Arama


Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
1 Temmuz 2013       Mesaj #3
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Xbox 360 Hata Kodları ve Çözüm Rehberi
MsXLabs.org

Durum kodu: 80004005

Bazı bağlantı türleri ve Internet servis sağlayıcıları (ISS), Xbox 360 konsolundan Xbox LIVE'a erişemez. Bu sorunun farkındayız ve ISS'lerle sorunu çözmek için çalışmalar yapıyoruz.

Çözüm 1: Xbox LIVE'ı Xbox.com'da kullanın

Xbox.com'dan öğeler satın alabilirsiniz ve konsolunuzun indirme sırasına ekleyebilirsiniz. Şu şekilde yapılır:
  1. Games Marketplace'e gidin.
  2. Sağ üst köşedeki Oturum aç'ı tıklayın. Xbox LIVE için kayıt olurken kullandığınız e-posta adresi ve parolanızı girin (bu sizin Microsoft hesabınızdır).
  3. İndirmek istediklerinizi bulmak için Oyunlar, Eklentiler ya da Avatar öğelerine göz atın.
  4. Xbox 360'a İndir'e tıklayın.
Konsolunuzu bir sonraki defa açtığınızda içerik konsolunuza indirilmeye başlayacaktır.

Çözüm 2: Farklı bir Internet bağlantısı kullanın

Xbox 360 konsolunuzu Internet'e başka bir konumdan, farklı bir ISS kullanarak bağlayın. Örneğin, konsolu bir arkadaşınızın evine götürün ve Internet'e oradan bağlanın.

Durum kodu: 8000FFFF

Xbox LIVE'i manüel olarak yenilemeyi deneyin:
  1. Kumandanızda Kılavuz düğmesine basın.
  2. Xbox Panosuna geri dönmek için Y tuşuna basın.
  3. 1-2 dakika bekleyin.
  4. Xbox LIVE'a erişmeyi ya da içeriği yeniden indirmeyi deneyin.
Hala 8000FFFF hata kodunu alıyorsanız lütfen aşağıda diğer kodlar için verilmiş çözümleri deneyin.

Durum kodları: 8b010008, 80072741, 80072ee2 ve 8b010008

Çözüm 1: Xbox LIVE hizmet durumunu kontrol edin
Xbox LIVE, sistem bakımı nedeniyle kullanılamıyor olabilir. Xbox LIVE hizmet durumunu kontrol edin. Bir Xbox LIVE hizmet uyarısı varsa, bekleyin ve daha sonra yeniden deneyin.
Xbox LIVE hizmet uyarısı yoksa, sonraki çözümü deneyin.

Çözüm 2: Bağlantınızı test edin

Xbox 360 konsolunuzda Xbox LIVE bağlantısını test edin. Şu şekilde yapılır:
  1. Konsolunuzda Ayarlar, My Xbox öğesine gidin ve ardından Sistem öğesini seçin.
  2. Ağ Ayarları'nı seçin.
  3. Kablolu Ağ öğesini veya sizden istenmişse kablosuz ağınızın adını seçin.
  4. Xbox LIVE Bağlantısını test et öğesini seçin.
  5. Elde ettiğiniz sonuçlara bağlı olarak aşağıdakilerden birini yapın:
  • Test başarısız olur ve Xbox LIVE'e bağlanamazsanız, bkz. Xbox LIVE'e bağlanamıyor musunuz?
  • Xbox LIVE hizmeti kullanılabilir durumdaysa sonraki çözümü deneyin.
  • Bir Xbox LIVE hizmet uyarısı varsa, Xbox LIVE hizmeti kullanılabilir olduğunda yeniden deneyin.
Çözüm 3: Ağ bağlantı noktalarını açın
Güvenlik duvarınız varsa ya da iş yeri veya okulunuz aracılığıyla bir ağa bağlıysanız, Xbox 360 konsolunuzun Xbox LIVE'la iletişim kurması için ağ bağlantı noktalarını açmanız gerekebilir. Ağ bağlantı noktalarını açma konusunda yardım için bkz. Xbox LIVE tarafından kullanılan ağ bağlantı noktaları.

Xbox LIVE şu anda kullanılamıyor.
Bu hata Xbox LIVE'da sistem bakımı gerçekleştirildiğinde ya da Xbox 360 konsolunuzda geçici olarak depolanmış sistem dosyalarınız bozulmuş olduğunda oluşur.

Çözüm 1: Daha sonra yeniden deneyin
Xbox LIVE durumunu denetleyin. Bir Xbox LIVE hizmet uyarısı varsa, bekleyin ve daha sonra yeniden deneyin.
Xbox LIVE hizmet uyarısı yoksa, sonraki çözümü deneyin.

Çözüm 2: Sistem önbelleğinizi temizleme

Sistem önbelleği, Xbox 360 konsolunuz tarafından kullanılan geçici dosyaları içerir. Sistem önbelleğinin temizlenmesi bu sorunu çözebilir. Şu adımları uygulayın:
  1. Xbox 360 sistem önbelleğinizi temizleyin.
  2. Konsolunuzu yeniden başlatın.
  3. Öğeyi Xbox LIVE'dan yeniden satın almayı ya da indirmeyi deneyin.
Aynı hata kodunu alırsanız sonraki çözümü deneyin.

Çözüm 3: Marketplace sistem önbelleğini temizleyin

Xbox 360 konsolu, Xbox LIVE'a ilişkin geçici dosyaları da depolar. Xbox LIVE önbelleğinin temizlenmesi bu sorunu çözebilir. Şu adımları uygulayın:
  1. Konsolunuzda Ayarlar öğesine gidin ve ardından Sistem öğesini seçin.
  2. Depolama'yı seçin ve ardından birincil depolama cihazınızı seçin.
  3. Sistem Öğeleri'ni seçin.
  4. Marketplace Sistem Verileri'ni seçin.
  5. Sil'i seçin.
  6. Konsolunuzu yeniden başlatın.
  7. Xbox LIVE'a gidin.
Sistem ve Xbox LIVE önbelleğini temizlemenizin ardından yine de Xbox LIVE Marketplace'e erişemezseniz büyük olasılıkla Xbox LIVE Marketplace sistem bakımı için hizmet dışıdır ya da geçici bir sorun yaşanmaktadır. Lütfen daha sonra yeniden deneyin.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Sen sadece aynasin...