Arama

Ömer Lütfi Akad

Güncelleme: 2 Eylül 2012 Gösterim: 8.376 Cevap: 5
virtuecat - avatarı
virtuecat
Ziyaretçi
18 Kasım 2006       Mesaj #1
virtuecat - avatarı
Ziyaretçi
Hayatı

Sponsorlu Bağlantılar
Fransız Sainte Jeanne d'Arc Okulu, Galatasaray Lisesi, İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Okulu Maliye Bölümü'nü bitirdi. Tiyatro ve sinema yazıları yazdı. Sema Film'de mali danışmanlık ve yapım yönetmenliği yaptı. 1947 yılında Seyfi Havaeri'nin Damga1948 yılında Vurun kah peyeile başladığı yönetmenliğini halk masalları uyarlamalarıyla sürdürdü, polisiye filmleriyle sinema dilini geliştirdi. Kendinden önceki sinemacılardan farklı olarak sinema tekniği ve diline yeni bir anlayış getirdi. Belgeseller çekti, senaryo yazarlığı yaptı. filminde yönetmenliğe başladı.

Sanatı

Türk sinemasında tiyatro geleneğinden sinema tekniğine geçiş Lütfi Akad'la başladı. Çeşitli türleri denedi. Masal (Tahir ile Zühre-1951), polisiye (Kanun Namına-1952), macera (İngiliz Kemal Lavrens'e Karşı-1952), müzikal (Çalsın Sazlar Oynasın Kızlar-1953), melodram (Kalbimin Şarkısı-1955), güldürü (Cilalı İbo'nun Çilesi-1957), belgesel (Tanrı'nın Bağışı Orman-1964), Anadolu folkloru (Kızılırmak Karakoyun-1967), aşk (Vesikalı Yarim-1968), şarkı (Bir Teselli Ver-1971).
Başyapıtı bir üçlemedir: Gelin (1973), Düğün (1974), Diyet (1975). Gelin'de Yozgat'tan İstanbul'a göçen bir ailenin büyük şehirde ezilmesini, Düğün'de Şanlıurfa'dan gelen bir ailenin yine şehirle mücadelesini ve dağılmasını, Diyet'te ise emekçilerin dramını anlattı.
70'lerin sonunda televizyon filmleri çekti. Topuz, Ferman, Pembe İncili Kaftan, Diyet, Bir Ceza Avukatının Anıları, Dört Mevsim İstanbul.

Filmleri
  • Vurun kah peye 1948
  • Lüküs Hayat 1950
  • Tahir ile Zühre 1951
  • Arzu ile Kamber 1951
  • Kanun Namına 1952
  • İngiliz Kemal 1952
  • Altı Ölü Var 1953
  • Katil 1953
  • Çalsın Sazlar Oynasın Kızlar 1953
  • Bulgar Sadık 1954
  • Vahşi Bir Kız Sevdim 1954
  • Kardeş Kurşunu 1954
  • Görünmeyen Adam İstanbul'da 1954
  • Meçhul Kadın 1955
  • Kalbimin Şarkısı 1955
  • Ak altın 1956
  • Kara Talih 1957
  • Meyhanecinin Kızı 1957
  • Zümrüt 1958
  • Ana Kucağı 1958
  • Yalnızlar Rıhtımı 1959
  • Cilalı ibo'nun Çilesi 1959
  • Yangın Var 1959
  • Dişi Kurt 1960
  • Sessiz Harp 1961
  • Üç Tekerlekli Bisiklet 1962
  • Tanrı'nın Bağışı Orman 1964
  • Sırat Köprüsü 1966
  • Hudutların Kanunu 1966
  • Kızılırmak Karakoyun 1967
  • Ana 1967
  • Kurbanlık Katil 1967
  • Vesikalı Yarim 1968
  • Kader Böyle İstedi 1968
  • Seninle Ölmek İstiyorum 1969 [renkli]
  • Bir Teselli Ver 1971
  • Mahşere Kadar 1971
  • Vahşi Çiçek 1971
  • Yaralı Kurt 1972
  • Gökçe Çiçek 1973
  • Gelin 1973
  • Düğün 1974
  • Diyet 1975
  • Esir Hayat 1974
  • Tanrının Bağışı Orman 1980

Biyografi Konusu: Ömer Lütfi Akad nereli hayatı kimdir.
Harry Kewell - avatarı
Harry Kewell
Ziyaretçi
9 Mart 2009       Mesaj #2
Harry Kewell - avatarı
Ziyaretçi
VryLjx64l9xYwYKJqSQfLutfiAkad 2

Sponsorlu Bağlantılar
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
11 Kasım 2010       Mesaj #3
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Fransız Saint Jeanne d'Arc okulu, Galatasaray Lisesi, İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Okulu Maliye Bölümü'nü bitirdi. Tiyatro ve sinema yazıları yazdı. Sema Film'de mali danışmanlık ve yapım yönetmenliği yaptı.
1947 yılında Seyfi Havaeri'nin "Damga" filminde yönetmenliğe başladı. 1948 yılında "Vurun Kahpeye" ile başladığı yönetmenliğini halk masalları uyarlamalarıyla sürdürdü, polisiye filmleriyle sinema dilini geliştirdi. Kendinden önceki sinemacılardan farklı olarak sinema tekniği ve diline yeni bir anlayış getirdi. Belgeseller çekti, senaryo yazarlığı yaptı.
Türk sinemasında tiyatro geleneğinden sinema tekniğine geçiş Lütfi Akad'la başladı. Çeşitli türleri denedi. Masal (Tahir ile Zühre-1951), polisiye (Kanun Namına-1952), macera (İngiliz Kemal Lavrens'e Karşı-1952), müzikal (Çalsın Sazlar Oynasın Kızlar-1953), melodram (Kalbimin Şarkısı-1955), güldürü (Cilalı İbo'nun Çilesi-1957), belgesel (Tanrı'nın Bağışı Orman-1964), Anadolu folkloru (Kızılırmak, Karakoyun-1967), aşk (Vesikalı Yarim-1968), şarkı (Bir teselli Ver 1971). Başyapıtı bir üçlemedir: Gelin (1973), Düğün (1974), Diyet (1975). Gelin'de Yozgat'tan İstanbul'a göçen bir ailenin büyük şehirde ezilmesini, Düğün'de Şanlıurfa'dan gelen bir ailenin yine şehirle mücadelesini ve dağılmasını, Diyet'te ise emekçilerin dramını anlattı.

hlyakoyiit

Lütfi Akad, 1970'lerin sonunda Topuz, Ferman, Pembe İncili Kaftan, Diyet, Bir Ceza Avukatının Anıları, Dört Mevsim İstanbul gibi televizyon filmleri çekti. Akad'ın filmlerinde fazla kamera hareketi yoktur; ama filmleri yine de akıcıdır.

Megep
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
15 Nisan 2011       Mesaj #4
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ömer Lütfi Akad

(1916 İstanbul)
Film yönetmeni.

İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Okulu'nu bitirdi. 1948'de yönetmenliğe başladı. İlk filmi, Halide Edip Adıvar'ın romanından uyarlanan "Vurun Kahpeye" dir (1949). Daha sonra "Lüküs Hayat" (1950) adlı bir operet ve "Tahir ile Zühre", "Arzu ile Kamber" (1951-52) filmlerini yönetti. Adını, "Kanun Namına" (1952), "Altı Ölü Var", "Öldüren Şehir", "Katil" (1953) filmleriyle iyice duyurdu. Sinema diline önem verdi. Daha sonraki önemli filmleri arasında gerçekçi köy filmi "Beyaz Mendil", "Hudutların Kanunu" (1966 - 67), "Kızılırmak - Karakoyun" ve "Gelin", "Düğün", "Diyet" başlıklarını taşıyan ünlü üçlemesi sayılabilir. "Düğün", Akad'a 1974 Antalya Altın Portakal Film Şenliği'nde En İyi Film ve En İyi Yönetmen ödüllerini kazandırdı. Akad, Sinema ve TV Enstitüsü'nde bir süre öğretim üyeliği görevinde bulundu. 1985'te ayrıldı. Televizyon için Bir Ceza Avukatının Anıları (1989), Dört Mevsim İstanbul (1990) filmlerini yaptı. 1997 yılında devlet sanatçısı unvanını aldı.

Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi & MsXLabs
kompetankedi - avatarı
kompetankedi
VIP Bir Dünyalı
19 Kasım 2011       Mesaj #5
kompetankedi - avatarı
VIP Bir Dünyalı
Türk sinemasının ünlü yönetmeni Ömer Lütfi Akad 95 yaşında hayatını kaybetti!!!

Kanun Namına, Vurun Kahpeye, Cilalı ibo'nun Çilesi, Lüküs Hayat gibi çok sayıda başarılı projeye imza atan Türk sinema ve tiyatro dünyasının önemli ismi Ömer Lütfi Akad yaşamını yitirdi..





2 Eylül 1916 yılında İstanbul'da doğdu. 1938 yılında Galatasaray Lisesi’ni, 1942 yılında İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Okulu’nun maliye bölümünü bitirdi.

Askerlik dönüşü, bir süre Osmanlı Bankası muhasebe bölümünde çalıştıktan sonra Lale Film şirketinin muhasebe işleriyle ilgilendi. Halkevleri’nin çeşitli tiyatro oyunlarına dekor yaptı, amatör oyuncu olarak sahneye çıktı ve sahneye oyunlar koydu. Beş Sanat adlı bir edebiyat dergisi çıkardı.

Sinemaya, Şakir Sırmalı’nın yönettiği Domaniç Yolcusu (1946) adlı filmde yapım yönetmenliği yaparak ilk adımını attı. Yönetmenliğini Seyfi Haveri’nin yaptığı, Damga filminin yarım kalan sahnelerini çekerek yönetmenliğe başlamış oldu.

1948 yılında ilk filmi, Vurun Kahpeye’yi yönetti. Bu film dönemin hasılat rekorlarını kırdı. 1952 yılında gerçek bir olaydan esinlenerek yapılan ve Ayhan Işık’ı üne kavuşturan film, Kanun Namına Akad’ın baş yapıtlarından biri oldu. Bu filmle birlikte "polisiye türdeki kent filmleri" furyasını başlattı. 1955 yılında Yaşar Kemal’in senaryosunu yazdığı, Beyaz Mendil’le ikinci büyük çıkışını yaptı. Attila İlhan’ın senaryosunu yazdığı, Yalnızlar Rıhtımı (1959) o dönem büyük tartışmalara yol açtı. Yılmaz Güney’le 1967 yılında birlikte yaptığı, Hudutların Kanunu Akad sinemasının dönüm noktasıdır. Bu filmden sonra Türk sinema tarihinin en önemli üçlemesi olan, Gelin, Düğün ve Diyet ile; Türkiye’de iç göç sorununu ele alan filmler yaptı. 1964 ve 1974 yılları arasında 10’a yakın belgesel ve TV filmleri çekti.
mhmmdcngz - avatarı
mhmmdcngz
Ziyaretçi
2 Eylül 2012       Mesaj #6
mhmmdcngz - avatarı
Ziyaretçi
200px C396mer LC3BCtfi Akad

Ömer Lütfi Akad, (d. 2 Eylül1916, İstanbul - ö. 19 Kasım2011) Türk yönetmen.
Türk sinemasının "koca çınarı" olarak bilinen Akad, Fransız Sainte Jeanne d'Arc Okulu, Galatasaray Lisesi, İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Okulu Maliye Bölümü'nü bitirdi. Tiyatro ve sinema yazıları yazdı. Sema Film'de mali danışmanlık ve yapım yönetmenliği yaptı. 1947 yılında Seyfi Havaeri'nin Damga filminde yönetmenliğe başladı. 1948 yılında Vurun Kahpeye ile başladığı yönetmenliğini halk masalları uyarlamalarıyla sürdürdü, polisiye filmleriyle sinema dilini geliştirdi. Kendinden önceki sinemacılardan farklı olarak sinema tekniği ve diline yeni bir anlayış getirdi. Belgeseller çekti, senaryo yazarlığı yaptı.Işıkla Karanlık Arasında adlı Deneme Biyografisini yazdı. Türk sinemasının başlangıç ve gelişim kesitinin görülebildiği ilginç bir denemedir.


Ödülleri

1967 Antalya Altın Portakal Film Festivali, En İyi 2. Dram Filmi Ödülü, Hudutların Kanunu
1968 Antalya Altın Portakal Film Festivali, En İyi 2. Film Ödülü, Vesikalı Yarim
1974 Antalya Altın Portakal Film Festivali, En İyi Yönetmen, Düğün

Benzer Konular

5 Ocak 2012 / P.u.S.u Müslümanlık/İslamiyet
6 Haziran 2007 / P.u.S.u Taslak Konular
11 Şubat 2013 / KisukE UraharA Siyaset tr
16 Eylül 2013 / Jumong Spor tr
20 Haziran 2015 / Safi Asker tr