Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
10:01, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cuma, 29 Mart 2024 - 10:01
Arama
MaviKaranlık Forum
Biyografi ve deneme yazarken nelere dikkat etmeliyim?
-
Tek Mesaj #2
Efulim
VIP
VIP Üye
18 Aralık 2014
Mesaj
#2
VIP
VIP Üye
Deneme
MsXLabs.org
Makale gibi düşünsel plânla yazılır. Fakat makaleden kısa yazılardır. . Yazar anlattıklarını kanıtlamak zorunda değildir. Bilimselden çok kişisel görüşünü açıklar, okuyucusunu kendisi gibi düşündürme kaygısı yoktur. . Günübirlik yazılardır, en beğenileni bile birkaç gün sonra unutulur. Biyografi yazmak için ele aldığımız kişi hakkında sağlam bilgiler, belgeler, çeşitli dokümanlar toplamamız gerekir. O kişiyle ilgili anılardan, mektuplardan, gazete ve dergilerden çıkan yazılardan, kitaplardan faydalaonabiliriz. Biyografi yazarken şu plânı uygulamalıyız: Kişinin doğum yeri, tarihi, çocukluk dönemi, yaşadığı yer, eğitim dönemi, iş hayatı, kişiliği, eğilimleri, yetenekleri, çevresiyle ilişkileri, hizmetoleri, eserleri, etkisi. Bütün bunları araştırıp gerekli bilgileri topladıktan sonra gerçekleri çarpıtmadan, tarafsız bir anlayışla ve açık, sade, akıcı bir dille biyografimizi kaleme alabiliriz.
GİRİŞ
1. Arkadaşımın doğum yeri ve tarihi
a) Ailesi hakkında kısa bilgi b) Ailenin kaçıncı çocuğu olarak dünyaya geldiği.
2. Ailenin çocuklarıyla ilgili beklentileri, hayalleri.
GELİŞME
1. Çocukluk dönemi
a) Okul öncesi (ilgileri, oyunları, oyuncakları, korkulan, sevinçleri vb.)
b) İlkokul hayatı (Kayıt, okulda ilk gün, başarıları, başarı- sızlıkları, arkadaşlarıyla geçimi vb.)
c) Ailesinin ve kendisinin geleceğe yönelik düşünceleri.
2. İlkokuldan sonraki öğrenim dönemi
a) Ortaokula başlaması ve devamı.
— Derslerdeki başarı durumu, sevdiği ve sevmediği dersler.
— Ders dışı faaliyetleri, zevkleri.
— Okumaya ve yazmaya karşı olan ilgisi veya ilgisizliği.
— Biyolojik, psikolojik, sosyolojik gelişmeler vb.
b) Liseye başlaması ve devamı
— Ders durumu
— Üniversiteye hazırlık
— Netleşen idealleri.
— Kişiliği, çevresiyle ilişkileri, eğilimleri, yetenekleri vb.
SONUÇ
1. Ailesinin ve çevresinin arkadaşımla ilgili devam eden veya değişen beklentileri.
2. Arkadaşımın idealleri doğrultusunda gösterdiği kararlı- lık.
Kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Sen sadece aynasin...
Cevapla
Kapat
Saat: 10:01
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...