Arama

Operalar Listesi - Tek Mesaj #4

ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
15 Ağustos 2011       Mesaj #4
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
  • 1900 – 1925
1900 - Louise - Gustave Charpentier
İtalyan verismo opera stilini Fransız operasına getirmek için yapılan bir girişimdir. Louise için mekân Paris'in işçi sınıfının oturduğu mahallelerdir.

1900
- Tosca - Giacomo Puccini
Puccini bu eserinde birçok leitmotif kullanmıştır ve bu nedenle bu eser Wagner-tipi operaya bir örnek olarak bilinmektedir. Aşk ve ölüm konulu içeriği ile ateşli hisleri içeren ve çok duygusal arya ve ikililerle dolu bir opera eseridir.

1900
- Skazka o Tsare Saltane (Çar Saltan'in öyküsü) - Nikolay Rimski-Korsakov
Puşkin'in şiir şeklindeki peri masalının Wagner stilinde içinde devamlı leitmotifler bulunan bir tablonun genellikle sürekli müziksel doku ile işlenmesi ile oluşmuştur. Ancak bazı şarkıya benzer pasajlar da bulunmaktadır. Bu eserin sahnelenmesinde ekzotik giysiler ve mizansen özellikle göze çarpar.

1901
- Rusalka - Antonín Dvořák
Bir su perisi hakkında bir masaldan uyarlanan bu eser uluslararası opera seyircileri tarafından Antonin Dvorak'in en başarılı eseri olarak görülmüştür.

1902
- Adriana Lecouvreur - Francesco Cilea
Cilea'nin bestelediği bu opera eseri nadir bulunur bir özellikle onun halen dünya opera-evleri repretuvarlarında bulunan tek eseridir. Bu eserde Cilea "belkanto" opera stili özellikleri ile verismo opera stilini birleştirmeyi başarmıştır.

1902
- Pelléas et Mélisande - Claude Debussy
Debussy'nin bu sembolist stildeki dramı olarak bu opera 20. yüzyıl opera eserleri arasında çok önemli yer almaktadır.

1902
- Saul og David (Saul ve Davut) - Carl Nielsen
İncil'de bulunan bu trajedi Nielson'un bestelediği iki operadan birincisidir.

1903
- Tiefland - Eugen d'Albert
Realizm akımına göre "Angel Guimera" tarafından yazılmış bir romandan uyarılan bu eser Avrupa opera izleyicileri tarafından çok sevilmiş ve çok defa arka arkaya birçok sezonda tekrar sahnelenmistir.

1904
- Risurrezione (Tekrar Diriliş) - Franco Alfano
Tolstoy'un bir eserinden uyarılan bu opera İtalya'daki verismo akımı içinde onemli bir rol oynamış ve besteciye büyük prestij kazandırmıştır. Bu prestij, ona Puccini'nin bitmemis olan Turandot eserini tamamlama siparişinin verilmesine baş neden olmuştur.

1904
- Její pastorkyňa Jenufa - Leoš Janáček
Bu eserin stili İtalyan verismo şekline uymaktadır. Bir hüzünlü çevreyi ele alan ama kırsal hayatı yansıttığı için halk dansları ve folklorik koro şarkıları ile dolu bir eserdir. Tamamlanması 10 yıl almıştır.

1904
- Madam Butterfly - Giacomo Puccini
Puccini bu eserine içten gerçeklik katmak için Japonya'nın popüler müzik kültürünü incelemiştir ve Japon motiflerini İtalyan ruhlu müzikle birleştirmeyi başarmıştır. Bu eserin ilk temsili bir felaket olmuş ve besteci intihal ile suçlandırılmıştır. Buna rağmen günümüzde bu eser çok popüler olarak bilinmekte ve sahnelenmektedir.

1905
- Die Lustige Witwe (Şen Dul) - Franz Lehár
En ünlü bir Viyana stili operetdir. Candan bir nostalji ile eski imparatorluk başkenti olan Viyana'nın anılıp kutlanmasıdır.

1905
- Salomé - Richard Strauss
Strauss'un bu biraz "açık-saçık" konuyu işleyen operası Dresden'deki prömiyer temsilinde 38 defa alkışla karşılanmış ve modern seyirci için de bu çok büyük popülerliğini korumuştur.

1906
- Masquerade (Maskeli Balo) - Carl Nielsen
Nielsen'in bu çok şen komedisi Figaro'nun Düğünü'nü andırmaktadır. Bestecinin ülkesi olan Danimarka'da bir klasik olarak kabul görülmektedir.

1906
- Francesca da Rimini - Sergey Rahmaninov
Bu eserin çok kısa olan hikâyesi bu küçük şaheser müziksel ustalık eserinin layık olduğu üne kavuşmasına engel olmuştur.

1907
- Skazaniye o nevidimom grade Kitezhe i deve Fevronii (Kiteze Gizli Şehri) - Nikolay Rimski-Korsakov
Rus masalları, fantazileri ve folklor öğelerinden oluşan bu esere bazan Rus Parsifal'i ünvanı verilir. Dünya opera-evlerinde Rus operasını temsil eden eserlerin başında olarak devamlı yapımlanmaktadır.

1907
- A Village Romeo and Juliet (Bir Köyde Romeo ile Juliet)' - Frederick Delius
İsviçre mekânlı mutsuzluk doğuran bir aşkın trajedik öyküsü. Bu eserdeki "The Walk to the Paradise Garden (Cennet Bahçesinde bir Gezi)" adlı parça tek başına popüler konser parçası olmuştur.

1907
- Ariane et Barbe-bleue (Ariane ve Mavisakal)' - Paul Dukas
Dukas'in tek opera eseridir ve Maurice Maeterlinck'in bir sembolist eserinden uyarlanmıştır.

1907
- Osud (Kader) - Leoš Janáček
Janacek'in müzik kariyerinde önemli bir geçiş eseridir; çünkü besteci o zamana kadar işlediği geleneksel Çek temalarından ve Çek folklorik kaynaklı müzikten bu eserde ayrılmıştır.

1909
- Elektra - Richard Strauss
Bu ezik konular işleyen trajedi Strauss'un müziğini atonalite sınırlarına getirmiştir. Sonradan librettolar hazırlayarak opera eseri hazırlamada kendisiyle işbirliği yapacak yazar ve şair Hugo von Hofmannsthal ile hazırlanan ilk eserdir. Tiz notları uzun zaman söylemek gerektiği için bir ustalık gösteri eseri olan bu eserdeki soprano rolü birçok ünlü soprano şarkıcıyı bu rolü oynamaya çekmiştir.

1909
- Il segreto di Susanna (Susanna'nın sırrı) - Ermanno Wolf-Ferrari
Bir komik intermezzo. Çok ince ve çok zengin bir enstrümantasyon gerektirmektedir. Susanna'nın sırrı sigara içmeye başlamasıdır.

1909
- Zolotoy Petushok (Altın Horoz) - Nikolay Rimski-Korsakov
Çok kere Rimski-Korsakov'un in güzel eseri olarak kabul edilir. Askerî beceriksizlik alaya alındığı için Rus-Japon Savaşı'nda yenilen Rusya'nın devlet otoriteleri bu esere ve bestecisine sansür uygulamaya başlamışlardır.

1909
- Der Graf von Luxemburg (Lüksemburg Kontu)' - Franz Lehár
Şen Dul operetinin popülerliği ardından, Lehar benzer konuda bu opereti üç hafta gibi kısa bir zaman içinde tamamlamış ve bu operet de önceki gibi popüler olmuştur.

1910
- Don Quichotte (Don Kişot) - Jules Massenet
Cervantes'in ünlü eseri Don Kişot 'tan uyarlanan bu komedinin popülerliği Massenet için büyük bir kariyerden ayrılma armağanı olmuştur.

1910
- La fanciulla del West (Batının altın kızı) - Giacomo Puccini
Besteci Puccini tarafından kendinin en güzel opera eseri olarak tanımlanmıştır. Bir tiyatro eseri gibi konusunun akışı seyirciyi, içinde olan müzikten ayrı olarak, sanki arkasından çekmekte ve müzik sanki oyunda arka planda kalmaktadır. Ama üçüncü perdede çok popüler bir muziksel parça bulunmaktadır.

1911
- Der Rosenkavalier (Pembe Şövalye) - Richard Strauss
Strauss ve Hofmansstahl işbirliğinin en popüler sonucu olan bu eser 18. yüzyıl Viyana'sında geçmekte ve sanki Mozart çağını modern çağa getirmektedir. Bu operanın sunulması için sadece iyi bir orkestra yeterli değildir ve bunun yanında çok sayıda yetenekli opera şarkıcısı da gerektirmektedir. Üçüncü sahne sonundaki üçlü, opera repretuvarında bulunan, derin duyguları en iyi şekilde ifade eden şarkı olarak kabul edilmektedir.

1911
- L'heure espagnole (İspanyol Zamanı) - Maurice Ravel
İspanya'da geçmekte olan bir yatak-odası farsı tipi komedi, Ravel'in ilk operasıdır. Eğlenceli ve değişken bir müzik ve çok sayıda sahne değişimi bu küçük opera çapta opera eserini çok tatlı bir opera yaşantısına döndürmektedir.

1912
- Ariadne auf Naxos (Ariadne Naksos'da) - Richard Strauss
Bir opera içinde opera ve bir komedi ile trajedi karışımını içermektedir. Strauss'un "Zernietta" rolü için hazırladığı parçalar şarkıcının sesini kullanmakta ustalığı gösterebilmesi için özel bir alet olabileceği kabul edilmektedir.

1913
- La vida breve (Kısa Hayat) - Manuel de Falla
Verismo opera akımından çok etkilenmiş ama bir İspanyol dramı içerikli eser. Orkestrasyonunun teknik parlaklığı ile önemli bir opera olmakla beraber, tipik estetiği ile özellikle İspanyolca konuşulan ülkelerde popüler olan "zarzuela" operet tipine de uymaktadır.

1913
- L'amore dei tre re (Üç Kralın Aşkı) - Italo Montemezzi
Post-verismo akımının ilk opera eseri. Bu eser içindeki '"laitmotif"ler dolayı dikkati çekmektedir.

1914
- The Immortal Hour (Ölümsüz Saat) - Rutland Boughton
Bir Kelt peri masalından uyarlanan bu opera eseri Birinci ve İkinci Dünya Savaşları arasındaki dönemde İngiltere opera seyircisi tarafından çok tutulmuştur.

1914
- Solovyei (Bülbül) - Igor Stravinsky
Bu kısa operayi hocası olan Rimsky-Korsakov'un stilinde bestelemekte olan Stravinsky'nin müzik stili birden radikal olarak değişmiştir.

1914
- Francesca da Rimini - Riccardo Zandonai
Zandonai bu eserinde İtalyan verismo stili estetik etkilerden vazgeçmiş, yerine İtalyan rönesans tarihindeki olaylara odaklanmıştır. Senfonik orkestra dili çok etkin olarak geliştirilmiştir.

1916
- Goyescas - Enrique Granados
İtalyan verismo akımını ün alan İspanyol melodileriyle uygulamaktadır. Bu eserin ün alıp prestij kazanmasına rağmen opera evlerinde çok sıkı olarak temsil edilmemektedir.

1916
- Savitri - Gustav Holst
Antik Hindu dinsel mitleri kapsayan büyük Mahabharata adlı eserden bir küçük parça Holst'un Hinduizm'e olan yakın ilgisi nedeniyle bir opera eseri halinde bestenmiştir.

1917
- Arlecchino - Ferruccio Busoni
Busoni bu bir sahnelik operası için İtalyan commedia dell'arte karakterlerini ve konularını kullanmıştır.

1917
- Eine Florentinische Tragödie (Bir Floransa Trajedisi) - Alexander von Zemlinsky
Zemlinsky's bir sahnelik kısa operası Oscar Wilde'ın kısa bir oyunundan uyarlanmıştır.

1917
- La rondine (Kırlangıç) - Giacomo Puccini
İki kez revize edilmekle beraber Puccini'nin diğer eserleri kadar popüler olmamıştır.

1917
- Palestrina - Hans Pfitzner
Müzikte gelenek ve yenilik çarpışmasını ele alıp inceleyen bir Wagner tipi dram.

1917
- Turandot - Ferruccio Busoni
Eski "Binbirgece Masalları"'ndan birinden "Carlo Guzzi" tarafından uyarlanan bir tiyatro oyununa dayanmaktadır. Busoni eserini rahat seslerle alaycı bir şekilde kurmuştur.

1917
- El gato montés (Vahşi Kedi) - Manuel Penella Moreno
Bu eser ekzotik İspanyol boğa güreşçisinin hayatını aksettirdiği için dünya opera-evlerinde önce çok popüler olarak sahnelenmiştir. Çok popüler bir "pasadoble" parçası ihtiva etmektedir. Fakat sonradan bu popülerliğini kaybetmiştir.

1918
- A kékszakállú herceg vára (Kont Mavi Sakal'ın Şatosu) - Béla Bartók
Bartok'un tek operasıdır ve çok ateşli bir psikolojik dramı ele alan bu opera onun en önemli eserlerinden biridir.

1918
- Il Trittico (Üçleme) - Giacomo Puccini
Il tabarro, Suor Angelica ve Gianni Schicchi adı verilen üç tek perdelik opera eserinden oluşmaktadır ve bir üçleme olarak bestelenmiştir. Ama bu üçleme eser dünya opera-evlerinde bir arada olarak sahnelenmemektedir; üçlemenin ya ikisi ya da tek biri ayrı olarak yapımlanmaktadır.

1918
- Die Frau ohne Schatten (Gölgesiz Kadın) - Richard Strauss
Olumsuzluk ve yeryüzünde insan yaşamı hakkında çok sembolik ve karmaşık Hugo von Hofmannsthal librettosu, bazı fikirleri çok belirsiz işlemekle beraber, bu eser tekrar ve daha dikkatle dinlenilince çok daha beğenilecek olacağı ifade edilmiştir.

1920
- Die tote Stadt (Ölmüş Şehir) - Erich Wolfgang Korngold
Korngold'un bu en ünlü operası sembolist akımına uymaktadır ve Richard Strauss'un eserlerinden çok etkilenmiştir.

1920
- Výlety pánĕ Broučkovy (Brouček Beyin gezileri) - Leoš Janáček
Ayda ve 15. yüzyılda Bohemya'da yer alan bir fantazi komedi.

1921
- Il piccolo Marat (Küçük Marat) - Pietro Mascagni
Bu "post-verismo" stilinde bir eserdir. Bu eserin başrolü çok güç ve fiziksel dayanıklık gerektirmektedir. Bu nedenle bu kaliteleri yeterli olan İspanyol tenor "Hipolit Lazaro"'e bu eserin prömiyerinde rol verilmiştir.

1921
- Kata Kabanova - Leoš Janáček
Janacek'in olgunluk çağı grand-operalarının birincisidir. Ostrovski'in bir oyunundan uyarlanan taşra Rusya'sında dinsel bağnazlik ve yasak aşk konularını ele alan bir eserdir.

1921
- Lyubov k Tryom Apelsinam (Üç Portakalın Aşkı) - Sergei Prokofiev
"Carlo Gozzi"'nin bir peri masalından uyarılan bir komik operadır. Beste hayat ve eğlence dolu olmakla beraber çok büyük sayıda rol istemesi ve eserde olayların çok hızla gelişme göstermeleri dolayısıyla içeriğinde çok az sayıda arya bulunmaktadır. İkinci perdeki müzik popüler olarak çok iyi bilinmektedir.

1922
- Der Zwerg (Cüce) - Alexander von Zemlinsky
Oscar Wilde'in bir eserinden uyarlanmış bir kısa opera eseridir. Besteci kendini şahsen bu esere ismini veren cüce ile benzer gördüğünü ifade etmiştir.

1922
- Giulietta e Romeo (Juliet ve Romeo) - Riccardo Zandonai
Bu eser "post-verismo" stilinin en önemli eserlerinin başında gelir. Yollarda ilerleyen bir Romeo'yu yolun kenarında ağaçları canlandıran bir sinema filmi ile gösterilmesi, bu eser naratif film sanatının operaya indirilmeye çalışılma uğrasıdır.

1924
- Erwartung (Bekleyiş) - Arnold Schoenberg
Çok heyecanlı "atonal" olarak bestelenmiş bir monodrama.

1924
- Hugh the Drover (Hugh, hayvan sürücüsü) - Ralph Vaughan Williams
Bir İngiliz folklorik ballad şarkısında ele alınan konudan uyarlanarak bestelenmiş "ballad opera" janrında bir eser.

1924
- Intermezzo - Richard Strauss
Bestecinin gerçekte başından geçen bir olaydan uyarlanmış bir hafif operet tipte bir eser.

1924
- Příhody Lišky Bystroušky (Kurnaz Küçük Dişi Tilki) - Leoš Janáček
Bir popüler çizgi öyküye dayanmakta ve Çek kırlarında bulunan hayvanların hikâyesini anlatmaktadır. Hayvanları temsil eden bir grup opera şarkıcısı ile opera repretuvarında ender bulunur ve bazan acayip gelen bir eserdir.

  • 1925 – 1945
1925 - Doktor Faust - Ferruccio Busoni
Busoni bu eserini opera bestecilik sanatkarlığının ustalık zirve eseri olarak hazırlamak istemişti ama ömrü elvermeyip eser bitmeden yarım kalmıştır. Çok büyük sayıda şarkıcı ve komplike mizansen gerektirdiği için opera-evleri bu eserin yapımını çok zor bulmaktadırlar.

1925
- L'enfant et les sortilèges' - Maurice Ravel
Orijinal tasarılara göre bir periler balesi olacaktı ve operanın konusu böylece bir çocuk peri masalı olmuştur.

1925
- Wozzeck - Alban Berg
XX. yüzyılın en önemli modern opera görüşüne anahtar olan operaların başında gelir. Eserin konusu çok sevimsiz bir "kahramanı" inceler. Berg bu eserinde modern "atonal" teknikleri daha geleneksel tonalite prensiplerine uyanlarla karıştırmıştır.

1926
- Háry János - Zoltán Kodály
Kodaly'nın bu singspiel janrındaki eseri birçok Macar halk şarkıları ve halk dansları içermektedir.

1926
- Cardillac Paul Hindemith
Neo-klasik stilde bestelenmiş olan bu eserinde Hindemith bir psikopatolojik kuyumcunun hikâyesini ele elmaktadır. Sonradan Hindemith bu eserini revize edip müziğin daha sert ve disiplinsiz duyulmasını istemiştir.

1926
- Kral Roger - Karol Szymanowski
Çok önemli bir Polonya operası olup birçok ekzotik ve empresyonist stilde oriyentalist harmonileri içermektedir.

1926
- Makropoulos Vakası - Leoš Janáček
Janacek bu janra yeni bir yön vermek için müziksel ve dilsel deneyleri bu eserine koymuştur. Eser "ekspresyonist" akımının da öğelerini kapsamaktadır. Janacek'in şahsen görüp dinlemek imkânı bulduğu son opera eseri olmuştur.

1926
- Turandot - Giacomo Puccini
Puccini'nin ölümünden hemen önce üzerinde uğrastığı ama bitiremeden öldüğüu eser. Tehlikeyi unutup kendini aşka verenler ve aşıkların ölmeden, aşkın meyva vermesi gibi konu ve kavramla işlemesi dolayısıyla Postverizmo akımının bir örneği sayılmaktadır. Çok popüler arya olan Nessun dorma bu eser içindedir.

1927
- Oedipus Rex - Igor Stravinski
Jean Cocteau tarafından Latince olarak yazılmış bir libretoyu kullanan Stravinsky, bu ok stilize edilmiş müzik eserinde opera ve oratoryo müzik janrlarını birleştirmektedir.

1927
- Jonny spielt auf (Jonyy oyuna geçer) - Ernst Krenek
Bir "caz operası" bestesi olarak, özellikle ilk temsillerinde, çok büyük başarı sağlayıp ilgi çekmiştir.

1928
- The Threepenny Opera (Üç Kuruşluk Opera) - Kurt Weill
Gay ve Pepusch'un The Beggar's Opera (Dilenci Operasi) eserinin modern uyarısı.

1928
- Mısırlı Helena - Richard Strauss
Strauss bazan çok canlı ve bazan görkemli bir Alman-eski Yunan karışımı müzik stili bulmak istemekteydi; ama diğer Strauss operalarına kıyasla sonuçta birlik sağlanamadan daha aşağı kalitede bir eser ortaya çıkmıştır.

1929
- Nos (Burun) - Dmitri Şostakoviç
Bu hicivli acayip opera Gogol'un bir kısa öyküsüne dayanmaktadır.

1930
- Rise and Fall of the City of Mahagonny (Maun Şehrinin Yükseliş ve Çöküşü) - Kurt Weill
Eserin libereto yazarı Bertolt Brecht ile bestecisi arasında çıkan çatışma nedeniyle bu eserin bestelenmesi çok sorun çıkartmıştır.

1930
- Z Mrtvého Domu i (Ölüler Evi) - Leoš Janáček
Bir Rus sürgün tutuklu kampındaki hayatı inceleyen Dostoyevski eserinden uyarlanmıştır.

1932
- Moses und Aron (Musa ve Harun) - Arnold Schönberg
Schoenberg'in öldüğü zaman daha bitmeden ortada kalmıştı. Besteci bu operada "serialist" teknikler kullanmaktadır. Çok iyi hazırlanmış ve çok sayıda profesyonel şarkıcı içerdiği için ve diğer görüş yönlerinden de karmaşık ahenksizliklerle dolu olduğundan dolayı çok nadir yapımlanmıştır.

1933
- Arabella - Richard Strauss
Strauss'un libretist "Hugo von Hofmannsthal" ile birlikte hazırladığı altı operadan sonuncusu. Der Rosenkavalier operasının başarısına dayanarak, müziğinde Viyana valslerine önemli yer verilmiştir ama o eser kadar popülerlik kazanmamıştır.

1934
- Ledi Makbet Mtsenskovo Uyezd (Mtsenkli Lady Macbeth) - Dmitri Şostakoviç
Eserin bir katili sempati ile incelemesini beğenmeyen Sovyet Pravda gazetesi operanın muüik ve konusuna hücum etmiş ve bestecinin daha sonra Rusya'da eserin 1963'e kadar yapımlanmamasına neden olmuştur. Batıda ise eser cinsellik içeriği ve özellikle müzik ile dile getirilmeye çalışılan aksiyonlar dolayısıyla tenkite uğramıştır.

1934
- La fiamma (Alev) - Ottorino Respighi
Yoğun bir dille tarihsel bir olaya eğilmektedir. Kuruluş bünyesinin uygunluğu ve zengin enstrümantasyonu ile XIX. yüzyıl "verizmo" akımının bir örneğidir.

1934
- Özsoy Operası - Ahmet Adnan Saygun
Bir perdelik Farabi'nin Şehname'sinden uyarlanan ve mitik iki kardeşin (Tur ve İraj) öyküsünü anlatan; ilk defa Türkiye Cumhuriyetinde bir Türk besteci tarafından hazırlanan ve yapımlanan bir opera eseri.

1935
- Die schweigsame Frau (Sessiz Kadın) - Richard Strauss
XVII. yüzyıl İngiliz oyun yazarı Ben Jonson'dan uyarılmış bir öyküye dayanan bir komik opera.

1935
- Porgy ve Bess - George Gershwin
İçeriğinde caz ve Amerikan zenci kölelerin şarkı ve muziğini kapsamakta ve ABD güneyindeki zenciler arasındaki hayatı aksettirmeye çalışmaktadır. İlk defa müzikal oyun olarak sahnelenmesi mali başarısızlıkla sona ermiştir; ama 1941de önceki verziyonda bulunan konuşulan kısımlar resitatiflere çevrilip esere bir opera havası verilmiştir.

1937
- Lulu Alban Berg
Bu eser Berg'in öldüğü zaman tamamlanmamıştı. Fakat "Friedrich Cerha" tarafından eklerle tamamlanmış ve 1979da ilk defa sahnelenmiştir.

1937
- Riders to the Sea (Denize Atlilar) - Ralph Vaughan Williams
Irlanda'nin dogusunda bu Atlantik Denizi adasi olan Arran'da gecen bu kisa ve olumlu trajediyi inceleyen opera Vaughan Williams en guzel eseri oalarak tanimlanmistir.

1938
- Daphne - Richard Strauss
Bir mitik konuyu işleyen lirik ve pastoral müzikli bir opera.

1938
- Julietta - Bohuslav Martinu
Belleklerini kaybetmiş kişilerden oluşan bir şehir içinde sanki bir rüya havasında olan hayatı inceleyen bu opera Martinu'nun ustalık opera eseri olduğu belirtilir.

1938
- Mathis der Maler (Ressam Mathis) - Paul Hindemith
Hindemith'in en popüler eseri olan bu opera, bestecinin Naziler altındaki hayatını anlatan bir kıssadan hisse alınacak hikâye gibi ortaya konulmuştur.

1941
- Paul Bunyan' - Benjamin Britten
Bir güçlü devin yaşamını ele alan bir Amerikan halk masalından, W.H.Auden tarafından uyarlanarak hazırlanmış bir libreto ile Britten tarafından bestelenmiş bir hafif operet janrinda ilk opera eseri.

1942
- Capriccio - Richard Strauss
Bu opera bestecisi Strauss'un yazar Stefan Zweig ile birlikte yaptığı bir entelektüel eksersiz sonucudur.

1943
- Der Kaiser von Atlantis (Atlantis Kralı) - Viktor Ullmann
Theresiensdtadt Nazi toplama kampı içinde yazılıp bestelenip, 1975e kadar temsil edilmemiştir. Hem libereto yazarı ve hem de besteci Auschwitz Nazi toplama kampında öldürülmüştür.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!