Arama

Hizmet sektörü, sanayi, süngercilik nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 8 Kasım 2012 Gösterim: 6.483 Cevap: 5
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Ocak 2010       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
araştırma


hizmet sektörü nedir?sanayi nedir?süngercilik nedir ?



nolur bir an önce yazınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
EN İYİ CEVABI LrseRia verdi
Yaklaşık iki yıl önce Otel Taksim Plaza’nın yeniden dizayn edilmesinin ardından yeni ismini alan Point Hotel'de son dönemde en önemli gündem maddesi inovasyon. Genel müdüründen tüm çalışanlarına neredeyse herkes inovasyonla uyuyup yine onunla uyanıyor. Ve bu süreçte en büyük destek de inovasyon konusunda uzmanlaşan, Technopolis Türkiye’nin Kurucusu ve Genel Müdürü Şirin Elçi'den alınıyor bir anlamda.
Zira Elçi 'İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı' adlı kitabında şöyle örnek göstermiş Point Hotel'i: “İstanbul’daki Point Hotel, farklı tasarımı ve hizmet yaklaşımıyla hizmette inovasyona ve pazarlama inovasyonuna bir örnek. Hedef kitlesini işadamları olarak belirleyen otel 'ev konforu ve ofis teknolojisini' bir arada sunarak, iş toplantıları için özel bir hizmet anlayışı geliştirerek, ihtiyaçlara uygun bir bilişim teknolojileri altyapısı kurarak kendisini diğer otellere göre farklılaştırmış.”
Sponsorlu Bağlantılar
Hotel yönetimi kitabın bu bölümünü poster haline getirmiş. Personel kafeteryasına asılan posterler inovasyon eğitimlerinde de kullanılıyor. Peki, Point Hotel'de neler yapılıyor da kitaplara bile konu oluyor?
KARİYER HATTI KURULDU
Çalışanlarıyla beraber yaptıkları beyin fırtınaları ve bunu destekleyen kurumsal kültürle inovasyonu süreklilik arz eden bir şekilde uygulamayı ilke edindiklerini söyleyen Point Hotel Genel Müdürü Cihan Yılmaz, inovatif çalışmalarını pazarlama inovasyonu, teknoloji inovasyonu, ürün inovasyonu, organizasyonel inovasyon ve hizmet inovayonu başlıkları altında değerlendiriyor ve özetle şu örnekleri veriyor: "Her geçen gün büyüyen elektronik rezervasyon kanalları pazarına en iyi şekilde giriş yapmak için 'Worldhotels' konsorsiyumuna Türkiye’den ilk olarak dahil olduk. 'Voiceover IP' sistemiyle yurtiçi ve yurtdışı telefon konuşmalarında çok düşük ücretli bir hizmet sunuldu. Tüm misafirlerimizin odalarında bulunan kablolu ve interaktif televizyonlar sayesinde ve kablosuz bir klavye yardımıyla, ek ücret ödemeden internet hizmeti almalarını sağladık. Amerika’da yaygın olarak kullanılan 'Guest Ware' CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) software’ini Türkiye’de ilk biz kullandık. Böylece en ufak misafir ihtiyaç ve istekleri sisteme bağlı olarak çalışan çağrı cihazları sayesinde gerekli birimlere iletiliyor ve sonucu kontrol edebiliyor."
Yılmaz, Ara Güler'in kendi seçtiği ve yerleştirdiği 220 adet imzalı eski İstanbul fotoğrafını genel mekânlar ve odalarda kullandıklarını da belirterek hotele kalıcı bir 'fotoğraf müzesi' hüviyeti kazandırdıklarını da söylüyor.
Hazırlanan özel müzik CD'sinden, Point Magazine adlı dergiye kadar örnekleri artırmak mümkün ama bence en dikkat çekici olanı Yılmaz'ın 'sektöre ilk' dediği uygulama: "Point Hotel Kariyer Hattı'nı kurduk. Turizm sektörü çalışanları aradıkları pozisyon her ne olursa olsun 313 50 50 numaralı telefonumuzdan 24 saat kariyer hattımıza ulaşabiliyor ve Point Hotel çalışan ihtiyacını, nereye, nasıl müracaat edebileceklerini öğreniyor."
Kariyer hattına kurulduğu günden bu güne 850’ye yakın arama gelmiş ve ardından 250 CV bırakılmış. Hotel ekibine 15 kişi bu yoldan katılmış.
MİSAFİRLERDEN AR-GE DESTEĞİ
Point Hotel çalışanlarından inovasyon önerileri alıyor. Gelen öneriler arasında ülkelere göre oda konsepti yaratılması da var, tuvaletlerde kuş sesi duyulmasının sağlanması da. Sadece çalışanlar değil, hotel yönetimi misafirlerinden de inovasyon desteği almaya kararlı. Genel Müdür Cihan Yılmaz, önceden belirlenen haftanın konusuna ilişkin Ar-Ge soru kartını doldurmalarını istediklerini misafirlerinin tecrübelerini ve önerilerini kendileriyle paylaşmalarını bekliyor.
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
14 Ocak 2010       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

araştırma

Sponsorlu Bağlantılar

hizmet sektörü nedir?sanayi nedir?süngercilik nedir ?



nolur bir an önce yazınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

hizmet sektörü

  1. Fiziksel bir varlığı olmaksızın, tüketiciler veya sanayi kuruluşları tarafından üretildiği anda tüketilen ekonomik malların üretildiği sektördür.
  2. temeli insana hizmet olan sektördür.
Endüstri veya Sanayi
Endüstri ya da Sanayi, devamlı veya belli zamanlarda, makine ve benzeri araçlar kullanarak bir madde veya gücün niteliğini veya biçimini değistirerek toplu üretimde bulunan faaliyet dalıdır.
İnceleme alanları şu şekilde
Endüstri veya Sanayi Nedir?
Sanayi, hammaddeden mamul madde meydana getirmek için yapılan faaliyetler ve kullanılan araçlar olarak tanımlanabilir. Geniş anlamda sanayi kâr sağlayıcı her türlü mal ve hizmet üretimini ifade eder.
Zaten sanayi deyince akla hemen fabrika gelir. Fabrika, sanayi işlemlerinin yürütüldüğü binadır. Fabrikada hepsi birbiriyle bağlantılı olmak üzere çok sayıda işlem belli bir düzen dahilinde yürütülür. Böyle bir tesisin sahibi veya yöneticisine sanayici denir. Kural olarak sanayici kendi parasıyla yatırım yapar. Dolayısıyla kapitalist kavramına dahil edilebilir. Ancak sanayici kendisini işadamı olarak görür. Ve başkalarına iş sağlayan müteşebbis olarak tarif edilmeyi tercih eder.
Nasıl tanımlanırsa tanımlansın, imalat en önemli faaliyet, sanayici de toplumda en önemli işleve sahip insan konumundadır. Tarihte devrim diye adlandırılan çok sayıda gelişme vardır. Ancak bunların hiçbiri 18. asrın sonlarına doğru İngiltere'de yaşanan sanayi devrimi kadar ferdi ve toplumu şekillendirmemiştir. Sanayi devrimi sayesinde elle yapılan üretimin yerini makinelerle yapılan imalat almış ve bunun sonucunda tarım toplumundan sanayi toplumuna geçilmiştir. Ondan sonra ekonomik ve sosyal gelişmelerin hızı ve çapı giderek yükselmiş ve bugünkü karmaşık ekonomik ve sosyal topluma ulaşılmıştır.
Ekonomik faaliyetler arasında tasnif yapıldığında sanayi ile diğer sektörler birbirinden tamamen farklı işler olarak dile getirilir. Gerçekten bu faaliyetler ilk bakışta sanayiden farklı hatta sanayi ile alakasız olarak görülür. Ancak söz konusu işleri imalat sanayiinden tefrik etmenin hakikatlere ne kadar uyduğu tartışmalıdır. İmalatın özü, girdilerin çıktılara dönüştürülmesidir. Biraz daha açarsak imalat işgücü, hammadde, malzeme ve teknoloji gibi üretim faktörlerinin makine ve tezgahlarda somutlaşan imalat süreçleri vasıtasıyla mamul mala dönüştürülmesidir. Ancak A'dan Z'ye incelendiğinde sanayinin neredeyse tüm ekonomik faaliyetleri kapsadığı anlaşılır. Şöyle ki, mesela mamul üretimi için gerekli hammaddenin tedarikçiden alımı tam anlamıyla ticarettir. Ayrıca mamul malların paraya çevrilmesi, ciddi düzeyde pazarlama ve satış faaliyetini gerektirir. Bu arada uluslararası pazara yönelen imalatçı ihracatçı firmalar, otomatikman dış ticaretçi olur. Malların depolanması, istenilen yerlere zamanında ve sağlam bir biçimde nakli hep sanayiciliğin içindedir. İşletme faaliyetinin her safhasında sanayici işinin finansmanını sermaye ve dış kaynaklarla en sağlıklı bir şekilde planlamak ve yürütmek zorundadır. Zaman zaman ortaya çıkan ihtiyaç fazlası parasını likitle verimli menkul değerlere yatırması kârlılık bakımından elzemdir.
Toparlarsak, üretim çalışmaları arasında yürütülen iç ve dış ticaret, pazarlama-satış, muhasebe, finans, lojistik, mali yatırım gibi işler imalatın ayrılmaz parçasını teşkil eder. Diğer taraftan imalat işinde en önemli işlerden biri dizayn (tasarım) işlemidir. Dizayn yepyeni bir mamul meydana getirmek veya mamulde işe yarar bir yenilik ortaya koymaktır. Diğer bir deyişle tasarım mutlaka yaratıcılığı gerektiren sanatsal bir uğraştır. Bu nedenle sanayiciliğin sanatı da içerdiğini söylemekte sakınca yoktur.
Özetlersek sanayi, çok yönlü olumlu etkileriyle bir numaralı ekonomik faaliyettir. Bu özelliğiyle de her türlü destek ve teşvike fazlasıyla layıktır.

LrseRia - avatarı
LrseRia
Ziyaretçi
14 Ocak 2010       Mesaj #3
LrseRia - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Yaklaşık iki yıl önce Otel Taksim Plaza’nın yeniden dizayn edilmesinin ardından yeni ismini alan Point Hotel'de son dönemde en önemli gündem maddesi inovasyon. Genel müdüründen tüm çalışanlarına neredeyse herkes inovasyonla uyuyup yine onunla uyanıyor. Ve bu süreçte en büyük destek de inovasyon konusunda uzmanlaşan, Technopolis Türkiye’nin Kurucusu ve Genel Müdürü Şirin Elçi'den alınıyor bir anlamda.
Zira Elçi 'İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı' adlı kitabında şöyle örnek göstermiş Point Hotel'i: “İstanbul’daki Point Hotel, farklı tasarımı ve hizmet yaklaşımıyla hizmette inovasyona ve pazarlama inovasyonuna bir örnek. Hedef kitlesini işadamları olarak belirleyen otel 'ev konforu ve ofis teknolojisini' bir arada sunarak, iş toplantıları için özel bir hizmet anlayışı geliştirerek, ihtiyaçlara uygun bir bilişim teknolojileri altyapısı kurarak kendisini diğer otellere göre farklılaştırmış.”
Hotel yönetimi kitabın bu bölümünü poster haline getirmiş. Personel kafeteryasına asılan posterler inovasyon eğitimlerinde de kullanılıyor. Peki, Point Hotel'de neler yapılıyor da kitaplara bile konu oluyor?
KARİYER HATTI KURULDU
Çalışanlarıyla beraber yaptıkları beyin fırtınaları ve bunu destekleyen kurumsal kültürle inovasyonu süreklilik arz eden bir şekilde uygulamayı ilke edindiklerini söyleyen Point Hotel Genel Müdürü Cihan Yılmaz, inovatif çalışmalarını pazarlama inovasyonu, teknoloji inovasyonu, ürün inovasyonu, organizasyonel inovasyon ve hizmet inovayonu başlıkları altında değerlendiriyor ve özetle şu örnekleri veriyor: "Her geçen gün büyüyen elektronik rezervasyon kanalları pazarına en iyi şekilde giriş yapmak için 'Worldhotels' konsorsiyumuna Türkiye’den ilk olarak dahil olduk. 'Voiceover IP' sistemiyle yurtiçi ve yurtdışı telefon konuşmalarında çok düşük ücretli bir hizmet sunuldu. Tüm misafirlerimizin odalarında bulunan kablolu ve interaktif televizyonlar sayesinde ve kablosuz bir klavye yardımıyla, ek ücret ödemeden internet hizmeti almalarını sağladık. Amerika’da yaygın olarak kullanılan 'Guest Ware' CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) software’ini Türkiye’de ilk biz kullandık. Böylece en ufak misafir ihtiyaç ve istekleri sisteme bağlı olarak çalışan çağrı cihazları sayesinde gerekli birimlere iletiliyor ve sonucu kontrol edebiliyor."
Yılmaz, Ara Güler'in kendi seçtiği ve yerleştirdiği 220 adet imzalı eski İstanbul fotoğrafını genel mekânlar ve odalarda kullandıklarını da belirterek hotele kalıcı bir 'fotoğraf müzesi' hüviyeti kazandırdıklarını da söylüyor.
Hazırlanan özel müzik CD'sinden, Point Magazine adlı dergiye kadar örnekleri artırmak mümkün ama bence en dikkat çekici olanı Yılmaz'ın 'sektöre ilk' dediği uygulama: "Point Hotel Kariyer Hattı'nı kurduk. Turizm sektörü çalışanları aradıkları pozisyon her ne olursa olsun 313 50 50 numaralı telefonumuzdan 24 saat kariyer hattımıza ulaşabiliyor ve Point Hotel çalışan ihtiyacını, nereye, nasıl müracaat edebileceklerini öğreniyor."
Kariyer hattına kurulduğu günden bu güne 850’ye yakın arama gelmiş ve ardından 250 CV bırakılmış. Hotel ekibine 15 kişi bu yoldan katılmış.
MİSAFİRLERDEN AR-GE DESTEĞİ
Point Hotel çalışanlarından inovasyon önerileri alıyor. Gelen öneriler arasında ülkelere göre oda konsepti yaratılması da var, tuvaletlerde kuş sesi duyulmasının sağlanması da. Sadece çalışanlar değil, hotel yönetimi misafirlerinden de inovasyon desteği almaya kararlı. Genel Müdür Cihan Yılmaz, önceden belirlenen haftanın konusuna ilişkin Ar-Ge soru kartını doldurmalarını istediklerini misafirlerinin tecrübelerini ve önerilerini kendileriyle paylaşmalarını bekliyor.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Mart 2011       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
hizmet sektörü ile ilgili bilgiler
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Mart 2011       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Hizmet Sektörü için Türkiye ne yapmalı?


Hizmet sektörünün gelişimi, toplumların yapısal değişimleri ile orantılı olarak değişim göstermiştir. Tarım toplumunda gelir üretimi; toprak, emek ve sermayeye bağlı iken, bu fonksiyon sanayi toplumunda emek ve sermayeye dönüşmüş; bilgi toplumunda ise emeğin yerini bilgi almıştır. Sonuç olarak 21.yüzyılda değer ve fark yaratmak bilgi ve sermaye ile olabilmektedir. Yani,
Bilgi=b
Sermaye=s
Gelir=g
G=f(b,s) olmuştur.
İşte hizmet sektörü de 20. yüzyılın sonlarından başlayarak 21. yüzyılda hızlı bir şekilde bilgi toplumunun gereğini yerine getirebilmek için gelişmekte ve farklılaşmaktadır.
Artık Dünyada çimento, demir, tarım, tekstil ve giyim ile uğraşan ülkeler az gelişmiş ülkeler olarak anılmaktadır. İlaç, elektronik üretimi, makine imalatı ve gemi inşası gelişmekte olan ülkelerin işleri iken, bilgi toplumunun gereğini yerine getirenler ve dolayısıyla ürettikleri know how, savaş uçağı, yolcu uçağı, kontrol sistemleri, silah sanayi ve bilgisayar programcılığı ise direkt hizmet sektörünün gelecekteki en fazla gelir elde edebilecekleri alanların başında gelmektedir.
Aslında hizmet sektörü, bilgiyi farklılaştırarak yeni ürünler, servisler üretebilmektir.
Amerika'da son yıllarda açılan bölümler arasında dikkati çeken bir program var. Bu programın adı, Servis Bilimleri Yönetimi ve Mühendisliği. Dünyada yapılan ticaretin % 60'ını hizmet sektöründe bulunan ticaret kolları meydana getirmektedir. Bu da dünya genelinde bu alanın disiplinli bir şekilde lisans programı haline getirilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu bölümünde, başta matematiksel hesaplamalar, şirketlere katma değer yaratabilecek alanlar, şirketlerin taleplerine göre çözümler üretebilme ve yüksek verimlilik hesaplamaları yapabilecek danışmanlık alanlarını doğurmaktadır.





Ülkemizde de bu gibi çalışmaların Teknoloji Ticaretleştirme Enstitüleri kurularak veya ticaret odalarının, derneklerinin desteği ile şirketlerle iç içe yaşayan akademik ortamlar yaratılmalıdır. Şimdilerde % 60'larda olan hizmet sektörü payı her geçen gün ticaret dünyası içindeki payı ilerlemekte, ülkeler için hele de Türkiye gibi, yılda 700 bin kişinin üniversitelerden mezun olduğu bir ülke için en az yılda 100 bin girişimciyi yaratmanın zorunluluğu olduğu bir ekonomide düzenli, disiplinli bir yapılanmanın zamanı geldi ve hatta geçmektedir.
Yazıma son verirken, hizmet sektörünün Türkiye için dünya ekonomileri içinde ilk 10'a girmesi için bir şans oluştururken, aynı zamanda da dezavantajda meydana getirebilmektedir. Türkiye'nin bu alanda, geçmiş yıllarda olduğu gibi sanayi devrimi tam manasıyla yapamaması gibi bir çalışma ortaya koyması, şu anda elimizde bulunan avantajı harcamamız anlamına gelir. Çünkü son 50 yıllık Türkiye'nin dünyaya açıklık grafiğine ve ülkemizde bulunan üç ana sektörün gelişimine bakarsak, ülkemizin gerçek manada ciddi bir altyapısı olan bir çalışma ile ciddi başarılar yakalayacağına işarettir.
sevgi - avatarı
sevgi
Ziyaretçi
8 Kasım 2012       Mesaj #6
sevgi - avatarı
Ziyaretçi
hizmet sökterleriiiiiiiiiiiiiiiiii

Benzer Konular

24 Şubat 2006 / CANCER_TURK Türkiye Cumhuriyeti
3 Ekim 2011 / karayel İletişim Bilimleri
12 Aralık 2011 / DiLaHaNıM Tıp Bilimleri
25 Aralık 2012 / Misafir Soru-Cevap
1 Ocak 2013 / Misafir Soru-Cevap