Ziyaretçi
Barok dönemi müziği hakkında bilgi verirmisiniz ?
Müzik tarihinde 1600-1750 yılları arasında yer alan Barok dönem boyunca uslup ve biçim yönünden sürekli bir gelişme görülür. Concertant tarzı doğdu ve sürekli bas önem kazandı. Armonide yeni bulunan modülasyon uygulanmaya başlandı. Kilise modlarının yerini majör ve minör tonlar aldı. Yapıtlar artık tonaliteleriyle anılmaya başlandı. (Ör. Bach'ın Mi minör keman konçertosu). 1700'lerden sonra kontrpuan yazı tarzı önem kazandı. Hız belirten terimler (Adagio, Allegro) kullanıldı. Her yapıt birkaç bölümden oluşuyordu; böylece çok bölümlü kompozisyonlar doğdu.(Sonat, Suit ve Concerto). Opera, oratoryo ve kantat türleri geliştirildi.
16. yy sonlarında Gabrieli ve Banchieri gibi İtalyan besteciler, adına Concerto Da Chiesa (kilise konçertosu) dedikleri, dinsel konular içeren, solo ses ve koro için eserler yazdılar. Solistler ve bir topluluk tarafından seslendirildiği için İtalyanca’da “bir arada, elbirliğiyle” anlamına gelen concerto kelimesini kullanmışlardır. 18. yy'da J. S. Bach ‘ında adına Kantata dediği, ses için, din dışı konular üzerine konçertolar yazdığını görüyoruz. Bunlara Oda Konçertosu (Kammer Konzert) ya da Oda Kantatı (Kammer Kantate) denilir.
16. yy sonlarında Gabrieli ve Banchieri gibi İtalyan besteciler, adına Concerto Da Chiesa (kilise konçertosu) dedikleri, dinsel konular içeren, solo ses ve koro için eserler yazdılar. Solistler ve bir topluluk tarafından seslendirildiği için İtalyanca’da “bir arada, elbirliğiyle” anlamına gelen concerto kelimesini kullanmışlardır. 18. yy'da J. S. Bach ‘ında adına Kantata dediği, ses için, din dışı konular üzerine konçertolar yazdığını görüyoruz. Bunlara Oda Konçertosu (Kammer Konzert) ya da Oda Kantatı (Kammer Kantate) denilir.
Sponsorlu Baglantilar