Arama


REMZİ EMRE - avatarı
REMZİ EMRE
Ziyaretçi
25 Mart 2014       Mesaj #5
REMZİ EMRE - avatarı
Ziyaretçi
M.Ö. 3500 : İki tekerlekli araçların tarihi, o güne kadar gider. Aşağı Mezopotamya'da Sümerlerin, bunları kullandığına dair kanıtlar bulunmuştur.

M.S. 1551 : İngiltere'de, at arabası kullanılmaya başladı.

M.S. 1791 : "Celeripede" adıyla, oyuncak tahta attan bozma ilk bisiklet, Paris sokaklarında Comte de Sivrac tarafından denendi. Sadece (tek özelliği) tekerlekleri dönüyordu. Sağa-sola dönmek için iyi öğrenmek gerekliydi ve ayaklarla ittirerek ilerliyordu.

M.S. 1793 : Velespid (Velocipede) adını aldı.

M.S. 1817 : İlk defa hareketli (sağa sola) ön tekerlek eklendi ve halk arasında "dandik demir at" adını aldı.
M.S. 1818 : Alman Karl Von Drais drezin adını verdiği bisiklet modelini geliştirdi.

M.S. 1819 : W. K. Clarkson adında biri, geliştirmek için patent aldı. Yaptığı bisiklet, demir çatallarla tutulan tekerleklerin ortasında bulunan bir sele ve yaslanacak bir yerden oluşuyor ve sürücünün, ayaklarıyla aleti hareketlendirirken arkasına yaslanmasına olanak sağlıyordu. Amerika ve diğer Batı Avrupa Ülkeleri zenginleri arasında çok yaygınlaştı.
M.S. 1830 : İskoçyalı, Thomas Mc Call çift tekerli velespiti geliştirdi.

M.S. 1839-40 : İskoçya'da ilk pedallı bisiklet.

M.S. 1860 : Arka fren eklendi.

M.S. 1861 : Pierre Michaux'un fikriyle, ön tekerleğe monte edilen pedallar onu Fransa'da en popüler araç yaptı (Big Bike).

M.S. 1862 : Artık her sene 142 farklı model üretiliyor.

M.S. 1863 : Yıllık üretim 400'e ulaştı. Sele geriye çekildi, frenler arka tekerleğe aktarıldı.

M.S. 1866 : Amerika'ya (James Caroll, Pierre Lallement) ilk patentin verilmesiyle bisiklet, cinsiyet, ırk ayrımı, sosyal sınıf farklılığı gözetilmeden herkes tarafından kullanılmaya başladı ve yeni bir dönem başladı. Kıyafette bile bisiklet modası ortaya çıktı.

M.S. 1869 : İngiltere ve Fransa'da, bisiklet tasarımı yarışmaları düzenlendi. İlk bisiklet dergisi olan "Veleocipede Illustre" yayın hayatına başladı. Velodrom denemese de ilk yarış pisti açıldı.

M.S. 1890 : Bisiklet üreticisi "The Arnold, Schwinn" kuruldu.

M.S. 1891 : Ignaz Schwinn, yılda 25.000 bisiklet üretmeye başladı. Kurduğu bisiklet takımına (Team Paramount), dünyanın en iyi bisikletçilerini topladı.

M.S. 1930 : İlk şişme lastik kullanılmaya başlandı.

M.S. 1934 : Schwinn, motorlu taşıtlardaki bilgisini bisikletlere aktararak, ilk şişme iç lastikli bisikleti tasarladı. Bundan sonra piyasa canlandı.

M.S. 1960 : İlk vitesli bisikletler (3 - 10 vites) üretildi.

M.S. 1960 : Gary Fisher ve Charles Kelly, dağ bisikletini keşfetti.

M.S. 1972 : İlk "RAGBRAI" turu gerçekleştirildi.
TEKER ÇAPLARINA GÖRE BİSİKLETLER
Bisiklet tipleri birkaç farklı şekilde sınıflandırılabilirler. Bunlardan birisi tekerlek çaplarına göre sınıflandırmadır. 3 teker çapı şu anda çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunlar: 622mm (28¨), 559mm (26¨), 406mm (20¨). Bunların dışında 27¨ çapındaki tekerlekler uzun yıllar boyunca yol bisikletlerinde kullanılmıştır. 584mm çaplı 650B olarak tanımlanan tekerlekler de son zamanlarda bazı üreticiler tarafından kullanılmaya başlanmıştır.
Teker çapı sınıflandırmasına göre 28¨ teker çapına sahip bisikletler yol bisikleti, 26¨ teker çapına sahip bisikletler dağ bisikleti olarak kabaca tanımlanır. 20¨ tekerlere sahip bisikletler BMX bisikletleri 19¨ hacı bisikleti olabildikleri gibi, farklı 3 tekerlekli hatta 4 tekerlekli bisikletlerde ve yatay bisikletlerde sıklıkla kullanılırlar.
3. İlk üretilen bisikletlerin saatte ki hızları 6 km iken sonra teknolojik olarak gelişim oldukça bisikletlerde hızlanmıştır. Günümüzde ki bisikletler türlerine göre çeşitli hızlara sahiptir. Yarış bisikletleri en hızlı bisikletler olup saatte yaklaşık 85 km hıza ulaşabilmektedirler. Gezi için yapılmış olan bisikletler ise saatte 40-50 km hız yapabilmektedir.