Arama

Uçaklar nasıl uçabilir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 1 Mart 2014 Gösterim: 15.652 Cevap: 12
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Mayıs 2011       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
uçaklarnasıluçar
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Mayıs 2012       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
dümeni havaya kaldır uçar
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Mart 2014       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Uçakların uçmasını, havada tutunmasını, ilerlemesini sağlayan unsurlar vardır. Bunlar gerçekleşmezse uçaklar uçamazlar.
Bunlar;
- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight. (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme).
Bu kuvvetler biribirini tamamlayarak uçakların uçmasını sağlar. Örneğin; kanatlar havada tutunmayı, motorlar ileri geri hareket etmeyi sağlar. Uçakların uçması Bernoulli prensibine dayanır. Bir akışkanın, (bu gaz veya sıvı olabilir) hızı arttıkça basıncı düşer. Bu ilkeden yola çıkarak, uygun kanat yapısını da buna ilave edersek, hava akımını kaldırma kuvvetine çevirmiş oluruz. Ancak bu kaldırmanın olabilmesi için de hava akımını ve itmeyi sağlayacak motora ihtiyaç vardır. Bunların yanısıra aerodynamic bir yapıya, kumanda yüzeylerine ve iniş takımlarına da ihtiyaç vardır.
Şimdi gelelim kaldırma kuvvetine (lift): Bir uçakta kanat yapısını inceleyecek olursak, su damlasını andıran bir yapısı olduğunu görürüz. Ancak, kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar.
Şöyle ki; kanat yüzeyinin önüne çarpan hava akımı, kanadın üst yüzeyi daha kavisli olduğu için, hızlı bir şekilde, alt yüzey ise daha düz olduğu için, üste göre yavaş hareket eder. Bu da yüksek bir basınç oluşumuna neden olur ve bir kaldırma kuvveti meydana gelir.
Fakat bir uçağın kanadında oluşan bu kaldırma kuvvetinde uçağı havada tutabilmesi için de, uçak havalanma esnasında iken kaldırma kuvvetinin uçağın ağırlığından fazla olması, düz uçuşta ise eşit olması gerekir.
Kanat yapıları uçakların hızına göre değişir. Örneğin; düşük süratli uçaklarda kanat kısmı daha kavisli ve büyüktür. Çünkü kavis arttıkça drag (geri sürükleme) artar. Onun içindir ki yüksek süratli uçaklarda drag’ı önlemek ve hızı azaltmamak için, kanat üst yapısının kavisi daha azdır. Bu yüzden özellikle savaş uçaklarında kanattaki kavisler ve kalınlıkları daha azdır...
Onun içindir ki sürate ve amaca uygun olarak her uçak için ayrı özellikte kanat yapıları geliştirilmektedir.

Kaynak: Uçaklar nasıl uçabilir?

Benzer Konular

13 Ocak 2013 / volture Genel Mesajlar
5 Aralık 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
27 Mart 2013 / Misafir Soru-Cevap
8 Nisan 2010 / Misafir 249 Soru-Cevap
18 Mart 2009 / ThinkerBeLL Taslak Konular