Arama

Adobe Photoshop Dersleri

Güncelleme: 13 Haziran 2013 Gösterim: 78.343 Cevap: 61
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #1
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Sitedeki ilgili diğer Bağlantılar:

Sponsorlu Bağlantılar
PhotoShop imaj işleme programları nın en iyilerinden birisi.
Ayrıntısı çok olduğu için, öğrenimi diğer programlardan biraz daha uzun sürebilir. Ama buna değer...

Genel Bilgiler
Görüntü Formatları Terimler (Piksel, Rezolasyon, Anti-aliasing)
İnterpolasyon (Resim büyütürken dikkat etmeniz gerekenler) Ppi, Lpi, Dpi (Taramaya başlamadan bilmeniz gekenler) Dijital makineyle çektiğiniz fotoğrafları ofsette kullanmak Clipping Path (Ofsette transparan resimler)
Actions Actions Nedir
Actions (Download)

Filtreler Filtreler Hakkında

Artistic
Blur
Brush Strokes
Distort
Noise
Pixelate
Render
Sharpen
Sketch
Stylize
Texture
Other

Photoshop araçları
Arkaplan Temizleme Arkaplan temizlemeleri 1 (Pen Tool)
Arkaplan temizlemeleri 2 (Magic Wand)
Arkaplan temizlemeleri 3 (Magnetic Lasso)
Arkaplan temizlemeleri 4 (Polygonal Lasso)
Arkaplan temizlemeleri 5 (Background Eraser Tool)
Arkaplan temizlemeleri 6 (Magic Eraser Tool)
Arkaplan temizlemeleri 7 (Alfa Kanalı - 1)
Arkaplan temizlemeleri 8 (Alfa Kanalı - 2)
Arkaplan temizlemeleri 9 (Extract)
Arkaplan temizlemeleri 10 (Layer Blending)
Arkaplan temizlemeleri 11 (Blending Options)
Arkaplan temizlemeleri 12 (Color Range)

Püf Noktaları
Quick Edit (Resmin sadece bir bölümünü açma)
Spot Renkler - Renkayrımı 1
Spot Renkler - Renkayrımı 2
Clipping Path (Ofsette transparan resimler)
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #2
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Genel Bilgiler
Görüntü Formatları
Sponsorlu Bağlantılar
Masaüstü yayıncılıkta programlar bir birlerinden dosya alışverişinde bulunarak çalışırlar. Bir resmi veya vektörel çizimi oluşturduğumuz uygulama programından bağımsız hale getirip sayfa düzenleme programına ya da vektörel programlara aktarmak için farklı bir formatta kaydetmemiz gerekir. Yaygın kullanılan görüntü formatlarından bazıları:

PICT
PICT formatı bütün programların ortak kullandığı dosya formatıdır. Herhangi bir uygulama programına aktarıldığında resim bilgisi sayfaya dahil olur. Görüntü diskinizden silinse dahi baskı aracı sayfayı basarken PICT dosyasını aramaz. Logo düzenleme ve yeniden oluşturma işlemleri sırasında PICT olarak kaydedilmiş görüntüyü, Illustrator ve FreeHand programları na aktardığımızda, llustrator programı isteğe bağlı olarak dosya aç komutuyla görüntüyü açar ve sayfaya Template (yarı saydam/arka plan) olarak yapıştırır. Böylelikle bu görüntünün üzerinden vektörel olarak çizimimizi yapabiliriz. FreeHand programı ise resim al komutuyla sayfa içine resim olarak aktarır, görüntüyü Template (yarı saydam/arka plan) yapmak için Layer paletinden background (arka plan)'ı seçerek vektörel olarak çizebiliriz. PICT ile sayfa üzerine yapıştırdığını z görüntüyü ancak sunum için kullanabilirsiniz. Masaüstü Laserlerde görüntü pürüzsüz çıkabilir ama bask ı ortamına aktardığınızda görüntü kırıklaşıp fluğ bir hal alır. Sunum işiniz bittiğinde görüntüyü yeniden yüksek (HiRes) taratıp (304.8 Dpi) sayfa üzerine yerleştirmeniz gerekir.

EPS
EPS formatı hemen hemen bütün çizim ve sayfa düzenleme programları tarafı ndan desteklenir.

Photoshop programında, döküman Bitmap modunda kaydedilirken Transparen Whites (Beyazları transparan yap) seçeneği işaretlenerek kaydelirse dosyada beyaz alanları şeffaf tanımlayabilmesidir. Renkli bir döküman EPS olarak kaydedilecekse olası baskı problemlerini önlemek için CMYK moduna geçirilmiş olmalıdır.

Kaydederken karşınıza çıkan dialog kutusunda;

Preview: EPS dosyanızı diğer programlarda kullanırken resmin nasıl göründüğüne dair bir öngörüntüdür. Bu sayede resmi istediğiniz kadraja yerleştirebilirsiniz. Bu menüdeki Macintosh seçeneği bütün programların kullanabileceği bir PICT öngörüntü oluşturur. Dosyanızın öngörüntüsünü TIFF seçerseniz bu dosyayı IBM uyumlu bilgisayarlarda da kullanabilirsiniz.
Encoding: Bilgilerin dosya içinde ASCII yada Binary şeklinde saklanmasını isteyebilirsiniz. Binary kodlama ASCII'nin yarısı kadar yer tutar. Genellikle Binary kullanı lır fakat bazı PostScript hataları nı resim dosyalarını ASCII kaydederek önlemeyi deneyebilirsiniz.

Clipping Paths: Photoshop 4,0 versiyonunda görüntü dosyanız üzerinde dekupe etmek istediğiniz bölgeyi kapsayan path'i seçeceğiniz bölümdür. Photoshop 5,5 versiyonu, eğer kaydet komutunuzdan önce path penceresinden çizimi clipping etmişseniz otomatik olarak dekupe edilmiş görüntüyü dosya içine yazar.

DCS1: CMYK olarak kaydedilmiş EPS dosyalar için geçerlidir. DCS yüksek çözümlemeli renk bilgisini içeren 4 adet (C,M,Y,K) dosya ve beşinci olarak sayfa düzenlemede kullanacağı nız bir ana dosya oluşturur. Ana dosya 72 dpi bir öngörüntü dosyasıdır, 4 adet yüksek çözümlemeli dosya baskı sırasında kullanılır. Dikkat etmemiz gereken bir nokta, DCS'nin yarattığı sayfa düzenlemede kullanacağı nız öngörüntü dosyasının ismini asla değiştirmeyin. Eğer değiştirirseniz dosyanız baskı sırasında yüksek çözümleme dosyaları bulamayacağından öngörüntü dosyasını (72 Dpi) basar. Kaydetme s ırasındaki seçeneklerinizin ilki, öngörüntünün nasıl olacağı, ikincisi dosya biçimi, üçüncüsü ise yüksek çözümleme dosyalarının sıkıştırma biçimi ile ilgilidir.

DCS2: CMYK+Ekstra renkler için kullanı lan dosya kayıt biçimidir. Resim üzerinde ekstra (Beta) kanal kullandığını zda dosyanız içindeki beşinci veya daha fazla renk kanallarını bastırmak için kullanacağınız format biçimidir. EPS ayrıca vektörel programların (Illustrator ve FreeHand) sayfa düzenleme programlarına dosya aktarım formatıdır. Vektörel dosyalar eps formatında kaydedilmez ise sayfa düzenleme ve resim programları kendi dosya içlerine alamazlar. Örneğin Photoshop programı vektörel çizimli bir eps dosyasını restarize ederek (piksele çevirerek) kendi bünyesine alabilir. QuarkXpress programı EPS formatlı dosyaları bir öngörüntü (Preview) dosyası oluşturarak sayfa üzerine yapıştırır.

TIFF
TIFF formatı bilgisayarlar arası ortak bir dosya formatıdır. Tüm programlar tarafı ndan desteklenir. Bu formatta kayıtlı dosyalar, herhangi bir uygulama programının sayfa içine alındığında görüntü ve zeminin renk değerlerini azaltma ve değiştirme olanağı verir. Örneğin farklı farklı renklerde kullanacağı mız bir görüntü yada logoyu TIFF formatla kaydadip sayfaya yapıştırdığımızda renklerini değiştirebiliriz. Bu yolla her renk değişikliğinde onu yaratan uygulama programını açıp yeniden renk verip yeni dosyalar yaratmamış oluruz.
Kayıt sırası nda LWZ seceneği dosyayı sıkıştırarak kayıt edilmesini sa ğlar ancak, bu seçenekle kayıtlı dosyaları film baskı araçları desteklemez. Bu kayıt biçimiyle gönderdiğiniz dosyaları, film servisinize bildirirseniz doğacak sorunları baştan halletmeş olursunuz.

JPG
JPG formatı, resim işleme programlarının yüksek Mb'lı dosyaları sıkı ştırarak disk üzerinde kayıt edebileceğiniz bir formattır. JPEG veya JPG formatının özelliği gerçek renk değerlerini içermesidir. Bu nedenle fotoğrafik (çizgisel/grafiksel olmayan) görüntüle için kullanılmalıdır.

JPEG sıkıştırma yöntemi görüntünün algılanması için zorunlu olmayan detayları bulup atan ve dosyayı bu şekilde sıkıştıran bir format olduğundan kayıplı formatlar arasında yer alır. Kaybolan ayrıntılar ve sıkıştırma oranı arasında bağlantı bulundu ğundan bu dengeyi iyi korumak gerekmektedir. Daha fazla sıkıştırma daha fazla detay kaybı daha az sıkıştırma daha büyük dosya demektir. Kaybedilen detayların geri getirilmesi söz konusu olmadığından dosyanın bir kopyasını mutlaka alınmalıdır.

BMP
BMP Windows ve Microsoft'un PCX formatını değiştirerek geliştirdiği bir formattır. Windows 3.1 ve 95 ile birlikte gelen Paint programı görüntüleri bu formatta işler. BMP formatı 1-24 bit arasında değişen bir piksel derinliğini içerebilir. Sıkıştırma seçeneği başlangıçta bulunmamakta idi. Opsiyon olan bu sıkıştırma görüntüde detay kaybına yol açmaz, yani kayıpsız sıkıştırma yöntemlerindendir. BMP formatı alıcı bilgisayarında Paint'den başka görüntü program'ı bulunmadığı durumlarda kullanılır.

GIF
CompuServe firmasının Graphics Interchange Format (GIF) dosyaları İnternet üzerinde oldukça yaygın kullanılan bir formattır. Az sayıda renk içeren (1 ila 8 bitlik) dokümanlarda oldukça iyi sıkıştırma sağlaması, animasyonlarda zamanlama ve farklı boyutlardaki resimleri bir arada tutma desteği, saydam renk tanımlanması bu format'ı popüler yapan nedenlerden sadece bir kaçıdır.

Ancak Photoshop gibi resim işleme programlarının çoğu GIF formatının tüm özelliklerini kullanamamaktadır. Bu nedenle bu format ile çalışırken sıklıkla başka programlara gereksinim duyulmaktadır. GIF dosyaları Bitmap, gri skala ve indekslenmiş renk sisteminde olabilmektedir. Gerçek renk desteği yoktur. GIF resimleri sıralı (interlaced) veya sırasız kaydedilebilmektedir. Sıralı GIF dosyaları yükleme esnasında sat ır satır gelerek resim bitiminden önce neye benzeyeceğine dair bir ipucu verirler. Saydamlık tanımlanması için GIF89a Export komutu kullanı larak saydam olacak renk belirlenebilir.

PNG

PNG Portable Network Graphics formatı patentsizdir. PNG kayıpsız Wave Table sıkıştırma yöntemini kullanır. Şu anda mevcut olmayan kayıpsız gerçek renk ve saydamlık bilgilerini içeren resim kalitesini internet'e taşımayı amaçlamaktadı r. PNG dosyaları larındaki saydamlı k bilgileri alfa kanalı içerisinde saklanmaktadır. Sıralı yükleme de olanaklıdır. Ayrıca sıkıştırma için değişik filtreleme algoritmaları sıkıştırma öncesi kullanılabilmektedir.

PSD
Photoshop Document (PSD) Photoshop uygulamasına özel bir formattır. PSD çok sayıda alfa kanalını, path'ı ve katmanı desteklemektedir. PSD dosyaları ikili dosya, indekslenmiş renk, gerçek renk RGB, CMYK, Lab biçimlerini destekler. Çalışma yaptığınız işlerin PSD'sini saklamayı alışkanlık haline getirmeniz, daha sonra yapıcak düzeltmelerde çok işinize yarayacaktır.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #3
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Terimler

Piksel
Bütün Bitmap programlarda olduğu gibi PhotoShop'ta da ölçü birimi pikseldir. Pikseller kare şeklindedir ve görüntünün en küçük birimidir. Digital görüntüler yana yana gelen
piksellerden oluşur. Piksellerin kendi başına en ve boy değerleri yoktur. Öyleyse nasıl, şu kadar cm'lik şu kadar piksellik gibi cümleler kurabiliyoruz? Msn Happy Kendi başlarına ölçüleri belli olmayan piksellere, ölçülerini biz veriyoruz diyebiliriz.

10 cm uzunlukta 10 piksel varsa, her piksel 1 cm demektir.
10 cm uzunlukta 100 piksel varsa, her piksel 1 mm. demektir...
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #4
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Rezolasyon
Bir resmin piksel yoğunluğunu yani, PPI (Pixcel Per Inches) 1 inç karede (1 inç = 2.54 cm) bulunan piksel sayısı.Image/Image Size bölümünden ulaşabileceğiniz bu pencere, gerekli değişiklikleri yapabileceğiniz yerdir.

Bir resmi büyütür küçültürken büyüklük ile resolasyonu birbirine bağlarsanız, resmin cm cinsinden büyüklüğü değişmiş görünse bile, görüntü büyüklüğü değişmez. Aşağıdaki örnekte resmin genişliği 5 cm yapılmasına rağmen, iki resim arasında büyüklük farkı yoktur. Çünkü Bitmap programlar, sonuçta kaç piksel olduğuna bakarlar. İşaretlenmiş kısımda genişliğin 49 piksel olduğunu görüyorsunuz.

Ama bu 3lü bağlantıyı kurmadan rezolasyonu değiştirseniz, resmin büyüklüğü de değişir.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #5
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Anti-aliasing
Piksellerin kare biçimli en küçük resim elemanı olduğunu tekrarlayalım. Bir resim piksellerin toplamından meydana gelir. Bitmap programlar, mozaik döşer gibi bunları yanyana getirip görüntüyü oluşturur. Düz alanlarda sorun yoktur, ama yuvarlak dönmesi gereken yerlerde tırtıklı bir görüntü ortaya çıkar.

Bunu çözmenin yolu, rengin kenarına kırıklı görüntüyü biraz azaltacak, daha açık pikseller yerleştirmektir. Anti-aliasing işte budur...

Bu seçeneği genel olarak aktif halde tutmanız, resimlerin kırıklı görünmesini engeller.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #6
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
İnterpolasyon

Piksel temelli programlarda yaşanan sorunlardan birisi resmi büyütmedir. Resim büyürken araya pikseller eklenir. Program, en yakın piksellerin değerini esas alarak, araya pikseller ekler. Elinizdeki orjinalden daha büyük bir tarama yapacaksanız, bunu baştan hesaplamalısınız. Bir örnekle bu hasaplamanın mantığını inceleyelim.
Elinizde 14x10 cm bir resim olduğunu ve bunu 50 x 70 cm boyutlarına büyütmeniz gerektiğini varsayalım. Scanner'ınızın en üst tarama resulation da, mesel, 900 pixsel/inc olsun.

1. Önce orjinalin gerçek ölçülerinde (10 cm x 14 cm) ve 900 pixsels/inch'te tarama yapalı m. 4961'e dikket edin.

2. Ofset baskı ve printer çı kı ş için 300-310 gibi rakamlar geçerliyse de, resolution'un 270 olması da idare ediyor... (Kağı t cinsine göre 60, 70, 80'lik tramla bası lı r) Buradan hareketle resolution'u 270 getirdiğimde, resmin boyutları 46,67 x 33,33 cm e ulaşı yor. Dikkat ederseniz 4961 piksel yine aynen görünüyor... İşte işin sırrı burada. Resimde interpolasyon olmuyor... (Photoshop, resim büyüdüğü için kafası na göre araya piksel eklemek zorunda kalmı yor.

3. Büyütmemiz gereken ölçü ise 50x70 cm idi. Resolution 180 olduğunda, interpolasyonsuz bu ölçüye ulaşabiliriz ama bu da yeterli bir kalite yaratmayacaktır.

4. Demek ki resim ilk tarandığında (Resolution 270 e razıysak) 1350 pixsel/inc olarak taranmalı. (1/1 taradığını varsayıyoruz, aslında dram scannerlar bu hesabı kendisi yapıyor) 7441're dikkat edin.

5. Ölçü 50x70 ve resulation 270 ... 7441 hala aynı yani interpolasyon yok... Buradan çı kan bir sonuç daha var: Yukarı daki örnekleki gibi bir büyütme istiyorsak ve scanner'ı mı zı n kapasitesi daha yüksek taramaya olanak vermiyorsa, bu işi drum scanner'la halletmeniz gerekiyor.

İyi sonuç alınması gereken işlerde, tarama masrafından kaçmamak, bu işi masaüstü scanner'la değil, renklerin doğru olarak taranacağı bir Drum scanner kullanmak en iyi çözüm. Yani bu iş de profesyonellerine bırakılmalı...
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #7
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Tarama yaparken bilmeniz gerekenler
PPI (Pixel Per Inc)PPC (Pixel Per cm)
1 inç'de (1 inç = 2.54 cm) ya da 1 cm'de bulunan piksel sayısı.

Taradığınız resmi web'de kullanacaksanız 72 PPI taramanız gerek. Ofset baskı için durum değişiyor. Baskının yapılacağı kağıt cinsi önemli. Gazete kağıdı ile kuşe kağıda yapılacak baskı arasında fark var. Gazete kağıdına 40 lık tramla bası lı rken, kuşe için 70 ya da 80 lik tram kullanılması gerekir. 1. Hamur kağıt için 60 lık ... Her ne kadar bunlar LPI değeri ile belirleniyorsa da, LPI ile PPI değeri arası nda da bir ilişki var...

Buradan hareketle tarama rezolasyonu da değişiklik gösterir. Ama kabaca 250 ile 350 PPI arasında olması gerektiğini söyleyebiliriz.

En çok kullandığınız kuşe ka ğıda baskı için: 306-310 PPI Tabii bu rezolasyonu önerirken, resmi orijinal boyutta tarayacağınızı varsayıyorum. Büyütme yapmanız gerekiyorsa interpolation bölümünü okuyun.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #8
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
LPI (Line Per Inc)
Film pozlanı rken 1 inç yüksekliğindeki (2.54 cm) alana atı lan satı r sayı sı .
Ofset baskıda tramlarla iş basılır. Tramlar, bir birine özel açılar ile dizilmiş noktacıklardır ve sonuçta aralarında belli bir miktar boşluk vardır. Paralel çizgiler halinde sıralandıklarını düşünebilirsiniz. Tramlar yardımı ile Cyan, Magenta, Yellow ve Black mürekkeplerini kağıda aktarır. Bu çizgilerin yoğunluğu ve aralığı baskı kalitesini belirler. En çok kullanılan tram aralıkları 175, 150, 133, 120, 110, 100, 85 ve 65 LPI'dir.

Yukarıda yazdığımı yeni eklemelerle genişleteyim.

3. hamura baskı yani 40-50 lik tram = 110 - 130 LPI
1. hamura baskı yani 60 lık tram = 150 LPI
Kuşe kağıda baskı 70 lik tram = 175 LPI
Kuşe kağıda baskı 80 lik tram = 200 LPI

Peki bu değerleri biliyorsunuz, resolasyonu nasıl hesaplayacaksınız? Yani PPI ne olmalı? Photoshop yapmayı düşündüğünüz baskıya uygun tarama rezolasyonunu size bildiriyor. Nasıl mı?

5x5 cm boyutunda bir işiniz olduğunu düşünün. Bunu Kuşe kağıda basacaksınız. Normal kalitede... Herhangi bir rezolasyonda 5x5 cm lik bir Photoshop dökümanı açıp deneyelim. Auto butonuna tıklayın. Aşağıdaki pencere karşınıza gelecek.

Baskımızın özelliği gereği 175 LPI bize yetiyor.

Screnn bölümüne 175 yazıp tabloyu okeyleyin. Önce Good seçeneğinde deniyoruz.

Sonucu görüyorsunuz. 5x5 cm için rezolasyon 263 olarak hesaplandı.

Şimdi de Best seçeneğiyle deneyelim...

Bu kez rezolasyon olarak verilen değer 350 PPI. Dikkat ettiniz mi bilmiyorum.

Good seçeneğinde: LPI x 1,5 = PPI (175 x 1,5 = 262,5) Best seçeneğinde: LPI x 2 = PPI (175 x 2 = 350) Bu demektir ki, rezolasyonun ne olduğunu kendimiz de hesaplayabiliriz ...
Yani: LPI x (1,5 ya da 2) = PPI

Unutmayın büyütme yapacaksanız, interpolasyona neden olmamak için, tarama rezolasyonunu büyütme oranına göre hesaplamak zorundasınız. Bunun için interpolation bölümünü okuyun.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #9
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
DPI (Dot Per Inc)

Çıkış cihazlarında 1 inç'te (2.54 cm x 2.54 cm) noktalanan (yani basılan) ya da pozlanan piksel sayısı.

Renkli/siyah-beyaz çıkış yapan yazıcılar baskılarını nokta vuruşları ile yaparlar. Her inç'e noktalanan piksel sayısı makinenizin özelliğine göre değişir. Çünkü her yazıcının kullanabileceği en yüksek nokta yoğunluğu farklıdır. 300 DPI, 600 DPI, 1200 DPI gibi... CMYK adı verilen Cyan, Magenta, Yellow ve Black ile kağıdın üzerinde küçük mürekkep noktacıkları basar, bunlar da bildiğimiz renkleri oluşturur.

Film çıkış cihazları da çözünürlüğü DPI'e, yani bir Inch başına vurduğu nokta sayısına göre hesaplar.

İnç başına düşen nokta sayısı çok azalırsa kalite kaybı olur ama gerekenden fazla olursa daha iyi sonuç alırız diye düşünmeyin. Yüksek çözünürlüklerde, sadece gereksiz büyümüş dosya boyutu ve anlamsız bekleyişler yaşarsınız.

DPI = 16 x LPI değerinde olması Resimdeki renklerin (Filmlerin siyah beyaz olduğunu biliyorsunuz, yani oradaki gri dağı lımının) sağlıklı basılmasını sağlar.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...
CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #10
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Dijital makineyle çektiğiniz fotoğrafları ofsette kullanmak

Dijital makineyle çektiğiniz fotoğrafların rezolasyonu 72 pikseldir. Makinenin performansına göre farklı piksel ölçülerinde çekim yaparsınız. Yukarıdaki, 1600 x 1200 piksellik bir örneği görüyorsunuz.

Bu fotoğraf 72 piksel/inch resolasyonda 56.44 cm x 42.33 cm boyutlarında.Ofset baskı için fotoğrafların en az 250 piksel/inch rezolasyonda olmalıdır. Normalde 310 civarında olması gerekir.Rezolasyonu büyüttüğünüz zaman, photoshop araya kendi hesaplamasıyla (interpolasyon) piksel ekler. Bu da resmin bozulmasına neden olur.

Bozulma olmadan rezolasyonu değiştirmek için, önce "resample Image" bölümündeki kutucuktaki seçililiği kaldırın. Sonra resolasyonu 310 yapın. Fotoğrafta piksel değişikliği olmadı ğına göre (1600x1200 pikselde bir değişiklik olmadı) bozulma söz konusu olmaz.

Değişiklik olan kısım, cm. cinsinden boyutudur. Bu değişiklikle fotoğraf; 13.11 x 9.83 cm oldu. Yani sağlıklı bir ofset için fotoğrafı 13 cm genişliğinde kullanmanız gerekir.

Rezolasyonu 310 yerine 270 piksel/inch yaparsanız, genişlik 15 cm'e çıkacaktır.Sonuçta 1600 piksellik çekim yapan bir makineyle elde ettiğiniz fotoğrafı en çok 15 cm genişliğinde kullanabilirsiniz. Listede tek pa th varsa yalnız o görünecektir. Onu seçili hale getirin.

Daha çok path varsa, işinize yaracak olanı (bu örnekte, resmin dış sınırlarını çizdiğinizi) seçili hale getirin. Her resimde ancak bir path'i Clipping Path olarak tanımlayabilirsiniz

Sıra resmi kaydetmeye geldi. Photosohop EPS olarak kaydedin. Clipping Path'i destekleyen format budur.

Film çıkışta geçerli ayarları bozmamak için burada hiç bir kutuyu işaretlemeyin. İlk kutu, özel tram biçim ve büyüklükleriyle farklı efektler yapmanıza yarayan bir bölümdür. Onlarla şimdilik işimiz yok. Okey deyin.

Hazırladığınız resmi başka bir resim ya da zemin üzerine koyduğunuz zaman, çevresinin şeffaf olduğunu göreceksiniz.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...

Benzer Konular

29 Nisan 2013 / musty1225 Soru-Cevap
21 Temmuz 2015 / efsane38trtc Soru-Cevap
23 Temmuz 2011 / Ziyaretçi Taslak Konular