Arama

Tüketici hakkı varsa, satıcı ve işyeri hakkı neden yoktur?

Güncelleme: 20 Haziran 2010 Gösterim: 5.195 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Haziran 2010       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tüketici hakkı var.peki satıcı vs işyeri hakkı neden yok.22 yıllık satıcıyım.biz herşeyden önce müşteri memnuniyetini gözetirken müşterilerimiz de maalesef tüketici haklarına güvenerek her türlü bozgunluğu gerçekleştirebiliyor.akıl almaz iddialarda bulunabilen müşterilerimiz oluyor örneğin tadilatı olmasını istediği bir elbisenin tam olarak istediği gibi yapıldığı halde bu benim elbisem değil değiştirmişsiniz reyondan kendi alıp giydiği halde siz büyüğünü vermişsiniz.bir arkadaşımı hele öyle bir azarlayışı vardıki bir müşterinin ağzımızı açık bırakan.mesleğimize duyduğumuz saygıdan hiç ses çıkarmadık.saygı bir yere kadar ama .dışarıda bende müşteriyim.değiştirmek istediğim çok da iyi müşterisi olduğum bir mağaza kapanış saati dolayısıyle beni geri çevirdi.bu çok doğal .tüketici kurallarının varlığını bilen bazı kimseler olur olmaz yere bizleri çok hırpalıyor.tam anlamıyla bizi ve ürünleri kendi hizmetlerine sunulan ve mecbur kılan bir tavır takınıyorlar.sanki belediye işçisi muamelesi görüyoruz.çok beğendim bunu alıyorum şu tadilatları yapın diyen bir müşteri ben vazgeçtim şununla değiştirmek istiyorum yoksa sizi şikayet edeceğim.sanırım hak talep etmek için müşteri olmak ürün satın almak yeterli gibi geliyor bizim insanımıza.demek istiyorumki tüketici hakları satıcının aleyhine gibi algılanıyor.her şekilde müşteri bunu haklı haksız kullanıyor.biz satıcıları savunan hiç bir hak hukuk sistemi yokmu.hele işçiyseniz vay halinize.patron da müşteri hak hukukundan korkar ve işçisini suçlar.bu noktada çok eziliyoruz.çok hakkımız yeniyor.meslekten soğuyacağız.kötü muamele yapan meslektaşlarımıza kızarken onları neredeyse haklı bulacağız.bizde hakkımızı bilmek bildirmek ve korumak istiyoruz.saygılar
Sponsorlu Bağlantılar
biruni - avatarı
biruni
VIP Önce Sağlık
20 Haziran 2010       Mesaj #2
biruni - avatarı
VIP Önce Sağlık
arkadaşım, türkiyede bi yere kayıtlı[1] oldu mu, üstüne gelen çok olur.
[1] maliyeye, belediyeye vb yerlere kayıt.
Sponsorlu Bağlantılar

normal şikayetlerde en çoğu, bir fiş kesmeme cezası ödersin. o da, bu gün için 160 tl civarındadır. 15 gün içinde ödeyeceğim diye dilekçe de verirsen, 3 de biri af olur, geri kalanı ödersin.


ayıplı, kusurlu mal satmayınca, hiç bi yere şikayet edemez seni. veya, istediği yere şikayet etsin bişi olmaz.
şikayet etmek için tüketici hakalrına gidiyolar.
tüketici hakları çalışanları bakıyo ki, bu malın iadesi mümkün değil, o zaman "yazar kasa fiş, fatura aldınız mı" diye soruyor.
fiş/fatura alınmadı ise; tüketici hakları derneği çalışanları, bu tip durumda ; müşteriyi defetrdarlığa yönlendiriyo.
defterdarlık hemen bi vergi memurunu işyerinize gönderip, bahsi geçen müşteriye fiş vermeyen işyerine için ceza kesiyo.


"satılan; geri alınmaz - değiştirilmez" diye yazan çok iyi bir işyeri sahibini Msn Wink tanıyorum.
geri almıyor şikayetlerinde (şikayetden bişe çıkmadı da, defterdarlığa yönlendirme ile) 2 defa fiş vermeme cezası verdi o kadar.
Düşüncene katılmam şart değil, düşünceni anlatman için savaşırım...

Benzer Konular

7 Ocak 2012 / Tiglon Müslümanlık/İslamiyet
16 Haziran 2008 / Misafir Moda tr
21 Haziran 2009 / ThinkerBeLL Basın/Magazin tr
13 Kasım 2012 / Misafir Soru-Cevap
19 Temmuz 2008 / recruit87 Müzik tr