Arama

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Şubat 2017 Gösterim: 115.425 Cevap: 6
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
5 Ocak 2009       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu kadar çok kaza olması ve kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.

Sponsorlu Bağlantılar
Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı ışıkta geçmek gibi...)

Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir. Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır.

Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin.

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.

BAKINIZ
Yolculuk esnasında diğer yolcuları rahatsız eden davranışlar nelerdir?
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?
Yayaların trafik işareti ile ilgili doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Yolcuların doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Sürücünün yanlış davranışları nelerdir?
Trafikte yayaların doğru davranışları nelerdir?
Yayaların trafikte yaptığı yanlış davranışlar nelerdir?
Yolculuk esnasında yolcuların uyması gereken kurallar nelerdir?

Son düzenleyen Safi; 26 Şubat 2017 23:49
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
5 Ocak 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu kadar çok kaza olması ve kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.

Sponsorlu Bağlantılar
Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı ışıkta geçmek gibi...)

Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir. Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır.

Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin.

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.

BAKINIZ
Yolculuk esnasında diğer yolcuları rahatsız eden davranışlar nelerdir?
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?
Yayaların trafik işareti ile ilgili doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Yolcuların doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Sürücünün yanlış davranışları nelerdir?
Trafikte yayaların doğru davranışları nelerdir?
Yayaların trafikte yaptığı yanlış davranışlar nelerdir?
Yolculuk esnasında yolcuların uyması gereken kurallar nelerdir?

Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 02:08
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
5 Ocak 2009       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Zonguldak'ta trafik ekipleri, tüm uyarılara rağmen kırmızı ışıkta geçen yayaların oranın yüksek olması nedeniyle ilginç bir ceza yöntemi uyguladı. Işıklarda bulunan polislerin gözleri önünde kırmızı ışıkta geçen yayalar, polis ekipleri tarafından yaya geçidi ve şıklarda meydana gelen kazalar gösterilerek, yanlışları anlatıldı.

Zonguldak Emniyet Müdürlüğü Trafik Şubesi Ekipleri tarafından İçişleri Bakanlığı'nın, "Trafik Güvenliğinde Yeni Açılımlar, Hedefler ve Çözüm Yolları" Projeleri kapsamında yayaların trafik güvenliği ve eğitilmesi amacıyla kırmızı ışıkta geçenlere ilginç ceza yöntemi uygulandı. Proje kapsamında yayaların eğitilmesi ve bilinçlendirilmesini hedefleyen ekipler, trafik ışıklarında bekleyerek, kuralları ihlal eden sürücüleri tespit etti. Bazı yayalar dalgın olduğu gözlenirken bazılarının ise polislere baka baka karşıya geçmesi dikkat çekti.

Polis tarafından ekip otosunun yanına çağrılan yayalar, ceza yemenin korkusu ile hata yaptıklarını söyleyerek polislerden özür dilediler. Trafik ışıklarında geçen yayaları ekip otosunun yanına çağırarak, dizüstü bilgisayarda bulunan daha önceki ilginç kaza görüntüleri ve animasyonlar izlettirdi. Görüntü izletilmesine şaşıran yayalar görüntüleri ise izledikten sonra polislere teşekkür etti. Bazı genç yayalarda şehir içinde süratli aracın geçmeyeceğini söyleyerek haklı çıkmak istemeleri ise gözden kaçmadı.

Trafik kurallarına araç sürücülerin değil tüm yayalarında uymak zorunda olduğunu belirten polisler, "Trafik kural ve kaidelerine sadece araç sürücüleri uymak zorunda olduğuna dair düşünenler var. Bu kurallar, yayalar içinde geçerlidir. Aksi durum sözkonusu olduğunda Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddesine göre kırmızı ışıkta geçen yayalara 55 YTL para cezası kesilir. Bu kez kırmızı ışıkta geçilmesi halinde başımıza gelebilecek en kötü olayları gösteriyoruz. Kurallara uyulmadığı sürüce de ceza işlemlerine başlayacağız" diyerek yayaları uyardı.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 01:05
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
5 Ocak 2009       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
YOLCULAR ARAÇ İÇİNDE GÜVENLİK İÇİN NE YAPMALI?
Karayolunda ve bir otomobil içinde yolculuk genellikle keyifli bir zaman dilimidir. Pek çoğumuz yolculuk etmeyi, gezmeyi çok severiz. Böyle bir yolculuğun güven içinde devam etmesi öncelikle sürücünün sorumluluğundadır. Ancak, aynı araçtaki yolculara düşen bazı sorumluluklar da vardır. Bunlar sürücünün işini kolaylaştırır ve güvenliği arttırır.

Anne babamızla yolculuk ederken ilk sorumluluğumuz arka koltuktaki yerimizi almak ve emniyet kemerimizi bağlamaktır. Bir çoğumuzun bu kemeri kullanmak için ayrı bir koltuk kullanması ya da yükseltici bir koltuk kullanması gerekiyor olabilir.Eğer bunu kullanmıyorsak emniyet kemeri bizi koruyamaz.

Yolculuk sırasında sohbet edilir mi? Tabii ki konuşur, birbirimize birşeyler anlatır dururuz. Yoksa nasıl vakit geçer? Ancak bazı durumlar vardır ki aracı kullanan anne ya da babamızı rahatsız etmemek ve onların dikkatini dağıtmamak için özen göstermemiz gerekir. Örneğin şehir içinde sıkışık bir trafikte bir yandan sohbet etmeye çalışmak onlar için çok zorlayıcı olabilir.

Araç içindeki temel görevimiz kendi güvenliğimizi sağlamak ve sürücü ile işbirliği yapmaktır. Peki sürücü ile işbirliği ne anlama gelir? Buna kısaca onun araç kullanmasını engelleyecek ya da güçleştirecek davranışlardan kaçınmaktır diyebiliriz. Böylelikle güven içinde yolculuk edebiliriz.

Ben sadece yolcuyum demeden, yolculuk sırasında kendimiz ve başkalarının güvenliği için gerekli önlemleri almayı ve sürücüyle işbirliği yapmayı unutmamalıyız. Unutmayın, sürücü ile işbirliği bazen onu dikkatinden kaçan şeylerle ilgili uyarmak bazen de sessiz kalmak olabilir…
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 01:05
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
10 Ocak 2009       Mesaj #5
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye

Yayalarda Trafik Kurallarına Uymalı…


Bu konuyu kaçtır ele alıyorum sayısını ben dahi unuttum, ancak halen değişen bir şey yok. Umarım polis teşkilatının 163. yılı çerçevesinde teşkilat yayalar içinde bir çalışma yapar.
Vatandaşta, trafik kurallarına uymalı, çünkü sürücüler kadar bazen yayalarda trafik kazalarına sebep oluyor.
Ülkemizde her yıl binlerce trafik kazaları meydana gelmekte, bu kazalarda binlerce vatandaşımız hayatını kaybederken, bir o kadarda özürlü olan oluyor. Bu kazaların bir kısmında sürücüler suçlu bulunurken, diğer kısmın da ise yayalar suçlu bulunmakta.
İlimizde, son zamanlarda trafiğin artmasıyla kazalar sıkça yaşanmakta, meydana gelen kazaların birçoğunda yaralanma bulunurken, ender de olsa ölümlü kazalarda oluşmakta. Şehir merkezinde yaşanan trafik vakaları genellikle hasarlı kazalar, ama il çevresinde yaşanan kazalarda ise ölüm ve yaralanma olayları daha fazla.
Bunun birinci sebebi şehir merkezinde hız sınırının düşük olması olsa gerek. Bununla beraber zaman zaman hız sınırını aşan sürücüler yaralı, ölümlü kazalara da sebep olmakta.
Birçok trafik kazasında sürücüler birbirleriyle kaza yaparlar, ama sürücü yaya kazalarında, yayalarında suçlu olduğu görülüyor. Çevremizde olan biten kazalara baktığımızda, yayaların birçok zaman kurallara uymadığı görülüyor. Bunun en güzel örneği şehir merkezimizde yaşanmakta. Trafik işaret ve ışıklarına uymayan yayalar, kuralları bilmedikleri halde sürücüleri suçlarlar.
Aslında kırmızı ışıkta geçen yaya, ışığa bile dikkat etmemiştir, yâda yaya geçidi olup olmaması hiçte umurunda değildir. Çünkü yayalarda istediği yerden geçer, istediği yerde yürür mantığı var. Tabii bu anlattıklarım bu tür hataları yapanlar için, bazen çileden çıkmamak mümkün değil. Ara bir sokakta yaya yolda yürüyebilir hatta tüm yol kendisine tahsis edilmişçesine. Bu tür vakalar ilimizde sıkça rastladığımız olaylardır.
Bazı cadde ve sokaklarda trafik yoğunluğu yoksa vatandaş kendisine ait sanarak, istediği gibi yolu kendi zevkine göre kullanabiliyor. Kimileri bunun da ötesine giderek yolu kendi bahçesi yâda eviymiş gibi kullanarak bazı eşyalarını yolun ortasına bırakıyor. Örneğin adamın odunu, kömürü, kumu yolda ise bu bir sorun değildir. Sürücü başka bir sokak yâda cadde tercih etsin mantığı var yayada.
Bu yaşanan manzaralar hızla gelişen bir kente yakışmamakta, kaldı ki bizler modern bir kent olma yolunda hızla ilerleyen bir şehiriz. Bu yapılanlar belki bundan yıllar önce yapılabilirdi ama bundan sonra yapılmamalı. Artık kentimiz büyüyen gelişen bir kent, siz öyle kafanıza göre yolu caddeyi kapatamazsınız.
Şimdi gelelim trafik kurallarına; vatandaş her nedense kurallara uyma taraftarı değil, bazı yayalarımız kırmızı ışık yâda yeşil ışığın yanmasına gerek bile duymuyorlar, yoldan istedikleri zaman geçiyorlar. Aslında yayalarda gerekli işaretlere ve trafik lambalarına uymalılar, yoksa yaşanan acı bir olay kurallara uymayan bir yayaya pahalıya mal olabilir.
Sevgili yayalar sizlerde lütfen size saygı gösteren sürücülere saygılı olun, çünkü konulan bu kurallar her iki tarafında uyması sonucu ancak kural olur. Yoksa bu konulan kurallar bir taraf tarafından çiğnendiğinde kural olmaz, kaza olur.
Tabii kuralları asla takmayan bazı şehir magandalarımızda yok değil, onlar için kırmızı ışık yâda yeşil ışık kavramı, kuralı asla yoktur zaten.
Her nedense bu magandalar sürücüde olsa, yayada olsa herhangi bir cezai işleme tabii tutulmuyorlar, bu kimseleri de gördüğüm zaman midem bulanmıyor değil. Umarım bir gün bu magandalara da birileri kurallar çerçevesinde gerekli cezai işlemi başlatır.
Sürücülerin bazen feryatlarını duymamak mümkün değil, 85–90 saniye bekleyen sürücü tam yeşil ışıkta geçmeye hazırlanırken, bir bakıyorsunuz yayanın birisi kendisini sürücünün önüne atarak yoldan geçmeye çalışıyor. Uzun bir süre bekleyen sürücü ne yapsın şimdi? Bir şey derse kabahat işlemiş olacak, demez ise çileden çıkacak ama birçoğu sessiz kalma yanlısı.
Sürücü, sürücü olmak için belli sınavlardan geçiyor, sınavını vermeden belgesiz araç kullanamıyor, sürücü olamıyor, peki yolda yürümesini bilmeyen yayaya ne demeli?
Yayaya belgen yâda sertifikan var mı, diye sorabilir misiniz? Hayır, bunu soramazsınız, zaten öyle bir belgede yok, ama onunda kurallara uymasını sağlayabilir, kendisini yargılamasını isteyebilirsiniz, tabii eğitimli ve bilinçli bir yaya ise.
Demek ki trafik kurallarına sürücüler kadar yayalar da uymak zorunda, yoksa tatsız bir kaza yaşanabilir, hatta hayatımıza bile mal olabilir.
O zaman trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım, bunlar yayalar olsa da.
Her insanın trafik kurallarına uyması, polis teşkilatının nice 163 yıllar yaşaması ve yaşatılması ümidiyle…
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 01:05
Quo vadis?
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
23 Mayıs 2009       Mesaj #6
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi

TRAFİKTE ARAC SÜRÜCÜLERİN DOĞRU VE YANLIŞ HAREKETLERİ


  • Araç sürücülerin doğru ve yanlış hareketlerin belirlenmesinin en büyük kaynak olarak trafikte insan unsuru olan yaya,yolcu ve sürücülerin can ve mal güvenliklerin sağlamak için oluşturan trafik kurallardır. Acaba bu davranışlar nelerdir açıklayalım;
  • Trafik işaretlemelerinden düşey işaretlerden olan trafik ışıklarında araç sürücülerin kırmızı ışıkta durması sarı ışıkta hazırlanması ,yeşil ışıkta sağına soluna bakıp geçmesi doğru davranışlardır.Fakat bazı sürücülerin başka sürücülerin haklarını gasp ederek kırmızı ışıkta geçmeleri,kimseye ait olmayan sarı ışıkta geçmeleri sürücülerin trafikte yapmış olduğu yanlış davranışıdır.Araç sürücülerin Aynı kategori içersinde bulunan Trafik işaretleri ile Yatay işaretlemelerden yol çizgileri ile geçit çizgilerini uymaları doğru davranış bunları uymamaları ise yanılış davranıştır.
  • Araç sürücülerin Karayollu trafiğin akışını ve şerit takip kurallarını uymaları doğru davranıştır.sürücülerin kendi araçların karayolu trafiğin akışı ve şerit takiplerinde izleyecek kuralları uymamaları yanlış davranışlardır.
  • Trafiğin tanzimi ve denetlemesi ile görevli olana trafik polislerin ikazlarını sürücüler tarafından uymaları doğru davranış ve uymamaları ise trafikte yanlış davranışlar içersinde bulunmaktadır.
  • Araç sürücülerin araçların hızlarını Trafik kanunda belirtilen limitlerin üzerinde sürmeleri yanlış davranıştır.Sürücüler araçların hızlarını trafik kanunda belirtilen hız limitleri içersinde kullanarak ve araçların hızlarını yük,yol,teknik,görüş şartlarına göre ayarlamaları ,takip mesafesini uyarak sürmeleri doğru bir davranıştır.
  • Araç sürücüleri dönüşlerde sinyal vererek ve dönüş kuralları (Doğrultu değiştirme Manevralarını) uyarak hareket etmeleri doğru davranıştır.Sürücüler bunlara uymadıkları taktirde trafikte yanlış hareketleridir.
  • Sürücülerin geri geri gitmeleri,geri dönüşleri yanında duraklama ve park edilen araçların yanından çıkarken kurallara riayet etmeleri doğru bir davranıştır.
  • Araç sürücülerin öndeki aracı geçme,arakadaki araca yol verme ,geçiş üstüne haiz araçlara yol verme ile ilk geçiş hakkını riayet etmeleri sürücülerin trafikte yapmış oldukları doğru bir harekettir.
  • Sürücülerin park etmenin yasak olduğu yerlere park etmekleri ve yaya Kaldırımı araçları park etmeleri ,Farlarını ve ışıklarını gereksiz yere ve kurallara aykırı kullanmaları trafikte sürücülerin yapmış olduğu yanlış harekettir.
  • Araç sürücülerin Alkollü ve uyuşturucu madde ile araç sürmemeleri,sürücülerin emniyet kemerin Takması ,Geçmenin yasak olan yerlerde geçmeyerek Trafik kazasına karışmış olan sürücülere yardım etmeleri ve trafik kazasını polise bildirmeleri, Trafikte araç sürücülerin yaptıkları doğru bir davranıştır.
  • Araç sürücülerin Karayolunda kamunun rahatını ve huzurunu bozacak şekilde ve can,mal güvenliğini tehlikeye sokacak zarar verecek şekilde ışıklı ve sesli ,emniyetsiz(park,sinyal ,korna,fren ..vb) Su ve çamur benzerlerini sıçratarak ,atarak,dökerek,sigara kül ve izmarit veya başka şeyleri yola atıp dökerek,Hatalı Yükleme yapmaları,Yayalara korkutarak ve şaşırtarak araç sürmeleri ve Özel amaçlarla keyfi veya kasıtlı davranışlara bulunmak suretiyle yaya veya taşıt trafiğinin can ve mal güvenliğini ihlal ederek veya tehlikeye düşürerek ,cep telefonu kullanarak ve yüksek sesle müzik dinleyerek seyir halinde bulunarak tedbirsiz ve saygısızca davranışlarda bulunmaları araç sürücülerin trafikte yapmış oldukları yanlış hareketlerdir.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 01:07
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Ocak 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
0-05 yaş grubunun en çok gerçekleştirdiği kusurlar ise sırasıyla araçlara ilk geçiş hakkını vermemek, yola birden bire çıkmak ve kırmızı ışıklı trafik işaretinde veya yetkili memurun dur işaretinde geçmektir (0-05 yaş grubu kazalarının kazaların %. 68,1’i). Bunun yanında 0-05 yaş grubu yayaların % 22,5’i trafik kazasının oluşumunda kusursuzdur. Diğer önemli bir yaş grubu ise ilköğretim çağı öğrencilerinden oluşan 06-11 yaş grubudur. Bu grubun en sık gerçekleştirdiği kusur ise % 42,9 ile yola birdenbire çıkmak ve % 29,2 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Bu yaş grubunda kusursuz yayaların oranı ise sadece % 11,5’tir. Yaya kazalarının sonuçlarının yaş gruplarına göre değerlendirilmesinde özellikle 0-18 yaş grubunda dağılım benzerlik göstermektedir. Ancak 40-45 yaş aralığında yaralanma ile sonuçlanma %8,1 gibi bir değere sahipken, bu aralıkta ölümle sonuçlanan yaya kazası mevcut değildir. Kazaların % 21,2’sinde yaya kusurunun olmadığı görelmektedir. Ancak kusurlu olan yayalar ise %21,5 dağılım ile 52 yaş üzeri grupta toplanmaktadır. Bu grubun yanında her 100 kusurlu yayadan 46,6’sı 18 yaşını doldurmamıştır.Yayalar tarafından en çok işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Ancak bu ihlal sonucu gerçekleşen kazaların sadece %1,2’si ölümle sonuçlanmış, kalan %98,8’i ise yaralanma ile sonuçlanmıştır. Sıklıkla gerçekleştirilen diğer bir kusur ise yola birdenbire çıkmaktır ve kusur dağılımı baskın olarak 0-11 yaş grubu tarafından gerçekleştirilmektedir (%73,5). Bu kusuru en az işleyenler ise 52 yaş üzeridir. Kusuru gerçekleştiren her 100 kişiden 1,4 ise ölmektedir. Yayaların % 3,9’u yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak suretiyle kazalarda kusura sahiptir. Bu kusurun bulunduğu kazaların meydana geldiği yerlerin % 78,2’sinde kaldırım bulunmaktadır. Bu değerlendirme yayaların kaldırımları tercih etmediğini göstermektedir. Yayaların kaza sırasında giymiş oldukları giyecek özellikleri değerlendirildiğinde yayaların %52,8’nin açık renkli giyindiği,% 44’nün ise koyu renkli giyindiği görülmektedir .Ancak gece meydana gelen kazalarda açık renkli giysi kullanma oranı % 29,3’e düşmekte, koyu renkli giysi kullanma oranı ise %66 ya yükselmektedir. Reflektif malzeme kullananların sayısında da %1,6’lık artış olmaktadır. Bununla birlikte reflektif malzeme giyenlerin karıştığı kazaların hiç birinde ölümle karşılaşılmamıştır.

Benzer Konular

11 Ocak 2011 / SoRuM VAR Cevaplanmış
9 Nisan 2014 / Misafir Soru-Cevap
25 Kasım 2009 / Misafir Cevaplanmış
22 Aralık 2014 / misafir Psikoloji ve Psikiyatri
27 Aralık 2011 / bilmeliyim Cevaplanmış