Arama


ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
10 Eylül 2011       Mesaj #6
ener - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

zanussı beyaz eşya markası hakkında aydınlatılmak istiyorum

JVC'nin ardından Avrupa'nın önde gelen ankastre ürünleri markası Zanussi de Vestel kanalıyla Türk tüketicisiyle buluşuyor. Zanussi markalı ürünler haziran ayı itibariyle Vestel Showroomlar'ında...

Zanussi, İtalya'nın önde gelen markası... Dünyanın her yerinde yılda 5 milyon adet Zanussi ürünü satılıyor. 10 ülkede 20 fabrikada üretim, 60'dan fazla ülkede satış yapılıyor. Markanın tüketicisine vaadi; şık bir ortamla hayatına değer katmak isteyen insanlar için, ayırt edici ve öncü tasarımları ile yenilikçi çözümler sunmak...

Zanussi ankastre ürünleri bayilere ilk olarak 5 Nisan'da İstnabul'da yapılan, "2003 Vestel Bayiler Toplantısı"nda tanıtıldı. Markanın Türk tüketicisine lansmanı ise Haziran ayında yapılacak. İlk olarak 300 Vestel showroomunda satışa sunulacak. Zanussi ürün gamı içerisinde; Fırın, Setüstü Ocak, Davlumbaz, Bulaşık Makinesi, Çamaşır Makinesi, Buzdolabı, Mikro Dalga Fırın, Kahve Makinesi, Domino serisi bulunuyor.

Bugün bir Vestel mağazasından içeriye girdiğinizde; Vestel markalı ürünlerin yanı sıra dijital kameralar başta olmak üzere pek çok teknolojik üründe JVC, küçük ev aletlerinde ise Moulinex markalarını görebilirsiniz.

Vestel prensip olarak ihracat potansiyeli görmediği ürün gamının üretimini yapmıyor. Ancak tüketicilerini yakından tanıyor, ihtiyaçlarını analiz ediyor ve buna göre de stratejilerini belirliyor. Stratejik işbirlikleri yaparak alanında dünyanın en ünlü ve saygın markalarını Vestel çatısı altında tüketicisine sunuyor. JVC'nin ardından, ankastre sektöründe Avrupa'nın önde gelen markası Zanussi, Vestel ile Türkiye'ye geliyor. Bundan böyle tüketiciler Vestel Showroom'larında Zanussi markalı ankastre ürünlerini de bulabilecekler.

ZANUSSİ, İTALYA'NIN BİR NUMARALI MARKASI...

Dünyanın her yerinde yılda 5 milyon adet Zanussi ürünü satılıyor. 10 ülkede 20 fabrikada üretim, 60'dan fazla ülkede satış yapılıyor. Markanın tüketicisine vaadi; şık bir ortamla hayatına değer katmak isteyen insanlar için, ayırdedici ve öncü tasarımları ile yenilikçi çözümler sunmak... Zanussi genç ve yenilikçi kişiliğe sahip marka. Ürünlerinde konforu öne çıkarıyor, alışılmışın dışındaki tasarımını, teknolojiyle birleştiriyor. Tüketicinin hem estetik hem de teknoloji ihtiyacına birlikte karşılık veriyor. Vestel ve Zanussi işbirliği çerçevesinde, ürünler Türkiye'de yalnızca Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş. tarafından satışa sunulacak. Vestel'in bayi ve servis ağı, satış ve pazarlama kanalları kullanılacak.

Vestel Beyaz Eşya Pazarlama Müdürü Buket Besen ile Zanussi - Vestel işbirliğini konuştuk. Besen bize Zanussi markasını anlatırken; neden Zanussi'yi seçtiklerini ve markayı Türkiye pazarında nasıl pazarlayacaklarını anlattı.

Vestel bir süredir yaptığı araştırmalar sonucu ankastre sektörüne adım atması gerektiğine karar verdi. Bayilerin ürün gamında eksik bir tek ankastre idi. Ancak strateji olarak kendi markasıyla ankastre işine girmek istemeyen Vestel, Avrupa'da çok sayıda ankastre markasını araştırdı. İncelenen pek çok marka sonunda Zanussi ile Vestel'in yan yana gelebileceği konusunda fikir birliğine varıldı. Zanussi ürünlerinin kalite, teknoloji ve tasarım - estetik açısından türk tüketicisi tarafından daha fazla kabul göreceğine karar verildi. Geçtiğimiz ocak ayında iki şirket el sıkıştı ve işbirliğinin alt yapı çalışmalarına başlandı. Ürün katalogları hazırlandı, showroomlarda teşhiri için markayı iyi taşıyabilecek özel standlar yapıldı. Bayilere ilk olarak 5 Nisan'da İstanbul'da yapılan, "2003 Vestel Bayiler Toplantısı"nda tanıtıldı. Markanın Türk tüketicisine lansmanı ise Haziran ayında yapılacak. İlk olarak 300 Vestel Showroomunda satışa sunulacak.

Zanussi markasının; Fırın, Setüstü Ocak, Davlumbaz, Bulaşık Makinası, Çamaşır Makinası, Buzdolabı, Mikro Dalga Fırın, Kahve Makinesi, Domino Serisi ocak, Izgara ve Firitöz gibi zengin ürün çeşidi bulunuyor. Türkiye pazarı için bu ürün gamının tamamı titizlikle incelendi ve Türk tüketicisinin beklenti ve zevklerine uygun bir seri oluşturuldu. Vestel bayileri aracılığıyla Türk tüketicisiyle buluşacak Zanussi, tüm ürün gamının yüzde doksanıyla pazara giriş yapacak. Türkiye pazarına uymayacağı düşünülen bir iki ürün şimdilik tüketiciye sunulmayacak. Besen, ankastre pazarının gelişmekte olan bir pazar olduğunu, penetrasyonun çok düşük ve fiyat duyarlılığının az olduğunu belirterek, marka tercihine dikkati çekiyor. Bu nedenle dağıtım ve tutundurma aktivitelerinin çok sistematik bir yapıda kurgulandığını, konumlandırma stratejisinin pazarın beklentileri ve boşlukları doğrultusunda hazırlandığını vurguluyor. Bu ürünlerin müşterisinin çok özel yapısı olduğunu söyleyen Besen, ankastre tüketicisini "ürün alımında bilinçli, ne aradığını ve piyasayı bilen, fakat aynı zamanda da yönlendirilmeye ihtiyacı olan, maddi durumu iyi, para harcamaya hazır; hevesli, yenilik isteyen, araştırmaya ve ikna edilmeye açık" olarak tanımlıyor. Peki markanın pazarlama ve iletişimi için neler yapılacak? Bayilere ürüne yönelik tutundurma desteği sunulacak ve yoğun ürün eğitimleri verilecek. Bölgesel olarak, bayilerde, alışveriş merkezlerinde, otellerde tanıtım aktiviteleri düzenlenecek.

Mutfak cihazları, evlere yapılan büyük yatırımlardan biridir. Günümüzde mutfaklar, sadece yemeklerin hazırlandığı bir yer olmaktan çıktı. Mutfaklar konuşulan, vakit geçirilen ve aileyle buluşulan bir yer haline geldi. Artık mutfak, oturma odası kadar popüler... Bu nedenle Zanussi, mutfakta olmayı çok daha eğlenceli hele getiriyor. Bütün cihazlar, kullanımı ve bakımı kolay ve mutfakta gerçek kalite hissini verecek şekilde tasarlanmış. Zanussi, mutfakların "klasik sade" veya "modern ve sıra dışı" görünmesine yardımcı oluyor.

kaynak