftliği hattının devamı) hizmete alınması.


Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....