Arama

Luchino Visconti

Güncelleme: 7 Temmuz 2015 Gösterim: 3.650 Cevap: 2
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Nisan 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Luchino Visconti

Sponsorlu Bağlantılar
İtalyan Yeni Gerçekçilik akımının usta yönetmenlerinden Luchino Visconti, Milano'da, 2 Kasım 1906'da, aristokrat bir ailenin çocuğu olarak doğmuştu. İtalya'da yeni, "ulusal-popüler" bir kültürün öncülerinden kabul edilmişti.
Babası Kont Guiseppe Visconti, annesi Carla Erba idi. Ailesi hayli tutucu olan Visconti, güzel sanatlar ağırlıklı bir eğitim gördü. Visconti gençlik yıllarını huzursuz ve amaçsız geçirdiğini söyler. Evdeki çatışmalar yüzünden sık sık oradan kaçarak kurtulma yoluna giden Luchino, 18 yaşında Cenova'daki bir süvari okuluna gönderildi. Okuldayken Visconti'nin atlara olan tutkusu başladı ve askerliğini yaptıktan sonra babasının çiftliklerinden birine giderek birkaç yıl at yetiştiriciliği yaptı.
Visconti, 30 yaşlarındayken Paris'e gelerek, "Une Parie de Compagne" için üçüncü ya da dördüncü yönetmen yardımcısı olarak çalışmasını kabul eden Jean Renoir'ın yanında çalışmaya başladı. Filmin kostümlerinin tasarımı Visconti tarafından yapıldı. Luchino Visconti 1937'de Hollywood'a gitti ama hayal kırıklığına uğramış olarak geri Milano'ya döndü. Burada Teatro Manzoni'de sergilenen iki oyunun dekorlarını hazırladı. 1939'da İtalya'da Renoir ve Karl Koch ile birlikte "La Tosca" adlı filmin senaryosunu yazdılar.
Luchino Visconti'nin yazdığı ilk özgün senaryo sansür kurumu tarafından reddedildi. Visconti, Roma'da çıkan Cinema dergisinin redaktörleri -daha sonra isimlerini yönetmen olarak duyuran- Guiseppe De Santis, Gianni Pucci, Mario Alicata ile tanıştı. Alicata, De Santis, Puccini ve Visconti beraber, Amerikalı James M. Cain'in romanından esinlenerek bir senaryo yazdılar. Bu filmin çekimi ancak 1942'de yapılabildi. "Ossessione" adlı bu film çok kısa bir süre için İtalyan sinemalarında gösterildi, ardından sansür tarafından reddedildi. Visconti, aslı imha edilen filmin sadece bir kopyasını kurtarabildi.
"La Terra Trema" Visconti'nin 1947-48'de Sicilya'da çektiği ikinci filmidir ve bu film 1948 Venedik Film Festivalinde en iyi film ödülünü alır. Ancak filmin mali açıdan getirisi çok az olduğundan Visconti üçüncü filmini çekebilmek için üç yıl beklemek zorunda kalır.
Luchino Visconti bundan sonra başrolünü Anna Magnani'nin oynadığı iki filmi: "Bellisima" (1951) ve "Siamo Donne" (1953)'yi çeker.
"Senso", "Le Notti Bianche", "Rocco E I Soi Fratelli", "II Lavoro", "II Gattopardo", "Vaghe Stelle Dell'orsa" 1964'e kadar çektiği diğer filmlerdir ve herbiri Venedik ya da Cannes film festivallerinde ödül kazanır. Bu arada Paris'te iki tiyatro oyunu ("Salıncakta İki Kişi"; Jean Morris ve Annie Girardot oynuyor- "Fahise Olması Ne Yazık"; Romy Schneider ve Alain Delon oynuyor) sahneye koyar ve büyük heyecan yaratır.
Visconti, 1969-1972 yılları arasında çektiği "Alman Sorunları Üçlemesi (La Caduta Degli Dei, Morte A Venezia, Ludwig)" ile ününü sağlamlaştırır. 1974'te "Gruppo Di Famiglia In Un Interno" yu çeker ve son olarak Gabriele D'Annunzio'nun romanından uyarlanan "L'Innocente" adlı filmin kaba kurgusu tamamlanırken Roma'da, 17 Mart1976'da öldü.
Luchino Visconti, Yeni Gerçekçilik Akımının yönetmenlerindendi. Ve tüm filmlerinde sosyal gerçekliğe bağlı kaldı. Senaryonun kaynağı tarihsel ya da güncel olsun Visconti için bir şey değişmez , çünkü onun için önemli olan toplumsal ilşkilerin çözümlenmesi ve olduğu gibi yansıtılmasıdır.
Onun filmleri insanın iç dünyasını, mutluluğa duyulan özlemi, cesareti yansıtır. Çözümleme-eleştiri, şiirsellik-dram onun sanatının en belli ve önemli öğeleridir. Visconti filmlerinde, yenilgiye uğramış insanın karşısına toplumsal bilinçlenme sürecine girmiş insanı çıkartır.

Filmografi
  • Ossessione - Tutku (1942)
  • Giorni Di Gloria - Zafer Günleri (1945)
  • La Terre Trema - Yer Sarsılıyor (1948)
  • Bellisima - Güzeller Güzeli (1951)
  • Siamo Donne - Biz Kadınlar (1953)
  • Senso - Günahkar Gönüller (1954)
  • Le Notti Bianche - Beyaz Geceler (1957)
  • Rocco e i Sudoi Fratelli - Düşman Kardeşler (1960)
  • Il Lavoro - İş (1961)
  • Il Gattopardo - Leopar (1962)
  • Vaghe Stelle Dell'orsa - Sandra (1964)
  • La Strega Bruciata Viva - Cadıları Canlı Yakarlar (1966)
  • Lo Straniero - Yabancı (1967)
  • La Caduta Degli Dei/ The Damned - Lanetliler (1968)
  • Morte A Venezia/ Death In Venice - Venedik'te Ölüm (1970)
  • Ludwig (1972)
  • Gruppo Di Famigla In Un Interno/Conversation Piece/ Violence Et Passion (1974)
  • L'innocente - Masumlar(1975)

Biyografi Konusu: Luchino Visconti nereli hayatı kimdir.
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
21 Haziran 2011       Mesaj #2
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Luchino Visconti (1906 Milano-1976 Roma)

Sponsorlu Bağlantılar
İtalyan film yönetmeni.

Klasik bir eğitimden sonra Fransız yönetmeni Jean Renoir'ın asistanı oldu. İtalya'ya döndükten sonra "Cinema" adlı derginin çevresinde toplanmış olan aydınlarla işbirliği yaptı. İlk filmi "Ossessione" (Tutku, 1942), faşist İtalyan yönetimine duyduğu tepkiyi yansıtıyordu. Yönetim tarafından yasaklanan bu film İtalya'da yeni gerçekçiliğin habercisi oldu.

1948'de Visconti, Verga'nın romanı "La Terra Trama"yı (Yer Sarsılıyor) sinemaya aktardı. Bu filmde Sicilya'daki yoksul balıkçıların yaşayış biçimlerini alışılmamış bir üslûp ve içerikle dile getirdi. "Bellissima"nın ardından çevirdiği "Senso" (Günahkâr Gönüller, 1954) ile İtalyan tarihinin önemli bir dönemini anlattı.

Daha sonraki yapıtları, Dostoyevski'den "Le Notti Bianche" (Beyaz Geceler, 1957), "Rocco e i suoi Fratelli" (Düşman Kardeşler, 1960) ve "İl Gattopardo"dır (Leopar, 1962). Büyük bir burjuva ailesinin, geçmişin kaybolmuş değerlerini arayarak tükenişini sergileyen "Vaghe Stelle dell'Orsa" (Büyük Ayının Soluk Yıldızı, 1965) ile Venedik Festivali Büyük Ödülü'nü aldı.

1967'de Camus'nün "Yabancı" adlı yapıtını sinemaya uyarladı: "Lo Stranjero" (1967). Bunu "La Caduti degli Dei" (Lanetliler, 1969), "Morte a Venezia" (Venedik'te Ölüm, 1971), "Ludwig" (1972), "Gruppo di Famiglia in un İnterno" (Aile Topluluğu, 1974) gibi olgunluk dönemi filmleri izledi. Gabriel d'Annunzio'nun romanına dayanan "l'İnnocente" (Masumlar) adlı filminin kurgusunu bitirmek üzereyken öldü.

Visconti aynı zamanda önemli bir oyun yönetmeniydi. Tiyatro çalışmalarıyla İtalyan seyircisine, Cocteau, Hemingway, Sartre gibi yazarların yapıtlarını duygulu bir analiz ve gerçekçi bir sentezle verdi. Tiyatroda sahneye koyucunun önemini artırarak, İtalyan tiyatrosunu uluslararası öncü tiyatronun önemli bir kolu yaptı. Tiyatro yapıtlarının yanı sıra Verdi ve Mozart'ın operalarını sahneledi.

MsXLabs & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
7 Temmuz 2015       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ad:  Luchino_Visconti_5.jpg
Gösterim: 261
Boyut:  10.3 KB

VİSCONTİ
(Luchino), İtalyan film ve tiyatro yönetmeni (Milano 1906 - ay. y. 1976). Önce Fransa'da Jean Renoir’ın yardımcılığını yaptı; daha sonra İtalya'ya döndü ve tiyatro ve film yönetmenliğine başladı. FiSnleri: Tutku (Ossessione) [1943], Yer sarsılıyor (La Terra trema) [1948], Günahkâr gönüller (Senso) [1954], Rocco kardeşler (Rocco e i suoi fratelli) [1960], Leopar (il gattopardo) [1963], Vaghestelle deH'orsa (1965), Lanetliler (la Caduta degli dei) [1969], Venedik'te ölüm (Morte a Venezia) [1971], Ludwig (1972), Gruppo di famiglia in un unterno (1974), N1asum- /ar(l'innocente) [1976], Tiyatrodaysa pek çok klasik ve modern oyunların yanı sıra, özellikle Maria Callas için lirik yapıtlar ortaya koydu. Filmlerinde görkemli ve şatafatlı sahneleri işlenen tarihsel ve dramatik konunun gereği kullanan ve ilerici düşüncelerini saklamayan bu estetik ustası, kendini çağının büyük yönetmenlerinden biri olarak kabul ettirdi.

Kaynak: Büyük Larousse

Benzer Konular

8 Aralık 2015 / Safi Bilim ww
7 Temmuz 2015 / Safi Bilim ww
7 Temmuz 2015 / Safi Edebiyat ww
7 Temmuz 2015 / Safi Siyaset ww