Arama

Boğaziçi Köprüsü'nün tarihçesi nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 5 Aralık 2014 Gösterim: 54.023 Cevap: 15
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
24 Kasım 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
BOGAZ İÇİ KÖPRÜSÜ KİM TARAFINDAN HANGİ TARİHTE VE NE AMAÇLA YAPILDI KULLANILAN MALZEME NELERDİR YAPAN KİŞİNİ KISACA HAYATI BU SORULARI ÖDEV OLARAK VERMİŞLER BULAMIYORUM NETTEN
EN İYİ CEVABI Misafir verdi
Boğaziçi Köprüsü
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar
(Boğaz Köprüsü sayfasından yönlendirildi)
Git ve: kullan, ara
Boğaziçi Köprüsü
Uzunluk 1.071 metre
Genişlik 39 metre
Ayaklar Arası
Uzunluk 837 metre
Yerden Yüksekliği 105 metre
Gemi Geçiş
Yüksekliği 64 metre
Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası)
Tamamlanma Yılı 1973

Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E
Boğaziçi köprüsü

Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.

Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.
Konu başlıkları
[gizle]

* 1 Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi
* 2 Galeri
* 3 Ayrıca bakınız
* 4 Dış bağlantılar

Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi [değiştir]
Boğaziçi Köprüsü'nün Ortaköy'den görünümü

İstanbul Boğaziçi Köprüsü’nün yeni aydınlatma ve ışıklandırma sistemi 22 Nisan 2007 tarihinde düzenlenen tören ve ışık gösterisiyle faaliyete geçirildi.


Boğaziçi Köprüsü’nün aydınlatılmasında kullanılan renk değiştirebilen led armatürler, uzun ömürlü, düşük enerji tüketimine sahip ve çevre dostu olma özelliği taşıyor. Köprünün tamamı 16 milyon renk değiştirebilen led armatürlerle aydınlatıldı.1

Dekoratif aydınlatma projesinin montaj işleri birçoğu YTÜDAK kökenli tırmanışçılardan oluşan "Yüksek İşler - HighWorks"[1] adlı iple erişim çözümleri sunan şirket tarafından gerçekleştirilmiştir. Aydınlatma ekipmanlarının montajı sırasında 236 adet V-askı halatına 2000 adet led ışık modülü ve 7000 metrenin üzerinde kablo sabitlenmiştir. Bu çalışma sırasında 12 iple erişim teknisyeni 9000 metrenin üzerinde dikey ip inişi yapmıştır ve bu montaj çalışması Türkiye'de 2007 yılına kadar gerçekleştirilmiş en büyük iple erişim projesidir.

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Kasım 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Boğaziçi Köprüsü
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar
(Boğaz Köprüsü sayfasından yönlendirildi)
Git ve: kullan, ara
Boğaziçi Köprüsü
Uzunluk 1.071 metre
Genişlik 39 metre
Ayaklar Arası
Uzunluk 837 metre
Yerden Yüksekliği 105 metre
Gemi Geçiş
Yüksekliği 64 metre
Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası)
Tamamlanma Yılı 1973

Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E
Boğaziçi köprüsü

Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.

Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.
Konu başlıkları
[gizle]

* 1 Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi
* 2 Galeri
* 3 Ayrıca bakınız
* 4 Dış bağlantılar

Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi [değiştir]
Boğaziçi Köprüsü'nün Ortaköy'den görünümü

İstanbul Boğaziçi Köprüsü’nün yeni aydınlatma ve ışıklandırma sistemi 22 Nisan 2007 tarihinde düzenlenen tören ve ışık gösterisiyle faaliyete geçirildi.


Boğaziçi Köprüsü’nün aydınlatılmasında kullanılan renk değiştirebilen led armatürler, uzun ömürlü, düşük enerji tüketimine sahip ve çevre dostu olma özelliği taşıyor. Köprünün tamamı 16 milyon renk değiştirebilen led armatürlerle aydınlatıldı.1

Dekoratif aydınlatma projesinin montaj işleri birçoğu YTÜDAK kökenli tırmanışçılardan oluşan "Yüksek İşler - HighWorks"[1] adlı iple erişim çözümleri sunan şirket tarafından gerçekleştirilmiştir. Aydınlatma ekipmanlarının montajı sırasında 236 adet V-askı halatına 2000 adet led ışık modülü ve 7000 metrenin üzerinde kablo sabitlenmiştir. Bu çalışma sırasında 12 iple erişim teknisyeni 9000 metrenin üzerinde dikey ip inişi yapmıştır ve bu montaj çalışması Türkiye'de 2007 yılına kadar gerçekleştirilmiş en büyük iple erişim projesidir.

Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
24 Kasım 2008       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
lütfen linke tıklayın
Quo vadis?
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
22 Aralık 2008       Mesaj #4
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
boğaz köprüsü tarihi
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
22 Aralık 2008       Mesaj #5
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
angel_fairy adlı kullanıcıdan alıntı

Boğaziçi Köprüsü
Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Boğaz Köprüsü sayfasından yönlendirildi)
Git ve: kullan, ara
Boğaziçi Köprüsü
Uzunluk 1.071 metre
Genişlik 39 metre
Ayaklar Arası
Uzunluk 837 metre
Yerden Yüksekliği 105 metre
Gemi Geçiş
Yüksekliği 64 metre
Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası)
Tamamlanma Yılı 1973

Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E
Boğaziçi köprüsü

Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.

Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.
Konu başlıkları
[gizle]

* 1 Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi
* 2 Galeri
* 3 Ayrıca bakınız
* 4 Dış bağlantılar

Boğaziçi Köprüsü’ne yeni ışıklandırma sistemi [değiştir]
Boğaziçi Köprüsü'nün Ortaköy'den görünümü

İstanbul Boğaziçi Köprüsü’nün yeni aydınlatma ve ışıklandırma sistemi 22 Nisan 2007 tarihinde düzenlenen tören ve ışık gösterisiyle faaliyete geçirildi.


Boğaziçi Köprüsü’nün aydınlatılmasında kullanılan renk değiştirebilen led armatürler, uzun ömürlü, düşük enerji tüketimine sahip ve çevre dostu olma özelliği taşıyor. Köprünün tamamı 16 milyon renk değiştirebilen led armatürlerle aydınlatıldı.1

Dekoratif aydınlatma projesinin montaj işleri birçoğu YTÜDAK kökenli tırmanışçılardan oluşan "Yüksek İşler - HighWorks"[1] adlı iple erişim çözümleri sunan şirket tarafından gerçekleştirilmiştir. Aydınlatma ekipmanlarının montajı sırasında 236 adet V-askı halatına 2000 adet led ışık modülü ve 7000 metrenin üzerinde kablo sabitlenmiştir. Bu çalışma sırasında 12 iple erişim teknisyeni 9000 metrenin üzerinde dikey ip inişi yapmıştır ve bu montaj çalışması Türkiye'de 2007 yılına kadar gerçekleştirilmiş en büyük iple erişim projesidir.

..
Quo vadis?
kartal_memo - avatarı
kartal_memo
Ziyaretçi
12 Mart 2009       Mesaj #6
kartal_memo - avatarı
Ziyaretçi
boğMsn Thinkingaz içi köprüsünü kim yaptı?????Msn Thinking
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
12 Mart 2009       Mesaj #7
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
kartal_memo adlı kullanıcıdan alıntı

boğMsn Thinkingaz içi köprüsünü kim yaptı?????Msn Thinking

Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.

Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı.
Quo vadis?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Ekim 2009       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Merhaba!!.. Sosyal projem için istanbul boğaz köprüsünü kimin yaptığını ve tarihçesini araştırmam gerekiyor.. Bunun için bana yardım edermisiniz.!..?? AceLe ederseniz sevinirim...!!
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
16 Ekim 2009       Mesaj #9
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
kartal_memo adlı kullanıcıdan alıntı

boğMsn Thinkingaz içi köprüsünü kim yaptı?????Msn Thinking

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Merhaba!!.. Sosyal projem için istanbul boğaz köprüsünü kimin yaptığını ve tarihçesini araştırmam gerekiyor.. Bunun için bana yardım edermisiniz.!..?? AceLe ederseniz sevinirim...!!

Birinci Boğaz Köprüsü, yani Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatını İngilizler yapmıştır. İhaleye Japonlar da girmiş ama İngilizler kazanmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı.

Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır.

Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir. Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64 m.'dir.
20. Yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. 1967'de konuda uzmanlaşmış dört mühendislik firmasından yeni bir proje hazırlamaları istendi ve en uygun öneriyi yapan Freeman Fox and Partners adlı İngiliz firmasıyla 1968'de anlaşma imzalandı. İnşaatı gerçekleştirecek firmayı seçmek için açılan ihaleyi de Hochtief AG adlı Alman ve Cleveland Bridge and Engineering Company adlı İngiliz firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı. Köprünün inşaatına 1970 yılında başlanmıştır. Anlaşmaya göre inşaatın maliyeti 21,774,283 ABD Doları'dır. İnşaat üç yılda tamamlanmış ve 29 Ekim 1973'te, Cumhuriyet'in ilanının 50. yıldönümünde hizmete açılmıştır.
Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı. 1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.

Kaynak: Vikipedi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Aralık 2009       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Arkadaşlar boğaziçi köprüsünü açan Cumhurbaşkanı kimdir bunu söyleyebilrmisiniz acilen

Benzer Konular

20 Aralık 2010 / Panzehir Mimarlık
30 Ekim 2013 / Ziyaretçi Soru-Cevap
15 Aralık 2013 / ozi7676 Soru-Cevap
3 Aralık 2008 / Ziyaretçi Soru-Cevap
5 Aralık 2011 / Misafir Soru-Cevap