Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Ocak 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
0-05 yaş grubunun en çok gerçekleştirdiği kusurlar ise sırasıyla araçlara ilk geçiş hakkını vermemek, yola birden bire çıkmak ve kırmızı ışıklı trafik işaretinde veya yetkili memurun dur işaretinde geçmektir (0-05 yaş grubu kazalarının kazaların %. 68,1’i). Bunun yanında 0-05 yaş grubu yayaların % 22,5’i trafik kazasının oluşumunda kusursuzdur. Diğer önemli bir yaş grubu ise ilköğretim çağı öğrencilerinden oluşan 06-11 yaş grubudur. Bu grubun en sık gerçekleştirdiği kusur ise % 42,9 ile yola birdenbire çıkmak ve % 29,2 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Bu yaş grubunda kusursuz yayaların oranı ise sadece % 11,5’tir. Yaya kazalarının sonuçlarının yaş gruplarına göre değerlendirilmesinde özellikle 0-18 yaş grubunda dağılım benzerlik göstermektedir. Ancak 40-45 yaş aralığında yaralanma ile sonuçlanma %8,1 gibi bir değere sahipken, bu aralıkta ölümle sonuçlanan yaya kazası mevcut değildir. Kazaların % 21,2’sinde yaya kusurunun olmadığı görelmektedir. Ancak kusurlu olan yayalar ise %21,5 dağılım ile 52 yaş üzeri grupta toplanmaktadır. Bu grubun yanında her 100 kusurlu yayadan 46,6’sı 18 yaşını doldurmamıştır.Yayalar tarafından en çok işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Ancak bu ihlal sonucu gerçekleşen kazaların sadece %1,2’si ölümle sonuçlanmış, kalan %98,8’i ise yaralanma ile sonuçlanmıştır. Sıklıkla gerçekleştirilen diğer bir kusur ise yola birdenbire çıkmaktır ve kusur dağılımı baskın olarak 0-11 yaş grubu tarafından gerçekleştirilmektedir (%73,5). Bu kusuru en az işleyenler ise 52 yaş üzeridir. Kusuru gerçekleştiren her 100 kişiden 1,4 ise ölmektedir. Yayaların % 3,9’u yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak suretiyle kazalarda kusura sahiptir. Bu kusurun bulunduğu kazaların meydana geldiği yerlerin % 78,2’sinde kaldırım bulunmaktadır. Bu değerlendirme yayaların kaldırımları tercih etmediğini göstermektedir. Yayaların kaza sırasında giymiş oldukları giyecek özellikleri değerlendirildiğinde yayaların %52,8’nin açık renkli giyindiği,% 44’nün ise koyu renkli giyindiği görülmektedir .Ancak gece meydana gelen kazalarda açık renkli giysi kullanma oranı % 29,3’e düşmekte, koyu renkli giysi kullanma oranı ise %66 ya yükselmektedir. Reflektif malzeme kullananların sayısında da %1,6’lık artış olmaktadır. Bununla birlikte reflektif malzeme giyenlerin karıştığı kazaların hiç birinde ölümle karşılaşılmamıştır.