Arama

Euro NCAP

Güncelleme: 26 Mayıs 2011 Gösterim: 26.182 Cevap: 12
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
1 Mart 2008       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
logoeuroncap2007ge9

Sponsorlu Bağlantılar
1997 yılında İngiltere'de kurulan Yeni Arabaları Değerlendirme Programı (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) şu anda Almanya, Fransa, İsveç, İspanya gibi bir çok ülke tarafından da destekleniyor.

Bu organizasyon yeni çıkan arabalara ön, yan ve yaya çarpışmaları sonucunda elde ettiği performansına göre yıldız veriyor. Yeni çıkan otomobillerin aldığı yıldızlar otomobil üreticileri ve alıcıları tarafından titizlikle takip ediliyor.

Çarpışmalar hangi hızlarda gerçekleşiyor?

*Önden çarpma testi: Otomobil saatte 64 kilometre hızla duvara çarptırılıyor. Bu sayede, 55 kilometre hızla giden iki otomobilin çarpışma etkisi belirleniyor.

*Yandan çarpma testi: Araç duran otomobile çarptırılıyor. Bu test 50 km/h'lik hızla sürücü kapısını kapsayacak şekilde otomobile çarpması anlamına geliyor.

*Yaya koruma testi: Euro NCAP’in çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcuların güvenliği değil yayalarında güvenliği araştırılıyor. Bunun içinde 40 km/h hızla giden otomobil bir mankene çarptırılıyor ve yayanın ne kadar yara alacağı tespit ediliyor.

*Direk testi: Sabit duran direğe otomobil yanal açıdan çarptırılıyor.

Bu belirtmiş olduğumuz testlerdeki başarı durumu baz alınarak araçlara yıldız veriliyor. Yapılan bu testler sonucunda otomobillerin aldığı puanlar yolcu güvenliği için 5 yıldız, yaya güvenliği için 4 yıldız üzerinden değerlendiriliyor. 1 yıldız çok kötü, 5 yıldızsa (yaya için 4 yıldız) mükemmel güvenliği belirtiyor.

Euro Ncap organizasyonu kurulduktan sonra Otomobil üreticileri çok daha sağlam ve güvenli araçlar üretmeye başladılar. Euro Ncap testleri otomobil alıcılarını da büyük oranda etkiliyor. Bu konuda çok açık örnekler mevcut. Sadece alıcıları değil üreticilerin de büyük kararlar vermesinde etkili oluyor. Örneğin 1998'de Rover 100 marka otomobilin bir yıldız alması bu aracın üretiminin durdurmasına sebep oldu.

RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
3 Mart 2008       Mesaj #2
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Belirli aralıklarla, Avrupa ülkelerinde satılan araçların çarpışma testlerini gerçekleştiren Avrupa bağımsız yeni araç değerlendirme programı EuroNCAP, 8 yeni modelin çarpışma testini gerçekleştirerek bu araçlara ait raporunu yayınladı.

Sponsorlu Bağlantılar
Diğer kurumlardan bağımsız olarak yolcu, çocuk ve yaya güvenliği konularında çarpışma testleri ve değerlendirme yapan EuroNCAP, Daihatsu Terios, BMW X3, Renault Kangoo, Citroen C5, Suzuki Splash, Nissan Navara, Mitsubishi L200 ve Isuzu D-MAX'in çarpışma testlerini gerçekleştirerek sonuç raporunu yayınladı. Test edilen modeller arasından bazıları beklenen güvenlik notunu alırken, bazı modeller ise güvenlik açıklarıyla hayal kırıklığı yarrattı.

İşte EuroNCAP'in çarpışma testine katılan yeni modeller:

Daihatsu Terios

Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı.

daihatsuterios700273be2ap4

Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı.

Terios, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil kalmadığı gözlendi. Önden darbe alan aracın yer zemininde ve arka koltuklarında kayma olduğu tespit edildi. Ön konsolda ve yan cephelerde ön tarafta oturanların bacakları için risk oluşturabilecek bölgelerin bulunduğu belirtildi.

Terios, yandan çarpışma testinde, test aracı üzerinde yan hava yastıkları bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Terios, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında yolcu kabininin stabil kalamaması nedeniyle puan kaybetti.Yer zeminindeki oynama nedeniyle arka taraftaki ISOFIX bağlantı noktalarında oynama tespit edildi.Ön tarafa çocuk yolcu oturtulduğu zaman koltuğun daha geride bir pozisyona getirmesi gerektiği ve hava yastığının kapalı konuma getirilmesi gerektiği belirtildi. Hava yastığının kapatıldığı durumlarda hava yastığının açık yada kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye yetersiz bilgilendirildiği vurgulandı. ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin olması gerektiği konusunda uyarıldı.

Terios, yaya koruması testinde, maksimum puan aldı. Kaza esnasında tampon ve motor kapağında yayalara zarar verebilecek noktaların az olduğu vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Daihatsu Terios 1.5l
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1190 kg

daihatsuterios7602147a7hc2

BMW X3

bmwx3700256acbko4

BMW'nin 4x4 arazi aracı X3, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

X3, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Ön konsolun sürücü ve ön tarafta oturan yolcu için risk teşkil ettiği belirtildi. Kaza esnasında sürücü ve yolcunun bel ve bacaklarında bir takım darbe izleri gözlendi.

X3, yandan çarpışma ve direk testinde, arka kapı mandallarının sıkıştığı gözlendi. Bu durum hakkında net bilgi edinilemediğinden, araç içerisindeki manken üzerinden alınan veriler yardımıyla değerlendirme yapıldı ve maksimum puan verildi.

X3, çocuk güvenliği testinde, önden ve yandan yapılan çarpışma testeleri esnasında, cansız manken üzerinden alınan veriler sayesinde üç yaşından ufak çocuklar için maksimum güvenlik sağladı gözlendi. Bu veriler sayesinde X3'e maksimum puan verildi. Ön tarafa çocuk yolcu oturtulmak istendiğinde, ön yolcu koltuğunda ISOFIX bağlantı noktaları var olduğu belirtildi. Ayrıca bu seçenek kullanıldığı zaman yolcu hava yastığının devre dışı kaldığı vurgulandı.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi konusunda uyarıldı.

X3, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle yaya güvenliği konusunda başarılı bulunmadı. Kaza esnasında yayaların kafa ve bacaklarına koruma sağlanamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : BMW X3, 2.0 diesel
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1745 kg

bmwx376025849dcr9

Renault Kangoo

renaultkango70028f172rw0

Renault'nun ufak MPV aracı Kangoo, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı.

Kangoo, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Direksiyon dayanağı sürücü için muhtemel bir risk oluşturduğu belirtildi.Ayrıca Kangoo'nun sürücü ve yolcu için ğöğüs koruması yetersiz bulunarak marjinal olarak değerlendirildi.

Kangoo, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıklarının donanım seçenekleri arasında olmasına karşın, test aracında bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Kangoo, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

Kangoo, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi. Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Renault Kangoo 1.5 dCI 'Expression'
Gövde Tipi : 5 kapı MPV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1429 kg

renaultkango7602908f1kb9

Citroen C5

citroenc57002a88eawj7

Citroen'in büyük aile aracı C5, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden beş yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız alarak güvenlik konusunda taviz vermediğini kanıtladı.

C5, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Sürücünün dizleri direksiyonun alt kısmında açılan airbag sayesinde kaza esnasında sıfır hasar aldı. Sürücü ve yolcunun baş kısmı için açılan airbag oldukça yüksek düzeyde koruma sağladı. Ayrıca kaza esnasında yolcunun dizleri ön konsoldan uzak kalarak oluşabilecek hasarların hiçbirine rastlanmadı.

C5, yandan çarpışma testinde, maksimum puan almayı başardı.

C5, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

C5, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi. Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic'
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1608 kg

citroenc57602b57e2vd3

Suzuki Splash

suzukisplash7002eb9daqa7

Suzuki'nin süper mini aracı Splash, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız alarak güvenlik konusunda iddialı olduğunu kanıtladı.

Splash, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kalmayı başardı. Ön konsolun bazı noktalarının önde oturanların bacaklarında hafif tahribatlara yol açabileceği vurgulandı.

Splash, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Splash, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Ayrıca bu durumla ilgili bilgi notunun var olduğu ancak Avrupa'da kullanılan tüm dillerde yazılması gerektiği vurgulandı. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

Splash, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına yüksek koruma sağladığı gözlenerek maksimum puan verildi. Ancak motor kaputu üzerindeki bazı noktaların kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Suzuki Splash 1.2 GLS
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1030 kg

suzukisplash7602fa832ht2

Nissan Navara

nissannavara700310c94dc2

Nissan'ın ticari Pick-UP aracı Navara, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden yarım yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı.

Navara, önden çarpışma testinde, hava yastığının açılmasında yaşanan gecikme nedeni ile hayal kırıklığı yarattı. Kaza esnasında yolcu tarafındaki hava yastığının çok geç açıldığı gözlenirken, bu durumun yolcunun boynunda ciddi yaralanmalara sebebiyet vereceği belitildi. Kaza mankeni üzerinden alınan verilerde zaten bu durumu açıkça ortaya koydu. Ön konsolun bazı noktalarında kaza esnasında yolcuların bel, bacak ve ayaklarına zarar verici olduğu tespit edildi.

Navara, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı. Yan hava yastıkları test aracının üzerinde standart olarak bulunmaması nedeniyle değerlendirme yapılmadı.

Navara, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında önden ve yandan gelebilecek darbelere karşı üç yaşının altındaki çocuklara maksimum güvenlik sağladığı belirtildi. ISOFIX bağlantı noktalarının açıkça belirgin olmadığı gözlendi. Ön yolcu güneşliğinin içindeki airbag kullanım talimatında, çocuk yolcuların ön koltukta oturduğu zaman kaza esnasında tehlike altında olabileceği konusu açıkça belirtilmeli denildi.

Navara, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısına rağmen sınıfındaki diğer araçlara göre daha başarılı bulundu. Yetişkin birine kaza esnasında çarpılması durumunda motor kaputu üzerindeki bazı yumuşak bölgelerin koruyucu özellikte olduğu gözlendi. Aynı kazada çocuklar için tehlikenin daha yüksek olduğu gözlendi. Ön tamponun orta kısımlarını yanlara oranla daha zarar verici olduğu belirtildi.

Not: Euro NCAP, Nissan Navara'ya ait yeni çarpışma testinin ilerleyen zamanlarda yayınlanacağını açıkladı.

Test Aracı Detayları :
Model : Nissan Navara 2.5 diesel
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008

nissannavara76032b301zx9

Mitsubishi L200

mitsubishil20070033994ajb9

Mitsubishi'nin ticari Pick-UP aracı L200, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

L200, önden çarpışma testinde, test mankeni üzerinden alınan verilerde, kaza esnasında sürücü göğüs kafesinde yaralanmaya neden olabilecek tahribat saptandı. Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi.

L200, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı. Yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

L200, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda güvenlik açısından sakıncalı bulundu. Airbagin çocuk yolcular için zarar verici olabileceği belirtildi. Ayrıca bu bilginin araç içerisinde açıkça belirtilmediği de gözlendi. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

L200, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu. Ön tampondaki yumuşak iki bölge haricide geriye kalan bölümlerin bir yayaya çarpılması durumunda zarar verici olabileceği vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Mitsubishi L200 Double Cab 2.5 DI-D
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1880 kg

mitsubishil200760343e92yr4

İsuzu D-MAX

isizudmax70035248dce1

Isuzu'nun ticari Pick-UP aracı D-MAX, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden bir buçuk, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden iki yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

D-MAX, önden çarpışma testinde, yolcu bölümünde oldukça dengesiz olduğu gözlendi. Sürücünün baş korumasının oldukça güçsüz olduğu tespit edildi. Kaza esnasında mankenin üzerindeki sensörler, boyun ve göğüs bölgesinde ciddi yaralanmalar olabileceğini ölçtü. Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda ciddi yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi.

D-MAX, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

D-MAX, çocuk güvenliği testinde, 3 yaşının altındaki çocuklar için belirlenen güvenlik sınırını aştı. Bu durumun kaza esnasında ufak çocuklar için zarar verici olabileceği belirtildi. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

D-MAX, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu. Bir yayaya çarpılması sonrası oluşabilecek hasarlarda yetişkinler için bacaklar, çocuklar için ise kafa kısmında ağır hasara sebebiyet verilebileceği belirtildi. Ayrıca motor kaputunun verebileceği hasarların yüksek olduğu vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Isuzu D-MAX / Rodeo 2.5 dizel crew cab, LHD
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1875 kg

isizudmax76035c726cr3

RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
17 Mart 2008       Mesaj #3
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Navara notunu yükseltti
nissannavara700310c94dc2

Nissan, Navara’ nın hava yastığı kontrol ünitesinin yeniden programlanmasından sonra Euro NCAP’ teki skorunu “3 yıldıza” çıkardı.

Rolle, İsviçre (14 Mart 2008) - Nissan, Navara’ nın hava yastığı ünitesindeki kontrol ünitesini yeniden programladıktan sonra, Euro NCAP’ in yürüttüğü program çerçevesindeki “ önden çarpışma testi “ sonucunu geliştirerek, üç yıldız aldı.

Nissan Navara, “ yandan çarpışma testi “ nde ise son üç yılın en yüksek skorunu elde etmeyi başardı. “ Yaya güvenliği “ konusunda da dört yıldız üzerinden iki yıldıza layık görüldü.

Euro NCAP’ in gerçekleştirdiği bir önceki testin sonuçları 26 Şubat’ ta yayınlanmış, bu test sonucunda Navara, önden çarpışma testi sonuçlarında hava yastığının açılmasındaki gecikme sebebiyle olumsuz yönde etkilenmişti.

Nissan ilk testin hemen ardından, kısa zaman içerisinde sistemin programlanmasını yenileyerek Navara’ nın hava yastığı kontrol unitesindeki geç açılma sorununu gidermeyi başardı. Sadece, Mayıs - Aralık 2007 arasında üretilen araçlarda oluşan bu aksaklık, Nissan’ ın Aralık ayında bu duruma karşı kısa sürede tedbir almasıyla çözümlendi.

Nissan, Navara kullanıcılarını tüm Avrupa’da Aralık ayı içerisinde Nissan servislerine davet ederek, hava yastığı kontrol ünitesindeki programlamanın yenilenmesini sağladı. Nissan, Navara kullanıcılarındaki güvenini daha da artırmak amacı ile 2005 yılından beri üretilen tüm Navara’ ları ilgili servis kampanyası kapsamına aldı.
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
29 Mayıs 2008       Mesaj #4
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Hyundai i10

hyundaii107001048e2qb5

Hyundai'nin giriş segmentindeki minik temsilcisi i10, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız almayı başardı.

i10, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Kaza esnasında ön tarafta oturanların göğüs kafesinde baskı olduğu gözlendi. Ayrıca ön konsol ve yan cephelerin yaralanmaya neden olabilecek materyallere sahip olduğu belirtildi.

i10, yan hava yastıklarına sahip olmadığı için yandan çarpışma testine sokulmadı ve değerlendirme yapılmadı.

i10, çocuk güvenliği testinde, cansız manken üzerinde yapılan temel testlerden maksimum puan almayı başardı.Yolcu airbaği çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlar için bir anahtar yardımıyla ayarlanabilir olduğu vurgulandı.Ancak bu durumlarda airbag konumunun sürücüye net belirtilmediği belirtildi.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

i10, yaya koruması testinde, tamponun bacaklara gelen kısmında iyi bir koruma sağladığı gözlendi. Ancak daha üst bölgelerinin koruma açısından yetersiz olduğu belirtildi. Motor kapağı üzerinde orta noktalar daha güvenli bulunurken, yan kısımları koruma açısından yetersiz bulundu.

hyundaii107601b5495cs6
Son düzenleyen RuffRyders; 2 Haziran 2008 09:25 Sebep: Resim düzeltildi
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
2 Haziran 2008       Mesaj #5
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Yeni Audi A4

audia4700123f05br5

Pazara yeni sunulan otomobillerin tasarım ve teknik yapı açısından güvenlik performanslarını çarpışma testleri sonrasında denetleyen bağımsız güvenlik kuruluşu Euro NCAP, Audi’nin ülkemizde de satışa sunulan yeni A4 modelini en yüksek değerlendirme notu olan 5 yıldız ile ödüllendirdi. Lüks otomobil segmentinde rakiplerinin önünde kabin içi çocuk koruma değerlendirmesinde 4 yıldızla ve en yüksek puanla ayrılan yeni Audi A4, yaya koruma değerlendirmesinde de 2 puan alarak sınıfının en güvenlisi olmayı başardı.

Audi’nin yenilenen A4 modeli, Euro NCAP’in son çarpışma testlerinden 5 yıldız alarak sınıfının en güvenli otomobilleri arasındaki yerini almayı başardı. Önden çarpma testlerinde 5 yıldız alan yeni Audi A4, çocuk güvenliği kriterinde 4 yıldız ve yaya güvenliği kriterinde ise 2 puan alarak sınıfının toplamda en güvenli otomobili unvanını almaya hak kazandı.

1997 yılından bu yana faaliyet gösteren Brüksel/Belçika merkezli özel güvenlik kuruluşu Euro NCAP’in 4 farklı çarpışma testi uyguladığı yeni Audi A4, önden çarpma testlerinden 16 üzerinden 14 puan alırken, yandan çarpma testlerinden ise 16 puan almayı başardı. Emniyet kemeri ikaz sistemi ve direğe çarpma testinden tam puanlar alan yeni Audi A4, toplamda 34 puan alarak 5 yıldıza hak kazandı. Çocuk koruma konusunda ise yeni Audi A4, 1 yaş üstü bebekler ile 3 yaş arasındaki çocukların korumasında en yüksek puanları almayı başardı. Bu konuda 4 yıldız ile ödüllendirilen yeni Audi A4, yaya koruma konusunda ise rakiplerine göre daha iyi bacak koruma sağlaması nedeniyle 2 puan ile değerlendirildi.

Yeni Audi A4, Euro NCAP testleri sonucunda tüm kriterlerde elde ettiği toplam 89 puan ile de lüks segmentte yer alan rakipleri karşısında toplamda en güvenli otomobil olarak ön plana çıkmayı başardı.

Test Aracı Detayları :
Model : Audi A4, 1.8 TFSI
Gövde Tipi : 4 kapı sedan
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : - kg

audia4760132658vq5
***

Skoda Superb

skodasuperb700149123ke9

Skoda'nın yeni nesil Superb modeli, Euro-NCAP tarafından düzenlenen bağımsız çarpışma testlerinde en yüksek değerlendirme notu olan 5 yıldızı aldı.

Bu başarıya katkıda bulunan en önemli faktörlerden biri otomobilde buluna diz hava yastıkları oldu. Euro-NCAP çarpışma testleri sonuçlarına göre; Yeni Superb’te özellikle yolcunun diz bölgesinin bulunduğu kısmın korunma düzeyi mükemmel olarak nitelendirildi.

Yeni Superb, en yüksek puanı ön çarpışma ve yan çarpışma similasyonlarından alırken; yetişkinlerin güvenlik standartları için 35, çocukların güvenlik standartları için 40 puan almayı başardı. Aynı zamanda yayaların güvenlik standartları için de yüksek puanlar elde etmeyi başardı.

Skoda Auto’nun Teknolojik Geliştirmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Eckhard Scholz; Yeni Superb’in maksimum güvenlik faktörleri ile donatıldığını ve Euro-NCAP sonuçlarının, Skoda Auto’nun performans, konfor, güvenlik özellikleri ile en yüksek kalite standartlarıda bir araç yaptığını doğruladığını belirtti.

Yeni bir tasarımdan daha fazlasını sunan Yeni Superb, İstanbul Auto Show’da gerçekleştirilecek Türkiye lansmanıyla Ekim ayı itibariyle comfort, ambition ve elegance olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği ile Türk tüketicilerin beğenisine sunulacak.

Test Aracı Detayları :
Model : Skoda Superb 2.0 TDI
Gövde Tipi : 5 kapı sedan
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1490 kg

skodasuperb76014aa77uf7
Son düzenleyen BrookLyn; 3 Eylül 2008 21:39
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
17 Haziran 2008       Mesaj #6
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Seat Ibiza 1.4

seatibiza70040af63ye3

Dünyanın en önde gelen otomobil güvenlik organizasyonlarından olan Euro NCAP, gerçekleştirdiği son çarpışma testleri sonrasında SEAT’ın yenilenen küçük sınıf modeli Ibiza’nın en yüksek değerlendirme kriteri olan 5 yıldız aldığını açıkladı. Kabin içi çocuk güvenliğinde 4 yıldız ve yaya korumada 3 yıldız gibi çok yüksek dereceler elde eden yeni SEAT Ibiza, sınıfının en güvenli otomobilleri arasında yerini aldı.

1997 yılından bu yana pazara yeni sunulan otomobillerin tasarımlarının ve teknik yapılarının güvenlik performanslarını, çarpışma testleri sonrasında titiz biçimde denetleyen bağımsız güvenlik kuruluşu Euro NCAP, gerçekleştirdiği son çarpışma testleri sonrasında yeni SEAT Ibiza’nın, en yüksek değerlendirme puanı olan 5 yıldız aldığını açıkladı. Yeni SEAT Ibiza, önden çarpma testlerinde 5 yıldız alırken, kabin içinde çocuk koruma kategorisinde ise 4 yıldız gibi başarılı bir sonuç almayı başardı. Yeni SEAT Ibiza’da motor kapağı ve bağlantı alanlarının tümünün, darbeleri hem emecek hem de yaya dostu olacak biçimde geliştirilmesi sonucunda yaya koruma konusunda da dev bir adım atan SEAT, bu kategoride de 3 yıldız almayı başardı.

Önden çarpma testlerinde 16 puan üzerinden 14 puan almayı başaran yeni SEAT Ibiza, yandan çarpma testlerinden ise 18 tam puan almayı başardı. Direğe çarpma testinden ise 2 üzerinden 2 tam puan alan yeni SEAT Ibiza, böylece toplamda 34 puana ulaşarak, hem sınıfının hem de Euro NCAP çarpışma testlerinin en başarılı otomobilleri arasına girmeyi başardı.

Test Aracı Detayları :
Model : Seat Ibiza 1.4
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1040 kg

seatibiza760415e21br7
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
3 Eylül 2008       Mesaj #7
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Euro NCAP, test sonuçlarından memnun değil

En son, farklı sınıftan 5 otomobilin çarpışma testini gerçekleştiren kuruluş, araçların 1997 yılından bu yana yolcularını koruma konusunda yol aldığını ancak yayaları koruma konusunda geri kaldığını ifade etti ve 2009 çarpışma testlerinde yeni bir puanlama sistemi kullanacağını açıkladı.

1997 yılında kurulan kuruluşun, o yıllarda yaptığı testlerde, hiç bir otomobil, yolcularını 5 yıldız alacak şekilde koruyamamıştı. Ancak 2007 yılında yapılan çarpışma testlerinin %97’sinde, araçlar 4 veya 5 yıldız alabildi. Aynı sene kaza anında yayalara az zarar verme konusunda, test edilen araçların %67’si sadece 2 yıldız alabildi. Kuruluş bu yüzden 2009 yılında yeni bir puanlama sistemi kullanarak, üreticileri yayalara daha az zarar veren otomobiller geliştirmesi konusunda zorlayacak.

Ağustos ayı çarpışma testi sonuçları şöyle:

Süpermini sınıfında Daihatsu Cuore:

080829euroncap013835756rv6

Yolcu güvenliği 4 yıldız
Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
Yaya güvenliği 2 yıldız

Ufak aile otomobili sınıfında Hyundai i30:


080829euroncap023899334nv3

Yolcu güvenliği 5 yıldız
Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
Yaya güvenliği 2 yıldız

Büyük aile otomobili sınıfında Lancia Delta:

080829euroncap033950241av0

Yolcu güvenliği 5 yıldız
Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
Yaya güvenliği 2 yıldız

Ufak arazi aracı sınıfında Renault Koleos:

080829euroncap074175912jv1

080829euroncap064070819bn4

Yolcu güvenliği 5 yıldız
Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
Yaya güvenliği 2 yıldız

Büyük arazi aracı sınıfında Mercedes Benz ML:

080829euroncap043994647zx2

080829euroncap054037444mw9

Yolcu güvenliği 5 yıldız
Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
Yaya güvenliği 1 yıldız
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
27 Kasım 2008       Mesaj #8
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Euro NCAP 2009’da daha da zorlu

081126ncap033073629tq2

En son çarpışma testi sonuçları

Euro NCAP Avrupa’nın en çok satan otomobillerinin çarpışma testi sonuçlarını “Son kez, en çok satan otomobiller 5 yıldız alıyor” başlığı ile açıkladı. Kuruluşun böyle bir başlık atmasının nedeni, 2009 Şubat ayından itibaren yapılacak çarpışma testlerinde yeni kriterler uygulanacak olması. Ayrıca kuruluş, 25 otomobilin ön koltukları üzerinde yaptığı bir çalışmada, araçların %80’inde arkadan gelen darbede ön koltukta oturanların ciddi boyun zedelenmeleri geçirdiklerini tespit etti. Euro NCAP’in “iyi” olarak sınıflandırdığı koltuklar Volvo XC60, Alfa Romeo MiTo, Volkswagen Golf VI, Audi A4, Opel Insignia’ya ait. Kuruluşun testlerde “zayıf” olarak sınıflandırdığı koltuklar ise Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC ve Suzuki Splash’e ait.

Euro NCAP Kasım ayı çarpışma testi sonuçları şöyle:

Pick-up

* Ford Ranger
o Yolcu güvenliği 2 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız

Süpermini

* Alfa Romeo MiTo
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız
* Dacia Sandero
o Yolcu güvenliği 3 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 1 yıldız
* Ford Fiesta
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 3 yıldız
* Ford Ka
o Yolcu güvenliği 4 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız

Ufak Aile Arabası

* Peugeot 308CC
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız
* Renault Megane
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız
* VW Golf
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 3 yıldız

Büyük Aile Arabası

* Honda Accord
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 3 yıldız
* Opel Insignia
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız

Büyük MPV

* Mercedes Benz Viano
o Yolcu güvenliği 4 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 3 yıldız
o Yaya güvenliği 1 yıldız

Ufak 4x4

* Volvo XC60
o Yolcu güvenliği 5 yıldız
o Çocuk koltuğundaki çocuk güvenliği 4 yıldız
o Yaya güvenliği 2 yıldız


Can Şaher - ntvmsnbs
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
3 Ocak 2009       Mesaj #9
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Alfa Romeo MiTo

alfaromeomito7000880795io6

Dünyanın en önde gelen otomobil güvenlik organizasyonlarından olan Euro NCAP, gerçekleştirdiği son çarpışma testleri sonrasında Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki modeli MiTo’nun en yüksek değerlendirme kriteri olan 5 yıldız aldığını açıkladı. Önden ve yandan çarpma testleri sonrasında kabin içinde yetişkin korumada en yüksek puan olan 37 üzerinden 36 puan almayı başaran Alfa MiTo, böylece sınıfının en güvenli otomobil unvanını da elde etmiş oldu. Yeni Alfa MiTo, kabin içi çocuk güvenliğinde 3 yıldız ve yaya korumada ise 2 yıldız gibi yüksek dereceler elde etti.

100 yıla yakın geçmişiyle global otomotiv endüstrisine her dönem damgasını vurmayı başaran İtalyan üretici Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıfa girişini müjdeleyen ve ülkemizde de satışa sunulan yeni modeli MiTo, Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alarak en güvenli otomobiller arasına adını yazdırmayı başardı. Önden çarpma testlerinde 16 puan üzerinden 15 puan almayı başaran yeni Alfa MiTo, yandan çarpma testlerinden ise 16 puan almayı başardı. Direğe çarpma testinden ise 2 üzerinden 2 tam puan alan Alfa MiTo, böylece toplamda 36 puana ulaşarak, sınıfının en yüksek toplam güvenlik skoruna imza atttı. Euro NCAP’in ön koltukların çarpışmalarda başın ileri geri hareketinden kaynaklanan travmaları (kamçı etkisi) önleme yeteneğini değerlendirmek üzere başlattığı yeni testlerde ise 4 üzerinden 3.35 puan alarak önemli bir başka güvenlik başarısına daha imza attı. Alfa Romeo MiTo, kabin içinde çocuk koruma kategorisinde ise 3 yıldız gibi başarılı bir sonuç alırken, yaya koruma konusunda da 2 yıldız aldı.

Zengin Güvenlik Çemberi: Alfa MiTo
Junior, Progression ve Distinctive adı verilen üç farklı donanım paketiyle Türkiye çapındaki 9 Alfa Romeo bayiinde satışa sunulan Alfa MiTo’nun baz donanımında 7 havayastığı, ABS, VDC (ESP), Hillholder, Q2 Elektronik (kilitli diferansiyel) D.N.A sürüş sistemi gibi zengin aktif ve pasif güvenlik donanımlarına yer veriliyor. Ayrıca, bir kaza durumundaki davranışlarına göre tasarlanmış olan koltuklar ve direksiyon kolonuna ek olarak gövde, motor kaputu, kapılar ve gösterge paneli çapraz öğesi de araç içindekilerin korunmasına katkıda bulunacak tasarlanmış olmasıyla dikkat çekiyor.

Binlerce saat süren sanal simülasyonlar sadece 16 ayda hiç bir prototip yardımı olmaksızın sanal ortamda geliştirilen Alfa Romeo MiTo, seri üretimine geçilmeden önce seksenden fazla çarpışma testinin (darbelerin meydana gelebildiği çeşitli hızlar, farklı mania türleri ve araç içindeki çok farklı fiziksel özelliklere sahip kişilerin korunma ihtiyacı göz önüne alınarak ön darbe, yan darbe, takla ve manevra testlerinden geçirilmiştir. Bu istatistikler ve Euro NCAP sonuçları, Alfa Romeo’nun MiTo’yu sınıfının ve ayrıca genel olarak otomotiv dünyasının en güvenli otomobillerinden biri yapmaya kendini ne kadar derin bir şekilde adadığını ayrıca göstermektedir.

Test Aracı Detayları :
Model : Alfa Romeo MiTo 1.4 turbo 'Distinctive'
Gövde Tipi : 3 kapı HB
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1161 kg

alfaromeomito7600887523ib0
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
9 Ağustos 2009       Mesaj #10
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Honda Jazz'a Euro NCAP'tan 5 yıldız

Yeni Honda Jazz, Euro NCAP'ın yeni bağımsız çarpışma testi sonuçlarına göre Avrupa'nın en güvenli otomobillerinden biri seçildi.
hondajazz6158028
Euro NCAP’ın yeni puanlama sistemi aracın genel güvenlik performansına odaklanarak tüketicilere tek bir puanı anlama kolaylığı sunuyor. Yeni sistem aracı; yolcuları ön, yan ve arka darbelerden ve direğe çarpma halinde koruma, çocuk koruma, yaya koruma açısından ve sürücü güvenlik desteklerinin bulunup bulunmadığına göre değerlendiriyor. Hem Honda Civic hem de Honda Accord’a verilen 5 yıldızın ardından, Honda Jazz da en üst derece olan 5 yıldıza layık görüldü. Geçtiğimiz günlerde Avrupa’da 500 bin satış rakamına ulaşan Jazz’ın göstermiş olduğu bu başarı kullanıcılarının kararlarının doğruluğunu destekler nitelikte.

Şubat 2009’da uygulamaya başlanan yeni puanlama sistemi, aracın güvenlik performansının pek çok yönünü kapsayan şu ağırlıklı ortalama puanlamayı kullanıyor: yetişkin (%50), çocuk (%20) ve yaya (%20) koruma değerlendirmesi sonuçları ile sürücü güvenlik destek cihazlarının bulunup bulunmaması (%10). Bu sistemde 5 yıldız sınıfına girebilmek için, sürücü güvenlik destek cihazlarının (Honda’da VSA) AB 27 ülkelerindeki 2009 model araçların %85’inde standart olarak bulunması gerekiyor.

Euro NCAP'ın yeni değerlendirmesi, Honda’nın güvenliğe verdiği önemin bir göstergesi olan kendi tesislerinde gerçekleştirdiği testlere bir övgü niteliğinde. Honda’nın Tochigi AR-GE merkezindeki otomobil çarpışma testi tesisleri, farklı boyut ve ağırlıktaki modeller arasındaki darbeleri analiz ederek, hem yolcu hem de yayaların yaralanmasını engellemek amacıyla çözümler geliştirmektedir.

Honda Jazz’da Güvenlik

Araç Denge Kontrol Sistemi
VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi) viraj alma, hızlanma ve ani manevralar sırasında, gerektiğinde sağ veya sol tekerleği frenleyerek ve gerekirse motor tork gücünü azaltarak, sürücünün kontrolü korumasına yardım etmek amacıyla tasarlanmış.

Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi (ACE)
Jazz, çarpışma enerjisini dağıtarak yolcuları %20 daha çok koruyan %42 yumuşak çelikten yapılmış yaşam alanının çevresine inşa ediliyor.

Tochigi otomobil çarpışma testi tesisinde geliştirilen, Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi™ (ACE™) gövde yapısı artık, Honda’nın güvenlik zırhındaki iyi yapılandırılmış silahı. Yeni Jazz, çeşitli gerçek çarpışma koşullarında yolcular için koruyucu koza yaratan bu son derece etkili teknolojiden yararlanan en son model. Bu çarpışma koşulları arasında, farklı yükseklik, ağırlık ve iskelet yapısına sahip araçların önden çarpışması da var.

Jazz’ın ACE™ gövde yapısı; son derece verimli, enerji emici poligonal çapraz kesitli yan çerçeve, çarpışma enerjisinin üst kısmını emen bölme paneli (üst çerçeve) ve kazaya karışan araçların iskeletlerinin aynı seviyede kalmasına yardım eden alt elemandan meydana gelir. Bu gövde, kabin deformasyonunu önlediği gibi, Jazz ile başka bir aracın güvenlik yapıları arasında dikey ya da yanal düzeyde yanlış hizalanma meydana gelme olasılığını da azaltır. Bu yapı, kabin bütünlüğünü korumak için ayrıca yan darbe performansından faydalanan olağanüstü sağlamlık sağlıyor.

Yaya Koruma
Yeni Jazz ayrıca yolcuları koruma amacını güden pek çok özelliği de bünyesinde barındırıyor. Araştırmalar, bu özelliklerin hareketli aracın çarptığı yayaların hayatta kalma şansını önemli oranda artırdığını gösteriyor. Bu özelliklerin içinde, darbe anında kopan ön cam sileceği pivotları, enerji emici ön çamurluk bağlantı parçaları ve kaput menteşeleri, ayrıca kaputun altında deformasyona daha çok yer açan engelsiz bir alan da bulunuyor.

Hava Yastıkları ve Emniyet Kemerleri
Tüm modellerde aracın ön ve arkasındaki yolcuları korumak için, çift ön ve yan hava yastıklarına ek olarak, tam boy perde hava yastıkları bulunuyor. Tüm oturma pozisyonlarında üç nokta emniyet kemerleri mevcut, ayrıca öndeki emniyet kemerleri yük sınırlayan ön gergi düzeneğiyle donatılmış. Hem sol hem de sağ arka koltuklarda bulunan iki ISOFIX bağlantısı, arka tavandaki kemer bağlama noktalarıyla birlikte montajın düzgün, çocuk koltuğu montaj noktalarının da güvenli olmasını sağlıyor.

Frenleme
Ön ve arka disk frenler aracın dengesini koruyor, ABS, Elektronik Fren Güç Dağıtımı (EBD) ve Acil Fren Destek Sistemi (EBA) de bu dengeleme işlevini artırıyor.

Aktif koltuk başlığı
Ayrıca yeni Jazz’ın ön koltuğu, arkadan darbe alınması halinde boynun hasar görme olasılığını azaltan aktif koltuk başlıklarıyla donatılmış. Yolcunun koltuğun sırtına doğru itilmesiyle, koltuktaki sert levha, başlık bağlantısına basarak başlığı yukarı ve ileri itiyor, böylece başa destek oluyor.


Benzer Konular

19 Aralık 2011 / mem0 Soru-Cevap