Arama

Çocuk gelişiminde aile mi çevre mi etkilidir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 13 Ekim 2017 Gösterim: 65.479 Cevap: 14
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
23 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Çocuk gelişiminde aile mi çevre mi etkilidir?
EN İYİ CEVABI Bakteri verdi
Çocuk yetiştirmede ve ailenin çocuğa karşı tutumlarını belirlemede, anne-baba tarafından çocuğun gelişim dönemlerinin özelliklerinin neler olduğunun bilinmesi çok önemlidir. Çocuk erişkinin küçük bir modeli değildir. Çocuğu erişkinden ayıran bir çok özellik vardır. Çocuğun kanıtlanabilir en güçlü tarafı ve üstünlüğü öğrenme güdüsüdür. Çocuk, Montessori`nin "emici zihin" diye adlandırdığı bir yetiye sahip olarak doğar. Kültür, töre, ülkü, duygu, davranış ve inançların "emilip" benimsenmesi, çocuğun doğumuyla altı yaşı arasındaki "emici zihin" döneminde gerçekleşir.

Sponsorlu Bağlantılar
Anne-babanın çocuğa ilişkin tutumlarını değerlendirirken, aile içindeki ilişki dinamiğini gözden geçirmek gerekir. Üç çocuk, anne ve babadan oluşan 5 kişilik bir ailede aile içi etkileşiminin kaç çeşit olduğu teke tek ilişkiler formulü ile saptanabilir: 5 kişilik bir ailede X=n2-n= 20 çeşit ilişki mevcutdur. Bu, herkesin kendisinden başka 4 kişi ile ilişkiye girdiği anlamına gelir. Bu ilişkiler çift yönlüdür. Gerçekte ilişkiler daha karmaşıktır. Yani; anne, anne olarak çocukları ile ilişkide, anne ve baba işlevleri gereği çocuklarla ilişkide, kızlar ve erkekler birbirleriyle ilişkide gibi değişik ve karma ilişkiler vardır. Gerçekte kuramsal olarak formül şöyle olmalıdır: X=1x2x3x4x5=120 çeşit ilişki aile içinde vardır. Beş kişilik aile, 6 kişi olsa, yani bir çocuk daha eklense, ilişki sayısı 120x6=720’e çıkar. Yani aile, ilişkiler yumağı şeklinde gözlemlenir. Olumlu veya olumsuz herkes birbiriyle ilişkidedir. Aile üyelerinden birinin başarısı veya başarsızlığı herkesi etkiler. Aile içindeki çatışmalar (kardeşler arası, anne-baba, anne-çocuk veya baba-çocuk çatışması v.b.) da aile içindeki herbir bireyi etkiler. Ancak çatışmaları önem sırasına koymak gerekirse, anne-baba çatışması ailenin tüm bireylerini diğerlerine oranla çok daha fazla etkilemektedir. Aile için, anne-baba ilişkisi daha temeldir.

Son düzenleyen Safi; 13 Ekim 2017 23:57
Bakteri - avatarı
Bakteri
Ziyaretçi
23 Aralık 2008       Mesaj #2
Bakteri - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Çocuk yetiştirmede ve ailenin çocuğa karşı tutumlarını belirlemede, anne-baba tarafından çocuğun gelişim dönemlerinin özelliklerinin neler olduğunun bilinmesi çok önemlidir. Çocuk erişkinin küçük bir modeli değildir. Çocuğu erişkinden ayıran bir çok özellik vardır. Çocuğun kanıtlanabilir en güçlü tarafı ve üstünlüğü öğrenme güdüsüdür. Çocuk, Montessori`nin "emici zihin" diye adlandırdığı bir yetiye sahip olarak doğar. Kültür, töre, ülkü, duygu, davranış ve inançların "emilip" benimsenmesi, çocuğun doğumuyla altı yaşı arasındaki "emici zihin" döneminde gerçekleşir.

Sponsorlu Bağlantılar
Anne-babanın çocuğa ilişkin tutumlarını değerlendirirken, aile içindeki ilişki dinamiğini gözden geçirmek gerekir. Üç çocuk, anne ve babadan oluşan 5 kişilik bir ailede aile içi etkileşiminin kaç çeşit olduğu teke tek ilişkiler formulü ile saptanabilir: 5 kişilik bir ailede X=n2-n= 20 çeşit ilişki mevcutdur. Bu, herkesin kendisinden başka 4 kişi ile ilişkiye girdiği anlamına gelir. Bu ilişkiler çift yönlüdür. Gerçekte ilişkiler daha karmaşıktır. Yani; anne, anne olarak çocukları ile ilişkide, anne ve baba işlevleri gereği çocuklarla ilişkide, kızlar ve erkekler birbirleriyle ilişkide gibi değişik ve karma ilişkiler vardır. Gerçekte kuramsal olarak formül şöyle olmalıdır: X=1x2x3x4x5=120 çeşit ilişki aile içinde vardır. Beş kişilik aile, 6 kişi olsa, yani bir çocuk daha eklense, ilişki sayısı 120x6=720’e çıkar. Yani aile, ilişkiler yumağı şeklinde gözlemlenir. Olumlu veya olumsuz herkes birbiriyle ilişkidedir. Aile üyelerinden birinin başarısı veya başarsızlığı herkesi etkiler. Aile içindeki çatışmalar (kardeşler arası, anne-baba, anne-çocuk veya baba-çocuk çatışması v.b.) da aile içindeki herbir bireyi etkiler. Ancak çatışmaları önem sırasına koymak gerekirse, anne-baba çatışması ailenin tüm bireylerini diğerlerine oranla çok daha fazla etkilemektedir. Aile için, anne-baba ilişkisi daha temeldir.

Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
21 Ocak 2009       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
ÇOCUKLARIN OKUL BAŞARISI İÇİN ANNE BABALARA ÖNERİLER
Okulların yeni açıldığı şu dönemde ana-baba olarak , bizler büyük kaygılar yaşıyoruz. Acaba çocuğum okulu sevecek mi? Arkadaşlarıyla iyi geçinebilecek mi? Bu yeni çevreye iyi uyum sağlayabilecek mi? ve en nihayetinde de çocuğumuz okulda başarılı olabilecek mi?

Bütün bu sorular ana-babaların kendilerine sordukları çok önemli ve aynı zamanda da sorulması çok olağan sorulardır. Canınız kadar sevdiğiniz , başına en ufak kazanın bile gelmesini istemediğiniz , minik yavrunuz artık büyüdü ve akademik kariyerinin ilk basamağına adım attı. Akademik Kariyer yolunda onu zor ve uzun bir yol bekliyor. Çocuğun iyi bir eğitim ve öğretim görebilmesi için ana-baba olarak bizler neler yapabiliriz?

Çocuğumuzla ilgili kaygıları bir kenara bırakıp , bizim çocuğumuz için neler yapabileceğimiz konusunda düşünmemiz daha doğru olacaktır.

Çocuğun okul başarısında zeka ve yetenek önemli rol oynar . Elbette ki zeki olmayan ve yeterli bir zeka potansiyeline sahip olmayan çocuğun başarılı olabilmesi çok güç olacaktır. Fakat yeterli zeka potansiyeline ve yeteneklere sahip olan bir çok çocuk okulda başarılı olamamaktadır . Bu konuda farklı bir faktör ortaya çıkıyor.O da, aile ilişkileri. Çocuk öğrenme ve başarma isteğini önce aile ortamında edinir. Ana'babadan gördüğü sevgi,İlgi ve uyarılma sonucu doğal öğrenme dürtüsü artar .Ana-babasıyla iyi ilişkiler içinde olan çocuk , onlar gibi bilgili , güçlü ve becerikli olmaya özenir. Başka bir değişle çocuk ana-babasını model alır. Soruları yanıtlanan , merakı doyurulan , çocuk daha çok öğrenme isteği duyar . Tersine ilgi ve destekten yoksun , soruları geçiştirilen çocukta öğrenme isteği körelir.

ANA BABALARA ÖNERİLER:
1-Çocuğunuz , onun başarılı olacağına olan inancınızı bilmelidir .Eğer siz çocuğunuzun başarılı olamayacağını düşünüyorsanız çocuğunuz da hemen bu fikre kapılabilir , ve başarısızlığa uğrayabilir.
2-Çocuğunuzu övün. Eğer çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsanız ona sürekli olumlu mesajlar vermelisiniz. Sen bunu yapamazsın , sen beceremezsin , aklın ermez gibi olumsuz mesajlar yerine sen bu işi yapabilirsin , bunu anlayabilirsin , bu işin üstesinden gelebilirsin mesajları vermeyi deneyin .
3-Çocuğunuzun öğretmeniyle iyi bir ilişki kurun . Anne , baba , çocuk üçgeni , okul ortamıyla birlikte büyüyecek ve bu üçgene bir başka kişi daha katılacaktır . Bu bakımdan öğretmen önemli konuma sahiptir. Öğretmen ile geliştirilecek sıcak ilişkiler ve samimi bir bağ çocuğun başarısını arttıracaktır.
4-Okul aile toplantılarını kaçırmayın , bu tür toplantılar aile ile öğretmenlerin rahatça konuşabilecekleri ve çocuk hakkında görüşebilecekleri uygun ortamdır . Bu toplantıları kaçırmamaya özen gösterin .
5-Sorulana cevap verin. Çocuklar bitmek bilmeyen bir soru hazinesine sahiptirler . Sürekli soru üretirler . İşte bu soruların cevap bulması da çocuğunuzun öğrenmeye karşı ilgisini artıracaktır .
6-Çocuğun yanında yüksek sesle kavga etmekten kaçının . Yanında kavga edilmeyen ve huzurlu bir çocuğun tüm dikkatini öğrenmeye yoğunlaştırması kolaylaşacaktır. Aksi durumda çocuk derse ve öğrenmeye karşı bir ilgisizlik yaşayacaktır . Çocuğun kafası , aile içi ana-baba problemleriyle doluyken öğrenmeyi düşünmesi beklenemez.
Son düzenleyen Safi; 13 Ekim 2017 23:57
Quo vadis?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ekim 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çevre daha etkilidir çocuk eğitiminde tabi ki okul.0-6 yaş arası aileler verebildikleri bilgiyi kadar verir fakat 6 yaştan sonra aile okulun verdiği eğitimi veremez mesala fen dersinde bir fizik konusunu anlatabilir mi yada mat. dersinde bir denklem öğretebilir mi aile bunların hiç birini yapamaz. ama okul hepsini yapar gerekirse terbiyede veriri yeter ki disiplin olsun. aile terbiyeden başka birşey veremez bazı aileler var terbiye bile vermiyor,sevgi göstermiyo eline cep telefonu veriyor özel okula gönderiyo para veriyo neymiş efendim ben çocuguma sev gi gösteriyorum para veriyorum,cep telefonu var özel okula gidiyo başka ne ya payım diyolar
bazıları var dayak atıyolar bazları sokağa bırakıyo aile eğitimi bu mu şimdi eger siz buna aile egitimi diyosanız sizin eğitim anlayışınız bu verdigim örnekler gibi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Ocak 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çocuğun ilk doğduğu çevre ailesidir. zamanla büyüdükçe arkadaşlar edeinir.işte asıl çevre ozaman oluşur.çevre bence çocuğun gelişimnde birinci sıradadır.çünkü çocuk bütün kazanımlarını çevre ile sağlar.çevre =çocuk derler .örneğin tek yumurta ikizlerini ayırsak birini kapkaççıların hırsızların yanına diğerini kültürlü bilgili bi ailenin yanına koyduk.birisi sürekli hırsızlık peşinde koşar diğeri ise bilgisiyle kültürüyle bir yere ulaşır.çevre farklıysa çocuk da farklı olur şimdi siz söyleyin çevre çocuğun gelişimnde önemli mi değil mi?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Şubat 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çocuğun eğitiminde tabi ki çevre önemlidir aile 0-6 yaş içindir yani aile eğitimi 0-6 yaş içindir çevre ve okul ömür buyonca gerkelidir Çocuk gelişiminde, hem eğitimin hem de çevrenin önemi ve rolü vardır. Çünkü ikisi, birbirine sımsıkı bağlıdır. Çocuk önce en yakın çevresinden yani ailesinden eğitim alır. Bu eğitim başka çocuk ve büyüklerle ilişki kurmaya başladığında ise bu yeni kişilerin ve çevrelerin de etkisiyle devam eder. Okul ise eğitimin her alanda verildiği kurumlardır, çocuk bu yerlere eğitim almaya gelirken kocaman bir sosyal çevrenin de içine katılır. Öğretmen ve arkadaşları da okulda aldığı eğitimin bir parçasıdır. Bu yaşlarda kendi kimliği de şekillenecektir ve eğitimden yeterince yararlanmayı seçmesi ile başarısı artacak
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Şubat 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bence ikiside önemlidir . çünkü; çocuk ilk 0-6 yaş eğitimi ailesinden alır daha sonra çocuk için bir okul dönemi başlar bu dönemde çocuk kendine yeni çevreler edinir.çevresinden gördüğü şeyleri yapar. ama aile hiçbir zaman çocuğunun eğitiminden kendini yoksun tutmuş sayılamaz bu okul dönemi yani çocuğun çevreyle iç içe olduğu dönemde bile çocuğun eğitiminde katkıda bulunur. çocuğunun en iyi şekilde eğitilmesi için onun iyi çevre edinmesini sağlar yani bu konuda her ikisininde rolü büyüktür
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Mart 2010       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
be güneydoğuda yaşıyorum ve çevrenin daha etkili olduğunu görüyorum çünkü buradaki çocuklar ki her şeylerini diyebilirim çevresiyle paylaşıyor yani arkadaşlarıyla, öğretmenleriyle kim ona daha yakın geliyorsa onunla paylaşıyor.Aile hep ikinci pılandadır.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Kasım 2010       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çocuk eğitiminde aile her zaman ön plandadır. çünkü çocuğun ilk adımları aileyle başlar ve aileyle biter. evde öğrendiği davranışları okulda uygular ve hiç bir öğretmen aileden öğrendiği bu davranışlar kadar çocuk üzerinde etki yaratmaz ve etki bırakmaz. bir çocuk ne kadar büyüklerinden öğrensede ahlakını bu büyükleri hep ailedir.çünkü dışarda geçirdiği zamanın kat katın evde geçirirve bu yüzden korkusu anne ve babasına olur. anne ve babasından korktuğu kadar öğretmenlerinden korkmaz. ister istemez bi yerde ailesini dinlemek zorunda kalır. hatta üçük kardeşlerinden bile bi insan eğitim alır...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
30 Kasım 2010       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
belirli yaşlarda ailede çeverede okulda önemli rol oynar. çünkü ortamlarına göre çocuğun davranışı değişir. babasından annesinden korkuyosa dışarda olduğu gibi kimseye küfür edemez kimseyi dövemez. ama dışarda serbesttir. kimse ona karışmaz istediğine laf atar istediğini döver. okulda da farklıdır. çünkü derste yaptığı yaramazlıklardan ceza alır tenefüste yakalanmadığı sürece herhangi bir ceza alamaz. ama ne olursa olsun aile daha etkili olur. çünkü konuşmayı yürümeyi saygıyı ve sevgiyi onlardan öğrenir. kötü çevresi öğrendiklerini zedeler ve ona kendilerince doğru olan kötü davranış eğitimi verir. ve son olarak okul okulda ise yaptığı hatadan genellikle cezası dayak yani şiddetdir. kötü ya da iyi eğitim diye bişey yoktur sadece eğitim vardır. eğer çocuk aklını kullanıyosa iyiyi kötüden ayırır yanlışı iyiye seçer. nerede ne yapmasını bilir.

Benzer Konular

17 Ekim 2012 / levent şahin Cevaplanmış
30 Eylül 2014 / Misafir Soru-Cevap
1 Ocak 2012 / Misafir Soru-Cevap
11 Ocak 2010 / MesirKentli Sağlıklı Yaşam
31 Mart 2015 / Misafir Cevaplanmış