Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
17:39, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Salı, 14 Mayıs 2024 - 17:39
Arama
MaviKaranlık Forum
Müzeler - Mori Sanat Müzesi
-
Tek Mesaj #1
_Yağmur_
VIP
VIP Üye
24 Ağustos 2010
Mesaj
#1
VIP
VIP Üye
Mori Sanat Müzesi
Mimar:
Gluckman Mayner Mimarlık
Mori Sanat Müzesi, Roppongi Hills’deki yeni Tokyo bölgesinde Kohn Pederson Fox’un tasarladığı 54 katlı Mori Kulesinin en üstteki 5 katında yer almaktadır.
Gluckman Mayner Mimarlık’ın projesi; avlu lobiyi, Sanat Müzesini ve kentin panoromik görüntüsüyle gözlem terası ve gezinti alanı sunan “Tokyo Kent Manzarası”nı içermektedir.
Kulenin tabanında ayrı bir yapı olan “Müze Konisi”; müzeye simgesel ve farklı bir giriş sağlamaktadır.
Ziyaretçi asansörlerini içeren merkezdeki beton “huni” binanın düşey ana desteğini sağlamaktadır. Paslanmaz çelik kablolardan diyagonal ağlara takılmış narin yatay halka çerçeve, beton kubbenin kenarına tutturulmuştur.
Kibarca yükselen spiral merdivenler, kubbenin çevresini sarmalarken, bahçe girişi, yaya meydanı ve müze köprüsünü de içeren beş katı birbirine bağlarken tarihi Japon bahçelerine tepeden bakmaktadır. Yapı; doğanın güçlerine karşı koruma sağlamak için üst üste binen saydam seramik fritlerle boyanmış cam shingleyle kaplıdır. Akşamları yapı; kağıt fener gibi hafifçe ışıldamaktadır.
Camla kaplanmış yaya köprüsü pavyondan ziyaretçileri, 52. ve 53. katlarda yer aldığı Sanat Müzesine ve Tokyo Kent Manzarasına ulaştıran hızlı asansörlerin yerleştirildiği aşağı lobiye ulaştırmaktadır. Müze kitapçısı ve cafe aşağı lobide yer almaktadır.
Kulenin karmaşık asansör sistemi, ana yaya geliş seviyesinden bir kat aşağıdaki müzenin ziyaretçi lobisine yerleştirildiğinden ve vaziyet planı çeşitli ticari kullanımların yoğun bir karışımını sunduğundan Müze Konisi hem alanın dolaşılması hem de kulenin içine yerleştirilmiş kültürel unsurların işaretçisi olarak işlev görmektedir.
Üst avlunun sert kırmızı hint kumtaşı onun süzülen duvarlarına karakterini ve dokusunu vermektedir. Parlak renklendirilmiş ince cam yüzeyler toplanma ve sirkülasyon mekanlarını canlandırmaktadır. Soluk mavi plastik bilet ve bilgi veznelerini ifade etmektedir.
Kalıcı koleksiyonu olmayan Mori Sanat Müzesi eklektik resim, fotoğraf, moda ve mimarlık sergilerine ev sahipliği yapmaktadır.
Müze galerileri, dolaşmayı kolaylaştırmak ve sanat için ideal mekanları sağlamak için basit dikdörtgen kutular olarak tasarlanmıştır.
52. kattaki Mimarlık müzesinin galerileri bir dizi içeriden odaklanılan mekanlar oluştururken, sanat ve teknoloji galerileri, 52 kattaki gözlem terasın üzerinde süzülen ve kentin göz alıcı manzarasını sunarak binanın kenarlarına doğru genişleyen saydam camlarla çevrelenmiştir.
Esnek L biçimli tasarım kısa olanın hemen yanındaki uzun olan ya da dikdörtgenin yanındaki kare olanla dikdörtgenlerin 2 farklı sırasına bölünebilmektedir.
Topluma nesneleri verme kültürü ve çok kullanımlı yüksek yapıların kavramsal kavraması vardır. Bu iki itici güç; zirvesindeki bir sanat galerisiyle Tokyo’daki Mori Kulesinde bir araya gelmiştir. Onun mimarları Kohn Pedersen Fox; çok geniş binalarda farklı programlara sahip unsurları sunabilen yüksek yapıların zeki tasarımcılarıdır. Galeriyi tasarlarken binanın tepesindeki konumundan faydalanan bir şeyler yapmamız gerektiğini biliyorduk. Etrafı kapalı bir kutu yapamadık”
Richard Gluckman
Kaynak: Arcspace
kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Cevapla
Kapat
Saat: 17:39
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...