Arama

Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi

Güncelleme: 28 Mayıs 2010 Gösterim: 20.830 Cevap: 4
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
2 Ocak 2009       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi

Sponsorlu Bağlantılar
sectiontopaslantepe9005yr7


Papazın Çayırı, Taksim Stadı, Dolmabahçe Stadı ve emektar Ali Sami Yen derken bu güne değin geride kalan 100 yılı aşkın süre boyunca pek çok farklı statta maçlar oynadık. Her biri anılarımızda iyi kötü bir yer edindiler.


Ancak şimdi geldiğimiz nokta, endüstriyel futbol gerçeği karşısında her alanda yeniden bir yapılanmayı gerektiriyor. Yüksek gelir sağlayacak prestijli bir stadyum da bu yapılanmanın olmazsa olmaz öğelerinden birini oluşturuyor. 21. yüzyılda büyük bir kulüp olarak var olacaksak, bunun yolu günün koşullarına göre inşa edilmiş modern bir stada sahip olmaktan ve tarih yazmaya oradan devam etmekten geçiyor. Uzun zamandır sürdürdüğümüz yeni bir stada sahip olabilme mücadelesi de, işte tam bu gerçeğe denk düşüyor.

İlk Projeden Günümüze

Hatırlanacağı üzere Faruk Süren ve Mehmet Cansun dönemlerinde Ali Sami Yen’i yeniden inşa etmeyi esas alan iki ayrı proje hazırlanmıştı. Ancak onlar çeşitli gerekçelere bağlı olarak hayata geçirilme şansını bulamadılar. Şu an itibarıyla Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi yepyeni bir projeyle karşımıza çıkıyor. Statla ilgili eldeki projeler kesin avan proje aşamasına gelmiş ve temeli de atılmış durumda.

İnşaat normal koşullarda 2009-2010 sezonunda bitmiş olacak. 13 Aralık 2007'de temeli atılan Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi'nin, Türkiye’de halihazırda Olimpiyat Stadı ile Şükrü Saracaoğlu Stadının mevcutlar içinde en iyi statlar olarak göründüğü bugünkü ortamda, Türkiye’deki en modern ve en görkemli stat olacağını da hemen belirtmek gerekiyor. Stat, sahip olduğu özellikleri itibarıyla Avrupa’nın en iyi beş stadında biri olacak. Allianze, Schalke Arena, Amsterdam Arena veya Toronto’daki Sky Dome ayarında bir stat ülkemize ve dolayısıyla da Galatasaray’a kazandırılmış olacak. Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi görünümü ve planıyla da tek olacak. Örnek stat konumundaki Aslantepe, takriben 130 milyon euro’ya mal olacak ve bunun yaklaşık15 milyon euro’luk kısmı sadece çatı için harcanacak.

Stat Arazisi

Stat için ilk etapta 80 dönüm bir arazinin tahsisi uygun görülmüştü. Ancak kabul etmek gerekecek ki, 120 m2’lik bir arazi böylesi bir proje için daha elverişli olacaktı. Stadın ilk olarak yapılması düşünülen arazi trafik vakfı kullanımında olup, bu bölüm bir noktadan sonra normal olmayan bir düşüşü içermekteydi. Doğal olarak stadın belirli bir kitlesini oraya sığdırmak mümkün olamayacaktı. Üçte biri hatta yarıya yakın bir kısmı deyim yerinde ise havada kalıyordu. Bu noktada 30 – 40 metrelik bir kot farkı oluşmaktaydı. Bunu yedirebilmek için zamanında buralara dökülmüş çöp dağlarının en azından 20 metre sıyrılması gerekecekti. Açıkçası stat inşası için belirlenen bu ilk nokta elverişli bir konuma sahip değildi. Bu durum maket yapıldıktan sonrada çok bariz bir şekilde ortaya çıkmıştı.
Bunun üzerine stadın inşa edileceği arazinin değiştirilmesi için yoğun bir çaba sarfedildi. Sonunda hem proje mimarı Mete Arat’ın hem de TOKİ’nin önerileri üzerine stadın yeri değiştirilerek şimdi inşa edilmesi düşünülen noktaya alındı. Bu konuda da Sağlık Bakanlığı'nın hastane yapmak için uygun yer kalmadığı yönünde bir takım itirazları olduysa da, Başbakanın maketi görmesi ve projenin hayat geçirilmesi için onay vermesiyle bu sorun da aşılacaktı.

Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi projesi ASP firması tarafından hazırlandı. Bu tarz uluslararası projelerde daha önce çeşitli görevler üstlenmiş olan Mete Arat bu konularda son derece tecrübeli bir mimar olarak tanınıyor. Daha önce Stutgart’taki Stadın yenilenmesi çalışmalarında görev alan Arat, bunun yanısıra Milli Kütüphane, Arena Kapalı Spor Salonu ve Güney Afrika’da bir stad projelerine de imza atmış bir isim. Bu sebepledir ki, Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi projesinin de işinin ehli bir profesyonelin elinde olduğu söylemek abartılı olmayacak.

Rakamlarla Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi

Hiç şüphesiz ki, bir projenin somutlaşmış hali ve anlaşılabilirliği onun rakamlara dökülmüş dolayısıyla da uygulanabilir hale gelmiş durumuna bakmaktan geçer. İşte Aslantepe Ali Sami

Yen Spor Kompleksi'ni daha iyi tanımamızı ve bilgilenmemizi sağlayacak bazı veriler. Futbolseverlerin heyecanla maçları Stadın kapasitesi 52 bin kişilik. Stadın araziye konumlanmasıysa kuzey-güney oryantasyonuna yakın bir açıda olacak.
Toplam saha boşluğu kenar çekmeleri ile birlikte yaklaşık 10.000 m2 olacak stadın tribünleriyse iki kademeli olarak yapılacak. oturum alanı yaklaşık 43.000 m2 olacak. Yapının Türkiye’de benzer inşaatlarda olduğu gibi dökme beton olarak yapılması planlanıyor. Stadın oturma basamakları prefabrik beton olarak yapılacak. Çatı ise çelik olacak.

Saha ve Tribünler
İki kademe olarak yapılacak tribünlere gelindiğinde alt kademe tribünlerin yaklaşık 20 derece eğimli olması öngörülüyor. Bu sayede alt tribünlerin iyi bir seyir için sahayı tam olarak görebilmesi amaçlanıyor. Üst kademe tribünlerinse eğiminin yine yukarıdan tüm sahayı taç çizgisi de dahil görebilmesi için tercihen 34 derece olması gerekiyor. Basamakların kot yüksekliğinin alt kademede 25 cm olması uygun görülmüş durumda. Kot yüksekliği üst kademedeyse eğim 34 derece veya üatünde olduğundan dolayı otomatikman 45 cm. olacak.
Tribünlerin sahaya yakınlığı da UEFA kriterlerine uygun olacak. Seyrantepe Stadında bunun yaklaşık olarak 6 m. olması düşünülüyor. Bu sayede hem reklam panolarının rahatça saha içine konması hem de gerekli hallerde itfaiye veya ambulansın rahatlıkla saha içine girmesi amaçlanıyor. Seyrantepe Stadında tribünler ile saha arasındaki 6 metrelik boşlukla bu statta hem seyirciler Ali Sami Yen Stadına göre sahaya çok daha yakın bir konumda maç seyredecekler hem de UEFA kriterlerine uyulmuş olacak.

Stadın Üzeri Nasıl Örtülecek?
Stadın üzerini tamamen örtecek olan açılır kapanır çatı yapılacak. Yuvarlak bir görünüme sahip olacak. Stadın üstünün açılıp kapanırlığı elektrikli bir motor sistemi ile çalışan iki kapak sayesinde sağlanacak. Bu kapaklar makasların bir ray üzerinde kaymasıyla açılıp kapanacak. Stadın üstü kapaklar kapandığında tamamı itibarıyla örtülmüş olacak. Stadın tavanına basketbol salonlarındaki gibi dört taraflı bir skorboard asılması da mümkün olabilecek.
Shanın yeteri kadar ışık alabilmesi çimlerin bakımı açısından da büyük önem arzediyor. Eğer çimler yeteri ölçüde güneş ışığı almazsa çimlerin bakımı açısından sorunlara yol açabilecek bir mesele. Çünkü böyle bir statta çim değiştirmenin maliyeti çok yüksek.

Stadın Diğer Boyutları
Dolaşım alanlarının stat duvarından itibaren 15-20 m. olması düşünülüyor. Stadın etrafındaki trafik alanı da göz önüne alındığında toplam inşaat alanı 70 bin metrekareye ulaşıyor. Çok amaçlı statlarda kalıplar ve standartlar bellidir. Bu statları birbirinden farklı kılan şeyler çatı, dış cephe ve bu cephenin mimari tercihe göre aldığı biçim olmaktadır. Açılır kapanır kapaklar dolayısıyla hareketli yükü taşıyabilmek için dör tadet masif taşıyıcının dış cepheye yerleştirilmesi gerekecek Bu durumda da maliyet kaçınılmaz olarak yükselecek.

Stadın iç tasarımına tekrardan döndüğümüzde iki tribün kademesi arasındaki boşlukta süitler yapılacağı görülüyor. Bunlar iki kat olarak yapılacak. Süitler orta sahaya yakın kesimlerde, kısmen köşelerde yer alacak. Projenin alacağı nihai şekle göre belki bir miktar süit kale arkalarında da bulunacak. Locaların toplam sayısı, 148. Bu arada ara bölgede bir takım boş alanlar da olacak. Buralarda toplam 1500 kişiye hizmet sunabilecek restoranlar, foot-court büfeler ve tribünler ile bağlantılı Lounge’ler (salonlar) yer alacak. Alt ve üst tribünlerin arkalarında dolaşım alanları da yer alacak. Dolaşım alanlarında büfe ve tuvaletler bulunacak. Kale arkası tribünler arkasında da yemek servisi yapan birimler olması düşünülüyor. O yerlerin dışa bakan kısımlarındaysa idari bölümler yer alacak. Planlamaya göre kulübün bir bölümü de orada yer alabilir

Statta açık loca olmayacak. Galatasaray için VIP, Basın, Protokol tribünleri olacak. Divan üyeleri ve Eski sporcular için bir bölüm ayrılacak. Ayrıca UEFA’nın 400 metrekarelik bir VIP salonu istiyor. Bu ihtiyaç Ali Sami Yen’de fiziksel koşulların yetersizliği yüzünden halen karşılanamıyor.

Seyirci ve Ulaşım
Burada kitle kontrolü önemli bir husus olarak karşımıza çıkıyor. Misafir seyirci, açık tribün seyircisi gibi farklı seyirci gruplarının kontrollü bir şekilde stada giriş çıkışının sağlanması lazım. Koridorlar ve merdivenler bu ihtiyaçlara cevap verecek biçimde ayarlanacak. Seyirci 8-10 dakikada stadı boşaltabilecek. Stattaki otopark ise aşağıya alındı ve 3000’e yakın araç kapasiteli olarak inşa ediliyor. Stada seyirci taşıyan otobüsler ise Cendere yolundaki bir noktada park edecekler. Ayrıca görevliler ve güvenlik birimleri için de aynı mahalde belirli bir yer ayrılacak.

Metro ile gelenlerse, Seyrantepe durağından TEM’in altından inşa edilecek bir geçitten geçerek stada gelecekler ve yaklaşık 250 metrelik bir mesafeyi yürüyerek stada girebilecekler. Metro inşaatı ile burada yapılacak metronun manevra ve park istasyonlarının inşaatı halihazırda devam ediyor. Bunun yanısıra TEM’den stada ulaşabilmek için viyadük inşaatına da başlanmak üzere Belediye tarafından yapılacak olan viyadük inşaatları da aynı şekilde devam ediyor.

Gelir Kalemleri

Peki Galatasaray’ın bu yeni stattaki gelirleri hangi kalemlerden oluşacak. Galatasaray’ın gelirleri öncelikle özel koltuk geliri yani kombine dediğimiz kalemden sağlanacak. Suitler de ayrıca önemli bir başka gelir kalemini oluşturacak. Restaurant, food-court ve büfe gelirleri, otopark gelirleri de Galatasaray’ın bu stattaki girdi sağlayan diğer kalemleri olacak.
Stat bütün bunların yanısıra hizmete girdiğinde üstünün de kapanabilirlik özelliği göz önüne alındığında yılın her zamanı çeşitli sanatsal ve sosyal etkinliklere ev sahipliği yapabilme imkanına sahip olacak. Bu yönü itibarıyla da Seyrantepe Stadı Galatasaray’a gelir kazandırmaya devam ederken, aynı zamanda İstanbul’un sosyal ve kültürel hayatındaki yeni bir çekim merkezi olarak da ön plana çıkacak.

Evet, Galatasaray yıllardır süren zahmetli bir sürecin sonunda yeni ama ondan da öteye endüstriyel futbolun gereklerine tam anlamıyla cevap veren modern bir stada kavuşmak üzere. Bugüne değin büyük özveriyle yürütülen çalışmaların artık meyvelerini toplama zamanı gelmiş bulunuyor.

Seyrantepe arazisinin ve üzerinde yapılacak olan stadın 49 yıllığına bedelsiz olarak Galatasaray’a devrini öngören protokolün imzalanmış olması bunun ilk önemli adımını oluşturuyordu. Bunu, ihalesinin yapılması, Aralık 2007'de temelin atılması izledi.

Hattta Türkiye'de ilk kez bir stada sponsor ismi bile alındı. Ağustos 2008'de yapılan açıklamaya göre, Galatasaray Spor Kulübü ve iştirakleri, Türk sporunda dev bir birlikteliği gerçekleştirdi ve Türk Telekom ile pazarlama, reklam ve tanıtım anlaşması imzaladı. Buna göre Türk Telekom, Ali Sami Yen Spor Kompleksi içinde inşaatı süren yeni Stat Proje’mize de ismini veriyor. Böylece Avrupa’nın en iyileri arasında gösterilen yeni stadımız, açılışından itibaren 10 yıl süreyle Türk Telekom Stadı adıyla anılacak.

Sıra, planlara göre 29 Ekim 2009'da stadın açılışında. Sonrası mı? Sonrasıysa 102 yıldır kazanılan zaferler zincirine yeni halkaların eklenmesine gelecek.

Onun için de 2009'un Mart ayında satışa sunulması planlanan kombinenizi hemen almakta ya da locanızın yerini belirlemekte fayda var diyoruz.


RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
2 Ocak 2009       Mesaj #2
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Mimar Mete Arat Anlatıyor

Sponsorlu Bağlantılar
galatasaraynewstadium1dx0

Ali Sami Yen Spor Kompleksi'nin projesini çizen mimar Mete Arat, ASP firmasının ortağı. Almanya'da gurur veren birçok spor tesisini ve kamu binalarını başarıyla tamamlayan Arat, 1971 yılından bu yana Stuttgart kentinde sahibi olduğu mimarlık şirketinde 17 yüksek mimar kadrosu ile çalışıyor. Mete Arat bugüne kadar katıldığı 500'e yakın proje yarışmasında birçok derece elde etmiş Almanya'nın önde gelen mimarlarından biri. Almanya Milli Kütüphanesi, Leipzig, Oldenburg, Stuttgart Porsche Arena kapalı spor salonlarını yapan ve son olarak geçen yıl restore edilip Dünya Kupası maçları oynanan Stuttgart Gottlieb - Daimler Stadı'nı bitiren Arat, yeni Stadımızın özelliklerini yazdı.

Avrupa’da ikisi Hollanda’da, ikisi de Almanya’da olmak üzere dört tane çatısı açılır – kapanır stat mevcuttur. Bunlar inşaat tarihlerinin sırasıyla Amsterdam Arena, Arnheim Stadı, Schalke Veltin’s Arena ve Düsseldorf’daki LTU Arena’dır. Seyrantepe Stadı, Avrupa kıtasında açılır – kapanır çatıya sahip beşinci stat olacaktır.

Seyrantepe stadının çatısı, dünyada böyle statların uzmanı olan mühendislerle beraber planlanmakta olup, şimdiye kadar yapılanlardan daha güzel bir taşıyıcı sisteme sahip olacaktır.

Dünyadaki bütün statlar, birkaç istisna hariç, mesela Monaco stadı, hep büyük bir düzlükte inşa edilmiştir. Seyrantepe arazisi engebeli olduğundan, birçok gerekli işlevin çözümü, projecileri çok zorlamaktadır. Diğer taraftan, stadın bir tepenin üstüne yerleştiriliyor olması, çok güzel bir görüntü vermekte ve bambaşka bir yapıyı mümkün kılmaktadır.

Stadyumun projelendirilmesinde mimari hedeflerden önce bazı değişmez işlev kriterlerinin mutlaka yerine getirilmesi gereklidir. Bunlar sırasıyla aşağıdaki gibidir:

  • FIFA kriterleri: Saha ve ölçüleri, tribünlerin yerleşimi, uluslararası maçlarda gerekli hacimler, medya çalışma alanları vs.
  • Tehlike çıkışları ve diğer emniyet önlemleri.
  • Seyircilerin konfor koşulları: Süitler, lounge’lar, restoran ve kulüp mekanları, sahanın her yerden optimum görülebilmesi.
  • Stadyumun işleyişi için gerekli hacimler: Saha bakım, tesisat, elektrik, mutfaklar, otopark vb.
  • Trafik bağlantıları: Yaya trafiği, servis trafiği, otoparklar, trafiğin çevreye uyumu.

Bütün bu işlevlerin aksaksız bir şekilde aynı anda işleyebilmesi, tasarımın ve proje sisteminin esasını oluşturur. Bunun yanında bu büyük yapının mimari kalitesinin, yani form, karakter ve estetik tesirinin en üst düzeyde olması ve dünya mimarisinin güncel olarak en ileri değerlerini yakalamasına detay seçimlerinde de ulaşılmalıdır.

Stadyumun tabanı bir elips şeklindedir. Enine ekseni 190 metre, boyuna ekseni ise 228 metredir.
Yayaların dolaşım alanlarıyla servis ve araç dolaşım alanları, stadın etrafında iki ayrı düzeyde çözülmüş ve stadın daha rahat çalışması sağlanmıştır.
52 bin kişi kapasiteli tribünler, alt ve üst tribün olarak ikiye ayrılmıştır. Seyirciler üst tribüne 5. kattan, alt tribüne 2. kattan ulaşırlar. İki tribün kısmı arasında yaklaşık 150 süit, VIP-lounge’ları, stadyum yönetimi, member’s club, müze, fan shop, restoran ve food-court gibi işlevleri içeren iki kat, 3. ve 4. katlar yerleştirilmiştir.

Stadın ana VIP girişi kuzeybatı yönünde, vadi tarafındadır. Stadın altında 800 araçlık bir VIP otoparkı öngörülmüştür. Stadın çeperinde arazinin eğiminden yararlanarak 3 bin araçlık bir otopark tasarlanmıştır. Bu park yerleri, TEM ve kuzeybatıdaki yollara uygun kavşaklarla bağlanırlar.
Yayaların büyük bir kısmı, 32 bin kişi, metro bağlantısıyla stada kısa bir zamanda ulaşabilirler. Yaklaşık 10 bin seyircinin özel arabayla geleceği düşünülürse, 10 bin seyircinin de diğer araçlarla, dolmuş, taksi, otobüs vb. ile stada ulaşacakları görülür.

Stat girişleri, otomatik bilet sistemleriyle donatılacak ve bilet kontrolüyle bina girişinden önce stat etrafında bir güvenlik çemberi oluşturulacaktır.

Mekanik ve elektrik tesisat, en son stadyum teknolojisine uygun olarak Almanya’da bu konunun uzmanları tarafından projelendirilmektedir.

Stuttgart, 23 Nisan 2007.

Dipl. Ing. Mete Arat

Kral_Aslan - avatarı
Kral_Aslan
VIP MsXTeam
3 Mart 2009       Mesaj #3
Kral_Aslan - avatarı
VIP MsXTeam
TÜRK TELEKOM ARENA HABERLERİ

spacer
B 2998 B
spacer
23.01.2009 21:34
Türk Telekom Arena Yükseliyor

Bugün ziyaret ettiğimiz Ali Sami Yen Spor Kompleksi içerisinde yer alan Türk Telekom Arena’da, geçtiğimiz ay yaptığımız çekimlere göre önemli ilerlemeler göze çarpıyor.
Tribünlerin ortaya çıkması ve yükselmeye başlamasıyla, saha ortasından yapılan fotoğraf çekimlerinde, yeni stadımızın bittiğinde oluşacak “atmosfer”in de ilk ipuçlarını hissedebiliyoruz.
Tribünlerin sahaya olan yakınlığı yeni fotoğraflarda ortaya çıktığı gibi, tribünlerin yükseliş dikliği hakkında da daha somut bilgi sahibi olmaya başlıyoruz.


TÜRK TELEKOM
ARENA


spacer
B 3330 B
spacer
03.03.2009 13:22

Türk Telekom Arena: Kaba İnşaatın Yüzde 75'i Bitti

Ali Sami Yen Spor Kompleksi içinde yer alan Türk Telekom Arena'da, inşaat hızla devam ediyor ve stadımız yükseliyor.

Türk Telekom Arena'da çalışmalar hummalı bir şekilde devam ederken, Galatasaray Dergisi'nin Mart sayısına detaylı bir röportaj veren Proje Sorumlusu Fidan Erdoğan, Türk Telekom Arena'da Şubat ayı ortası itibarıyla kaba inşaatın yüzde 75'inin tamamlandığını belirtti.

Türk Telekom Arena'nın sitemizde yayımladığımız fotoğrafları 25 Şubat 2009 tarihindeki ziyaretimizden.

Hayatın ne anlamı var.. Yanımda sen olmayınca....
Kral_Aslan - avatarı
Kral_Aslan
VIP MsXTeam
29 Ekim 2009       Mesaj #4
Kral_Aslan - avatarı
VIP MsXTeam
Aslantepe 29 Ekim 2010'da!

Galatasaray'ın stat projesinden sorumlu yöneticisi Işın Çelebi, Aslantepe'nin 29 Ekim 2010'da açılışının yapılacağını söyledi...

seyrantepestat

Galatasaray'ın Seyrantepe'de devam eden stad inşaatında çalışmalar başladı.

Eren Talu-Alke ortaklığı tarafından 2007 aralığında yapımına başlanan Seyrantepe Stadı inşaatı yaşanan ekonomik olumsuzluklar nedeniyle bu yılın Mart ayında durma noktasına gelmişti. NTV
Spor'a özel açıklamalar yapan Galatasaray yönetim kurulu üyesi Işın Çelebi stadın açılışının bundan tam bir yıl sonra 29 Ekim 2010'da yapılacağını söyledi.

Eren Talu-Alke ortaklığının yapımına yaklaşık 2 yıl önce başladığı ancak farklı sorunlar nedeniyle 8 aydır durma noktasına gelen Seyrantepe Stadı inşaatına geçtiğimiz aylarda TOKİ el koymuş ve inşaatı üstlenmişti. TOKİ projeyi tamamen üstlendikten sonra iç ihale yaparak stadın inşaatını hakediş usulü ile varyap-uzunlar ortaklığına devretmişti. 8 aylık aranın ardından Varyap-Uzunlar ortaklığı
geniş bir ekiple inşaatın çalışmalarına başladı.

NTV Spor'a konuşan Galatasaray'ın stad projesinden sorumlu yöneticisi Işın Çelebi sarı kırmızılı taraftarları rahatlatacak açıklamar yaptı. Çelebi, Varyap-Uzunlar ortaklığının hakediş usulü ile inşaatı yürüteceğine dikkat çekerek "TOKİ her ay gerekli kontrolleri yaparak varyap-uzunlara gerekli ödemeyi yapacak. Varyap-Uzunlar da 12 ay sonunda stadı bize teslim edecek" dedi. Çelebi, Kasım ayının ikinci haftasında stadda daha geniş
kapsamlı çalışmaların başlayacağını söyledi.

Hayatın ne anlamı var.. Yanımda sen olmayınca....
galip ok - avatarı
galip ok
Ziyaretçi
28 Mayıs 2010       Mesaj #5
galip ok - avatarı
Ziyaretçi
seyrantepe stadının türübünlerin yükseliş dikliği saraçoğlu stadına göre dahamı dik olacak yoksa dahamı eğimli olacak bu konu hakkında bizlere bilgi verirseniz çok seviniriz. şimdiden teşekkürler, emeği geçen herkese.

Benzer Konular

7 Şubat 2011 / RuffRyders Spor
25 Ocak 2011 / Kral_Aslan Spor
24 Haziran 2015 / INIFERNO Spor tr
18 Haziran 2011 / Jumong Sanat tr
20 Haziran 2015 / Jumong Siyaset tr