Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Beden ve Spor Arasındaki Farklar

Bu konu Bunları biliyor musunuz? forumunda XeqR tarafından 19 Kasım 2009 (20:58) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
26158 kez görüntülenmiş, 0 cevap yazılmış ve son mesaj 19 Kasım 2009 (20:58) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 2.60  |  Oy Veren: 5      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 19 Kasım 2009, 20:58

Beden ve Spor Arasındaki Farklar

#1 (link)
XeqR
Ziyaretçi
XeqR - avatarı
Bence Eğitimi Milli Eğitimin temel ilkelerine uygun olarak kişinin beden, ruh ve fikir gelişimini sağlamaktadır. İnsanın sosyalleşebilmesi ve kişiliğini bulup doğru bir yol üzeride yol almasında büyük rol oynar. Kısaca beden eğitimi bireyin beden sağlığını, ruh sağlığını, beden gelişiminin yanında beden becerilerini de geliştirmeye yönelik, gerekirse çevresel koşullara ve katılımcıların özelliğine göre değiştirilebilen esnek kurallara dayalı oyuna, jimnastiğe, spora dönük araştırma ve çalışmaların tümünü kapsayan geniş tabanlı bir etkinliktir.
Spor, beden eğitimi faaliyetlerini özelleştirerek çeşitli branşlarda somutlaşmış, üst düzeyde yapıldığında fizyolojik, psikolojik, estetik, teknik kurallarla çevrili bir etkinliktir.(3)
Spor özünde bir “yarışma – kazanma” öğesi içermekte; bu yüzden kaynaklanan gelişme süreçleri içinde de, özünden yitirmek sizin, boş zaman uğraşı olmanın yanı sıra “tam zaman uğraşı – meslek” olma niteliğini edinmektedir.
1.2 Beden Eğitiminin Önemi:
• İyi bir moral ölçüleri içerisinde gelişmiş kemik, kas yapısı ve iyi davranış alışkanlıkları kazandırır.
• Liderlik, hoş görü, arkadaşlık, iyiyi, doğruyu ve güzeli taktir etme gibi alışkanlıklar kazandırır.
• İş gücünü arttırır.
• Bireyi topluma hazırlar.
• Bedensel ve ruhsal eğitim aracıdır.
• Kendine karşı güven duygusu geliştirir.
• İş, görev ve meslek sorumluluğu kazandırır.
• Yeni gün ve faaliyete istekli başlamayı sağlar,toplumların eğitim ve kültür düzeyini arttırır.
1.3 Beden Eğitiminin Tarihçesi
Sporun kökeni ilk insansı yaratıkların itişip oynaşmasına, yani yüz binlerce yıl öncesine dayandığını biliyoruz. Canlılığın tek belirtisi olan hareket, ayrıca vücut eğitiminin de başlıca vasıtası olduğu için, bir bakıma hareketin tarihi demek olan beden eğitimi insan hayatıyla çok sıkı bir ilişki halindedir.
İnsanların ilk kez “boş zaman” üretmeleri ve varoluşlarının önceki aşamalarında geliştirdikleri araçlı – araçsız doğayla savaşın benzetim yollarıyla bu boş zamana uygulamaya başlamalarında gelişmeye başlayan spor, binlerce yılı geçen tarih yolculuğu sırasında, bir bölümü barışcı, öteki saldırgan diye nitelenebilecek değişik kullanım biçimleri almıştır.
Temelde “yurttaş yarışmaları” olan eski olimpiyat oyunlarının zafer ödülü barışı simgeleyen defne yapraklarından bir taçtı. Bunun anlamı ise gayet açıktır. Spor; barışın, dostça yarışmaların simgesidir.
1.4 Beden Eğitiminin Çocuk Gelişimine Etkisi
a) Fiziksel Gelişime Etkisi: Gelişim çağında aşırılığa yapmadan yapılacak çalışmalar, kemik dokusu gelişimini, kasların iyi beslenmesini, eklemlerin işlekliğinin ve dokusal sağlığının korunmasını ve organik sistemin dayanıklılığını geliştirir. En önemlisi de merkezi sinir sistemine bol oksijen ulaştırabilmesi, fiziksel faaliyetlere, mental olarak daha iyi uyum sağlamayı kolaylaştırmaktadır.
b) Psikomotor Gelişimine Etkisi: Çocuğun zihinsel ve duygusal psikolojik etkilerinin davranış haline gelmesidir. Bu psikomotor gelişimleri 3 grupta inceleyebiliriz. (4)
• Genel davranış ve genel davranış değişiklikleri: Çocuğun toplum içinde kişiliğini belirleyen, görüntüsünü oluşturan davranışların tümünde görülen değişikliklerdir.
• Motor davranış ve değişiklikleri: Bireyin yanıt olarak yaptığı hareketlerdir. Kaçmak, saldırmak, konuşmak gibi.
• Kompleks davranışlar ve değişiklikleri: İlk iki grupdaki davranış değişikliklerinin bir arada bulunmasıdır. Çocuğun davranış bütünlüğünü oluşturur. (4)
c) Zihinsel Gelişimine Etkisi:
Beden eğitimi bilginin elde edilmesi, anlaşılması ve içgörü kazanma gibi zihinsel gücün malzemesini oluşturur. Bu malzeme yorum yapabilme, değerlendirme, karar verme, düşünme süreçlerinde kullanılır.
Beden eğitimi etkinlikleri aracılığıyla çocuk, sağlık ilkeleri ve hareketin yaşamdaki önemini kavrar. İnsan hareketinin doğası, büyüme ve gelişmekteki önemi, temizlik, hastalıklardan korunma, dengeli ve yeterli beslenme, iyi sağlık alışkanlıkları v.b konularda bilgi edinir. (3)
d) Sosyal Ve Duygusal Gelişimine Etkisi:
Etiketler:
  • beden ile spor arasindaki fark
  • beden ve spor arasindaki fark
  • beden ve spor arasindaki farklar
  • beden ve spor arasindaki iliski
  • beden ve sporun arasindaki fark
Benzer Konular:
Rapor Et
Reklam
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.131 saniyede (60.29% PHP - 39.71% MySQL) 16 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 19:56
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi