Arama

Atatürk'ün çok yönlülüğü nasıldır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 4 Aralık 2009 Gösterim: 6.942 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Aralık 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
atatürk'ün çok yönlülüğü nasıldır
EN İYİ CEVABI _KleopatrA_ verdi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

atatürk'ün çok yönlülüğü nasıldır

6. MANTıKLıLıĞı
Keskin bir mantık ve zeka gücüne sahip olan Atatürk bütün hayatı boyunca "akıl ve mantık"a büyük değer vermiştir. "Akıl ve mantığın halletmeyeceği mesele yoktur." görüşüne sahip olan Atatürk'ün kişiliğine üstünlük kazandıran ve onu evrensel devlet adamı yapan yönü akıl ve mantık kurallarına sıkı sıkıya uymasıdır. Atatürk ülke meselelerinde mantık ve şuurla hareket etmek kudretine sahipli. "Bizim akıl, mantık ve zeka ile hareket etmek, en belirgin özelliğimizdir." sözü onun hayat felsefesini özetlemektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Atatürk, matematik dersine okul sıralarında büyük önem vermiş ve bu alanda-
ki başarısı ile öğretmenlerinin takdirim kazanmıştı. Akıl, mantık ve zekayı çalıştığı için Matematik; insanı şuurlu yapar, şuur ise ileriye ve yemliğe götürür. Akıl, mantık ve şuurla hareket etmek en büyük özelliği olan Atatürk, hayatın-da mantıksızlığa ve şuursuzluğa hiçbir zaman yer vermemiştir. O, bütün olayları, bir matematik işlemi yapar gibi akıl ve mantık süzgecinden geçirir ve olayları bir mantık ve bir gerçeklik temeline oturtarak çözerdi. Askerlik ve devlet hayatında onun bütün kararlarına ve hareketlerine bir düzenlilik ve ahenk veren ve bütün yaptıklarında akılcı ve mantıklı bir tutumun hakim olmasına sebep olan yine öğrenciliğinde kazandığı matematik kültürüdür. Tüm inkılaplarını mantık kurallarına uygun gerçekleştirdiğinden dolayı Atatürk bu özelliğiyle başarıya ulaşmıştır

7. ÇOK CEPHELILIĞI
Çok cephelilik Atatürk'ün bir diğer özelliğidir. Millî Mücadele'ye başlamadan önce, modem ve çağdaş bir devlet kurmayı kendisine program olarak seçmiş biri olan Atatürk, fikrî hazırlığım da buna göre yapmış ve ortaya koyduğu eserler ile dehasını ispat etmiştir. Askerlik, siyaset, eğitim, sanat, edebiyat, tarih, dil, sosyoloji, din, felsefe, matematik, hukuk ve daha birçok alanda hem düşünen, hem de eserler veren Atatürk çok yönlü bir lider olduğunu göstermiştir. Ölünceye kadar da okuyarak her alanda kendi kendini tamamlamış ve yenilemiştir.
O, savaşların en bunalımlı günlerinde bile okumayı sürdürmüştür. Millî Mücadele'den sonra inkılap hareketlerinin hazırlıkları döneminde de daima okumuş ve yakın çevresi ile okudukları üzerinde tartışmalara, fikir alışverişine girmiş, bundan zevk duymuştur. Her işi, her çalışması, yaptığı bu fikir hazırlıklarına dayanmıştır.
1916'da XVI. Kolordu komutanı olduğu Doğu Cephesi'nde çoğu günlerim kitap okumakla ve okudukları üzerinde düşünmekle geçiren Atatürk, cephede savaşırken bile, fırsat buldukça kitap okumuştur. Bu onun okumaya ve öğrenme-ye verdiği önemi açıkça göstermektedir. Bu niteliği, onun belirgin özelliklerinden birisidir.
Atatürk Millî Mücadele'de Ağustos 1922'de Büyük Taarruz öncesi Akşehir'de karargahındaki dairesinden hiç çıkmadan birkaç gün içinde Reşat Nuri Güntekin'in "Çalı Kuşu" romanını okuyup bitirmiştir. Böylece okumanın her zaman ve her ortamda mümkün olduğunu göstermiştir. Bu okuma isteği, onun hayatının sonuna kadar devam etmiştir.
1936-1937 kışında, Fransızca geometri kitaplarını okuması ve bunu "geometri" adıyla bir eserle süslemesi Atatürk'ün hiç bitmeyen öğrenmek ve öğretmek aşkını göstermektedir.

Son düzenleyen fadedliver; 4 Aralık 2009 14:16
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
4 Aralık 2009       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

atatürk'ün çok yönlülüğü nasıldır

6. MANTıKLıLıĞı
Keskin bir mantık ve zeka gücüne sahip olan Atatürk bütün hayatı boyunca "akıl ve mantık"a büyük değer vermiştir. "Akıl ve mantığın halletmeyeceği mesele yoktur." görüşüne sahip olan Atatürk'ün kişiliğine üstünlük kazandıran ve onu evrensel devlet adamı yapan yönü akıl ve mantık kurallarına sıkı sıkıya uymasıdır. Atatürk ülke meselelerinde mantık ve şuurla hareket etmek kudretine sahipli. "Bizim akıl, mantık ve zeka ile hareket etmek, en belirgin özelliğimizdir." sözü onun hayat felsefesini özetlemektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Atatürk, matematik dersine okul sıralarında büyük önem vermiş ve bu alanda-
ki başarısı ile öğretmenlerinin takdirim kazanmıştı. Akıl, mantık ve zekayı çalıştığı için Matematik; insanı şuurlu yapar, şuur ise ileriye ve yemliğe götürür. Akıl, mantık ve şuurla hareket etmek en büyük özelliği olan Atatürk, hayatın-da mantıksızlığa ve şuursuzluğa hiçbir zaman yer vermemiştir. O, bütün olayları, bir matematik işlemi yapar gibi akıl ve mantık süzgecinden geçirir ve olayları bir mantık ve bir gerçeklik temeline oturtarak çözerdi. Askerlik ve devlet hayatında onun bütün kararlarına ve hareketlerine bir düzenlilik ve ahenk veren ve bütün yaptıklarında akılcı ve mantıklı bir tutumun hakim olmasına sebep olan yine öğrenciliğinde kazandığı matematik kültürüdür. Tüm inkılaplarını mantık kurallarına uygun gerçekleştirdiğinden dolayı Atatürk bu özelliğiyle başarıya ulaşmıştır

7. ÇOK CEPHELILIĞI
Çok cephelilik Atatürk'ün bir diğer özelliğidir. Millî Mücadele'ye başlamadan önce, modem ve çağdaş bir devlet kurmayı kendisine program olarak seçmiş biri olan Atatürk, fikrî hazırlığım da buna göre yapmış ve ortaya koyduğu eserler ile dehasını ispat etmiştir. Askerlik, siyaset, eğitim, sanat, edebiyat, tarih, dil, sosyoloji, din, felsefe, matematik, hukuk ve daha birçok alanda hem düşünen, hem de eserler veren Atatürk çok yönlü bir lider olduğunu göstermiştir. Ölünceye kadar da okuyarak her alanda kendi kendini tamamlamış ve yenilemiştir.
O, savaşların en bunalımlı günlerinde bile okumayı sürdürmüştür. Millî Mücadele'den sonra inkılap hareketlerinin hazırlıkları döneminde de daima okumuş ve yakın çevresi ile okudukları üzerinde tartışmalara, fikir alışverişine girmiş, bundan zevk duymuştur. Her işi, her çalışması, yaptığı bu fikir hazırlıklarına dayanmıştır.
1916'da XVI. Kolordu komutanı olduğu Doğu Cephesi'nde çoğu günlerim kitap okumakla ve okudukları üzerinde düşünmekle geçiren Atatürk, cephede savaşırken bile, fırsat buldukça kitap okumuştur. Bu onun okumaya ve öğrenme-ye verdiği önemi açıkça göstermektedir. Bu niteliği, onun belirgin özelliklerinden birisidir.
Atatürk Millî Mücadele'de Ağustos 1922'de Büyük Taarruz öncesi Akşehir'de karargahındaki dairesinden hiç çıkmadan birkaç gün içinde Reşat Nuri Güntekin'in "Çalı Kuşu" romanını okuyup bitirmiştir. Böylece okumanın her zaman ve her ortamda mümkün olduğunu göstermiştir. Bu okuma isteği, onun hayatının sonuna kadar devam etmiştir.
1936-1937 kışında, Fransızca geometri kitaplarını okuması ve bunu "geometri" adıyla bir eserle süslemesi Atatürk'ün hiç bitmeyen öğrenmek ve öğretmek aşkını göstermektedir.


Benzer Konular

15 Mayıs 2015 / Misafir Soru-Cevap
5 Kasım 2012 / Misafir Soru-Cevap
20 Kasım 2010 / Misafir Taslak Konular
7 Nisan 2013 / Misafir Soru-Cevap