Ziyaretçi
İskitler' in Sanat Anlayışları
Çin ülkesinden Tuna boylarına kadar uzanan geniş bozkır sahalarda Iskitlere ait çeşitli silâhlar, binit ve koşum takımları, kaplar ve vazolar, kemer tokaları, kopçalar ve birçok süs eşyası bulunmuştur. Bu eserler üzerinde yapılan incelemelerle İskit sanatının M.Ö. V. yüzyıldan itibaren gelişmeye başladığı, M.O. IV. ve III. yüzyıllarda da doruk noktasına ulaşmış olduğu anlaşılmıştır. Kaplar, vazolar, levhalar ve süs eşyaları üzerine işlenmiş savaş sahnelerinde ileri bir teknik, ince bir sanat anlayışı dikkati çekmektedir. Mücadele halinde olan canlı ve hareketli figürler bu sanatın en belirgin özelliğidir. Öte yandan, Orta Asya Türk sanatının özünü oluşturan hayvan üslubu da İskitlerde çok kullanılmış ve bu sanat tarzı onlar tarafından geliştirilmiştir. Özellikle Türk kültürünün önemli bir ortak motifi olan koç, koyun, dağ tekesi şekilleri yaygındır. İskitler, hayvanları hareketsiz figürler şeklinde değil, genellikle bir- birleriyle mücadele eder bir şekilde tasvir etmişlerdir. Bu bakımdan İskit sanatı ile Hun sanatı arasında tam bir benzerlik bulunmaktadır.
Sponsorlu Bağlantılar

İskitler'in Sanat Anlayışları
