Ziyaretçi
DC Motorlar
Doğru Akım motorları yüksek verimleri , basit kumanda üniteleri ile değişken yükler altında hız ayarı imkanı sağlarlar. Motorlarda hassas devir kontrolü, iş kalitesinin yükselmesine, verimin artmasına ve üretim üzerinde daha fazla kontrol sağlanmasına yol açmaktadır. Son yılllarda hızla gelişen elektronik teknolojisi sayesinde yapılan devreler ile; Doğru Akım motorlarında armatür gerilimini değiştirerek deviri, armatür akımını değiştirerek torku ayarlamak mümkündür.
İk Doğru Akım Motorları katı gövde ve komitasyon kutupları ile tam doğrultulmuş, dalgasız bir Doğru Akım kaynağıyla ile çalışacak şekilde yapılmaktaydı. Günümüzde böyle bir kaynağı bulmak imkansız hale gelmiş ve gerekli DC. gerilimi tristör kontrolü ile doğrultarak Alternatif Akım kaynaklarından elde edilmek zorunda kalınmıştır. Bu şekilde sağlanan DC. gerilimler içinde bulunan harmonikler, manyetik devreler içinde edi akımları kayıplarına neden olduğu kadar, sargıların da, daha fazla ısınmasına yol açıp çok önemli komitasyon güçlüklerine sebep vermekte idi.
Bu yüzden 1966 yılında dilimli sac gövdeli motor serileri geliştirilmiştir. Ana ve yardımcı kutuplar ile tüm gövde tamamen dilimlenmiş saclardan yapılmıştır.Tek parça katı gövdelerde harmoniklerden dolayı ortaya çıkan edi akımı kayıpları dilimli sac gövdelerde büyük ölçüde yok edilmiştir. Daha da önemlisi bu tasarımla, komitasyon ve dinamik davranış iyileştirildiği için DC. motorlar kontrollere daha iyi cevap verebilir hale gelmiştir.
Günümüzde DC. motorlarda birçok bakırtelbobin, silindirik lamine silisli sac üzerine açılmış ankuşlar içerisine yerleştirilmiş ve uçları kollektöre (birbirinden mika ile yalıtılmış, % 0.8 gümüş katkılı elektrolitik bakırdan yapılmış,silindirik malzeme) irtibatlandırılmıştır. Konu edilen kollektöre de fırçalar basmaktadır. Fırça (kömür) üzerinden bobinlere akım beslemesi yapıldığında ve bu iletkenlerin de manyetik alan içerisinde kalması halinde iletkenler kuvvetlerin etkisine maruz kalmaktadır. Tüm bunların takibende bir tork oluşacaktır.
FEMSAN A.Ş. nin üretmiş oldugu kare kesitli DC Motorların Özellikler
Femsan DC elektrik motorları 1 HP - 195 HP arasında imal edilmektedir. "H" sınıfı yüksek ısıya dayanabilmesini sağlayan özel emaye ve izolasyonlu sargılar özel camelyaf bandajlarla ısı şoklarına, dinamik, mekanik ve elektrik baskılarına uzun süre dayanabilecek güçtedir. Motoru her ne sebepten olursa olsun, çalışma sırasındaki bir ısı yükselmesine karşı, sargılar arasında yerleştirilen termostatik açıcılar, aşırı ısıda (130oC) kontakt keserek durdururlar. Bu açıcılar motor terminal tablosuna şönt edilmiş terminaller aracılığı ile DC motor stop devresine maksimum 3A 250 V AC dayanacak şekilde seri bağlanmış olmalıdır.
Statör ve Rotor, VAKUM VERNİKLEME yöntemiyle verniklenerek, sargılar arasında yüksek statik-dinamik mukavemet ve izolasyon sağlanmıştır. Lamellerden oluşmuş kollektör, ve fırça halkası; bakımın daha kolay yapılabilmesi için arka kapaktan kolayca ulaşılabilecek şekilde yapılmıştır. Sabit basınçlı kömür baskı yayları ayar gerektirmez. İki yönde de fırça sarsılmazlığı garanti edilmiştir. Bu fırça tutucuları sayesinde daha uzun fırçalar takmak mümkündür. Bu sayede yeniden ayar işlemleri azaltılmıştır. Rotor iki adet kendinden yağlamalı rulman ile yataklanmıştır. Son kontrol gerçek besleme şartlarında doğrultulmuş akım ve kısmen tristör statik üniteleri vasıtasıyla yapılır. Normal koruma sınıfı IP 23 ' tür. IP 44 ve daha yüksek korumalı motorlar istek üzerine üretilmektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Doğru Akım motorları yüksek verimleri , basit kumanda üniteleri ile değişken yükler altında hız ayarı imkanı sağlarlar. Motorlarda hassas devir kontrolü, iş kalitesinin yükselmesine, verimin artmasına ve üretim üzerinde daha fazla kontrol sağlanmasına yol açmaktadır. Son yılllarda hızla gelişen elektronik teknolojisi sayesinde yapılan devreler ile; Doğru Akım motorlarında armatür gerilimini değiştirerek deviri, armatür akımını değiştirerek torku ayarlamak mümkündür.
İk Doğru Akım Motorları katı gövde ve komitasyon kutupları ile tam doğrultulmuş, dalgasız bir Doğru Akım kaynağıyla ile çalışacak şekilde yapılmaktaydı. Günümüzde böyle bir kaynağı bulmak imkansız hale gelmiş ve gerekli DC. gerilimi tristör kontrolü ile doğrultarak Alternatif Akım kaynaklarından elde edilmek zorunda kalınmıştır. Bu şekilde sağlanan DC. gerilimler içinde bulunan harmonikler, manyetik devreler içinde edi akımları kayıplarına neden olduğu kadar, sargıların da, daha fazla ısınmasına yol açıp çok önemli komitasyon güçlüklerine sebep vermekte idi.
Bu yüzden 1966 yılında dilimli sac gövdeli motor serileri geliştirilmiştir. Ana ve yardımcı kutuplar ile tüm gövde tamamen dilimlenmiş saclardan yapılmıştır.Tek parça katı gövdelerde harmoniklerden dolayı ortaya çıkan edi akımı kayıpları dilimli sac gövdelerde büyük ölçüde yok edilmiştir. Daha da önemlisi bu tasarımla, komitasyon ve dinamik davranış iyileştirildiği için DC. motorlar kontrollere daha iyi cevap verebilir hale gelmiştir.
Günümüzde DC. motorlarda birçok bakırtelbobin, silindirik lamine silisli sac üzerine açılmış ankuşlar içerisine yerleştirilmiş ve uçları kollektöre (birbirinden mika ile yalıtılmış, % 0.8 gümüş katkılı elektrolitik bakırdan yapılmış,silindirik malzeme) irtibatlandırılmıştır. Konu edilen kollektöre de fırçalar basmaktadır. Fırça (kömür) üzerinden bobinlere akım beslemesi yapıldığında ve bu iletkenlerin de manyetik alan içerisinde kalması halinde iletkenler kuvvetlerin etkisine maruz kalmaktadır. Tüm bunların takibende bir tork oluşacaktır.
FEMSAN A.Ş. nin üretmiş oldugu kare kesitli DC Motorların Özellikler
Femsan DC elektrik motorları 1 HP - 195 HP arasında imal edilmektedir. "H" sınıfı yüksek ısıya dayanabilmesini sağlayan özel emaye ve izolasyonlu sargılar özel camelyaf bandajlarla ısı şoklarına, dinamik, mekanik ve elektrik baskılarına uzun süre dayanabilecek güçtedir. Motoru her ne sebepten olursa olsun, çalışma sırasındaki bir ısı yükselmesine karşı, sargılar arasında yerleştirilen termostatik açıcılar, aşırı ısıda (130oC) kontakt keserek durdururlar. Bu açıcılar motor terminal tablosuna şönt edilmiş terminaller aracılığı ile DC motor stop devresine maksimum 3A 250 V AC dayanacak şekilde seri bağlanmış olmalıdır.
Statör ve Rotor, VAKUM VERNİKLEME yöntemiyle verniklenerek, sargılar arasında yüksek statik-dinamik mukavemet ve izolasyon sağlanmıştır. Lamellerden oluşmuş kollektör, ve fırça halkası; bakımın daha kolay yapılabilmesi için arka kapaktan kolayca ulaşılabilecek şekilde yapılmıştır. Sabit basınçlı kömür baskı yayları ayar gerektirmez. İki yönde de fırça sarsılmazlığı garanti edilmiştir. Bu fırça tutucuları sayesinde daha uzun fırçalar takmak mümkündür. Bu sayede yeniden ayar işlemleri azaltılmıştır. Rotor iki adet kendinden yağlamalı rulman ile yataklanmıştır. Son kontrol gerçek besleme şartlarında doğrultulmuş akım ve kısmen tristör statik üniteleri vasıtasıyla yapılır. Normal koruma sınıfı IP 23 ' tür. IP 44 ve daha yüksek korumalı motorlar istek üzerine üretilmektedir.
Kaynak:Elektrik.gen.tr