Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Haziran 2010       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tüketici hakkı var.peki satıcı vs işyeri hakkı neden yok.22 yıllık satıcıyım.biz herşeyden önce müşteri memnuniyetini gözetirken müşterilerimiz de maalesef tüketici haklarına güvenerek her türlü bozgunluğu gerçekleştirebiliyor.akıl almaz iddialarda bulunabilen müşterilerimiz oluyor örneğin tadilatı olmasını istediği bir elbisenin tam olarak istediği gibi yapıldığı halde bu benim elbisem değil değiştirmişsiniz reyondan kendi alıp giydiği halde siz büyüğünü vermişsiniz.bir arkadaşımı hele öyle bir azarlayışı vardıki bir müşterinin ağzımızı açık bırakan.mesleğimize duyduğumuz saygıdan hiç ses çıkarmadık.saygı bir yere kadar ama .dışarıda bende müşteriyim.değiştirmek istediğim çok da iyi müşterisi olduğum bir mağaza kapanış saati dolayısıyle beni geri çevirdi.bu çok doğal .tüketici kurallarının varlığını bilen bazı kimseler olur olmaz yere bizleri çok hırpalıyor.tam anlamıyla bizi ve ürünleri kendi hizmetlerine sunulan ve mecbur kılan bir tavır takınıyorlar.sanki belediye işçisi muamelesi görüyoruz.çok beğendim bunu alıyorum şu tadilatları yapın diyen bir müşteri ben vazgeçtim şununla değiştirmek istiyorum yoksa sizi şikayet edeceğim.sanırım hak talep etmek için müşteri olmak ürün satın almak yeterli gibi geliyor bizim insanımıza.demek istiyorumki tüketici hakları satıcının aleyhine gibi algılanıyor.her şekilde müşteri bunu haklı haksız kullanıyor.biz satıcıları savunan hiç bir hak hukuk sistemi yokmu.hele işçiyseniz vay halinize.patron da müşteri hak hukukundan korkar ve işçisini suçlar.bu noktada çok eziliyoruz.çok hakkımız yeniyor.meslekten soğuyacağız.kötü muamele yapan meslektaşlarımıza kızarken onları neredeyse haklı bulacağız.bizde hakkımızı bilmek bildirmek ve korumak istiyoruz.saygılar