1- Performans değerlendirmesi, yapılan iş ve o işi yapan kişiler hakkında yöneticiye değerli bilgiler verir. İşi ve kişiyi gerçekten anlamasını sağlar. 2- İş beklentileri ve sonuçları hakkında yönetici ve çalışan arasında iyi bir iletişim kurulduğu zaman, geliştirilmiş yöntemler ve yeni fikirler için fırsatlar yaratılır. 3- Örgütün hedef ve misyonunun uygulanmasında yardımcı olur. 4- Hangi işlerin yapılacağı konusu açıklığa kavuşturulur. 5- Ücret standartlarını saptamak ve başarı artışlarını ödüllendirmek daha kolay ve objektif olacaktır. 6- Yükseltme kararlarını vermek ve yeni görevler ve transferler için nitelikli elemanlar seçmek kolaylaşır.
1- Performansı tanımlamak, geliştirmek, ödüllendirmek ve beklenenleri veremeyen çalışanların gelişmeye ihtiyaç duydukları alanları ortaya çıkarmak. 2- Çalışan ve onun işi hakkında doğru bilgi elde etmek. 3- İş görenler için, uygulamada kullanılabilecek geribildirim oluşturmak. 4- Beklentiler konusundaki belirsizlikleri ve endişeleri azaltmak. 5- Düşük performansı belirlemek, nedenlerini ve çözüm yollarını ortaya koymak, başarısız çalışanın durumunun yeniden gözden geçirilmesini istemek. 6- İnsan kaynağına ilişkin stratejik veri üretmek, örgütsel problemlerin belirlenmesinde yardımcı olmak.
1. Sistemin organizasyon amacına uymaması, işe göre değişmemesi 2. İşletme yapısında ve boyutlara uymayan sistem 3. Bulunan sonuçların diğer yöneticiler tarafından kabul edilmemesi