Arama

Keramet nedir?

Bu Konuya Puan Verin:
Güncelleme: 13 Ağustos 2015 Gösterim: 17.748 Cevap: 4
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Aralık 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Keramet nedir, ne anlama gelir, nasıl tanımlanır?
Son düzenleyen nötrino; 13 Ağustos 2015 11:58 Sebep: İç başlık düzeni!!
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
12 Aralık 2009       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
keramet

Sponsorlu Bağlantılar
isim (kera:met) Arapça ker¥met


1 . Ermiş kimselerin gösterdiklerine inanılan, doğaüstü, şaşkınlık uyandırıcı durum:
"Babamın, mucize ve keramet kıssaları olarak bize anlattığı şeyler bu çeşit gülünç ve çocukça masallardı."- Y. K. Karaosmanoğlu.

2 . Olağanüstü durum.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller

keramet buyurdunuz (veya keramette bulundunuz) kerameti kendinden menkul keramette bulunmak

Birleşik Sözler


keramet sahibi


__________________
Son düzenleyen nötrino; 13 Ağustos 2015 11:53 Sebep: Mesaj düzeni!
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
12 Aralık 2009       Mesaj #3
Avatarı yok
Yasaklı
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Peygamberlerin ve Allah dostlarının göstermiş oldukları mucizevi olayların tümüne keramet deniyordur.Kerametin diğer adı da mucizedir bir nevi.Günümüzde Allah dostları, evliyalar tarafından gösterilen birçok keramet gözlenmiştir!

Son düzenleyen nötrino; 13 Ağustos 2015 11:55
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Aralık 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

keramet nedir

Keramet

Tasavvufa göresmilev Allah'ın veli kullarınasmilev ermişlere verdiği olağanüstü güç. Bu anlayışa göre peygamberler mucizesmilev veliler keramet gösterir. İslam'dasmilev nakli olaraksmilev sadece peygamberlerin mucize gösterebildikleri geçer ve peygamberlerin aslında doğaüstü bir olayı kendi iradelerince gerçekleştiremeyecekleri bunun zaman zaman ibret zaman zamansa farklı amaçlarla Allah tarafından onlar üzerine bahşedildiğine inanılır.

Kerametlersmilev sufiler tarafından ikiye ayrılmıştır: Keramet-i Kevnismilev Keramet-i Hakiki. Keramet-i Kevni'ye aşağıda yer alan listedekiler gösterilebilir. Keramet-i Hakiki ise ilimsmilev ahlâksmilev mârifet ile ilgili olağanüstü durumlardır..

Tasavvufta çoğunluğun görüşüne göre maddi keramet kısa zamanda uzaklara gidip gelmeksmilev su üzerinde yürümeksmilev açlık çekmemek gibi hallerdir. Manevi keramet kulların durumunu değiştirebilmektir. Veliler açıkça keramet göstermez.

Veli olmadığı halde bir eylemi kerametmiş gibi göstermek üzerine kerameti kendinden menkul deyimi türemiştir.

Kerametlerden ve inanışlardan bir kısmını Pertev Naili Boratav bir listede toplamıştır:

-Kişi veya topluluğu tehlikeli bir durumdan kurtarma.

-Masumları kurtarma.

-Hayvanlarla konuşma.

-Cansız varlıkları buyruğuna alabilme.

-Başka bir varlığa dönüşme.

-Maddeleri dönüştürebilme.

-Birkaç yerde birden bulunabilme.

-Uzaktaki olayları görebilme.

-Öte dünyadan görüntü verebilme.

-Ölülerle haberleşme.

-Peygamberlerle buluşma.

-Ölümden sonra vücudunu koruyabilme.

-Kendi ölümünü bilebilme...

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
29 Kasım 2010       Mesaj #5
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

keramet nedir


Evliyâ'dan (Allah'ın veli kulların­dan) sâdır olan (ortaya çıkan) olağa­nüstü hallerdir. Su üzerinde seccade atıp namaz kılmak, bazı gizli şeyler­den (örneğin insanın içinden geçenle­ri) haber vermek gibi. Evliya için za­man ve mekâna göre birçok keramet söz konusudur.

Ehl-i Sünnet inancı­na göre evliyanın kerameti haktır, doğrudur. Fakat evliya için keramet hiçbir zaman hedef değildir. Bir ye­re, bir mertebeye ulaşmak için bir va­sıta da değildir. Keramet, evliyanın Allah yolunda aldığı mesafenin bir so­nucu olarak Bazen kendiliğinden zu­hur eder (ortaya çıkar). Tasavvufun edeblerinden biri de evliyanın kerame­tim gizlemesidir. Göstermeye çalışma-masıdır. Kerameti amaç hâline geti­ren bir velinin artık Allah yolunda ulaşabileceği bir makam veya merte­be yoktur.

Belirtildiğine göre keramet Allah'ın evliyayı denemesidir. Kera­meti son nokta sanan evliya her şeyi kaybetmiş demektir. Ama kendinden zuhur eden keramete aldırmayıp esas gaye olan Allah'a yaklaşmaya çalışan ise evliyanın makbul olanıdır.


İslam Ansiklopedisi

Benzer Konular

29 Kasım 2010 / asla_asla_deme X-Sözlük
22 Mayıs 2013 / RAKİPSİZ Cevaplanmış