Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
14:31, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Pazartesi, 06 Mayıs 2024 - 14:31
Arama
MaviKaranlık Forum
Şeriat Nedir?
-
Tek Mesaj #5
ThinkerBeLL
VIP
VIP Üye
19 Eylül 2011
Mesaj
#5
VIP
VIP Üye
Şeriat
MsXLabs.org & İslam Ansiklopedisi & Vikipedi
Sözlükte takip edilecek yol, ırmağın su içilecek yeri demektir. Terim anlamı, Allah tarafından peygamber vasıtasıyla bildirilen hükümlerin, emir ve yasakların karşılığıdır. Çünkü bu anlamıyla hem usûl-i dini hem de fürû-ı dini içermektedir. Daha tam anlamıyla şeriat, kulun Allah'la ve kulun kullarla olan ilişkilerini düzenleyen hükümler topluluğudur demektir. Her türlü ibâdet, alışveriş, evlenme-boşanma, miras, akitler (sözleşmeler) vasiyet, vd. şeriatın kapsamına giren konulardır.
İslam Şeriatının Kaynakları
Tüm müslüman hukuk otoriterlerinin ortak kabul ettiği iki ana kaynak Ku'ran ve sünnettir. İcmada farklı yorumlanmakla beraber üçüncü ortak kaynak kabul edilir. Dördüncü kaynak olarak Şia İsna aşeriye aklı kabul eder. Sünni Hanefi ve şafilerde kıyası kabul ederler. Hanbeliler üç esasdan sonrasını kabul etmezler. İslam şeriatı klasik Hanefi hukuk ekolü olarak temelde dört delile dayanır. Bunlar Şer'i deliller olarak da anılır:
Kur'an (içerdiği hükümler)
Sünnet (İslamın Peygamberi Muhammed'in söz ve fiilleri)
İcmâ (İslam bilginlerinin görüş birliği içinde bulundukları konular)
Kıyas (birbirine benzeyen meselelerin hükümlerinde de benzerlik bulunması)
Fakat azınlıktaki bazı İslam hukuku bilginleri bu dört temel delilden icmâ ve kıyası kabul etmemişlerdir; Zahiri mezhebi gibi.
Bir hükmün İslami nitelik taşıması bu kaynaklardan birisine dayanmasına bağlıdır.
Şerîat hükümleri kitap, sünnet, icmâ ve kıyastan başka fer'î deliller adı verilen maslahat (toplum yararı), örf ve adet, İslam'dan önceki şeriatlar (Şer'ü men kablena), Sahabe görüşleri (Sahabi kavli) gibi delillere dayanılarak müctehitlerce bir sistem halinde açıklanmıştır.
İslam dininin en önemli İslam hukuku bilginlerinden olan; Cafer-i Sadık (ö 765), Ebû Hanîfe (ö. 767), Şâfiî (ö. 819), Mâlik b. Enes (ö.795) ve Ahmed b. Hanbel (ö. 855)'in temsil ettiği İslam hukuku ekolleri şer'î hükümleri bir bütünlük içinde sistemleştirmişlerdir.
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Cevapla
Kapat
Saat: 14:31
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...