Masaüstü Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Boy uzatmak için neler yapılmalıdır?
İlk...789 101159...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Blue Blood18:39, 8 Temmuz 2009 
angel_fairy adlı kullanıcıdan alıntı:
BOyun uzunluğu önce genetik olarak gerçekleşir eğer ailenizin boylarıda kısaysa bu sizde genetik bir oluşumdur.

En uygun beslenme tarzı, sebze, meyve ve proteinlerin dengeli alınması. Sağlıklı bir gebelik sonunda genellikle kız çocukları 48 cm, erkek çocukları 50 cm boyunda doğuyor ve süratle uzamaya devam ediyorlar. Normal kemik büyümesi için yeterli proteinin alınması, A, C, D vitaminleri, kalsiyum, fosfor ve iyotlu gıdaların yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Çinko ve bakır gibi elementler de boy uzaması için oldukça gerekli mineraller. Fakat "bu vitamin ve mineraller ne kadar fazla alınırsa boy o kadar uzun olur" diye düşünmemek gerekir. Bunlar sadece boyun normal şekilde uzamasını sağlar ve eksikliğinde boy kısalığı görülebilir.

Protein ve gerekli minerallerin yeterince alınabilmesi için et ve süt ürünlerinin çocukluk ve ergenlik döneminde düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Çiğ yenebilecek sebze ve meyvelerin mümkün olduğunca pişirilmeden yedirilmesi gerekiyor. Her türlü katı gıdayı alabilen çocuklarda ek vitamin takviyesine gerek olmuyor. Alınan ek vitaminlerin boy uzamasına bir katkısı bulunmuyor.
Gereğinden fazla alınan protein ve kalori de boyu uzatmıyor.

Beslenme yetersizliği boy kısalığı nedenlerinin başında gelir hatta en önemlisidir. Yiyecekler boy uzamasında ne ölçüde etkilidir ya da bir etkisi var mıdır? Evet kesinlikle vardır hatta gıdaların boya etkisi hamilelik döneminde başlar. Çocuğun normal boylu olabilmesi için anne sağlıklı, düzenli ve dengeli beslenmeli, sigara ve alkolden uzak durmalı, hamilelik döneminde diyet uygulayacaksa bu diyet çok sıkı olmamalı hatta kilo vermek için çalışmamalıdır. Ayrıca fazla alınacak kiloların da gebeliğin sağlıklı şekilde sürmesini engelleyebileceği unutulmamalıdır.


Çocukluk döneminde iyi bir gelişim için uyku çok önemlidir. Düzenli uykunun, zihinsel ve fiziksel gelişim için önemi, bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
fadedliver adlı kullanıcıdan alıntı:
bir doktora başvurup bunun nedenini detayli bir şekilde araştırabilirsiniz.
Aşağıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır.
Hemen hemen hepimiz boyumuzdan şikayetçiyiz. Biraz daha uzun olsam düşüncesi herkesin aklından geçmiştir.
Peki boy nasıl uzar, ne yemeliyiz, ne içmeliyiz, ne yapmalıyız?
İnternette satılan, jmexy, Uzamax (Uzamaks), YOKO marka KIMI vb. ilaçlar- kürler bizce hikaye.
Kızların 16, erkeklerin ise 18 yaşına kadar boy uzaması devam ediyor. Ancak bilinenin aksine 25 yaşına kadar uzama sürebilir.
Boyumuzu Genetik etki, hormonal etki, çevresel etkiler ve gelişim dönemindeki beslenme, beslenme alışkanlıkları belirliyor.
Bilindiği gibi boy, kemik uçlarındaki büyüme plakları denen kıkırdak yapıdaki doku gelişimiyle uzuyor. İleriki yaşlarda bu plaklar kapanıyor uzama yavaşlıyor.
Sağlıklı beslenme ve kemik yapısının gelişiminde sütün önemi çok büyüktür. Düzenli olarak her gün süt içilmelidir.
NOT:
Boy Uzatmak için daha ayrıntılı olarak Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu’nun boy uzatma kürünü Buradan okuyabilirsiniz.

kaynak
....
Cevap
laura_9611:51, 9 Temmuz 2009 
Ben 1996 doğumlu bi kızım sorunum boyum 160 ama ben 175 civari olmak istiyorum.
ama teyzem manken 175 boyunda dayım 180 diğer teyzem 174 amcalarım 180,178,172 civarı anneannem bile çok uzun ama benm tek sorunum kızlarda boy hesaplaması olan sadece anne ile babayla hesaplama!!!!!!!!
annem ve babam o kadar uzun değil ikiside 168,165 civarı 13 yaşında olmama ramen lütfen bana yardım edin!!!!! kaç boyumda olucağım MAKSİMUM doktor yardımsız falan NE KADAR UZUYABİLECEĞİMİ NE KADAR SPOR YAPABİLSE BİLE ne kadar uzuyabileceğimi söyleyiin!!
ıSONUÇTA BOY UZAMASI GENETİK AMA GENETİK SADECE ANNE İLE BABA DEĞİLKİİİ!!!!
BÜTÜN AİLE DEV ANNEM BABAM CÜCE OLSA BEN CÜCEMİ OLURUM!!! ANNE İLE BABA KADAR DİER AİLE ÜYELERİNİN BUNDA HİÇ KATKI PAYI YOKMU LÜTFEN BENM ŞŞU AN NE KADAR UZUYACAĞIMI HESAPLARMISINIZZZZZZZZZZZZZZZZZ ÇOK ÇARESİZİM!!!!!!
EN KISA ZAMANDA LÜTFEN BANA ÇÖZÜM BULUNN!!!!!!!!!!!
Cevap
RocqiN12:15, 9 Temmuz 2009 
laura_96 adlı kullanıcıdan alıntı:
Ben 1996 doğumlu bi kızım sorunum boyum 160 ama ben 175 civari olmak istiyorum.
ama teyzem manken 175 boyunda dayım 180 diğer teyzem 174 amcalarım 180,178,172 civarı anneannem bile çok uzun ama benm tek sorunum kızlarda boy hesaplaması olan sadece anne ile babayla hesaplama!!!!!!!!
annem ve babam o kadar uzun değil ikiside 168,165 civarı 13 yaşında olmama ramen lütfen bana yardım edin!!!!! kaç boyumda olucağım MAKSİMUM doktor yardımsız falan NE KADAR UZUYABİLECEĞİMİ NE KADAR SPOR YAPABİLSE BİLE ne kadar uzuyabileceğimi söyleyiin!!
ıSONUÇTA BOY UZAMASI GENETİK AMA GENETİK SADECE ANNE İLE BABA DEĞİLKİİİ!!!!
BÜTÜN AİLE DEV ANNEM BABAM CÜCE OLSA BEN CÜCEMİ OLURUM!!! ANNE İLE BABA KADAR DİER AİLE ÜYELERİNİN BUNDA HİÇ KATKI PAYI YOKMU LÜTFEN BENM ŞŞU AN NE KADAR UZUYACAĞIMI HESAPLARMISINIZZZZZZZZZZZZZZZZZ ÇOK ÇARESİZİM!!!!!!
EN KISA ZAMANDA LÜTFEN BANA ÇÖZÜM BULUNN!!!!!!!!!!!

valla Allah yardımcın olsun ne denebılırkı benmde aılem kısa bende kısayım mutluyum boyle ya bızım gıbılerden korkucaklar aslında
Cevap
mardinli güzel14:28, 9 Temmuz 2009 
slm
ben 13 yaşında bir kızım. benden 7 ay küçük bir kuzenim var ama benden baya büyük gösteriyor. ben 1.50 boyundayım büyüyünce boyumun uzun olmasını istiyorum. spor da yapsam zıplasam da boyum aynı
bana yardımcı olur musunuz şimdiden teşekkür ederim. allah a emanet olun. hoşçakalın
Cevap
Blue Blood14:31, 9 Temmuz 2009 
angel_fairy adlı kullanıcıdan alıntı:
BOyun uzunluğu önce genetik olarak gerçekleşir eğer ailenizin boylarıda kısaysa bu sizde genetik bir oluşumdur.

En uygun beslenme tarzı, sebze, meyve ve proteinlerin dengeli alınması. Sağlıklı bir gebelik sonunda genellikle kız çocukları 48 cm, erkek çocukları 50 cm boyunda doğuyor ve süratle uzamaya devam ediyorlar. Normal kemik büyümesi için yeterli proteinin alınması, A, C, D vitaminleri, kalsiyum, fosfor ve iyotlu gıdaların yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Çinko ve bakır gibi elementler de boy uzaması için oldukça gerekli mineraller. Fakat "bu vitamin ve mineraller ne kadar fazla alınırsa boy o kadar uzun olur" diye düşünmemek gerekir. Bunlar sadece boyun normal şekilde uzamasını sağlar ve eksikliğinde boy kısalığı görülebilir.

Protein ve gerekli minerallerin yeterince alınabilmesi için et ve süt ürünlerinin çocukluk ve ergenlik döneminde düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Çiğ yenebilecek sebze ve meyvelerin mümkün olduğunca pişirilmeden yedirilmesi gerekiyor. Her türlü katı gıdayı alabilen çocuklarda ek vitamin takviyesine gerek olmuyor. Alınan ek vitaminlerin boy uzamasına bir katkısı bulunmuyor.
Gereğinden fazla alınan protein ve kalori de boyu uzatmıyor.

Beslenme yetersizliği boy kısalığı nedenlerinin başında gelir hatta en önemlisidir. Yiyecekler boy uzamasında ne ölçüde etkilidir ya da bir etkisi var mıdır? Evet kesinlikle vardır hatta gıdaların boya etkisi hamilelik döneminde başlar. Çocuğun normal boylu olabilmesi için anne sağlıklı, düzenli ve dengeli beslenmeli, sigara ve alkolden uzak durmalı, hamilelik döneminde diyet uygulayacaksa bu diyet çok sıkı olmamalı hatta kilo vermek için çalışmamalıdır. Ayrıca fazla alınacak kiloların da gebeliğin sağlıklı şekilde sürmesini engelleyebileceği unutulmamalıdır.


Çocukluk döneminde iyi bir gelişim için uyku çok önemlidir. Düzenli uykunun, zihinsel ve fiziksel gelişim için önemi, bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
....
Cevap
SEVGİ MUĞLA14:08, 13 Temmuz 2009 
1993 doğumluyum 1.49,5 boyum var 48 kiloyum.düzenli bir şekilde boyum nasıl uzar.diyet gibi bir program yapabilirmisiniz?10 yaşında adet görmeye başladım artık uzamaz mı boyum.birde ailemde aşırı uzun olmayan akrabalarım var ama benden kısa yok.bi program yaparmısınız???
Cevap
fadedliver16:59, 16 Temmuz 2009 
*5 dakika esneme hareketleri sonrasında 3 dakika ip atlayıp 1 dakika dinlenme ve yine 3 dakika ip atlama ve bunu 3–4 kere uygulamak.


*Sonra yeterince dinlenildikten sonra kolları ve bacakları uzatma ve çekme. Bu, aynı esneme hareketi gibi olacak.


*Her gün bu hareketler yapılmalıdır ve yaklaşık 20 dakikayı alır sanırım.


*Bunun dışında haftada 2 kere basket oynamak buna ek ilave olarak yapılabilir.


*Bunların dışında ikinci önemli bir unsur ise beslenmektir. Çünkü kemiklerin gelişmesini sağlayan maddeler Kalsiyum D vitamini ve K vitamini ile magnezyumdur. Eczaneye gidip bunu temin etmelidir


*İlave olarak da yatmadan evvel 300 ml süt içilmesi tavsiye ediliyor çünkü büyüme ve gelişme uykuda başlıyor. Büyüme hormonu gece aktif olduğu için. Sabahları da yine 300 ml süt içilmesi uygun düşer.


*Her sabah düzenli olarak kahvaltı yapın.


*Kahvaltıda süt, peynir, yoğurt, yumurta, zeytin gibi yiyecekleri mutlaka bulundurun.


*İşe veya okula gidiyorsanız taşıt yerine yürümeyi seçin.


*Fazla ağır işler yapmayın.


*Güneşli havalarda yürüyüş yapın. (D vitamini en çok güneş ışığında bulunur)


*Yeşil yapraklı sebzeleri bol bol tüketin.
Alıntı:pmyo.net
Cevap
elif.......23:09, 22 Temmuz 2009 
MERABA BEN 14 YAŞINDAYIM
1994 doğumluyum....
5 ay önce fln ergenliğime girdim ...
boyumun uzaması için neler yapabilirim..
boyun 1.54 filan kilomda 52 lütfen yardımcı olun...
kısalıktan çok şikayetçiyim..
Cevap
Blue Blood23:25, 22 Temmuz 2009 
fadedliver adlı kullanıcıdan alıntı:
*5 dakika esneme hareketleri sonrasında 3 dakika ip atlayıp 1 dakika dinlenme ve yine 3 dakika ip atlama ve bunu 3–4 kere uygulamak.


*Sonra yeterince dinlenildikten sonra kolları ve bacakları uzatma ve çekme. Bu, aynı esneme hareketi gibi olacak.


*Her gün bu hareketler yapılmalıdır ve yaklaşık 20 dakikayı alır sanırım.


*Bunun dışında haftada 2 kere basket oynamak buna ek ilave olarak yapılabilir.


*Bunların dışında ikinci önemli bir unsur ise beslenmektir. Çünkü kemiklerin gelişmesini sağlayan maddeler Kalsiyum D vitamini ve K vitamini ile magnezyumdur. Eczaneye gidip bunu temin etmelidir


*İlave olarak da yatmadan evvel 300 ml süt içilmesi tavsiye ediliyor çünkü büyüme ve gelişme uykuda başlıyor. Büyüme hormonu gece aktif olduğu için. Sabahları da yine 300 ml süt içilmesi uygun düşer.


*Her sabah düzenli olarak kahvaltı yapın.


*Kahvaltıda süt, peynir, yoğurt, yumurta, zeytin gibi yiyecekleri mutlaka bulundurun.


*İşe veya okula gidiyorsanız taşıt yerine yürümeyi seçin.


*Fazla ağır işler yapmayın.


*Güneşli havalarda yürüyüş yapın. (D vitamini en çok güneş ışığında bulunur)


*Yeşil yapraklı sebzeleri bol bol tüketin.
Alıntı:pmyo.net
_KleopatrA_ adlı kullanıcıdan alıntı:
BOyun uzunluğu önce genetik olarak gerçekleşir eğer ailenizin boylarıda kısaysa bu sizde genetik bir oluşumdur.

En uygun beslenme tarzı, sebze, meyve ve proteinlerin dengeli alınması. Sağlıklı bir gebelik sonunda genellikle kız çocukları 48 cm, erkek çocukları 50 cm boyunda doğuyor ve süratle uzamaya devam ediyorlar. Normal kemik büyümesi için yeterli proteinin alınması, A, C, D vitaminleri, kalsiyum, fosfor ve iyotlu gıdaların yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Çinko ve bakır gibi elementler de boy uzaması için oldukça gerekli mineraller. Fakat "bu vitamin ve mineraller ne kadar fazla alınırsa boy o kadar uzun olur" diye düşünmemek gerekir. Bunlar sadece boyun normal şekilde uzamasını sağlar ve eksikliğinde boy kısalığı görülebilir.

Protein ve gerekli minerallerin yeterince alınabilmesi için et ve süt ürünlerinin çocukluk ve ergenlik döneminde düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Çiğ yenebilecek sebze ve meyvelerin mümkün olduğunca pişirilmeden yedirilmesi gerekiyor. Her türlü katı gıdayı alabilen çocuklarda ek vitamin takviyesine gerek olmuyor. Alınan ek vitaminlerin boy uzamasına bir katkısı bulunmuyor.
Gereğinden fazla alınan protein ve kalori de boyu uzatmıyor.

Beslenme yetersizliği boy kısalığı nedenlerinin başında gelir hatta en önemlisidir. Yiyecekler boy uzamasında ne ölçüde etkilidir ya da bir etkisi var mıdır? Evet kesinlikle vardır hatta gıdaların boya etkisi hamilelik döneminde başlar. Çocuğun normal boylu olabilmesi için anne sağlıklı, düzenli ve dengeli beslenmeli, sigara ve alkolden uzak durmalı, hamilelik döneminde diyet uygulayacaksa bu diyet çok sıkı olmamalı hatta kilo vermek için çalışmamalıdır. Ayrıca fazla alınacak kiloların da gebeliğin sağlıklı şekilde sürmesini engelleyebileceği unutulmamalıdır.


Çocukluk döneminde iyi bir gelişim için uyku çok önemlidir. Düzenli uykunun, zihinsel ve fiziksel gelişim için önemi, bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
JappanStar adlı kullanıcıdan alıntı:
En uygun beslenme tarzı, sebze, meyve ve proteinlerin dengeli alınması. Sağlıklı bir gebelik sonunda genellikle kız çocukları 48 cm, erkek çocukları 50 cm boyunda doğuyor ve süratle uzamaya devam ediyorlar. Normal kemik büyümesi için yeterli proteinin alınması, A, C, D vitaminleri, kalsiyum, fosfor ve iyotlu gıdaların yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Çinko ve bakır gibi elementler de boy uzaması için oldukça gerekli mineraller. Fakat "bu vitamin ve mineraller ne kadar fazla alınırsa boy o kadar uzun olur" diye düşünmemek gerekir. Bunlar sadece boyun normal şekilde uzamasını sağlar ve eksikliğinde boy kısalığı görülebilir.

Protein ve gerekli minerallerin yeterince alınabilmesi için et ve süt ürünlerinin çocukluk ve ergenlik döneminde düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Çiğ yenebilecek sebze ve meyvelerin mümkün olduğunca pişirilmeden yedirilmesi gerekiyor. Her türlü katı gıdayı alabilen çocuklarda ek vitamin takviyesine gerek olmuyor. Alınan ek vitaminlerin boy uzamasına bir katkısı bulunmuyor.
Gereğinden fazla alınan protein ve kalori de boyu uzatmıyor.

Beslenme yetersizliği boy kısalığı nedenlerinin başında gelir hatta en önemlisidir. Yiyecekler boy uzamasında ne ölçüde etkilidir ya da bir etkisi var mıdır? Evet kesinlikle vardır hatta gıdaların boya etkisi hamilelik döneminde başlar. Çocuğun normal boylu olabilmesi için anne sağlıklı, düzenli ve dengeli beslenmeli, sigara ve alkolden uzak durmalı, hamilelik döneminde diyet uygulayacaksa bu diyet çok sıkı olmamalı hatta kilo vermek için çalışmamalıdır. Ayrıca fazla alınacak kiloların da gebeliğin sağlıklı şekilde sürmesini engelleyebileceği unutulmamalıdır.


Çocukluk döneminde iyi bir gelişim için uyku çok önemlidir. Düzenli uykunun, zihinsel ve fiziksel gelişim için önemi, bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
...
Cevap
Coşkun1123:37, 22 Temmuz 2009 
kardeş bol bol basket oyna basket oynamak istemrsanda olduğun yerde basket atar gibi zıpla inanki faydasını görürsünn ..................
Cevap
İlk...789 101159...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Hayvanları korumak için neler yapılmalıdır?
Çevreyi korumak için neler yapılmalıdır?
Birisini unutmak için neler yapılmalıdır?
Yorgunluk için neler yapılmalıdır?
Beklenen yaşam süresini uzatmak için neler yapılabilir?