Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
22:46, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Pazartesi, 08 Aralık 2025 - 22:47
Arama
MaviKaranlık Forum
2012 Formula 1 Sezonu
-
Tek Mesaj #4
ThinkerBeLL
VIP
VIP Üye
13 Nisan 2012
Mesaj
#4
VIP
VIP Üye
FIA'nın Dünya Motorsporları Konseyi, Formula 1 2012 sezonunda yürürlüğe girecek olan kural değişikliklerini açıkladı.
Kış testleri öncesi tüm araçlara çarpışma testlerinden geçip onay alma şartı getirildi.
Bununla birlikte konsey, sezon ortası testleri geri getirmeye karar verdi. Böylece takımlar sezon ortasında 3 günlük bir test programı
uygulama
şansına kavuşacaklar.
Bir başka önemli değişiklik ise artık güvenlik aracı pistte iken tur bindirilmiş araçların turlarını geri alabilme imkanına sahip olmaları. Böylece güvenlik aracı sonrası oluşan trafik ve mavi bayrak kaosu engellenmiş olacak.
Yağmurlu yarışlarda yaşanan aksamalar göz önüne alınarak maksimum yarış süresi 2 saatten 4 saate çıkartıldı.
Yeni sezonda pilotlar savunma yapmak için çizgi değiştirdikten sonra yarış çizgisine geri dönemeyecekler.
Artık kırmızı bayrak ile yarışın durdurulduğu anlarda pit yolunda bulunan pilotlar yarış tekrar başladığında o anda bulundukları pozisyondan devam edebilecekler.
2012'de pilotlar ilk antrenmanlardan itibaren istedikleri lastik setlerini kullanabilecekler. Daha önceden sadece 3 sete izin veriliyordu.
Son olarak FIA artık antrenman veya sıralama turları esnasında boş turlarını atan pilotların şikanları kesmelerine müsade etmeyecek.
Konsey kural değişikleri ile beraber Tek-Koltuk Araçlar Komisyonu başına Gerhard Berger'in getirildiğini açıkladı.
2012 Teknik Düzenlemeleri
FIA, 2012 F1 kurallarının son versiyonunu yayınladı. Bu yıl hem teknik, hem de sportif kurallarda bazı değişiklikler olacak. Ancak değişim daha çok teknik düzenlemelerle ilgili.
Bu yıl iki önemli değişiklik var:
Birincisi egzozun şasideki pozisyonu, diğeri ise buruna ilişkin düzenlemeler. Ancak kontrol sistemleriyle ilgili birçok yeni kural da var.
Gaz pedalı, antistall ve vites değişiminin kontrolüyle ilgili kurallara da açıklamalar getirildi. Mesela bunlardan biri 100 km/s hıza kadar birinci
viteste
kalma gibi.
FIA'nın internet sitesinde yayınlanan kurallara ilişkin yüzeysel bilgiler şu yönde:
3.7.9 Şasinin önü, daha önce de belirtildiği gibi 550 mm'den daha yüksek olamaz.
3.12.6 Taban için tanınan üretim toleransı 5 mm'den 3 mm'ye düşürüldü.
5.5 Pilotların gaz pedalı vasıtasıyla tork talebi çok daha sıkı bir şekilde tanımlandı.
5.8 Egzoz pozisyonu, daha önce belirtildiği şekilde konfirme edildi.
5.19 Antistall sistemler daha ayrıntılı bir şekilde tanımlandı.
8.6 Tüm pilot butonları ve kontrol mekanızmaları, ECU'ya veri aktarımı ile gerçekleşecek. Pilotların bu kontrolleri kullanması tamamen FIA'nın denetimi dahilinde olacak.
8.11.1 P1 ve P2 için, verileri daha iyi kontrol altına alabilmek için beş ilave sensör daha yerleştirilebilecek.
9.2.5 Debriyaj kontrolüne ilişkin kurallar daha detaylı tanımlandı.
9.8.1 Yarışın başında ve pit stoplarda, araç 100 km/s hıza ulaşıncaya kadar birinci vites kullanılmalı.
9.8.5 Pist pozisyonu, vites değişikliği kontrol verisi olarak kullanılamaz.
12.7.3 Lastikleri ısıtmak için sadece lastik ısıtma battaniyeleri kullanılabilir.
12.8.4 Lastikleri takmak için kullanılan tabancalar sadece hava veya nitrojenle çalışabilir. Helyum kullanılmaz.
Kaynak
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Kapat
Saat: 22:47
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...