Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
19:36, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Salı, 14 Mayıs 2024 - 19:36
Arama
MaviKaranlık Forum
Arel-Ezgi Sistemi
-
Tek Mesaj #1
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
26 Şubat 2016
Mesaj
#1
Kayıtlı Üye
Arel-Ezgi Sistemi
Hüseyin Saadettin Arel ve Suphi Ezgi tarafından XX. yy.’ın ilk çeyreğinde ortaya konulmuş türk müziği kuramı. Matematiksel hesaplar Salih Murat Uzdilek’çe yapıldığından
Arel -Ezgi-Uzdilek sistemi
de denir Temelini Rauf Yekta Bey’in çalışmalarının oluşturduğu bu sistemde, tam aralık (fanini), 9 komadan oluşur. Örneğin sol - la tam aralığında-so/ ve la'dan başka-,birinci, dördüncü (bakiye), beşinci (küçük mü- cennep) ve sekizinci (büyük mücennep) komalar kullanılır. En küçük ikili aralık 4 komalık bakiye aralığıdır, Böylece bir oktavda "eşit olmayan" 24 aralık (24 perde) elde edilir. Anadizi* olarak, çargâh dizisinin seçilmesi, türk ve batı nota'ama sistemlerinde natürel seslerin aynı olmasını sağlamıştır. Basit, bileşik (mürekkep) ve göçürülmüş (şed) olmak üzere üç kategoride toplanmış 20Q’ü aşkın makam, birtakım beşliler* ve dörtlülerle* açıklanmıştır.
Arel-Ezgi sistemi, uygulamadaki bazı perdeleri notaya aktarmada yetersizliğe düştüğü için eleştirilmişse de, günümüzde türk müziği öğretilen tüm kurumlarda geçerliliğini sürdürmektedir. Kullanılmakta olan notaların hemen hemen tümü de bu sisteme göre yazılmıştır.
Büyük Larousse
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Cevapla
Kapat
Saat: 19:36
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...