Arama

Verimli ders çalışma yöntemleri nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 3 Mart 2013 Gösterim: 6.769 Cevap: 17
mystyl00 - avatarı
mystyl00
Ziyaretçi
4 Mayıs 2009       Mesaj #1
mystyl00 - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar içimde ders calışma isteği yok napmam lazım sınavlarımö baya düştü sbs yaklaşıyo ve ben daha hiç bişey yapmadım Msn Sad
EN İYİ CEVABI fadedliver verdi
Öğrencilerin ders çalışmaya başlayamamalarının nedeni “Niçin çalışmalıyım?” sorusuna yanıt verememelerinden kaynaklanır. Her davranışın bir nedeni olduğu gibi ders çalışmanın da bir nedeni vardır. Nedensiz eylem gerçekleşmez. Ders çalışmanın da nedenlerinin öğrenci tarafından ortaya konmalıdır.

Sponsorlu Bağlantılar
Ders çalışmak istenen bir davranış değildir. Hangi öğrenci ders çalışmanın televizyon seyretmekten gezmekten eğlenmekten keyfine göre hareket etmekten daha zevkli olduğunu söyleyebilir? Öğrencilerin çoğu ders çalışmaktan hoşlanmaz. Onu sadece yapılması zorunlu olan bir davranış olarak algılar. Birey psikolojik olarak tüm davranışlarını istediği yöne doğru yönlendirir. Hiç kimse istemediği zevk almadığı bir işi severek yapamaz. Hele bir de ders çalışmama gibi bir tercihi varsa bu tercihini hep çalışmamaktan yana kullanır.

Davranışların ortaya çıkması iki yolla olur. Birey önce bir eylemi yapmak ister zihninde o eylemi tasarlar. Sonra düşündüklerini harekete geçirerek eylemi gerçekleştirir. Bu süreç daha çok isteyerek yapılan davranışlar içindir. İstenmeyen davranışlar da ise önce harekete geçilir sonra eylemi yapma isteği uyanır. Bu durumda ders çalışma davranışı da iki yolla gerçekleşir. Önce ders çalışmaya başlarız. Sonra onu sevmeye ve devam ettirmeye çalışırız. Ders çalışma isteğinin ortaya çıkmasını şu şekilde izah edebiliriz:

1-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

2-Çalışma isteğinin uyanması

3-Başarı

Çalışma istediğini uyandırmak için çalışmaya başlayın ve bunu sürdürmeye çalışın. Bir süre sonra ders çalışmayı severek yapmaya başlayacaksınız. Fakat sevme konusunda acele etmeyin. Önce bir gün düzenli çalışmayı başarmak için uğraşın. Daha sonra bunu bir haftaya yaymaya çalışın. Bir kaç hafta boyunca düzenli çalışmayı aksatmadan yaparsanız artık ders çalışmak sizin için zevksiz bir uğraşı olmaktan çıkar. Ders çalışmayı istenmeyen bir davranış olarak algılamaktan ziyade onu gelecekteki hedeflerinize ulaşmak için yapılması gereken şartlardan birisi olarak görmelisiniz.

Fakat birçok öğrenci çalışma isteğinin ortaya çıkması için “İlham” bekler. Oysa “İlham” yapılması istenen davranışlar için gelir. İnsanlar yapmak istediklerini önce düşünürler. Bu düşünceler bilinçaltına atılır. Bilinçaltı otomatik bir pilot gibi devreye geçer. Biz diğer davranışlarla meşgul olurken o çözüm üzerine yoğunlaşır ve çözümü bulur. Böylece “İlham” ortaya çıkmış olur. Ders çalışmak istenen bir davranış olmadığı için ilham gelmesini beklemek yanlıştır. Öğrenci sabırla ilhamın gelmesini bekler ilham inatla ortaya çıkmamak için uğraşır.

1-Ders çalışma isteğinin uyanması

2-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

3--Başarı



Birçok öğrencinin yanılgısı sürecin bu şekilde gerçekleşeceğini sanmasıdır. Bu yüzden çalışma isteği bir türlü uyanmaz. Çalışmaya isteksiz başlandığı için sık sık ara verilir. Hayallere dalınır. Öğrenci kendisini çalışmaya veremez. Bedensel olarak kitapların yanında olsa bile zihinsel olarak oralardan çok uzaklarda yaşar.

Vücudunuzu ders çalışmaya önce bedensel olarak hazırlamalısınız. İstenmeyen sıkıcı bir davranış gerçekleşmeden önce bacaklar dizlerden kırılmaya sırt eğilmeye omuzlar çökmeye ve vücut coşkulu halini kaybetmeye başlar. Vücuttaki canlılık yerini bıkkınlığa bırakır. Beyinde vücudun şekline göre davranışa duygusal boyut kazandırır. Bu beden duruşunda isteksizlik ön plana çıkar öğrenci ders çalışmaya henüz başlamadan çalışma isteği kaybolur. Bu durumda çalışmaya başlasanız bile bir süre sonra isteksiz oluşunuzdan çalışmaya son verirsiniz. Vücudu coşkulu hale getirmeniz gerekir. Dik bir duruş alınan birkaç derin nefes biraz gülümseme bunu sağlayabilir. Bu durumda beyne yapılacak olan davranışa istekli olunduğu mesajı gider. Beyin gelen bu mesaja göre ders çalışma davranışına olumlu bir duygusal boyut kazandırır.
kompetankedi - avatarı
kompetankedi
VIP Bir Dünyalı
4 Mayıs 2009       Mesaj #2
kompetankedi - avatarı
VIP Bir Dünyalı
https://www.msxlabs.org/forum/egitim-bilimleri/108790-verimli-ders-calisma.html
Sponsorlu Bağlantılar
mystyl01 - avatarı
mystyl01
Ziyaretçi
4 Mayıs 2009       Mesaj #3
mystyl01 - avatarı
Ziyaretçi
yanlış anlaşıldı herhalde benim ders çalışmaya isteğim gelmiyor....
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
4 Mayıs 2009       Mesaj #4
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Öğrencilerin ders çalışmaya başlayamamalarının nedeni “Niçin çalışmalıyım?” sorusuna yanıt verememelerinden kaynaklanır. Her davranışın bir nedeni olduğu gibi ders çalışmanın da bir nedeni vardır. Nedensiz eylem gerçekleşmez. Ders çalışmanın da nedenlerinin öğrenci tarafından ortaya konmalıdır.

Ders çalışmak istenen bir davranış değildir. Hangi öğrenci ders çalışmanın televizyon seyretmekten gezmekten eğlenmekten keyfine göre hareket etmekten daha zevkli olduğunu söyleyebilir? Öğrencilerin çoğu ders çalışmaktan hoşlanmaz. Onu sadece yapılması zorunlu olan bir davranış olarak algılar. Birey psikolojik olarak tüm davranışlarını istediği yöne doğru yönlendirir. Hiç kimse istemediği zevk almadığı bir işi severek yapamaz. Hele bir de ders çalışmama gibi bir tercihi varsa bu tercihini hep çalışmamaktan yana kullanır.

Davranışların ortaya çıkması iki yolla olur. Birey önce bir eylemi yapmak ister zihninde o eylemi tasarlar. Sonra düşündüklerini harekete geçirerek eylemi gerçekleştirir. Bu süreç daha çok isteyerek yapılan davranışlar içindir. İstenmeyen davranışlar da ise önce harekete geçilir sonra eylemi yapma isteği uyanır. Bu durumda ders çalışma davranışı da iki yolla gerçekleşir. Önce ders çalışmaya başlarız. Sonra onu sevmeye ve devam ettirmeye çalışırız. Ders çalışma isteğinin ortaya çıkmasını şu şekilde izah edebiliriz:

1-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

2-Çalışma isteğinin uyanması

3-Başarı

Çalışma istediğini uyandırmak için çalışmaya başlayın ve bunu sürdürmeye çalışın. Bir süre sonra ders çalışmayı severek yapmaya başlayacaksınız. Fakat sevme konusunda acele etmeyin. Önce bir gün düzenli çalışmayı başarmak için uğraşın. Daha sonra bunu bir haftaya yaymaya çalışın. Bir kaç hafta boyunca düzenli çalışmayı aksatmadan yaparsanız artık ders çalışmak sizin için zevksiz bir uğraşı olmaktan çıkar. Ders çalışmayı istenmeyen bir davranış olarak algılamaktan ziyade onu gelecekteki hedeflerinize ulaşmak için yapılması gereken şartlardan birisi olarak görmelisiniz.

Fakat birçok öğrenci çalışma isteğinin ortaya çıkması için “İlham” bekler. Oysa “İlham” yapılması istenen davranışlar için gelir. İnsanlar yapmak istediklerini önce düşünürler. Bu düşünceler bilinçaltına atılır. Bilinçaltı otomatik bir pilot gibi devreye geçer. Biz diğer davranışlarla meşgul olurken o çözüm üzerine yoğunlaşır ve çözümü bulur. Böylece “İlham” ortaya çıkmış olur. Ders çalışmak istenen bir davranış olmadığı için ilham gelmesini beklemek yanlıştır. Öğrenci sabırla ilhamın gelmesini bekler ilham inatla ortaya çıkmamak için uğraşır.

1-Ders çalışma isteğinin uyanması

2-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

3--Başarı



Birçok öğrencinin yanılgısı sürecin bu şekilde gerçekleşeceğini sanmasıdır. Bu yüzden çalışma isteği bir türlü uyanmaz. Çalışmaya isteksiz başlandığı için sık sık ara verilir. Hayallere dalınır. Öğrenci kendisini çalışmaya veremez. Bedensel olarak kitapların yanında olsa bile zihinsel olarak oralardan çok uzaklarda yaşar.

Vücudunuzu ders çalışmaya önce bedensel olarak hazırlamalısınız. İstenmeyen sıkıcı bir davranış gerçekleşmeden önce bacaklar dizlerden kırılmaya sırt eğilmeye omuzlar çökmeye ve vücut coşkulu halini kaybetmeye başlar. Vücuttaki canlılık yerini bıkkınlığa bırakır. Beyinde vücudun şekline göre davranışa duygusal boyut kazandırır. Bu beden duruşunda isteksizlik ön plana çıkar öğrenci ders çalışmaya henüz başlamadan çalışma isteği kaybolur. Bu durumda çalışmaya başlasanız bile bir süre sonra isteksiz oluşunuzdan çalışmaya son verirsiniz. Vücudu coşkulu hale getirmeniz gerekir. Dik bir duruş alınan birkaç derin nefes biraz gülümseme bunu sağlayabilir. Bu durumda beyne yapılacak olan davranışa istekli olunduğu mesajı gider. Beyin gelen bu mesaja göre ders çalışma davranışına olumlu bir duygusal boyut kazandırır.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Aralık 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhaba ben lise 2 öğrencisiyim hocalarla diyaloğum çok iyi ama ben bu sene nedense ders çalşmaktan zevk alamıyorum geçen sene çok seviyordum ders çalışmayı bu sene sevmeyerek yazpıyorum ve notlarım düşüyor dersleri tekrar sevmem için ne yapmalıyım lütfen cevap verin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Şubat 2011       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
benim kafam çalışmıyor,ama ben çok çalışıyorum.Ne yapmam gerekiyor? 490 nasıl alınır? Bir cevap : düzenli çalış öğrenilenleri tekrar et test çöz.. Zaten bunları fazla fazla yapıyorum 490 alamıyorum.En fazla 460 yapıyorum Msn Sad
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Şubat 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Arkadaşlar öncelikle baktığınız için Allah razı olsun.Allah ne muradınız varsa versin.
-Çok çalışıyorum
-Çok dua ediyorum
Ama olmuyor yapabildiğim en yüksek puan 460. Msn Sad Fakat benden daha az çalışanlar bile 490 alıyor.Demekki ben aptalım Msn SadMsn Sad

-Şimdi bana Allah yardımcın olsun konuyu işlesinler test çöz günü gününe yeterli miktarda çalış dua et gelir diyeceksiniz.

- Ve ya 460'ın neresi kötü gene iyi diyeceksiniz.

Ama arkadaşlar siz benim kadar çalışsanız 500 üzerinden 520 alırsınız Msn Sad Ben çok aptalım.
Ben 6da çalışmıyordum bu sene çok yüksek yapmam lazım.Yapan nasıl yapar ya,ben niye bu kadar aptalım Msn SadMsn Sad

Lütfen bana yardımcı olun arkadaşlar.Lütfen

Türkçe,mat,fen,ing halledebilirim Allah'ın izniyle.
Ama sosyal olmuyor.Tür tarihi,coğrafya.Okuyorum çalışıyorum yok bana mısın demiyor.
Bir de ben mantığımı kullanamıyorum muhakeme yapamıyorum.Mantık nasıl kullanılır?
Ben hep en mantıksız seçeneği işaretliyormuşum.Hocalar diyor bu bi kere kesinlikle olamaz diye Msn Sad
Kafamı nasıl çalıştırabilirim Msn Sad Bana gerçekten yardımcı olacak arkadaşların Allah tuttuğunu altın etsin.Çok istiyorum =) Allah Razı Olsun..
Misafircevap - avatarı
Misafircevap
Ziyaretçi
22 Mart 2011       Mesaj #8
Misafircevap - avatarı
Ziyaretçi
MATEMATİK SINAVIM VARMsn Sad BİRÇOK KONU VAR. HEPSİNİ TEKRAR EDEBİLMEM İÇİN BANA BİR ÖNERİDE BULUNUR MUSUNUZ?
$lmRßa - avatarı
$lmRßa
Ziyaretçi
2 Haziran 2011       Mesaj #9
$lmRßa - avatarı
Ziyaretçi
sbs pazar günü ve ben hiç çalışmadım bütün bilgileri aklıma nasıl yazabilirim ?
şimdiden çok sağ olun ..!
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Haziran 2011       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
öğrencilerin ders çalışmaya başlayamamalarının nedeni “Niçin çalışmalıyım?” sorusuna yanıt verememelerinden kaynaklanır. Her davranışın bir nedeni olduğu gibi ders çalışmanın da bir nedeni vardır. Nedensiz eylem gerçekleşmez. Ders çalışmanın da nedenlerinin öğrenci tarafından ortaya konmalıdır.

Ders çalışmak istenen bir davranış değildir. Hangi öğrenci ders çalışmanın televizyon seyretmektengezmekteneğlenmekten keyfine göre hareket etmekten daha zevkli olduğunu söyleyebilir? Öğrencilerin çoğu ders çalışmaktan hoşlanmaz. Onu sadece yapılması zorunlu olan bir davranış olarak algılar. Birey psikolojik olarak tüm davranışlarını istediği yöne doğru yönlendirir. Hiç kimse istemediği zevk almadığı bir işi severek yapamaz. Hele bir de ders çalışmama gibi bir tercihi varsa bu tercihini hep çalışmamaktan yana kullanır.

Davranışların ortaya çıkması iki yolla olur. Birey önce bir eylemi yapmak ister zihninde o eylemi tasarlar. Sonra düşündüklerini harekete geçirerek eylemi gerçekleştirir. Bu süreç daha çok isteyerek yapılan davranışlar içindir. İstenmeyen davranışlar da ise önce harekete geçilir sonra eylemi yapma isteği uyanır. Bu durumda ders çalışma davranışı da iki yolla gerçekleşir. Önce ders çalışmaya başlarız. Sonra onu sevmeye ve devam ettirmeye çalışırız. Ders çalışma isteğinin ortaya çıkmasını şu şekilde izah edebiliriz:

1-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

2-Çalışma isteğinin uyanması

3-Başarı

Çalışma istediğini uyandırmak için çalışmaya başlayın ve bunu sürdürmeye çalışın. Bir süre sonra ders çalışmayı severek yapmaya başlayacaksınız. Fakat sevme konusunda acele etmeyin. Önce bir gün düzenli çalışmayı başarmak için uğraşın. Daha sonra bunu bir haftaya yaymaya çalışın. Bir kaç hafta boyunca düzenli çalışmayı aksatmadan yaparsanız artık ders çalışmak sizin için zevksiz bir uğraşı olmaktan çıkar. Ders çalışmayı istenmeyen bir davranış olarak algılamaktan ziyade onu gelecekteki hedeflerinize ulaşmak için yapılması gereken şartlardan birisi olarak görmelisiniz.

Fakat birçok öğrenci çalışma isteğinin ortaya çıkması için “İlham” bekler. Oysa “İlham” yapılması istenen davranışlar için gelir. İnsanlar yapmak istediklerini önce düşünürler. Bu düşünceler bilinçaltına atılır. Bilinçaltı otomatik bir pilot gibi devreye geçer. Biz diğer davranışlarla meşgul olurken o çözüm üzerine yoğunlaşır ve çözümü bulur. Böylece “İlham” ortaya çıkmış olur. Ders çalışmak istenen bir davranış olmadığı için ilham gelmesini beklemek yanlıştır. Öğrenci sabırla ilhamın gelmesini bekler ilham inatla ortaya çıkmamak için uğraşır.

1-Ders çalışma isteğinin uyanması

2-Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek

3--Başarı



Birçok öğrencinin yanılgısı sürecin bu şekilde gerçekleşeceğini sanmasıdır. Bu yüzden çalışma isteği bir türlü uyanmaz. Çalışmaya isteksiz başlandığı için sık sık ara verilir. Hayallere dalınır. Öğrenci kendisini çalışmaya veremez. Bedensel olarak kitapların yanında olsa bile zihinsel olarak oralardan çok uzaklarda yaşar.

Vücudunuzu ders çalışmaya önce bedensel olarak hazırlamalısınız. İstenmeyen sıkıcı bir davranış gerçekleşmeden önce bacaklar dizlerden kırılmaya sırt eğilmeyeomuzlar çökmeye ve vücut coşkulu halini kaybetmeye başlar. Vücuttaki canlılık yerini bıkkınlığa bırakır. Beyinde vücudun şekline göre davranışa duygusal boyut kazandırır. Bu beden duruşunda isteksizlik ön plana çıkar öğrenci ders çalışmaya henüz başlamadan çalışma isteği kaybolur. Bu durumda çalışmaya başlasanız bile bir süre sonra isteksiz oluşunuzdan çalışmaya son verirsiniz. Vücudu coşkulu hale getirmeniz gerekir. Dik bir duruşalınan birkaç derin nefes biraz gülümseme bunu sağlayabilir. Bu durumda beyne yapılacak olan davranışa istekli olunduğu mesajı gider. Beyin gelen bu mesaja göre ders çalışma davranışına olumlu bir duygusal boyut kazandırır.


Kaynak: Verimli ders çalışma yöntemleri nelerdir?

Benzer Konular

19 Eylül 2016 / nano Soru-Cevap
13 Haziran 2015 / LİseLİ Soru-Cevap
24 Ekim 2013 / Misafir Soru-Cevap
2 Mayıs 2012 / Misafir Soru-Cevap