Arama

Adobe Photoshop Dersleri - Sayfa 2

Güncelleme: 13 Haziran 2013 Gösterim: 78.431 Cevap: 61
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #11
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Quick Edit (Resmin sadece bir bölümünü açma)
Büyük boyutlu resimlerin bir bölümünde değişik yapacağınız zaman, resmin tümünü açmak ve kaydetmek epey zaman kaybı yaratır. Resmin sadece çalışacağınız bölümünü açıp kaydedebilirsiniz.
Sponsorlu Bağlantılar

Aşağıda yazmama rağman burada birkez daha tekrarlayayı m; bu işlemi yapabilmeniz için, resmin modunu, boyutlarını değiştirmemeniz gerekir. Yeni kanal, layer, path eklerseniz, açtığınız resim bölümünü esas resmin içine kaydedemezsiniz.


import'tan quick edit'i seçin. Karşınıza gelen pencerede resmin tamamını göreceksiniz. Resimde yatar ve dikey standart bölümlemeler yapmak (yani sırayla her defasında bir bölümü açıp kapatabilirsiniz) ya da istediğiniz bir bölgeyi seçmeniz mümkün. Resmin modunu, kanal ve layer sayısını vs vs değiştirmemeniz gerekiyor. Ya da değiştirirseniz bile eski haline getirmeniz gerek. Tabii boyutlarıyla asla oynamamalısınız. Ben gagayı kırmızı yaptım sadece. sonra da export'tan kaydediyorsunuz
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #12
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Spot Renkler - Renkayrı mı

Sponsorlu Bağlantılar
Ofsette renkler, CMYK'nın karışımı ndan oluşur. Baskı çeşitlerine göre, (tekstil, flexo, serigrafi gibi) sizin bu renkleri spot renk olarak basmanız gerekebilir.

Konuya yeni başlayanlar için şu örneği verebilirim: Yanda gördüğünüz resim ofssette basılırsa, mavi renk, belli bir tramla (her yer cyan rengiyle doldurulmadan) basılır. Spot renk ile bası ldığında ise, boya zaten en baştan açık mavi olarak hazırlanır.

Spot renklerle basmayı düşündüğünüz resmi, bazı işlemlerden geçirmeniz gerekir. Unutmamanız gereken şey, önce resmi inceleyip, hangi yöntemlerle çözüme ulaşacağınızı saptamaktır. Çünkü her resim için, başka bir çözüm daha pratik olabilir ve bu, biraz tecrübeyle kazanılır.

Söz konusu örnek, yukarıdaki resim olduğuna göre, bu resim için uygun olan çözümlerden birine bakalı m... Önce resmin modunu kontrol edin. RGB ise CMYK moduna çevirin.Kanalları tek tek tıklayıp, resmin renk dağılımına bakın. Bu resimde siyah bir kontur var. Black kanalında, bunun belirginleşmesini sağlayı n. Bunun için Level, Curves vb. kullanabilirsiniz.Kanallarda gördüğünüz dağılımda, grinin bir çok tonu olmalı... Bizim yapacağımız, bunları siyah/beyaz hale dönüştürmek.

Images / Adjust / Selective Color'ı açın. Her renk için, kendi bulunduğu bölümün sürgüsünü +100, diğerlerini -100 olarak aşağıdaki örnekte gördüğünüz gibi sürükleyin. Absolute'un seçili olması na dikkat edin.

Mavilerimiz oldu. Çiceklerin tümünü aynı tonda sarı yapmaya karar veriyorum. Siyah kanalda iken çicek olduğunu gördüğüm alanlara Magic Wand ile tıklayıp seçili hale getiriyorum. (Zemindeki beyaz alanların yapacağım seçimden etkilenmemesi için) Selective Color'da bu kez Whites seceneğinde iken sarıyı en yüksek değere getiriyorum. Kırmızı için de aynı işyemi tekrarlıyorum.

Bu işlemler bittikten sonra da, kanallarda diğer renklere ait grilikler kalabilir. Bunları yok etmek için. Cyan kanalı nı seçip (Ctrl-kanal adı) diğer kanallarda bu bölgeleri silebilirsiniz. Bunu her kanal için tekrarlayın.

Aşağı da örneklerde, resmin ilk hali ile, şimdiki hali arası nda, kanallardaki değişimi inceleyin. Resmin çok canlı bir renk aldı ğı na aldı rmayı n. Nası l olsa her kanalı , seçtiğiniz renk tonuyla basacaksı nı z. En altta, resmin orjinaline yakı n renklerde bası lmı ş halini görüyorsunuz.

İsterseniz tümüyle başka renkler de kullanabilirsiniz.


Tabii bu ders işin kolay tarafıydı, çünkü CMYK 4 kanaldan oluşur ve bizimde basılacak 4 rengimiz vardı... Peki, ya çiçeklerin herbiri ayrı renk olsaydı?

İşaretli olan iki çiçek de farklı renk olabilirdi. Basmamız gereken renk sayısı 6 oldu. Bu renkler de alfa kanallarında yer alacak.

Önce renklerden birini oluşturalım... Çiçeklerden birini seçili hale getirin. Save selection la kaydedin. Ya da yeni bir kanal oluşturmak için alttaki simgeye tıklayın. Kanala çift tıklayınca açılan pencerede (Channel Opsion) spot Color seçeneğini işaretleyin. Solidity kısmını 100 yapın (Daha küçük rakamlar, büyüklük durumları ölçüsünde rengi şeffaflaştırır) Color kı smı na tı klayı n Color Picker'ı n açı lması nı sağlayı n. Orada custom seçeneğine tı klayı n. Custom Color çı kı nca, çiceğe vereceğiniz pantone rengini bulun ve okeyleyin.Açı k olan diğer pencereleri de okeyleyerek kapatın...


Alfa kanalında renk olması gereken yer beyaz, diğer kısımlar siyahsa, Image/Adjust/Invert seçeneği ile tersini oluşturun.

Diğer çiçek için de aynı işlemleri tekrarlayın. Bu resmi renkayrımı için filme göndermek üzere
kaydederken dikkat edeceğiniz birşey var: Resmi Photoshop DCS 2.0 formatında kaydedin.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #13
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Actions
Actions, PhotoShop işlemlerinin kaydedilip tekrar oluşturulmasını ve farklı görüntülere uygulanması sağlar.

Birisi tarafı ndan kaydedilen eylemler, başka bir bilgisayardaki PhotoShop Actions klasörü içine konulduğu zaman orada da kullanı labilir hale gelir. PhotoShop yaşamı nı çok kolaylaştı ran Actions'lar, sı k baş vuracağı nı z bir uygulama özelliğini taşı yor...

Actions nedir?

Yukarıdaki görüntü , Actions klasörünün bulunduğu yeri göstermektedir. Beğendiğiniz
Actions'ı download edip ilgili kasöre koyabilirsiniz.

Actions Menüleri kısmından girip, Load Actions'ı seçerek, Action klasöründe bulunan istediğiniz bir tanesi PhotoShop' çağırın.

Üzerine tı klayı p seçili hale getirin. Daha sonrauygula düğmesine bası n. Karşı nı za gelecek uyarı lara dikkat ederek devam edin.

Filtreler, mevcut resmin yapısını değişik sekillerde bozarak istediğimiz farklı bir resmin oluşmasını sağlayan yardımcı araçlardır.

Filtreler esas olarak taranmış resimlerin iyilestirilmesi ve hatalarının giderilmesi amacıyla geliştirilmis ise de diğer resimlerde kullaılmaya da baslanmıştır.

Her filtre matematiksel bir formül ile hesapladı ğı degisiklikleri resmin istenilen bölgesine uygulanması ile çalışır. Burada sadece PhotoShop'un standart filtreleri anlatılmıştır.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #14
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Genel Bilgi
Filtreler ile çalışırken unutulmaması gereken kurallar: Filtre transparan tabakalara uygulanmaz. Tabakanın bir kısmı transparan ise sadece renkli kısma uygulanır. Eger seçili bir bölge varsa sadece bu bölgeye, yoksa bütün tabakaya uygulanır. Bir seferde sadece bir filtre uygulanabilir. BMP uzantili bitmap dosyalara filtre uygulanmaz. Bazı filtreler sadece RGB renk modundaki dosyalara uygulanabilir.

FADE : Bir filtre uygulandıktan sonra belli bir bölgeden geri almak isteyebiliriz veya filtre etkisini azaltmak isteyebiliriz. Bu durumda FADE komutunu kullanırız. Bir filtre uygulandıktan sonra filtre çek-menüsünde fade komutu kendiliginden çıkar. Bu komut sadece uygulanan filtrelerde kullanı labilir.

Filtreler / Artistic

Artistic filtreleri genel olarak resminizi el yapımı bir tabloya dönüştürüyor.

COLORED PENCIL Filtresi :
Resminizi çapraz fırça tekniğiyle yağlıboya ile yapılmış bir hale sokar. İletişim kutusundaki Pencil width fırça kalınlığı, Stroke Pressure kullanılan boya miktarı, Paper Brightness ise tabloya vuran ışık miktarıdır. Yandaki muhteşem tablo (!) yapılırken ressamımız 1, 12, 27 değerlerini kullandı.

CUTOUT Filtresi :
Resminizi suluboya ile yapılmış gibi bir havaya sokar. İletişim Kutusundaki No. of levels renklerin karışım miktarını, Edge simplicity kenarların belirginliğini, edge fidelity ise kenarların orjinal şekline uygunluğunu ayarlar.

DRY BRUSH Filtresi :
Yağlıboya bir tabloya kuru fırça ile müdahale edilmesi sonucunda oluşan görüntüyü verir. İletişim kutusundaki Brush size fırça kalınlığı, Brush detail fırça izlerinin belirginliği, Texture ise boyanın kalınlığını temsil ediyor.

FILM GRAIN Filtresi :

Kumlu bir fotoğraf görüntüsü oluşturuyor. İletişim kutusundaki
grain seçeneği kum miktarını, Highlight Area yüzey ışığını, Indensity ise ışık yoğunluğunu ayarlar.

FRESCO Filtresi :

Resminizi başka bir teknikle yapılmış yağlıboya tabloya çevirir. İletişim Kutusu detayları Dry Brush ile aynıdı r.

NEON GLOW Filtresi :

Resminizi foreground rengi ile kaplar, iletişim kutusundaki pencereden seçeceğiniz renkteki neon ışıkları ile yüzeylerden yansıma yapar. Neon ışığının özelliklerini iletişim kutusundan ayarlayabilirsiniz. ( Bu örnekte foreground sarı, neon kırmızı seçildi )

PAINT DAUBS Filtresi :
Resminizi kalın bir tabaka yağlıboya kullanarak yapılan
resimlere çevirir. İletişim kutusundan kullanı lan fırçanın kalınlığı ve tipini ayarlayabilirsiniz. Sharpness seçeneği ise renk geçişlerindeki keskinliği ayarlar.


PALETTE KNIFE Filtresi :
Resminizi fı rça darbeleriyle yapı lmı ş bir tabloya dönüştürür.
İletişim kutusundaki Stroke Size seçeneği fırça ebadıdır. Stroke Detail seçeneği ne kadar ayrıntının gösterileceğini belirler. Softness renklerin yumuşaklık ayarıdır. Bu örnekte sadece seçili alana uygulandı.

PLASTIC WRAP Filtresi :
Resminizi plastik bir dokuyla kaplayıp 3 boyuta doğru götürür. İletişim kutusundaki Highlight Strength seçeneği plastik dokudan yansıyan ışığı ayarlar. Detail seçeneği plastiğin kalınlığı kabul edilebilir. Smoothness seçeneği ise plastik dokunun düzgünlüğüdür. Bu örnekte paralar plastik örtüye sarıldı.


POSTER EDGES Filtresi :

İletişim kutusundan posterimizin alacağı şekli ayarlayabiliriz. Birbirine yakın değerlerdeki pixelleri tek değerde toplar ve az sayıda renk tonları kullanılan ticari posterleri taklit eder.
ROUGH PASTELS Filtresi : Resmimizi pastel boya ile tuval üzerine yapılmış bir tabloya
çevirir. Texture seçeneği tuval dokusunu seçmemize yarar.

İstersek başka bir resmi texture olarak bile kullanabiliriz. Light Direction ise ışığın yönüdür. Diğer seçeneklerle boyanın sürülme şeklini, miktarı nı ve hatta ne kadar ayrıntılı çalışacağını zı bile ayarlayabiliyorsunuz.

SMUDGE STICK Filtresi :
Resmimizi leke tekniğiyle yapı lmış bir tabloya çevirir. Stroke Lenght seçeneği boyanın sürülme genişliği, Hightlight Area seçeneği yüzeyden yansıyan ışık miktarı, Indensity seçeneği ise boya miktarıdır. Resme derinlik veren ilginç bir filtre.

SPONGE Filtresi :
Suluboya tablo yapmaya benzer. Üstelik suyu da biraz fazlaca.
İletişim kutusundan fırça boyunu, sulandırma miktarını ve ayrıntı oranı nı ayarlayabiliyorsunuz.


UNDERPAINTING Filtresi :

Tablonun yapıldıktan sonra üzerindeki fazla boya sıyrılıp
alınmış gibi bir görüntü oluşturuyor. İletişim kutusunun pek çok özelliği rough pastels filtresine benziyor. İlginç yanı uygulama sonrasında resimde 3 boyut oluşuyor.

WATER COLOR Filtresi :
Bildiğimiz klasik sulu boya tablo yapımı. Sanatsal anlamda güzel sonuçlar alınabilir. İletişim kutusunda fırça boyu, gölge miktarı vs. ayarlanabiliyor.


Filtreler / Blur
Blur, fotoğraflarda kontrastı azaltmak ve renk geçişlerinde oluşan parazitleri ortadan kaldırmak için kullanı lır. Hafif bir bulanıklık efekti verir. Bilgisayarımızda oluşturduğumuz grafik çalışmalarımıza farklı bir yapı kazandırmak için de kullanı lmaktadır.

BLUR MORE Filtresi :

Blur filtresinin yaptığı işi yapar. Sadece bulanıklaştırma gücü blur'un 3-4 katıdır.

GAUSSİAN BLUR Filtresi :
Bu filtre, bulanıklaştırma derecesini ayarlamamıza olanak vererek görüntünün hafifçe
yumuşatılmasından tüm görüntüyü kalın bir sisle kaplamaya kadar değişen efektler yaratır. Adını, renk değ erlerinin değişimini gaussian çanı denilen eğriyle eşleştirmesinden alır. Bu filtrenin iletişim kutusunda görülen Radius değeri bulanıklık değeridir ve 0.1-250 arasında olabilir. Ayrıca grafiklerimize gölge kazandırmak ve 3 boyut çalışmalarında yaygın olarak kullanılır. Bu özelliklere ilgili sayfalarda ayrıca dönülecektir. Bir örnek görelim.

Sol tarafta orjinal resmi görülen zarif hanımefendinin yüzüne (saçlar ve boyun dahil) blur more
filtresi, diğer bölgelere ise gaussian blur filtresi (Radius : 2) uygulandı. Hem resimdeki parazitler kayboldu, hem de resim biraz derinlik kazandı. (Fotoğraf : Dailynews.yahoo.com)

MOTION BLUR Filtresi :
Bu filtre, fotoğrafçıların zaman ayarlı objektifle çektikleri fotoğrafı simüle eder. Cismin hareketini görebilmemize yarar. İletişim kutusundaki angle değeri bulanıklığın yönüdür. +90 ve -90 arasında değişebilir. Distance değeri ise bulanıklığın yoğunluğu olup 1 ile 999 arasında değer alabilir. Bir örnek daha:

Orjinal yarasa resminin tabakası yedeklendi, ilk tabakaya motion blur uygulandı. Sonra 2. tabaka açıldı ve biraz sağa kaydırı larak 2. görüntü oluşturuldu. (Angle :0, Distance : 25)

RADIAL BLUR Filtresi :

Bir resmi dairesel olarak döndürebilir veya merkezden itibaren yayarak derinlik verebilir. İletişim kutusundaki telden yapılmış ön izleme biraz dikkat ve alışkanlık gerektiriyor. Spin seçeneği resmi veya seçili alanı dairesel döndürürken zoom seçeneği merkezden itibaren yayılmayı sağlıyor.Bunu da bir örnekle inceliyelim.

Soldaki orjinal fotoğraf haber için çekilmiş. Bizim izleyicilere vurgulamak istediğimiz bölüm haricindekilere radial blur filtresi uygulayınca bakın neler oldu. Ortadaki resme zoom seçeneği, sağdakine ise spin seçeneği uygulandı.

SMART BLUR Filtresi :
Bir görüntüdeki kat yerlerini bulanıklaştırabilir, görüntü binme kenarlarını bulanıklaştırıp gizler veya renkli bir resmi siyah-beyaz eskize çevirebilir. İletişim kutusundaki radius, bulanıklık mesafesini; threshold ise bulanıklaştı rma yapmak için pixellerin ne kadar farklı olması gerektiğini ayarlar. Bir örnek de bu filtre için :

Mrs. Clinton'un yüzündeki kırışıklı kları hiç beğenmedim ve bir güzellik uzmanı (!) olarak müdahale ettim. Bu kırışıklıkları tamamen de yok edebiliriz tabii ama doğallığı kaçırabiliriz. Aynı filtreyi Edge Only seçeneği ile uygulayıp (threshold :40) hanımefendinin yüz eskizini de çıkarttım. Beğendiniz mi?
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #15
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Brush Strokes

Bu filtre grubu genel olarak resminizi tablo haline getirirken fırçaları denetlemenizi sağlar.

ACCENTED EDGES Filtresi :
Fırçanın keskin tarafının ayarlanması ile tablo yapılır. Resmin kenar geçişlerine filtre ile müdahale edilir. İletişim kutusundaki Edge width seçeneği kenar kalınlıkları, Edge Brightness geçişlerdeki ışık miktarı , Smoothness ise geçiş yumuşaklığı nı ayarlar.

ANGLED STROKES Filtresi :
Tek yönde açılı fırça darbeleri ile tablo oluşturulur. İletişim kutusundaki Direction Balance seçeneği fırçanın yönünü belirler. Stroke Lenght fırçanın genişliği, sharpness ise renk geçiş keskinliğini ayarlar.

CROSSHATCH Filtresi :
Birbirine dik iki taraflı ve açılı fırça darbeleri kullanır. İletişim kutusundaki Stroke Lenght fırçanın genişliği, Sharpness renk geçişleri keskinliği, Srtenght ise fırça izlerinin belirginliğini ayarlar.

DARK STROKES Filtresi :
Koyu renkleri belirginleştirir ve resmi karanlık bir havaya sokar. İletişim kutusunda beyaz ve siyah renklerin yoğunluğunu ayarlayabilir, renk geçiş dengesini seçebilirsiniz ( Balance )

INK OUTLINES Filtresi :

Adından da anlaşı labileceği gibi renk geçiş kenarlarına mürekkeple çizilmiş gibi bir çizgi atar.
İletişim kutusundaki Stroke Lenght seçeneği ile renkleri birleştirip yayarken aydınlık ve karanlık bölgelerin yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz.

SPATTER Filtresi :
Sprey boya ile duvara yazı yazılı r da tablo yapılmaz mı ? Bu filtre işte bu işi yapıyor. İletişim kutusundaki Spray Radius seçeneği resmin merkezinden itibaren etki yarıçapı nı, Smoothness ise geçiş yumuşaklığını ayarlıyor.

SPRAYED STROKES Filtresi :
İlla sprey boya kullanacağız ya, işte bir tane daha. Bu sefer sprey boyayı hangi cepheden püskürteceğimizi seçebiliyoruz. ( Üst, Alt, Sağ çapraz, Sol çapraz ) Diğer seçenekler spatter gibi.

SUMI-E. Filtresi :
Resmimizi çok kalın uçlu renkli kalem kullanarak yapmışız gibi bir şekle çeviriyor. İletişim kutusu ile bu kalemlerin uç genişliğini, bırakacağı boya miktarını ve resmin genel kontrastını ayarlayabiliyoruz.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #16
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Distort

DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişim kutusundaki graininess seçeneği resme tanecikli bir doku kazandırır, 0-10 arası değer alır. Glow amount seçeneği ışık miktarı nı arttırıp azaltır, 0-20 arası değer alır. Clear amount seçeneği ise resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirler, 0-20 arası değer alı r. DİKKAT : Glow amount seçeneğinin sağladığı ışık background rengindedir.

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyan, ama yaptıkları da emsalsiz bir filtre. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırı r. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur.Basit bir örnek yapalım.


ÖNERİLER :
Bu filtre diğer tüm filtrelerden farklı bir mantıkla çalışıyor. Bu sebeple defalarca deneme yapmadan ve iyice tecrübe sahibi olup filtrenin çalışma mantığını anlamadan geçerli çalışmalarınızda kullanmayın. Ama bu muhteşem filtrenin peşini de bırakmayın.

GLASS Filtresi :
Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır "Buzlu Cam" tipi yüklüdür. Bunları Texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. Scaling seçeneği buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alı nacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlar. Distortion seçeneği bozulma miktarını belirler. Smoothness seçeneği ise buzlu camın buz hücrelerinin ebadı nı belirler.

OCEAN RIPPLE Filtresi :

Resminizi okyanus dalgaları gibi büker. Ripple Size seçeneği dalgaların boyunu ayarlar. Ripple Magnitude seçeneği ise bozulma miktarını ayarlar. Hoş bir filtre. Fotoğraflarda pek kullanılamıyor.

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır. Bir örnek : Orjinal Resim Amount 100 Amount -100

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür. İlk resimdeki şekil dörtgenden polar koordinat sistemine dönüşünce bakın neler oldu. Aynı filtreyi üstüste birkaç kez çalıştırmayı deneyin, sonuçlara şaşırabilirsiniz.


RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki amount seçeneği tırtık derinliğini ayarlar, -999 ile 999 arasında değişir. Size seçeneği tırtık dalgasının boyunu belirler. Yandaki resim, üstte görülen resme amount:100 ve large size uygulanarak elde edildi.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusunda beliren çizgiye uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz. Altta kullanılan eğri modeliyle beraber bir örnek var.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. Amount seçeneği 100 ile -100 arasında değişir ve resme kazandırı lacak derinliği belirler. Mode seçeneği küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanımımıza sunar. Bu örnekte amount:100 ve küre seçeneği kullanı ldı

TWIRL Filtresi :

Resmi, merkez resim merkezi olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 derecede döndürür. yukarıdaki resmi sağa 400 derece döndürünce şöyle bir görüntü oluştu.

WAVE Filtresi :

Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. 1-999 arasında değişir. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Min. ve Max. değerlerini ayarlayabilirsiniz. Amplitude dalga yüksekliğidir. Bunun da Min. ve Max. değerleri ayarlanabilir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir.

ZIGZAG Filtresi :

Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur.

Dalganın yönü ve cinsini iletişim kutusundaki Style seçeneğinden atayabiliriz. Pond Ripples (Havuz Dalgaları), Out From Center (Merkezden dışa doğru) veya Around Center ( Merkezin civarında) seçeneklerimiz var. Amount ve Ridges seçenekleri ile dalganın özelliklerini ayarlıyoruz.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #17
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Noise

ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanı lı r. İletişim kutusundaki amount değeri parazit yoğunluğudur. 1 ile 999 arasında değer alabilir. Uniform seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer gaussian seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. Monochromatic seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.

Yandaki resimde add noise filtresi arka plana uygulandı. Böylece arka plana daha eski, sisli ve silik bir efekt verilerek esas öne çıkarı lmak istenilen kişi belirginleştirildi. Bu örnekte amount : 40, uniform, monochromatic bir uygulama yapıldı .

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koruyarak diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılı r. Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

Sol tarafta orjinal hali görülen yangın fotoğrafına 3 kez üstüste despeckle filtresi uygulandı ve sağ tarafta görülen hale geldi. Dikkat ederseniz aşırı net pixeller tamamen kaybolmuş ve resim daha gerçek bir hal almış.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırı k gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki threshold değeri, hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. Radius değeri ise hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için ilaç gibi bir filtredir.


Sol üstteki tatlı babaannenin resmi kırı lmış. Hiç sorun değil tabii. Kırık bölgesine biraz dust&scratches yapıştırıcı sı sürdük. Üstüne de biraz rubber stamp tool takviyesi yaptık. Sonuç sol altta görülüyor.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklı klarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri (1-16 arası) her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyatla kullanı lmalı dır.

Soldaki ağaç fotoğrafı oldukça sert pixellere sahip. Biraz yumuşatalım ve gökyüzündeki tek tek belirgin olan pixelleri yok edelim. Median filtresi 1 radius değeriyle tüm resme uygulandı ve sağdaki sonuç elde edildi.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #18
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Pixelate

COLOR HALFTONE Filtresi :
Resmi büyük ebatlı yarı -ton parçalardan yapılmış gibi görünmesini sağlar. İletişim kutusundaki radius değeri oluşturulacak parçaların oluştuğu ağ sisteminin eni ve boyudur.

CRYSTALLIZE Filtresi :
Bu filtre resimde çokgen parçalar oluşturur ve benzer renkli pixelleri bu parçaların içine doldurur. Doğru yerde kullanı lırsa çok güzel görüntüler yakalanabilir. Meraklı kediciği hafifçe köşelendirdik. Sanki cam mozaikten yapılmış tablo gibi oldu.

FACET Filtresi :
Resminizi elle (suluboya benzeri) yapılmış gibi bir görüntüye kavuşturur.

FRAGMENT Filtresi :
Görüntüyü 4 kez kopyalar, ortalamasını alır ve kaydırarak yeniden yapıştırı r. Böylece fotoğraf makinasında çekim esnasında elin titremesine benzer bir görüntü oluşur ve zemin flu bir doku kazanır. Kedicik hariç diğer alana uyguladım ve sanki kötü bir fotomontaj yapmışım gibi bir görüntü oluştu. Enterasan bir filtre.

MEZZOTINT Filtresi :
Resminizi nokta, çizgi ve darbeler kullanarak yeniden oluşturur. İletişim kutusundaki menüyü kullanarak tekniklerden birini seçebilirsiniz.

MOSAIC Filtresi :
Resmi hücrelere böler ve her hücreyi tek bir renk yaparak resminizi mozaikten yapılmış gibi bir görünüme kavuşturur. Sanatsal bir yaklaşımla kullanabilir veya yanda görüldüğü gibi farklı uygulamalar tercih edebilirsiniz.


POINTILLIZE Filtresi :
Resmi rastgele noktalara böler, noktalar arasında boşluklar yaratır. Ürettiği noktaların hafifçe kabarıkmış gibi bir görüntüsü olur.

DİKKAT : Noktalar arasında kalan boşluklar background rengi ile doldurulur.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #19
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Render

3D TRANSFORM Filtresi :
İki boyutlu bir görüntüyü sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş gibi göstermeye yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok kısıtlaması var. Öncelikle küp, silindir veya küre şeklindeki resimlerde kullanılırsa bir sonuç alınabiliyor. Ayrı ca çok hafif transferler yapı labiliyor. 3. boyutu biraz fazla kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme sırasında boşalan bölgelerde ayrı ca zemin çalışması gerekebiliyor. Şimdi bu filtrenin iletişim kutusunu inceliyelim.

Selection Direct Selection Cube Sphere Cylinder Convert Point Add Point Substract Point Pan Camera Trackball Pan Zoom Önce resminizi yükleyin. Sonra resme uygun olarak küp, silindir veya küreyi seçin. İzleme penceresine tıklayıp oluşan tel çerçeveyi resminize uydurun. Sonra direct selection aracı ile tel çerçevenin düğüm noktalarından tutup ince ayar yapın. En son olarak pan camera veya trackball araçları ile resminizi istediğiniz yöne eğin. Bu arada düğüm noktası ilavesi için add point ve substrack point araçlarını kullanın. Eğer bir keskin köşeyi yumuşatmak istiyorsanız convert point aracı emrinizde.

Not : Add point, convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim yapılırsa çalışır.

Bu derste sadece basit 3d transformdan bahsedeceğimizden, olaya küresel transform ile girmekte sonsuz fayda war. Açıyoruz yuvarlak bir obje (yanlış algı lamayını z Msn Grin) ve etrafını seçiyoruz.

Filter / render / 3dtransform dedikten sonra,( ) sphere tool ile objemizin etrafını dikkatlice seçiyoruz. Yannız bu oldukça hassas bi cihaz, onun için tam ayarlamaya çalışın.

Şimdi de trackball tool'u ( )ile objenin üstüne basın ve herhangi bi yöne çekin bakalım n'oluo? Yaaa, kabak gibi elinizde kaldı değil mi Msn Happy

OK tuşuna bastıı mız anda, sevgili objemiz final haliyle karşımızda olacak Msn Happy Ve fakat Photoshop bir 3d programı olmadığından, haliyle objenin arka kısmını çizemiyor ve bu
şekilde bir dodurma yoluna gidiyor.

Çarlinin melekleri :p p.s. Unutmadan, 3d transform ekranındaki options bölümünden alias ve kalite ayarlarını yapabilirsiniz.

CLOUDS Filtresi :
Background ve foreground renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler oluşturur.

DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
Bu filtre background ve foreground renkleri ile bulutlar oluşturur, sonra mevcut resmin pixel renk değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir. Karışık mı oldu ? Bir deneme yapın bence.

LENS FLARE Filtresi :
Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının merkezi objektife yansımış. İşte bu filtrenin açı klaması. Peki fotoğrafçılıkta pek istenmiyen bu durumu biz niye bilerek yapalım ki ?

Bu çalışmayı ismini ve adresini şimdi hatırlamadı ğım bir ticari şirketin sitesinde görmüş, burada kullanmak üzere almıştım. Hazırlayan sanatçıdan özür diliyorum. Ancak insanlara faydalı olacağını düşünerek ve ticari bir amacım olmadığı için siteme koydum.


İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın parlaklığını ayarlamaya yarar. %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle ediyor. Doğrusu ben fotoğrafçılıktan anlamadığım için deneyip önizleme penceresine bakarak karar veriyorum. Cursor önizleme penceresi üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti tıkladığımız yer parlamanın olacağı yerdir.

IGHTING EFFECTS Filtresi :
Esas olarak bu filtre, resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek için
tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikle iletişim kutusunu bir inceliyelim.

1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default kaynağı geniş bir etki alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama resimlerimizin özelliğine bağlı olarak kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı daha burada gizli. Vitrin spotlarından gizli ı şıklandırmaya, parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ? Üstelik bu ışıkların hepsinin bütün özelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi üzerinde ışığı n merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki alanı çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık merkezindeki noktayı kayd ırırsanı z etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak lazım.

Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe sahibi olmadan değişiklik yapmayın. ( Five lights, RGB lights gibi ) Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışı ğa ihtiyaç var. Kolay. Önizleme penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine sürükleyin. İşte size yeni bir ışık türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez ve etki alanı nı nasıl ayarlayacağımızı biliyoruz artık.

2 no.lu menü'den ışık kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.

a. Directional : Işığı bir doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz. Ama etki alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş ı şığı gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.


b. Omni : Işığı etki alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir etki yapar. Merkezini ve etki alanı nı değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık şiddeti artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.

c. Spotlight : Adı üstünde zaten, spot ışık etkisi yaratır. Işığın yandan gelmesini simüle eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez, etki alanı ve şiddeti) Şimdi de ışı ğımızın rengini seçelim.

3 no.lu menü penceresine çift tıklay ın. Kullanacağınız ışı k rengini seçin. Indensity ayarı ışığı n şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus ayarı sadece spotlight seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer kaplıyacağını belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.

Şimdi ışık kaynağı, etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün özelliklerine de bir bakalım.

a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat) değerleri arasında de ğişir.

b. Material : Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği ışığın rengini yansıtırken Metallic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini yansıtır.

c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.

d. Ambiance : Işık kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive seçeneği ambient ışığını arttırırken negative azaltır.

Bütün bu ayarlardan sonra ışı k efektimiz hazır sayılabilir. Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha karışık gibi. Önce doku haritası hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde olmalı ve *.psd formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalı m. Channels kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı yükleyelim. Sonra RGB kanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp 6 no.lu menüden Alpha 1 kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın resimdeki kenarları birer kabartı gibi resmimize işledi. Alttaki örneği bir inceleyin.

Bu da başka bir örnek...

Maalesef bu emsalsiz filtrenin marifetlerini burada bitiriyoruz. Aslında bu sayfa gibi 20 sayfa daha olsa yetmez ama biraz da siz denemeler yaparak kendinizi geliştirebilirsiniz. Kolay gelsin.

N ot : Bir sorunla karşılaşırsanız mail gönderin, yardımcı olmaya çalışı rım.

TEXTURE FILL Filtresi :
Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde var olan veya bizim yaratacağımız alfa kanalına doldurmaya yarar. Bu alfa kanalı nı kullanarak resminizi doku haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz. Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske olarak kullanabilirsiniz.

DİKKAT : Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri olmalı ve *.psd formatında kaydedilmiş olmalıdır.

Bu logo texture fill filtresinin maske olarak kullanılması ile yapıldı. Sonra emboss efekti ile kabarıklık verildi. Zemin despeckle filtresinde kullanılan yangın resmidir.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
BrookLyn - avatarı
BrookLyn
Kayıtlı Üye
9 Eylül 2008       Mesaj #20
BrookLyn - avatarı
Kayıtlı Üye
Filtreler / Sharpen

SHARPEN Filtresi :
Bu filtre birbirine komşu pixeller arasındaki kontrastı arttırarak resmi netleştirir. Genellikle taranmış resimlerde rötuş işlemlerinden sonra veya resim üzerinde transform komutları kullanı ldıktan sonra oluşan bozulmaları gidermek amacı yla kullanı lmaktadır.

SHARPEN EDGES Filtresi :
Sharpen filtresi gibi çalı şır. Tek farkı resimde veya seçim bölgemizin içinde buetmemesidir.

SHARPEN MORE Filtresi :
Sharpen filtresinin 3-4 kat kuvvetli etki yapanıdır.

UNSHARP MASK Filtresi :
Bu gruptaki en enteresan filtre. Bir resmin kenarlarının netliğini arttırır. İletişim kutusundaki amount değeri efektin yoğunluğunu belirler. % cinsinden 1-500 arası bir değer alabilir. (Tecrübelerimde 200- 300 arası değerlerin en iyi sonucu verdiğini gördüm).

Radius değeri iyileştirme yapılacak pixelden itibaren ne kadar uzağa gidilmesi gerektiğini ayarlar. (1-2 değerleri en iyi sonucu veriyor).

Thresold değeri ise iyileştirme yapılacak pixelle komşu pixeller arasındaki kontrast farkıdır. ( Örnek : 2 komşu pixel arası kontrast farkı 3 ise ve siz bu değeri 4 yapmışsanız bu pixellere işlem yapılmaz). Ön izleme ile bu değeri tesbit etmenizde fayda var.
Son düzenleyen CrasHofCinneT; 9 Eylül 2008 02:53

Benzer Konular

29 Nisan 2013 / musty1225 Soru-Cevap
21 Temmuz 2015 / efsane38trtc Soru-Cevap
23 Temmuz 2011 / Ziyaretçi Taslak Konular