Arama

Farklı paraşüt şekillerinin işlevleri nelerdir?

Güncelleme: 19 Ocak 2013 Gösterim: 17.499 Cevap: 21
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Ocak 2012       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
farklı paraşüt şekillerinin işlevleri nelerdir
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Şubat 2012       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bİ COK YOK
Sponsorlu Bağlantılar
ocean97 - avatarı
ocean97
Ziyaretçi
9 Şubat 2012       Mesaj #3
ocean97 - avatarı
Ziyaretçi
Bütün paraşüt çeşitlerinin ( ve çok olduğunu sanmıyorum) tek işlevi havaya karşı direnç göstererek hızı yavaşlatmak.
meh1202 - avatarı
meh1202
Ziyaretçi
12 Şubat 2012       Mesaj #4
meh1202 - avatarı
Ziyaretçi
ya of hiç kimse bulamadımı
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Şubat 2012       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
YAMAÇ PARAŞÜTÜNÜN YAPISI


Yamaç paraşütü sporu, 1980'lerin başlarında ortaya çıkmış, kısa zamanda popüler olmuş ve tüm dünyaya yayılmıştır. Bunun en önemli sebepleri; bilinen en ekonomik hava aracı olması ve doğa sporları ile içiçe olmasıdır.Temelde özel bir yetenek ve aşırı efor gerektirmeyen Yamaç Paraşütü Sporu standart bir eğitim sonrasında kullanımı oldukça kolay ve zevklidir. Yamaç paraşütü basit bir hava aracıdır, fakat bütün diğer hava araçları gibi karmaşık ve güç bir dizayn çalışmasının ürünüdür.
Yamaç paraşütü dört bölümden oluşur:
Kubbe
Askı İpleri
Taşıyıcı Kolonlar
Harnes(kuşam tertibatı)
Kubbe

Kubbe, polyester veya naylon, hava geçirmeyen, kaplamalı özel bir kumaştan yapılır ve canlı parlak renklerle boyanır. Alt ve üst yüzeylerin dik parçalarla birleştirilmeleriyle oluşurlar. Böylece ortaya çıkan bu hava kanallarına "sel" adı verilir. Ön kenardaki uçları açıktır. Ön kenarlarına şeklini korumak ve kalkış sırasında içine kolay hava girişini sağlamak için sert plastik tabakalar dikilir. Geniş sel girişleri daha yavaş ve daha güvenli bir yamaç paraşütünü gösterir. Daha dar sel girişleri, daha yüksek performansı amaçlayan paraşütlerde bulunur. Her sel, diğerlerinden iç sel duvarları ile ayrılmıştır. Bunlar kanadın şeklini belirlerler. Çok sayıda sel duvarı daha istikrarlı daha düzgün bir şekil ortaya koyar. Bu duvarlarda birçok delik vardır. Böylece hava, bir selden diğerine geçebilir. Bu da iç basıncın ayarlanmasını sağlayarak kanadı şişirir. Tamamen şişirildiğinde aerofoil şeklini alır yani, alt yüzey daha düz, üst yüzey daha kamburumsu, eğri bir şekil alır.
Maksimum kalınlık noktası, ön kenardan arkaya doğru giden çizginin yüzde 15 ile 30'u tarafından oluşturulur. Kanadın arka bölümü arka kenar ile sonlanır.
Tipik bir kubbede performansına bağlı olarak çok sayıda sel bulunur. Çoğunlukla orta bölümdeki seller, kenardaki sellere göre daha uzundur. Kubbe böylece elips şeklini alır. Bazı modern kubbelerde kanat uçlarında dik bölümler vardır, bunlara kulak da denir. Daha güvenli bir kubbe oluşturmak için eklenmektedir.
Bir yamaç paraşütünün kubbesi şişirilebilen bir kanattır. Bu nedenle de bir serbest atlayış paraşütü olarak düşünülmemelidir. Yamaç paraşütleri yerden koşarak kalkış için aynı zamanda uygun hava akımlarında süzülmek amacıyla kullanılmaktadır.
Askı İpleri

İpler çok dayanıklı malzemeden yapılmışlardır. İnce yapıları sürtünmeyi azaltmanın yanında hafif bir malzeme olarak da avantaj sağlar. Kevler ve darcon olmak üzere iki ana ip tipi vardır. Kevler, organik polyamid (karbon lifi) malzemedir ve çoğunlukla darcon (terylene) yada benzeri bir malzemeyle çevrelenmiştir.
İpleri daha iyi tanımak için kubbedeki bağlantı yerlerine göre değişik adlar verilir. Ön kenarlara bağlanan iplere A ipleri denir. Arkaya doğru gittikçe B, C ve D ipleri olarak adlandırılırlar. Fren ipleri (kontrol ipleri) en arka kenara bağlanırlar ve renkleri diğerlerinden farklıdır.
Taşıyıcı Kolonlar

Taşıyıcı kolonlar, kubbe iplerini kuşama bağlarlar. Genellikle 25mm genişliğindedir. Kuşama, karabinalar ile ipler küçük aaaal (rabit) halkalar ile bağlıdırlar.
Taşıyıcı kolonlar, pilota kalkışta uygun tutunma yerleri sağlarlar. Kalkışı kolaylaştırmaktan çok, farklı harnes kullanımına imkan tanırlar.
Bazı gelişmiş yamaç paraşütlerinde speed sistemi denilen hızlandırıcılar bulunurken bazılarında harnes kolonlara sabit olarak bağlanmıştır.
Harnes

Yamaç paraşütlerinin harnesi basit olarak; tahtadan yada sert plastikten yapılan oturma yerleri, sağlam dokunmuş kumaştan yapılan sırt bölgesi, bacak ve göğüs kolonlarından oluşur.
Bazı harneslerde çapraz kolonlar bulunur. Bunlar, kubbeyi daha güvenli tutmak için pilotun vücut hareketini doğrudan yukarıya iletmesini engelleyen yapıdadırlar.
Gelişmiş harneslerin, hızlandırıcı (speed sistem) bağlantıları, sırt koruyucusu, hava yastığı, yedek paraşüt bölümü gibi avantajları vardır. Bütün harnesler pilotun vücut yapısına göre ayarlanabilir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Şubat 2012       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bi şey anlamadım daha açıl lütfen ödevim var ''farklı paraşüt şekilleri''nin işlevini bi yazsanız büyük sevaba girersiniz valla ama şimdiden teşekkürler
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Şubat 2012       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
farklı paraşüt şekillerinin işlevleri
Candy_Girl - avatarı
Candy_Girl
Ziyaretçi
26 Şubat 2012       Mesaj #8
Candy_Girl - avatarı
Ziyaretçi
Bütün paraşüt çeşitlerinin ( ve çok olduğunu sanmıyorum) tek işlevi havaya karşı direnç göstererek hızı yavaşlatmak.



kaynak:Farklı paraşüt şekillerinin işlevleri nelerdir? | Matematik,Matematik Soruları,Matema
kübragül - avatarı
kübragül
Ziyaretçi
9 Aralık 2012       Mesaj #9
kübragül - avatarı
Ziyaretçi
farklı paraşüt şekillerini işlevi ne acabaMsn Confused
(wm)(wm)
fatihh - avatarı
fatihh
Ziyaretçi
12 Aralık 2012       Mesaj #10
fatihh - avatarı
Ziyaretçi
Paraşüt Nasıl çalışır


Havadaki bir cisim yere doğru düşerken Dünya'nın yerçekimi kuvvetinin etkisiyle giderek hızlanır. Ama cismin hızı arttıkça havanın direnci de artar ve bu durum, havanın direnci cismi etkileyen yerçekimi kuvvetine eşit olana kadar sürer. Düşen cismi etkileyen bu zıt yönlü iki kuvvet eşit olunca birbirini dengeler ve artık düşüş hızı değişmez. Cisim sabit bir hızla düşüşünü sürdürür. İşte bu hıza, o cismin son hızı denir. Bir cismin yoğunluğu ne kadar büyükse son hızı da o kadar büyük olur. Oldukça yoğun olan insan vücudunun son hızı yaklaşık olarak saatte 190 kilometredir {bak. Hız; Yerçekimi). Ama bir insan, kütlesini fazlaca artırmadan, karşılaşacağı hava direncini büyük ölçüde artıracak bir donanım kullanarak son hızını düşürebilir ve yere güven içinde, yumuşak biçimde inebileceği atlayışlar gerçekleştirebilir.
İşte bu amaçla yapılmış olan donanımlara "paraşüt" denir.

Benzer Konular

25 Aralık 2011 / Misafir Cevaplanmış
9 Aralık 2012 / Misafir Soru-Cevap
3 Mart 2012 / Misafir Soru-Cevap
5 Aralık 2010 / Misafir Soru-Cevap