Arama

İhracat Nedir? - Tek Mesaj #8

Avatarı yok
insomnia42
Yasaklı
6 Temmuz 2013       Mesaj #8
Avatarı yok
Yasaklı
Basit olarak ihracat sevkiyat işlemleri şu şekilde yapılır,

Not: Maden İşinde Olduğum İçin Maden (mermer) ihracat sevkiyatından söz edeceğim,

Deniz Yolu İle Sevk (FOB SATIŞLARDA);

Öncelikle müşterinin siparişine mütabıken müşteriye tahmini Termin tarihi yani yükleme tarihi bildirilir, buna mütabıken termin tarihinde bir kaç gün önce müşterinin anlaşması olduğu gemi acentası ile irtibata geçilir (FOB Satışlarda) ve gemi acentasından liman dolum günü alınır, liman dolum günü için acentaya türkiyede hangi limandan çıkacağı ve hangi limana boşaltılacağı (destination), ürünün cinsi, tonaj ve adet gibi bilgiler bildirilir, ürünün o güne hazır olacağı kesinleştikten sonra acentadan rezervasyon talep edilir. Acenta bizim müşterimiz ile irtibata geçer ve hangi hattan gideceği ve ürünün yüklenmesine ilişkin onayını alır ve rezervasyonu gerçekleşitirir. Gemi dolum tarihinden bir gün önce evraklar hazırlanır ve limana sevkiyat için kamyonlar ayarlanır. Evrak olarak (Deniz Yolu için) Tr Faturası, Yükleme Notası, Çeki (Packing list) listeleri ve sevk irsaliyeleri düzenlenir. Gönderilecek ürünün ambalaj, kasa vs. üzerine gideceği firma bilgileri ve ürün bilgilerini içeren birde etiket yapıştırılır. Bu hazırlanan evraklar anlaşmamızın olduğu gümrükçü, ilaçlama firması ve acentaya mail yada fax yoluyla bildirilir. Ayrıca Acentaya ürünle ilgili hts kodu (gtip) bildirilir. Araçlar Limana ulaştıktan sonra gümrükçünün gözetimi altında acenta tarafından tahsis edilen konteynırlara doldurulur, burda ürünün sağlıklı bir biçimde yüklenmesinden gümrükçü mesuldür. Mermer gibi ağırlığı fazla olan ürünler için 20 dc lik konteynırlar kullanılır, 40 dc lik konteynırlar kullanılması yasaktır. Gemini son dolum aldığı güne cut off denir ve ihracatçı firmalara acenta tarafından verilen dolum gününde ürünleri doldurmaları gerekir aksi halde iligili konteynır için boş olsa dahi ücret uygulanır. Geminin yola çıkacağı gün ayrıca belirtilmiştir. Gemi hareketinden itibaren, acenta konşimento draftını düzenler ve teyit için ihracatçı firmaya gönderir. İhracatçı firma bunu teyit eder. Konşimentonun 3+3 surettemi yoksa express BL mi olacağını evrakları gönderme esnasında yükleme talimatında belirtmesi işlemin hızlı olması açısından iyidir. İhracatçı firma Express BL istemesi halinde konşimento otomatik olarak yurt dışındaki acenta şubesine gider ve boşaltım gerçekleştirilir. 3+3 olarak düzenlenmesi halinde ise;

invoice, konşimentonun 3 asıl sureti, ilaçlama sertifikası, gümrük beyannamesi fotokopisi, çeki listeleri, menşeii şahadetname asıl sureti, kargo yolu ile yurt dışına gönderilir ve gemi yurt dışına ulaştığı zaman müsşteri bu belgelerle ürünü limandan çekebilir.

invoice: ihracatçı firma tarafından hazırlanan yabancı para cinsinden fatura
menşeii: gümrükçü tarafından oluşturulur,
beyanname: gümrükçü tarafından oluşturulur
ilaçlama sertifikası: ilaçlama firması tarafından oluşturulur
çeki listeleri: ihracatçı firma tarafından
konşimento: gemi acentası tarafından oluşturulur

NOT: Alıntı değildir
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.