Arama


_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
9 Şubat 2013       Mesaj #22
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Günlük planda hedeflerin belirli bir sayı sınırlaması bulunmamaktadır.
Günlük planda sadece bir gelişim alanını temsil eden hedeflere değil, aynı gün farklı gelişim alanlarını temsil eden hedeflere yer verilmelidir
Öğretmen günlük planından dilediği hedefleri dilediği sıklıkta tekrar edebilir. Bir hedefin eğitim yılı boyunca ne kadar sıklıkla alınabileceği belli bir sayı ile sınırlandırılamaz. Planlanan günlük eğitim programında yer verilen kazanılması beklenen davranışlar çocuklara kazandırılıncaya kadar değişik yöntemler kullanılarak farklı günlerde tekrarlanabilir.
Günlük planda farklı gelişim alanlarından seçilen hedeflerin, kazanılması beklenen tüm davranışlarını aynı zamanda almak gerekmemektedir. Çocuklar arasındaki bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır.
Günlük planda konu analizinin yazılması gerekmemektedir. Çünkü 1994 ve 2002 okul öncesi eğitim programları, konu eğitimine dayalı bir anlayışı kesinlikle kabul etmemektedir, ancak bu, konuların eğitim programlarında hiçbir şekilde kullanılmayacağı anlamına gelmemektedir. Konu planlanan eğitim durumunu hedefe ulaştıran bir araçtır. Dolayısıyla ünite kavramı da artık okul öncesi programda kullanılmamaktadır.
Günlük planda araç olarak yer alan konular aynı başlıkla aynı yöntemle kesinlikle tekrar edilmemelidir.
Günlük planda etkinliklerin süresi ve programdaki yeri fırsat eğitimi ve esneklik ilkeleri göz önüne alınarak zaman zaman değiştirilebilir.
Günlük planda etkinlikler bütünleştirilmeli,bir ya da birden fazla etkinlik bir arada ele alınmalıdır. Bir eğitim durumundan diğerine geçerken bağlantılar kurulmalıdır.
Günlük planda yer verilen eğitim durumlarının sayısı ve süresi eğitim durumlarının içeriğine bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir.
Bu seminerde örnek olarak sunulacak etkinlikler ayrıntılı yazılmıştır, “öğretmenler kendi planlarını bu kadar uzun yazmak durumunda değildir”.

Günlük plan hazırlanırken;
1. Serbest zaman etkinlikleri,
2. Türkçe dili etkinlikleri,
3. Oyun etkinlikleri,
4. Fen ve doğa çalışmaları,
5. Müzik etkinlikleri
6. Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları,
7. Rutin etkinliklere mutlaka yer verilmesi gerekmektedir
8. Değerlendirme günlük planın son basamağıdır. Uygulamanın hemen ardından çalışmalardaki aksaklıkları ya da çok iyi noktaları belirleyerek öğretmenin daha sonraki çalışmalarına ışık tutmak amacıyla yapılmaktadır. Değerlendirmenin üç boyutta ele alınması gerekmektedir;