Arama

Titanik Gemisi (RMS Titanic)

Güncelleme: 8 Eylül 2017 Gösterim: 23.624 Cevap: 25
volture - avatarı
volture
VIP "Ipıslak Balık"
18 Ekim 2008       Mesaj #1
volture - avatarı
VIP "Ipıslak Balık"

Tifanic

Ad:  titanic1.jpg
Gösterim: 5202
Boyut:  71.4 KB

ilk seferi sırasında İngiltere’deki Soathampton’dan New York’a doğru yol alrken 14-15 Nisan 1912 gecesi Newfoundland’ın 640 km açığında bir buzdağına çaparak batan İngiliz yolcu gemisi. Kaza smucunda 1.515 yolcu yaşamını yitirmişti.
Sponsorlu Bağlantılar

Döneminin en büyük ve en lüks gemisi can “Titanic”in tekne gövdesi 16 su geçirnez bölmeye ayrılmıştı ve çift tabanlıydı. Ju bölmelerden dördünün suyla dolması )ile geminin su üstünde kalmasını tehlikeye sokmadığından “Titanic”in batmasının olanaksız olduğu kabul ediliyordu. Ama 14 Nisan gecesi, geceyarısından kısa bir süre önce 22 deniz mili hızla seyretmekte olan gemi sağ yanından bir buzdağına çarptı. Çarpma sonucunda beş su geçirmez bölme hasar görünce gemi 15 Nisan sabahı saat 2:20’de battı. Kazadan sonra yapılan araştırmalar sonucunda, olay yerine 36 km uzaklıkta bulunan “Californian” adlı geminin telsiz operatörünün o saatlerde görevi başında bulunuyor olması durumunda “Titanic”in yardım sinyallerini alabileceği ve bunun da ölü sayısını önemli ölçüde azaltabileceği ileri sürüldü. “Carpathia” gemisinin 1 saat 20 dakika sonra olay yerine varması ölü sayısının artmasını önledi.

Kaza üzerine 1913’te Londra’da ilk Uluslararası Deniz Güvenliği Konferansı toplandı. Konferans sonrasında her gemide, yolcuların tümüne yetecek sayıda tahliye sandalının bulundurulması (2.224 yolcu taşımasına karşılık “Titanic”te yalnızca 1.178 yolcuya yetecek sayıda tahliye sandalı bulunuyordu), yolculuk sırasında sandalların her an kullanılabilir durumda hazır tutulması ve gemilerin radyo mesajlarını izlemeyi 24 saat boyunca sürdürmeleri zorunluklan getirildi. Aynca gemilerin Atlas Okyanusunun kuzey kesimindeki buzdağları konusunda uyarılmaları amacıyla Uluslararası Buzdağı Devriyesi kuruldu.

“Titanic”in enkazı 1 Eylül 1985’te okyanusun yaklaşık 4.000 m derinliğinde bulundu. 41°46' kuzey, 50°14' güney noktasında bulunan enkaz, ABD’li ve Fransız bilim adamlarının denetiminde insansız bir araçla incelendi. Araştırmalar sonucunda geminin teknesinde önceden sanıldığı gibi çok büyük bir yarık bulunmadığı ortaya çıktı. Araştırmayı yürüten bilim adamları çarpmanın etkisiyle komşu bölmelerdeki dikişlerin açıldığını ya da gevşediğini, bunun da geminin su alarak batmasına neden olduğunu, bazıları ise dönemin teknolojisi için geminin çok büyük olduğunu, dikişlerin açılmasına motorun titreşimlerinin neden olduğunu ileri sürdüler.

kaynak: Ana Britannica

Son düzenleyen Safi; 2 Nisan 2017 02:41
The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
15 Haziran 2010       Mesaj #2
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye
Titanic
İngiliz White Star Line denizcilik şirketine ait, boyutları (uzunluk 269 m, deplasman 60 000) ve lüks donanımıyla dikkati çeken okyanusaşırı yolcu gemisi. ilk seferi sırasında, 1912'de 14 nisanı 15 nisana bağlayan gece, gemi New Foundland’ın G.'inde bir buzdağına çarptı ve battı. Bu deniz kazasında 1 500'den fazla insan öldü.
Sponsorlu Bağlantılar
Kaynak: Büyük Larousse



BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 2 Nisan 2017 02:01
Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
15 Haziran 2010       Mesaj #3
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye

Titanik neden battı

Ad:  Titanic.gif
Gösterim: 1272
Boyut:  102.0 KB

Herhangi bir nedenle gemi alttan bir darbe aldığında sadece darbeyi alan bölüm su alacaktı. En kötü olasılık olarak iki geminin çarpışması durumunda dahi kompartmanların bir kısmı su alacak, bu durumda da geminin batması en az üç gün sürecekti. Bu kadar uzun bir sürede mutlaka yardım geleceği düşünülürse Titanic dünyanın en güvenilir gemisiydi. Üstelik dünyanın en kaliteli çeliği bu gemi için kullanılmıştı.

Ancak ne yazık ki hepimizin bildiği gibi Titanic, dünyanın en büyük deniz faciasının kurbanı olmaktan kurtulamadı. Batmaz denilen gemi 3 saat gibi kısa bir sürede Grönland açıklarında Okyanusun soğuk sularına gömüldü. Yıllardan beri sadece Titanic'in bir buz dağına çarpması sonucu battığını biliyoruz. Zaten herkesin bildiği de buydu. Ancak soğuk bir Nisan akşamı okyanusun dibini boylayan geminin neden battığını anlamak için, okyanusun dibine kadar inmek gerekti. Bunun için ise tam 73 sene beklendi. 1985 yılında bir denizbilimci olan Bob Ballard, Titanic'in enkazını 12 bin 612 feet derinlikte bulmayı başardı. İlk bilimsel araştırma takımının Titanic'e ulaşması ise 1991 yılında gerçekleşti. Dalış sırasında ölenlere saygı göstermek amacıyla hiç bir kişisel eşya yukarı çıkarılmadı. Ancak bilimsel araştırmaların sürdürülmesi amacıyla gemi enkazından metal parçalar toplandı. Toplanan parçalar ve enkazın deniz dibindeki görüntüsü artık bir devin, Titanic'in bir buzdağına nasıl boyun eğdiğini gözler önüne seriyor. Titanic'i iki ayrıntı batırdı. Üstelik bu iki ayrıntı Titanic'i, yaratıcılarının en güvendiği noktalardan vurdu.

İlk ayrıntı geminin alttan, önden ya da arkadan darbe alacağını hesaplayan mühendisleri yanılltı. Gece karanlığında yol alan Titanic buzdağını gördüğünde kurtulmak için çok geçti. Eğer nöbet tutan gözcüler buzdağını farketmeseydi ve gemi doğrudan buzdağına çarpsaydı önden hasar alacak, ön taraftaki kompartman suyla dılacaktı. Ancak Titanic batmamış olacaktı. Fakat buzdağı görüldü ve son bir umutla manevra yapıldı. Dünyanın en büyük gemisi kendini kurtaramadı ve buzdağı geminin yan tarafını baştan sona bir bıçak gibi kesti. Tek kompartman yerine bütün kompartmanlar suyla doldu ve Titanic battı.

Titanic'i tarih yapan ikinci ayrıntı ise, dönemin en güçlü çeliğini döken mühendislerin, metale gerekli esnekliği veren maddeleri eklememiş olmaları. Deniz dibinden çıkarılan çelik parçalarla, günümüzde gemilerde kullanılan çelik üzerinde yapılan testler bunu açıkça ortaya koydu. Geminin battığı bölgedeki su sıcaklığı olan -1 derecede alkol içinde yapılan testlerde günümüzde kullanılan çelik darbe karşısında V şeklinde bükülürken, Titanic'ten çıkan çelik parçaları önce direnç gösterdi ancak ardından esneme göstermeden parçalandı. Modern teknoljiyle üretilen çeliğin aynı şekilde parçalanması için - 60, -70 dereceye kadar soğutulması gerekiyor. Ancak dönemin mühendislerini bu konuda suçlamamak gerekiyor. Mühendislerin dayanıklılık vermesi için çelikte kullandıkları bol miktardaki sülfürün çeliğin kırılganlığını arttırdığını o zamanlar kimse bilmiyordu.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 2 Nisan 2017 02:10
Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
3 Nisan 2012       Mesaj #4
Avatarı yok
Yasaklı
Ad:  titanic5.jpg
Gösterim: 2560
Boyut:  71.6 KB

Titanik'te Malzemeden Çalınmış Olabilir


Batışının 100’üncü yılının yaklaştığı günlerde, Titanik’in neden sulara gömüldüğü hakkında yeni teoriler ortaya atılıyor. Bunlardan bir tanesi, Titanik’in inşasında malzemeden çalınmış olabileceği.

Physics World dergisi yazarı Richard Corfield, Titanik’in batmasında matematik ve fiziğin ne derecede rol oynadığını belirlemek için bir araştırma yaptı. Corfield, her iki bilim alanının da 20’nci yüzyılın en büyük deniz faciasında önemli bir yer edindiğini fark etti.

Titanik, 14 Nisan 1912 gecesi saat 23:40’ı gösterirken Kanada’nın Newfoundland eyaleti açıklarında bir buzdağına çarptı. Üç saat sonra, yolcularının üçte ikisini yanına alarak batmıştı.

Atlantik sularının dört kilometre altında yatan Titanik’in neden buzdağına çarptığı ve neden bin 500 yolcusunun kurtulma şansı bulamadığı birçok faktöre bağlandı. Bunlar arasında gemideki dürbünlerin iyi bir görüş sağlamaması, telsiz operatörünün yetersizliği, filika sayısının az olması gibi nedenler gösterildi. Ancak Corfield, araştırmasında Titanik’in gövdesindeki kusurların sonunu getirdiğine işaret eden bulgular elde etti.
Bilim insanları, Titanik batığının yüz binlerce sualtı fotoğrafını bir araya getirerek sonar haritasını oluşturdu.

Malzemeden Çalmış Olabilirler
Corfield, iki metalurji uzmanı Tim Foecke ve Jennifer McCarty’ye başvurdu. İki mühendis, yaptıkları analizlerle, Belfast’ta inşa edilen geminin tarihi kayıtlarını bir araya getirdi. Araştırma sonucunda, Titanik’in gövdesini bir arada tutan perçinlerin yeterli kalitede olmadığı veya olması gereken düzende yerleştirilmediği ifade edildi.

Foecke ve McCarty, Titanik’in buzdağına çarpan sancak tarafındaki kısmın, gövdesinin geneline kıyasla daha zayıf olduğunu, geminin bu yüzden ikiye ayrılarak battığını öne sürdü. Bu tesbit, Titanik’te maliyetten kısmak için kalitesiz malzeme kullanılmış olabileceğini ortaya çıkardı.

İklim Faktörü
Titanik’in inşasında kullanılan malzemenin yanı sıra, geminin battığı noktadan binlerce kilometre ötede baş gösteren iklim olayları da faciada rol oynadı.

Karayiplerde hava sıcaklığının yüksek olduğu dönemlerde, Gulf Stream, yani Körfez Akıntısı, buzdağlarını Atlantik’e taşıyan Labrador Akıntısı ile kesişiyor. Bu kesişme, buzdağlarının, buzdan bir duvar gibi sıralanmalarına neden olabiliyor.

Tarihi kayıtlar, 1912 yılının Karayiplerde istisnai olarak sıcak geçtiğini gösteriyor. Kısaca, iklim koşullarının tetiklediği akımlar, Titanik için beklenmedik bir sürpriz oluşturmuş olabilir.Corfield makalesinde, “Titanik’i Atlantik’in dibine yollayan tek bir neden yoktu. Tersine, dev yolcu gemisi sonunu hazırlayan sayısız faktörün kurbanı oldu” ifadesini kullandı.
Kaynak : Ntvmsnbc / Physics World


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 2 Nisan 2017 02:42
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
11 Aralık 2012       Mesaj #5
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
TİTANİC
İngiliz White Starline vapurculuk şirketinin ünlü transatlantiği. 14-15 Nisan 1912 gecesi ilk seferini yaparken New Foundland'ın güneyinde bir buzdağına çarparak battı. Kazada 1.513 kişi öldü. Kaza bütün dünyada büyük heyecan yarattı. Yankıları yıllarca sürdü. Filmlere konu oldu. 1913 yılında Londra'da denizlerde can güvenliği konusunda uluslararası bir konferans yapılmasına yol açtı.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 2 Nisan 2017 02:02
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Nisan 2017       Mesaj #6
Safi - avatarı
SMD MiSiM

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Nisan 2017       Mesaj #7
Safi - avatarı
SMD MiSiM

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Nisan 2017       Mesaj #8
Safi - avatarı
SMD MiSiM
TİTANİC
Ad:  titanic2.jpg
Gösterim: 1786
Boyut:  110.9 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Nisan 2017       Mesaj #9
Safi - avatarı
SMD MiSiM
TİTANİC
Ad:  titanic3.jpg
Gösterim: 983
Boyut:  101.6 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Nisan 2017       Mesaj #10
Safi - avatarı
SMD MiSiM
TİTANİC
Ad:  titanic4.jpg
Gösterim: 1067
Boyut:  125.6 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

8 Aralık 2008 / Ziyaretçi Cevaplanmış
16 Kasım 2012 / Master Blue Taslak Konular
23 Ekim 2013 / canan 123 koca Cevaplanmış