Arama

Engellilik Nedir? Engelli Kime Denir? - Sayfa 2

Güncelleme: 11 Ağustos 2017 Gösterim: 121.015 Cevap: 12
Baturalp - avatarı
Baturalp
Ziyaretçi
22 Temmuz 2017       Mesaj #11
Baturalp - avatarı
Ziyaretçi

Sponsorlu Bağlantılar
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
11 Ağustos 2017       Mesaj #12
perlina - avatarı
Ziyaretçi

Türkiye' de Engellilere Yardım Eden Kurumlar

  • Başbakanlık Sos. Hiz. ve Çocuk Esirgeme Kur. Rehabilitasyon Merkezleri
  • Bedensel Engelliler Spor Kulüpleri
  • Engellilerle İlgili Sivil Toplum Örgütleri
  • Görme Engelliler Spor Kulüpleri
  • İşitme Engelliler Spor Kulüpleri
  • M.E.B. Görme Engelliler İlköğretim Okulları
  • M.E.B. Hastane İlköğretim Okulları
  • M.E.B. İşitme Engelliler Çok Programlı Liseler
  • M.E.B. İşitme Engelliler İlköğretim Okulları
  • M.E.B. Ortopedik Engelliler İlköğretim Okulları
  • M.E.B. Ortopedik Engelliler Meslek Liseleri
  • M.E.B. Rehberlik ve Araştırma Merkezleri
  • M.E.B. Üstün ve/veya Özel Yetenekliler Bilim ve Sanat Merkezleri
  • M.E.B. Zihinsel Engelliler (Eğitilebilir) Okulları
  • M.E.B. Zihinsel Engelliler (Öğretilebilir) Okulları
  • Mesleki Rehabilitasyon Merkezleri
  • Tıbbi Rehabilitasyon Merkezleri
  • T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi - Özürlülük Araştırmaları ve İstatistik Dairesi Başkanlığı
  • Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
  • Bedensel Engellileri Güçlendirme Vakfı
  • Türkiye Sakatları Koruma Vakfı
  • Eğitilebilirler Eğitim Ve Rehabilitasyon Vakfı
  • Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme Ve Koruma Vakfı
  • Türkiye Özürlüler Eğitim Ve Dayanışma Vakfı
  • Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı
  • Fiziksel Engelliler Vakfı
  • Türkiye Engelliler Vakfı

Sponsorlu Bağlantılar
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
11 Ağustos 2017       Mesaj #13
perlina - avatarı
Ziyaretçi

Engelli Kişilere Karşı Görevlerimiz Nelerdir, Onlara Nasıl Davranmalıyız?

  • Engelli kişilere daima saygılı olmalı ve hiç bir zaman engelli insanlarımızın ve kardeşlerimizin, çocuklarımızın kalplerini kırmamalı ve onlara nazik davranmalıyız.
  • Engelli insanlarımızın ve kardeşlerimizin, çocuklarımızın kalplerini incitecek, aşalayıcı, yabancılaştıran söz ve davranışlardan kaçınmalıyız.
  • Engelli insanlarımıza, şefkat ve merhametle yaklaşmalıyız onların çektiği sıkıntıları dinleyip çözümde yardımcı olmalıyız.
  • Engelli bir insanın eli-kolu olmasa dahi, elinizi uzatarak selam verin. Engelli kişi size nasıl davranacağını bilir.
  • Yardım etmeden önce yardım isteyip istemediğini sorun. İstek olmadan yardım etmeye kalkmayın.
  • Kendinize göre yardım etmeye kalkmayın. Engelli kişinin sizi yönlendirmesine fırsat verin.
  • Engelli kişi karşısında aşırı dikkatli olmaya kalkışmayın. Diğer insanlarla nasıl konuşuyorsanız, onlarla da öyle konuşun.
  • Acıyarak yaklaşmayın. Engelli insanlar sadece birtakım engellere sahip, mutsuz ya da hasta değiller.
  • Kelimeleri dikkatle, vurgulayarak, yüksek sesle bağırıp çağırarak konuşmayın. Bedensel engelli bir kişinin duyma sorunu yoktur.Tane tane konuşarak onun bir zeka sorunu olduğunu ima eder tarzda konuşmayın.
  • Kibarlık yapacağım diye günlük konuşmanızın dışına çıkmayın. Örneğin tekerlekli sandalyedeki engelliye, “Nereye gidiyorsun?” ya da görme engelli birine, “Görüşmek üzere” demenizin bir sakıncası yok.
  • Engelli insanlarımıza sağlıklı bireyler olarak yolda yürürken, otobüste, tramvayda, metrobüste yolculuk yaparken öncelik tanımalıyız.
Şu sözü hiç bir zaman aklımızdan çıkarmamalı ve unutmamalıyız.
“Her sağlıklı insan ve birey bir engelli adayıdır.”

Yarının insanların hayatına neler getireceğini ve hayatımıza neler kazandıracağını kimseler bilemez, bizlerde günün birinde engelli insan olabiliriz.

Bu sözleri düşünerek daima düşünceli hareket etmeli ve düşüncesiz hareket etmekten kaçınmalıyız. Engelli insanlarımıza ve çocuklarımıza karşı üstümüze düşen görev sorumluklarımızı yerine getirmeli ve engelli insana nasıl davranılması gerektiği konusunda insanlarımızı bilinçlendirilmeye teşvik etmeliyiz.

Engellilere Hayatı Nasıl Kolaylaştırabiliriz?

1. Özürlülüğe sebep olan nedenler analiz edilmeli, bunlardan özürlülüğü önlemede en etkili olanlar özürlülüğü önleme programında en başa alınmalıdır.
2. Anne adaylarının temel sağlık hizmetlerinden çok iyi bir biçimde ve çok erken dönemde yararlanması sağlanmalı
3. Anne adaylarının özürlülük nedeniyle özürlü çocuğa neden olabilecek çevre faktörleri konularında eğitilmesi sağlanmalı.
4. Özürlülüğün erken tanınması için tarama programları geliştirilmeli, üniversiteler yeni doğan ünitelerinde özrün doğru değerlendirilmesi için disiplinler arası bir ekip kurmalı, tanı ve yönlendirilme birimleri açılmalı,
5. Bu birimlerde tanılanan özürlülerin kaydının tutularak gerçek rakamların ve hizmet götürülecek grubun saptanması.
6. Özürlülük konusunda ihtiyaç duyulan mesleki insan gücünün nitelik ve nicelik yönünden yeterli düzeyde yetiştirilmesi için gerekli düzenlemeler yapılmalı
7. Özre özgü eğitim ortamının fiziki yönden, araç – gereç ve donanım açısından düzenlenmeli
8. Mesleki eğitim modelleri oluşturularak özürlülerin üretme, aktif katılımları sağlanmalı.
9. Özürlü çocuklara verilecek eğitim hizmetlerinin de tanılamadan hemen sonra başlayıp iş eğitimine kadar sistemli, sürekli bir şekilde ele alınıp programlanması, yaygınlaştırılması ve hizmetin iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu aynı zamanda her özürlü çocuğa en az sınırlayıcı ortamda eğitim olanakları verilmesini de gerekli kılmaktadır.
10. Özürlü çocukların diğer çocuklar kadar gözetilmesi ve hizmet sınırlılıklarının aşılmasında önemle vurgulanan gönüllü kuruluşlarla ilgili öneriler;
11. Kurulan gönüllü kuruluşların özürlü çocuk ya da özürlüler ve ailelerine hizmet vermeleri yönünde yönlendirilmeleri yapılmalıdır.
12. Devlet gözetiminde özürlü çocuğa doğrudan eğitim, sağlık ve mesleki eğitim sağlayan gönüllü kuruluşların çabaları desteklenmelidir.
13. Boş zaman değerlendirme ve spor tesislerinde düzenleme ve değişikliklere gidilmelidir.
14. Özürlü çocukların yaşam ve eğitimini sürdürmeleri için gerekli olan araçların temininde kolaylıklar sağlanmalıdır.
15. Özürlülere karşı toplumun duyarlılığının artırılması yönünde çalışmalar hızla sürdürülmelidir.

Görme Engeli Olan Çocuğa Nasıl Yardım Edebiliriz?

  • Çocuk hiç göremiyorsa ona becerileri sözel olarak açıklayarak ve birlikte
  • yaparak kazandırınız. Çocuk sizi dinlerken yapmış olduğu beceriyi de parmaklarıyla yoklamasına her defasında izin ve fırsat veriniz.
  • Çocuk az görüyorsa görmesinden yararlanarak becerileri kazandırınız
  • Bağımsız olarak yapabildiği beceriler varsa nasıl yapabildiğine bakınız.
  • Bundan sonra yapacağı becerileri öğretirken bunlardan yararlanabilirsiniz.
  • Bağımsız olarak becerileri yapmasını teşvik ediniz, zaman ve fırsat veriniz.
  • Beceri yada işi ne kadar yapabildiğini belirleyerek bağımsız olarak
  • yapamadığı yerlerde sadece yardım edin.
  • Çocuğa sadece her defasında bir beceri yada bu becerinin bir bölümünü
  • öğretmeyi deneyiniz. Önceki beceri yada becerinin kolay bir bölümü tamamen öğrenildiğinde becerinin izleyen güç bölümünü öğretmeye çalışınız.
  • Becerileri tamamladığında mutlaka ödüllendirin. (Aferin, çok güzel v.b.)
  • Görme engelli bir çocuğun tüm gün evde bulunması, evden dışarıya
  • çıkmaması onu topluma hazırlamaz. Görme engelli çocuğun okula gitmesi yaşadığı toplumla daha fazla bütünleşmesini sağlayacaktır.
  • Görme engelli çocuğun takılacağı, yada çarpabileceği eşyaların ve engellerin
  • ayak altından kaldırılması gerekir. Çocuğun kolayca eşyaların yerlerini bulmasına yardım edecek düzenlemeler yapılmalıdır.
  • Yerleri sabit olan eşyaların dışında yaptığımız değişiklikleri her defasında
  • göstermeli ve yerlerini öğretmelisiniz.
  • Görme güçlüğü ne kadar erken teşhis edilirse, çocuğa o kadar fazla yardım edilir. (Örn.. erken ameliyat yada ilaçla tedaviyle çocuğa çok fazla şey kazandırmak mümkün olabilir. Yani görmesi tanı olmasa hile daha iyi görebilir duruma gelebilir.)
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.

Benzer Konular

22 Şubat 2012 / Misafir Soru-Cevap
17 Temmuz 2015 / Misafir Soru-Cevap
24 Şubat 2010 / Misafir Soru-Cevap
6 Aralık 2010 / Misafir Soru-Cevap