Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 17 Aralık 2008 (21:07) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
130441 kez görüntülenmiş, 121 cevap yazılmış ve son mesaj 27 Kasım 2013 (18:41) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 3.58  |  Oy Veren: 33      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 17 Aralık 2008, 21:07

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
k.tle iletişim arçlarını toplum yaşamındaki önemi
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ETKİLERİ Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda üzerinde ısrarla durulan ve belki de en az açıklığın sağlandığı konu değişik araçların etkileridir. Birçok ülkede kitle iletişim araçları izlenirken sarf edilen zaman ve bu araçların üretim ve dağıtımı için ayrılan kaynakların miktarı düşünüldüğünde, böyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılabilir. Bir yanıt oluşturmak için çok şey yazılmış ve epeyce araştırma yapılmışsa da konunun hem kitle iletişim araçlarının genel önemi, hem de özelde kitle iletişiminin belirli düzeylerinin olası etkileri açısından yine de tartışmalı olduğu kabul edilmelidir. Bu konuda bitmeyen zorluklardan birisi araçların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle iletişim araçları üreticileri ve alanda kamu politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından tartışma kaçınılmaz olarak kullanılan terimlere bazı açıklıklar getirilmesiyle başlamıştır. Kitle iletişim araçları içerikleri ve örgütlenmiş biçimleriyle çok çeşitlilikler gösterir ve toplum üzerinde etkili olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar. Birey, grup, kurum ister bütün toplum ya da kültür düzeyinde olsun, etkilerin hangi düzeyde oluştuğu konusunda açıklığa sahip olmak zorunluluğudur. Bunların her biri veya hepsi herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir. Kitle iletişim araçlarının sadece bireysel siyasi görüşleri değil, yürütülüş ve başlıca etkinliklerinin düzenlenme biçimlerini de etkilenmesinin olası olduğu siyaset alanı iyi bir örnek oluşturmaktadır. İletişimin geniş, heterojen ve bilinmeyen izleyiciye doğru yöneltilen şeklidir. Genişliğin ölçüsü iletişimcinin / göndericinin izleyicilerle yüz yüze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır. Heterojen olması kesinlikle saptanmış belli bir grup, elit gibi kamuya açık olmayanın ötesinde olmasıdır. Bilinmeyenin anlamı göndericiye izleyicilerin genellikle yabancı, bilinmeyen kişiler olmasıdır.
Benzer Konular: Etiketler:
  • gazetenin toplum hayatindaki onemi
  • iletisim araclari nerede kullanilir
  • iletisim araclarinin onemi kisaca
  • kitle iletisim araclarinin onemi
  • televizyonun iletisime katkilari
Rapor Et
Reklam
Eski 17 Aralık 2008, 21:17

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#2 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ETKİLERİ Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda üzerinde ısrarla durulan ve belki de en az açıklığın sağlandığı konu değişik araçların etkileridir. Birçok ülkede kitle iletişim araçları izlenirken sarf edilen zaman ve bu araçların üretim ve dağıtımı için ayrılan kaynakların miktarı düşünüldüğünde, böyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılabilir. Bir yanıt oluşturmak için çok şey yazılmış ve epeyce araştırma yapılmışsa da konunun hem kitle iletişim araçlarının genel önemi, hem de özelde kitle iletişiminin belirli düzeylerinin olası etkileri açısından yine de tartışmalı olduğu kabul edilmelidir. Bu konuda bitmeyen zorluklardan birisi araçların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle iletişim araçları üreticileri ve alanda kamu politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından tartışma kaçınılmaz olarak kullanılan terimlere bazı açıklıklar getirilmesiyle başlamıştır. Kitle iletişim araçları içerikleri ve örgütlenmiş biçimleriyle çok çeşitlilikler gösterir ve toplum üzerinde etkili olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar. Birey, grup, kurum ister bütün toplum ya da kültür düzeyinde olsun, etkilerin hangi düzeyde oluştuğu konusunda açıklığa sahip olmak zorunluluğudur. Bunların her biri veya hepsi herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir. Kitle iletişim araçlarının sadece bireysel siyasi görüşleri değil, yürütülüş ve başlıca etkinliklerinin düzenlenme biçimlerini de etkilenmesinin olası olduğu siyaset alanı iyi bir örnek oluşturmaktadır. İletişimin geniş, heterojen ve bilinmeyen izleyiciye doğru yöneltilen şeklidir. Genişliğin ölçüsü iletişimcinin / göndericinin izleyicilerle yüz yüze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır. Heterojen olması kesinlikle saptanmış belli bir grup, elit gibi kamuya açık olmayanın ötesinde olmasıdır. Bilinmeyenin anlamı göndericiye izleyicilerin genellikle yabancı, bilinmeyen kişiler olmasıdır.
Rapor Et
Eski 17 Aralık 2008, 21:18

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#3 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Kitle iletisim Araçlari

Demokratik olsun olmasin, bir rejimde etkili olmak isteyen siyasal güçler açisindan, kitle iletisim araçlari her zaman büyük önem tasir. Çogulcu bir demokraside, halkin genel çikarlarinin ekonomik gücü elinde bulunduran azinligin özel çikarlarina feda edilmemesi, kitle iletisim araçlari üzerinde ikincilerin dogrudan ya da dolayli bir denetim tekeline sahip bulunmamasina baglidir. Paranin sayiya, ya da baska bir deyisle sermayenin emege egemen olmamasi, kitle iletisim araçlarinin konumuna baglidir.
Düsünce özgürlügü, düsüncelerini yayabilme olanaklari bulunmadigi zaman fazla bir anlam tasimaz. Siyasal güçlerin, kitlelere ulasabilmek, kendilerine yandas bulabilmek için kullanabilecekleri araçlarin sayisi, günümüzde üçtür: Yazili, sözlü ve görüntülü basin; yani gazeteler, radyo ve televizyon. Örnegin büyük açikhava toplantilari, daha önceden bunlar araciligiyla ortam hazirlanmadikça ve daha sonra gene bunlar araciligiyla degerlendirilmedikçe fazla bir anlam tasimayabilir. Yapsalar bile, etkileri geçici olur.
Kapali baski rejimlerini bir kenara birakirsak; çogulcu bir demokrasi, yalniz birbirinden farkli partilerin bulunmasini degil, kitle iletisim araçlarinin da birbirinden farkli ellerde olmasini gerektirir. Çogulculuk, kamuoyunu olusturacak araçlarin da çogulcu olmasini gerekli kilar. Bunlar üzerinde devletin tekeli oldugunda açik bir baski rejimi söz konusu iken, özel kisilerin tekeli olustugunda örtülü, dolayli bir baski rejimi akla gelebilir. Demokrasi sadece görünüste kalir. Yeni düsüncelerin yayilmasi, yeni toplumsal güçlerin siyasal yasamda agirligini duyurmasi zorlasir.
Demokratik bir toplumda her isteyen gazete çikarabilir. Ama gelisen teknolojinin gerekleri basta olmak üzere, birçok kosul, böyle bir girisimi her geçen gün daha pahali kilmaktadir. Georges Burdeau'nun da dedigi gibi; "Sermayesi olanlar düsünceleri seçebilirler, ama düsünceler sermaye bulamazlar." Dar gelirli toplum kesimleri, biraraya gelerek belirli bir sermaye olustursalar bile sorun çözülmüs sayilmaz. Çünkü günümüzde bir gazetenin satis fiyati, onun maliyet fiyatinin çok altindadir. Demokratik ülkelerde gazeteler özellikle özel ilanlar ve reklamlar sayesinde yasar ve kazanç saglarlar. O reklamlari verenler çogunlukla özel girisimlerdir. Onlar da, kendi çikarlarina ters düsünceleri savunan yayin organlarini desteklemek istemezler.
Serbest rekabete dayali böyle bir iletisim ve haber alma sisteminin ne sonuç verdigini Duverger söyle özetliyor: "Çogulcu bir rejimde kitle iletisim araçlari devlet karsisinda özgürdür, ama para karsisinda özgür degildir. Kapitalist iletisim, normal zamanda yurttaslari uyutmak, galeyan halinde olduklarinda da onlari kiskirtmak egilimindedir. Oysa normal zamanda yurttaslari uyanik tutmak, kizginliga kapildiginda da yatistirmak gerekir."
Sermaye sahipleri, ya dogrudan kendileri gazete çikarabilir, ya da özel ilanlar yoluyla gazeteleri etkilemeye çalisabilirler. Kendileri gazete çikardiklarinda, bu siyasal amaçli olabilecegi gibi, ticari amaçli da olabilir. Bazi örnekleri Türkiye'de, de görüldügü gibi, yüksek tirajli gazeteleri satin alarak, onlari kamu yönetimi üzerinde bir baski araci gibi kullanip kendi ekonomik girisimlerini daha rahatlikla yürütmeyi de deneyebilirler.
Birçok batili ülkede ve bu arada Türkiye'de de, basinda belirli bir tekellesme egiliminin göze çarptigini söyleyebiliriz. Tekellesme olmadan da yazili basin sermaye çevrelerinin etkisine bu ölçüde açikken, bir tekellesmenin durumu daha da agirlastirdigi, çogulcu demokrasi açisindan tehlike yarattigi savunulabilir. Ama bu gelismeyi dengeleyebilecek baska süreçler gözden uzak tutulmamalidir.
Bütün yüksek tirajli yayin organlari tek elde toplanmadikça, aralarinda belirli bir rekabet olacak ve büyük kitle örgütlerinin etkinliklerine ve düsüncelerine ister istemez belirli bir önem verilecektir. Örnegin milyonlarca yandasi bulunan bir sol partinin düzenledigi büyük bir açikhava toplantisina gereken ilgiyi göstermeyen büyük bir yayin organinin, o egilimdeki okuyucusunu uzun süre koruyabilmesine olanak yoktur.
Sol egilimli, yüksek tirajli bir gazeteye isveren çevrelerinin ilan vermeyecekleri iddiasi da tartismalidir. O gazete tiraji oraninda ilan atamayabilir, ama onun okuyucu kitlesine malini satmak isteyen sermaye çevrelerinin onu tümden yok saymasi da olanaksizdir. Öte yandan, parasal baskilarla bir gazetenin yayin siyasetini degistirmenin beklenen sonucu vermedigini kanitlayan birçok örnek gösterebiliriz. Yayin organinin yönünde yapilan hizli ve köklü degisiklikler, okuyucunun bilinci ölçüsünde tiraj kaybina neden olur. (12 Mart döneminde Cumhuriyet Gazetesi ve 12 Eylül döneminde de YANKI Dergisi bu tür yönetim ve dogrultu degisikligi geçirdiginde, tirajlarmdaki hizli farklilasma çarpici olmustur.)
Demokrasilerde yurttaslarin dogru seçim yapabilmeleri, dogru bilgi edinmelerine baglidir. Yazili basinin yüksek tiraj ve çok kazanç pesinde kosarken bu islevi yeterince yerine getirememesi beklenebilir. Önemsiz bir cinayet, bir film ya da sahne sanatçisinin özel yasami, falanca ülke prensesinin çocuk yapmasi, genis kitlelerin ilgisini çekmek için sisirilerek, büyük fotograflar ve basliklarla verilebilir. Halkin sevinç ya da kizginliklari, gene ayni amaçla kiskirtilabilir. Hiç yoktan siyasal kahramanlar yaratilabilir. Verilen bilgilerle halka bir tür çocuk muamelesi yapilabilir. Bu, bazilarinin öne sürdükleri gibi, bilinçli ve kasitli bir uyutma taktiginin degil, daha çok okuyucu ve kazanç saglama arayislarinin sonucudur. Bunu dengeleme görevini de, genellikle radyo ve televizyon yayinlari üzerinde güçlü bir etkiye sahip bulunan devlet yüklenir.
ABD disinda, radyo ve televizyon yayinlarinin da tümden özel kesimin elinde bulundugu bir ülke yoktur. Kamunun elindeki radyo ve TV ile özel kisi ve kuruluslarin elindeki yazili basin çok zaman bir denge olusturur. Böyle bir denge içerisinde, yaniltici bir haber siyaseti izleyen yayin organinin etkisi azalacaktir. Örnegin Demokratik Parti iktidari 1954-60 yillari arasinda radyoyu fazla tek yanli kullandiginda, bu güçlü silahin zamanla islemez hale geldigi görülmüstür. Buna karsilik, siyasal iktidarin etkisine büyük ölçüde kapali, özerk bir kamu kurulusu konumundaki Ingiliz BBC radyo ve televizyonu çok büyük bir etkiye ve sayginliga sahiptir. Sezer Akarcali'nin da vurguladigi gibi; 2. Dünya Savasi sirasinda, "Almanya, savasin baslarindaki ilerlemesi yenilgiye dönmeye baslayinca, moral yükseltmek için abartili haberleri ön plana çikarinca, Alman halkinin savas hakkinda dogru haberler alabilmek için BBC'yi dinledigi bilinmektedir."
Kitle iletisim araçlari üzerindeki siki denetim çagdas baski rejimlerinin en büyük özelliklerinden birisini olusturur. Ama güdümlü bir basinin ilginçligi ve dolayisiyla da etkisi kendiliginden azalir. Almanya'da Nazilerin iktidarinin ilk yillarinda gazete satislarindaki büyük düsüsler dikkati çekmisti. Türkiye'de de, yari askeri yönetimlerden demokrasiye geçislerde hep tirajlarda yükselisler oldu. Bu örnekler çogaltilabilir. Ama hemen her iktidar, elindeki olanaklari kullanarak basini denetlemek, yönlendirmek ister. Yandas basina yardim, muhalif basina baski egilimleri gene 1954-60 döneminde Türkiye'de çok belirgindi. Kâgit ve matbaa mürekkebi tahsislerinde, resmi ilanlarin denetiminde yanli davranilmasi yetmeyince, hukuksal baski yollarina basvurulmus, ama beklenen sonuç elde edilememisti. Hapse giren gazeteci sayisi arttikça, halkin resmi bilgilere güveni de azalmisti.
Nazi rejiminin propaganda sorumlusu Göbbels, "Hiristiyanlik etkili, çünkü iki bin yildir ayni seyi tekrarliyor" demisti. Kapali rejimlerin tek merkezden yönetilen yayinlari tatsizdir, ama belirli bir ölçüde etkilidir. Hep ayni seyi duyan insanlar, giderek onun disinda bir dogrunun bulunabilecegini bile unuturlar. Böylece, düsünen kafalarin olusturdugu çok küçük bir azinlik disinda, büyük çogunlugun beyni yikanabilir. Bu nasil ki o sistemin mantigi geregiyse, çogulcu bir kitle iletisimi de özgürlükçü demokrasinin mantigi geregidir.
Demokratik toplumlar, içte haber kaynaklarinin çogulculugunu saglikli bir kamuoyu olusumunun vazgeçilmez kosulu sayiyorlar. Oysa uluslararasi kamuoyunun olusumunda birkaç dev haber ajansinin tekelinin söz konusu olmaya basladigi, özellikle bir kisim geri kalmis ülke tarafindan öne sürülüyor. Uluslararasi haber akisinin bazi büyük devletlerin yararina olarak zaman zaman yanli bir biçimde yürümesine karsi çözümler araniyor.
"Dördüncü güç" sayilan kitle iletisim araçlarinin, önemini günümüzde de korudugunu ve hatta arttirdigini söyleyebiliriz. Çünkü çagdas toplumda insan birbirinden kopuk parçalar gibidir. Bu nedenle de çok daha kolay etkilenebilir bir konumdadir; dolayisiyla da kitle iletisim araçlarinin etkisine karsi çok daha korumasizdir.
Konuyu noktalamadan önce, bir noktanin altini çizmek gerekiyor: Kendi yayin organinda kendi çikarlarini dogrudan savunmak yerine, bagimsiz görünen bir yayin organini ayni amaçla kullanmak genellikle daha etkilidir. Basini para ile denetlemek, çagdas tarih boyunca hep denenmistir. (Örnegin Abdülhamit II'nin Paris'te yayinlanan 17 gazeteye el altindan para dagittigini biliyoruz. Amaç, hakkinda olumsuz yazi yazilmasini engellemekti, içerde devlet zoru ile sagladigini, disarda para gücü ile saglamisti.
Rapor Et
Eski 12 Mart 2009, 15:53

Kitle iletişim araçlarının yararları ve zararları ???__???

#4 (link)
ziy_ar_33
Ziyaretçi
ziy_ar_33 - avatarı
evet arklar benım ödevim bu bulursanız cok sevincem aradım bulamadım biyerde ?_?_?_?_?
Rapor Et
Eski 12 Mart 2009, 16:10

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#5 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Alıntı:
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ETKİLERİ Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda üzerinde ısrarla durulan ve belki de en az açıklığın sağlandığı konu değişik araçların etkileridir. Birçok ülkede kitle iletişim araçları izlenirken sarf edilen zaman ve bu araçların üretim ve dağıtımı için ayrılan kaynakların miktarı düşünüldüğünde, böyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılabilir. Bir yanıt oluşturmak için çok şey yazılmış ve epeyce araştırma yapılmışsa da konunun hem kitle iletişim araçlarının genel önemi, hem de özelde kitle iletişiminin belirli düzeylerinin olası etkileri açısından yine de tartışmalı olduğu kabul edilmelidir. Bu konuda bitmeyen zorluklardan birisi araçların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle iletişim araçları üreticileri ve alanda kamu politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından tartışma kaçınılmaz olarak kullanılan terimlere bazı açıklıklar getirilmesiyle başlamıştır. Kitle iletişim araçları içerikleri ve örgütlenmiş biçimleriyle çok çeşitlilikler gösterir ve toplum üzerinde etkili olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar. Birey, grup, kurum ister bütün toplum ya da kültür düzeyinde olsun, etkilerin hangi düzeyde oluştuğu konusunda açıklığa sahip olmak zorunluluğudur. Bunların her biri veya hepsi herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir. Kitle iletişim araçlarının sadece bireysel siyasi görüşleri değil, yürütülüş ve başlıca etkinliklerinin düzenlenme biçimlerini de etkilenmesinin olası olduğu siyaset alanı iyi bir örnek oluşturmaktadır. İletişimin geniş, heterojen ve bilinmeyen izleyiciye doğru yöneltilen şeklidir. Genişliğin ölçüsü iletişimcinin / göndericinin izleyicilerle yüz yüze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır. Heterojen olması kesinlikle saptanmış belli bir grup, elit gibi kamuya açık olmayanın ötesinde olmasıdır. Bilinmeyenin anlamı göndericiye izleyicilerin genellikle yabancı, bilinmeyen kişiler olmasıdır.
Alıntı:
ziy_ar_33 adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

evet arklar benım ödevim bu bulursanız cok sevincem aradım bulamadım biyerde ?_?_?_?_?
..
Rapor Et
Eski 25 Eylül 2009, 14:45

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#6 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
kitle iletişim araçlarının yararı ve zararı
Rapor Et
Eski 18 Aralık 2009, 07:40

Kitle iletişim araçlarının toplumda yeri ve önemi nedir?

#7 (link)
İnfeamus
Ziyaretçi
İnfeamus - avatarı
Lütfen cevaplayın benbi 7. sınıf örencisiyim lütfen yardımcı olursanız sevinirim ve bütün arkadaşlarıma bu siteyi tavsiye ederim
Rapor Et
Eski 18 Aralık 2009, 09:29

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#8 (link)
Daisy-BT
Ziyaretçi
Daisy-BT - avatarı
Alıntı:
İnfeamus adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

Lütfen cevaplayın benbi 7. sınıf örencisiyim lütfen yardımcı olursanız sevinirim ve bütün arkadaşlarıma bu siteyi tavsiye ederim

Kitle iletişimi, çeşitli türdeki mesajların büyük ve dağınık bir kitleye bu amaç için geliştirilmiş olan araçlarla iletilmesidir.
Kitle iletişim araçlarının başlıcaları ve en çok bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb. yayınlardır.

İletişim araçları ise; bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel isimdir. Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" bilgi yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır.

Çeşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:
  • Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır (Örnek: e-postalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler,
  • Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin; tv, sinema, radyo vs..)
  • Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır. (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)
  • Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir. (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.)
  • Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır. (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs.)
  • Sanatsal iletişim araçları: Plastik ya da estetik amaçlı hertürlü sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)
Rapor Et
Eski 18 Aralık 2009, 10:47

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#9 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Ya bana Televizyon internet gazete dergi gibi kitle iletişim araçlarının toplumdaki yeri lazım lütfen teker teker yazzın
Rapor Et
Eski 18 Aralık 2009, 13:27

Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?

#10 (link)
Daisy-BT
Ziyaretçi
Daisy-BT - avatarı
Alıntı:
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

Ya bana Televizyon internet gazete dergi gibi kitle iletişim araçlarının toplumdaki yeri lazım lütfen teker teker yazzın

Televizyon:

Televizyonun kolay ulaşılabilir bir "kaynak" olması, kullanılan etkili görsel ve işitsel öğelerle etkisinin yüksek olması, her evde, işyerinde ve cep telefonlarında bile kolayca ulaşılır olması televizyonun hem iyi hem de kötü etki yapmasına yol açar. İyi yanı kolay ve hızlıca gündemi takip edebilmek ve çeşitli kanalların olması da farklı bakış açılarını yakalayabilmektir.
Günümüzde televizyon yayıncılığının ilk amacı, reklam ve ticaret üzerine kuruludur. Ayrıca, toplumda psikolojik etkisi de oluşmuş ve televizyon bağımlılığı olarak tabir edilen bir rahatsızlık ortaya çıkmıştır.

İnternet:
İnternet, doğru kullanıldığında hemen hemen var olan tüm ansiklopedik bilgiye, habere, her türlü ilgi alanında bilgilenmeye yarayan, aynı zamanda haberleşmede de kullanılan bir araçtır.
Ancak, internetin yaygınlaşması sonucu her gün milyonlarca insanın hiç tanımadığı insanlarla şahsi bilgilerini paylaşması, internetin dikkatsiz kullanımı, kimlik bilgilerinin çalınması ya da polisiye olaylara istemeden karışmak gibi sonuçlar doğurabilmektedir.

Gazete:
Politika, ekonomi, kültür ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için, yorumlu ya da yorumsuz, her gün ya da belirli zaman aralıklarıyla çıkarılan gazeteler. günlük ve basılı olduğu için kalıcı, arşivlenebilir bir kitle iletişim aracıdır.Gazeteler, değişik okur kitlesine seslenerek kamu oyu da oluşturabilmektedir.

Dergi:
Düzenli aralıklarla yayınlanan, değişik ilgi alanlarına hitap eden, deneme, makale, inceleme, araştırma ve eleştiri gibi yazılar, değişik edebi türleri ya da belirli konulara yönelik derlemeleri içeren ve genellikle resimli olan basılı yayınlardır. Dergiler alanlarına göre; toplumu bilinçlendiren medya iletişim araçlarındandır. Dergiler, gazeteler gibi günlük yayımlanmayıp, periyodik olarak haftalık, aylık, üç aylık vb. aralarla yayınlanmaktadır. Dergiler değişik hedef kitlelere yönelmektedir. Örneğin; hukuk dergisi, ekonomi dergisi, kadın dergisi gibi. Ekonomiyi ilgilendiren bir konu, kadın dergisine gönderilirse yayınlanmaması muhtemeldir. Dergiler halkla ilişkiler uzmanının özel kitlelere ulaşması gerektiğinde işini kolaylaştırır. Çünkü verilecek mesajlar daha kolay işlenebilecek, kitlelere daha kolay ulaşabilecektir




Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.293 saniyede (82.62% PHP - 17.38% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 19:28
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi