Arama

Oğlum 2,5 yaşında, çok zeki ama dikkati dağınık, ne yapabilirim?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 20 Ekim 2009 Gösterim: 5.284 Cevap: 5
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
21 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
2.5 YAŞINDAKİ OGLUM ÇOK ZEKİ SORUNUVESORULARI ÇOK NET ANLIYOR İFADESİ ÇOK KUVVETLİ AMA TV VE OYUNA TAM ANLAMIYLA DİKKATİNİ VERMİYOR DAİMA YARAMAZLIK YAPIYOR HER SABAH AYNI YARAMAZLIKLAR I YAPIYOR OYUNA NASIL ALIŞTIRIRIM
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Dikkat Dağınıklığı Olan Çocukların Eğitim Yöntemleri

Sponsorlu Baglantilar
Bir problem düşünün,%2-20 çocukta rastlanabiliyor.Yani her sınıfta bir ya da iki öğrencide bulunabileceği gibi sınıftaki her beş çocuktan birinde de bulunabiliyor.Fiziksel hiçbir farklılığı olmayan bu çocukların problemi yalnızca ,dikkati sürdürme yeteneklerinin azlığından ibaret.Bunun dışında hiçbir zihinsel özürleri yok.Ama bu basit gibi görünen yetersizlik nedeniyle basit ya da karmaşık bir çok davranış problemleri geliştirebiliyorlar.Bu çocuklar kendilerine söylenen bir şeyi kavrama sorunları olmadığı halde kendilerinden bekleneni anlamaya yetecek kadar dikkatlerini söylenenler üzerine yoğunlaştıramadıkları için hiçbir şey anlamamış ya da unutmuş gibi istenen görevleri yerine getiremiyorlar.

Okullarımızın hemen her sınıfında bu problemi yaşayan öğrencilerle karşılaşabiliriz.Bu çocuklarımızı eğitirken şu yöntemlerden yararlanabiliriz:

1)Hangi eğitim yönteminin daha yararlı olacağını çocukla tartışın.Çalışmalarda neyin onlara daha faydalı olabileceğini çocuğunuza sorabilirsiniz.Bu çocuklar sıklıkla çok iyi sezgi sahibidirler.Eğer sorulursa en iyi nasıl öğrenebileceklerini söyleyebilirler.

2)Öğretmene olabildiğince yakın oturtun.

3)Kuralları kısa ve basit anlatın.Hatta yer yer yazıp da verebilirsiniz.Kendinden bekleneni bilmek onları yüreklendirecektir.

4)Dikkat dağınıklığı olan çocukların düzene gereksinimleri vardır.Bu çocuklar yaptıkları etkinliklerde başvurabilecekleri bir tablo ve listeden çok fazla faydalanırlar.Anımsatıcı şeylere gerek duyarlar,tekrara gerek duyarlar.

5)Talimatları peşpeşe sıralmayın,basit ve kısa talimatları bile tekrarlayın.

6)Sınıfta öğretmeni mümkün olduğunca çok göz teması kurmalıdır,evde de bunu tekrarlayın.Çocuğunuzla mümkün olduğu kadar göz teması kurmaya gayret edin.

7)Okul içi sınırları belirleyin,öğretmeninden bu konu ile ilgili olarak açıklama yapması için yardım isteyin.

8)Okul sonrası program çizelgelerini kendilerinin hazırlaması konusunda ona yardımcı olun.Böylece onu "ertelemeden" korumuş olursunuz.

9)Zamanla sınırlı testlerin sayısını azaltın.Zamanla sınırlı testler dikkat dağınıklığı olan çocukların bildiklerini göstermelerini engeller.

10)Arada sırada küçük işler vererek kendini toparlamasına ve deşarj olmasına yardımcı olun.

11)Ödevin miktarına değil,kalitesine önem verin.

12)Ödevleri ya da projeleri küçük ödevlerle bölün.Bu dikkat dağınıklığı olan çocuklar için uygulanabilecek en iyi eğitim tekniğidir.Bu yöntemle çocuk "asla başaramayacağım" duygusunu yenecektir.

13)Başarısını olabildiğince çok değerlendirin.Bu çocuklar öyle çok başarısızlıkla iç içe yaşamaktadırlar ki,elde edecekleri olumlu değerlendirmelerin tümüne ihtiyaçları vardır.Yüreklendirilmeyi çok severler.

14)Periyodik teke tek görüşmelerle performansı ile ilgili geribildirimler verin.Suçlayıcı,yargılayıcı geribildirimlerden kaçının.

15)Bellek bu çocuklar için en önemli sorundur.Özellikle anımsama belleği ile ilgili sorunları aşmak için ona küçük hileleri öğretin.Konuyla ilgili kodlamalar,ipuçları ,kafiyeler ile konunun ana hatlarını anımsadıktan sonra detaylarla ilgili bilgileri size aktarmaları kolay olacaktır.

16)Öğretmede ana hatları kullanın ,çalışırken altını çizmeyi öğretin.

17)Söyleyeceğiniz şeyi söylemeden önce onun ne olduğunu bildirin."Birazdan size ev ödevleri ile ilgili bir şey söyleyeceğim."sonra söyleyin.."ev ödeviniz sayfa on"Son olarak da söylemiş olduğunuzu özetleyin."Ödevinizin onuncu sayfada olduğunu söyledim".Dikkat dağınıklığı olan çocukların görsel algıları,işitsel algılarından iyi olduğundan,mümkünse söylediğinizi yazmayı deneyin.-öğretmenlere yöneliktir-

18)Sınıfta uyararak küçük düşürmeyin,aranızda saptayacağınız sır bir hareket yaparak uyarabilirsiniz.-öğretmene yöneliktir-

19)Beklentileri açık ve anlaşılır hale getirin.

20)Test tekniğini öğretin.

21)Evden okula-okuldan eve bir not defrteri kullanın.Bu aile ile öğretmen arasında günü gününe iletişim sağlar ve veli toplantılarını azaltır.Ayrıca bu tür çocuklarıngereksinim duyduğu geri bilgilendirme açısından da yardımcı olur.

22)Büyük çocuklarda sınıfa gelmeden önce hazırlanmayı hatırlatın.Herhangi bir gün ne tartışılacağı hakkında ne kadar çok şey bilirse sınıfta o kadar fazla şeye egemen olacaktır.

23)Onaylayın,taktir edin,destekleyin,ufak başarılarını bile övün.

24)Daha ileri yaştaki çocuklara sormak istedikleri soruları yalnızca hatırlatacak notlar tutmaları için yardımcı olun.Temelde kendilerine ne söylenildiği konusunda değil,ne düşündükleri konusunda da not tutmaları yararlı olur.

25)Mümkünse her konu için çocuklara bir çalışma partneri ayarlayın.(kendi akran grubundan)


26)Öğretmeni ile sık sık görüşün.Görüşmelerinizin sadece kriz dönemlerinde ve sadece sorunlar için olmasından kaçının.

27)Çocuğunuzun kendisine ve çevresine kendini ispatlayacağı konular/ortamlar yaratın.(örneğin;spor,müzik v.b.)

28)Her zaman pırıltılı anları gözler durumda olun.Bu çocuklar göründüklerinden çok daha fazla artistik ve zekidirler.Yaratıcılık,oyun,spontane ve coşku doludurlar..



Sevgiyle kalın......


Psikolog Pınar ERSÖZ
BÜŞRA YUSUF - avatarı
BÜŞRA YUSUF
Ziyaretçi
21 Aralık 2008       Mesaj #2
BÜŞRA YUSUF - avatarı
Ziyaretçi
BOL BOL KİTAP OKUTUN RESİM YAPTIRIN ARASIRA TELEVİZYON İZLETİN VE RESİM YAPTIRIN
Sponsorlu Bağlantılar
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
21 Aralık 2008       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Dikkat Dağınıklığı Olan Çocukların Eğitim Yöntemleri

Bir problem düşünün,%2-20 çocukta rastlanabiliyor.Yani her sınıfta bir ya da iki öğrencide bulunabileceği gibi sınıftaki her beş çocuktan birinde de bulunabiliyor.Fiziksel hiçbir farklılığı olmayan bu çocukların problemi yalnızca ,dikkati sürdürme yeteneklerinin azlığından ibaret.Bunun dışında hiçbir zihinsel özürleri yok.Ama bu basit gibi görünen yetersizlik nedeniyle basit ya da karmaşık bir çok davranış problemleri geliştirebiliyorlar.Bu çocuklar kendilerine söylenen bir şeyi kavrama sorunları olmadığı halde kendilerinden bekleneni anlamaya yetecek kadar dikkatlerini söylenenler üzerine yoğunlaştıramadıkları için hiçbir şey anlamamış ya da unutmuş gibi istenen görevleri yerine getiremiyorlar.

Okullarımızın hemen her sınıfında bu problemi yaşayan öğrencilerle karşılaşabiliriz.Bu çocuklarımızı eğitirken şu yöntemlerden yararlanabiliriz:

1)Hangi eğitim yönteminin daha yararlı olacağını çocukla tartışın.Çalışmalarda neyin onlara daha faydalı olabileceğini çocuğunuza sorabilirsiniz.Bu çocuklar sıklıkla çok iyi sezgi sahibidirler.Eğer sorulursa en iyi nasıl öğrenebileceklerini söyleyebilirler.

2)Öğretmene olabildiğince yakın oturtun.

3)Kuralları kısa ve basit anlatın.Hatta yer yer yazıp da verebilirsiniz.Kendinden bekleneni bilmek onları yüreklendirecektir.

4)Dikkat dağınıklığı olan çocukların düzene gereksinimleri vardır.Bu çocuklar yaptıkları etkinliklerde başvurabilecekleri bir tablo ve listeden çok fazla faydalanırlar.Anımsatıcı şeylere gerek duyarlar,tekrara gerek duyarlar.

5)Talimatları peşpeşe sıralmayın,basit ve kısa talimatları bile tekrarlayın.

6)Sınıfta öğretmeni mümkün olduğunca çok göz teması kurmalıdır,evde de bunu tekrarlayın.Çocuğunuzla mümkün olduğu kadar göz teması kurmaya gayret edin.

7)Okul içi sınırları belirleyin,öğretmeninden bu konu ile ilgili olarak açıklama yapması için yardım isteyin.

8)Okul sonrası program çizelgelerini kendilerinin hazırlaması konusunda ona yardımcı olun.Böylece onu "ertelemeden" korumuş olursunuz.

9)Zamanla sınırlı testlerin sayısını azaltın.Zamanla sınırlı testler dikkat dağınıklığı olan çocukların bildiklerini göstermelerini engeller.

10)Arada sırada küçük işler vererek kendini toparlamasına ve deşarj olmasına yardımcı olun.

11)Ödevin miktarına değil,kalitesine önem verin.

12)Ödevleri ya da projeleri küçük ödevlerle bölün.Bu dikkat dağınıklığı olan çocuklar için uygulanabilecek en iyi eğitim tekniğidir.Bu yöntemle çocuk "asla başaramayacağım" duygusunu yenecektir.

13)Başarısını olabildiğince çok değerlendirin.Bu çocuklar öyle çok başarısızlıkla iç içe yaşamaktadırlar ki,elde edecekleri olumlu değerlendirmelerin tümüne ihtiyaçları vardır.Yüreklendirilmeyi çok severler.

14)Periyodik teke tek görüşmelerle performansı ile ilgili geribildirimler verin.Suçlayıcı,yargılayıcı geribildirimlerden kaçının.

15)Bellek bu çocuklar için en önemli sorundur.Özellikle anımsama belleği ile ilgili sorunları aşmak için ona küçük hileleri öğretin.Konuyla ilgili kodlamalar,ipuçları ,kafiyeler ile konunun ana hatlarını anımsadıktan sonra detaylarla ilgili bilgileri size aktarmaları kolay olacaktır.

16)Öğretmede ana hatları kullanın ,çalışırken altını çizmeyi öğretin.

17)Söyleyeceğiniz şeyi söylemeden önce onun ne olduğunu bildirin."Birazdan size ev ödevleri ile ilgili bir şey söyleyeceğim."sonra söyleyin.."ev ödeviniz sayfa on"Son olarak da söylemiş olduğunuzu özetleyin."Ödevinizin onuncu sayfada olduğunu söyledim".Dikkat dağınıklığı olan çocukların görsel algıları,işitsel algılarından iyi olduğundan,mümkünse söylediğinizi yazmayı deneyin.-öğretmenlere yöneliktir-

18)Sınıfta uyararak küçük düşürmeyin,aranızda saptayacağınız sır bir hareket yaparak uyarabilirsiniz.-öğretmene yöneliktir-

19)Beklentileri açık ve anlaşılır hale getirin.

20)Test tekniğini öğretin.

21)Evden okula-okuldan eve bir not defrteri kullanın.Bu aile ile öğretmen arasında günü gününe iletişim sağlar ve veli toplantılarını azaltır.Ayrıca bu tür çocuklarıngereksinim duyduğu geri bilgilendirme açısından da yardımcı olur.

22)Büyük çocuklarda sınıfa gelmeden önce hazırlanmayı hatırlatın.Herhangi bir gün ne tartışılacağı hakkında ne kadar çok şey bilirse sınıfta o kadar fazla şeye egemen olacaktır.

23)Onaylayın,taktir edin,destekleyin,ufak başarılarını bile övün.

24)Daha ileri yaştaki çocuklara sormak istedikleri soruları yalnızca hatırlatacak notlar tutmaları için yardımcı olun.Temelde kendilerine ne söylenildiği konusunda değil,ne düşündükleri konusunda da not tutmaları yararlı olur.

25)Mümkünse her konu için çocuklara bir çalışma partneri ayarlayın.(kendi akran grubundan)


26)Öğretmeni ile sık sık görüşün.Görüşmelerinizin sadece kriz dönemlerinde ve sadece sorunlar için olmasından kaçının.

27)Çocuğunuzun kendisine ve çevresine kendini ispatlayacağı konular/ortamlar yaratın.(örneğin;spor,müzik v.b.)

28)Her zaman pırıltılı anları gözler durumda olun.Bu çocuklar göründüklerinden çok daha fazla artistik ve zekidirler.Yaratıcılık,oyun,spontane ve coşku doludurlar..



Sevgiyle kalın......


Psikolog Pınar ERSÖZ
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
21 Aralık 2008       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Dikkat Dağınıklığı Olan Çocuklar Hakkında Bilmeniz Gerekenler
1. Dikkat dağınıklığı olan çocuklar, bir şeye yoğunlaşmakta güçlük çeker. Bunun anlamı, beyinleri ortama bir bağlanır bir kapanır. Çevre ile bağlantıları kesildiğinde, bu çocuklar o an önemli olmayan şeylerle ilgilenmeye başlarlar. Bu onların önemli olan şeyleri kaçırmasına sebep olur.
2. Sınıftayken, akılları başka yere gider. Örneğin, pencereden dışarıyı seyrederler, saatin tik taklarına takılırlar ya da bir önceki akşam televizyonda izledikleri birşey üstüne düşünürler.
3. Bazen kendilerini okulda çok yorgun ve sıkılmış hissederler. Bu özellikle oturmaları ve dinlemeleri ya da okul çalışmalarını yapmaları gerektiğinde olur.
4. Dikkat dağınıklığı olan çocukların akılları hızlı işler. Bu yüzden pek çok hata yapabilirler.
5. Bazen çok hareketli olurlar. Bedenleri durmadığından, insanlar onlara hiperaktif der. Oturmaları gerektiğinde yerlerinde duramaz ve dolaşırlar. Bu onların gereken bitirmeleri gereken işlere mani olur ve çevrelerinde ki insanları da rahatsız eder.
6. Pek çok kez, dikkat dağınıklığı olan çocuklar, düşünmeden hareket eder ve konuşurlar. Bu yüzden dürtüseldirler. Bunun sonucunda kastetmedikleri şeyleri söyler ve yaparlar. Bazen de başları derde girer.
7. Dikkat dağınıklığı olan bazı çocuklar, devamlı yeni oyunlar oynamak, yeni oyuncaklar ve heyecan ister. Bir şeyi istediklerinde de oldukça ısrarcı olabilirler.

Dikkatinizi yoğunlaştırabildiğinizde şunları yapabilirsiniz:

1. Yoğunlaşabilirsiniz
a. Aklınız bir konudan diğerine atlamaz.
b. Yanlış şeye bakmaz ya da dinlemezsiniz.
c. Aklınız hemen yorulmaz.

2. Davranışlarınız kontrol edebilirsiniz.
a. Birşey yapmadan önce düşünürsünüz.
b. Aşırı derecede aktif, hareketli değilsinizdir.
c. Yanlış birşey yaptığınızda bunun farkına varırsınız.

3. İşlerinizi tamamlarsınız.
a. Çok hızlı çalışmazsınız.
b. Hatalarınızı farkedersiniz.
c. Başladığınız işleri bitirirsiniz.
Quo vadis?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Ekim 2009       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
OĞLUM 10 YAŞINDA DERSLERİ ÇOK KÖTÜ DİKKAT DAĞINLIĞI VAR NE YAPACAĞIMIDA BİLMİYORUM BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Ekim 2009       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
oğlum 10 yaşında dikkat dağınıkılğı var ne yapabilirim yardımcı olurmusunuz

Benzer Konular

6 Ekim 2009 / Misafir Soru-Cevap
19 Kasım 2010 / Misafir Soru-Cevap