Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 197.961|Cevap: 13|Güncelleme: 13 Kasım 2015

Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?

Ziyaretçi
5 Şubat 2009 16:00   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Manuel vitesli araç nasıl kullanılır?
Araç kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
Debriyaj, fren ve gaz pedalının işlevi nedir?


Araba nasıl çalıştırılır, debriyaj, fren ve gaz pedalı neye yarar, nasıl kullanılır?
EN İYİ CEVABI MeLL verdi
MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA
HAZIRLIK
Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.
1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
Sponsorlu Bağlantılar
2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
4 - Emniyet kemerini takınız.
5 -Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
2 – KALKIŞ YAPMAK
Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.
2 - Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
3 - Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
4 - Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
6 - Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
1 - Trafik kurallarına uyunuz.
2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
4 -Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
2 - Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
4 - Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK
1 - U dönüşü birinci viteste yapılır.
2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
6 – DURMAK. DURMA KURALLARI
1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
2 - Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
3 - Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
4 – Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER
1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
2 - Elfrenini çekiniz.
3 - Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
4 - En son fren pedalını bırakınız.
5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.
6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

Alıntı


Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:26 Sebep: İç başlık ve soru düzeni!!
Diğer Konular:
MeLL
5 Şubat 2009 16:50   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA
HAZIRLIK
Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.
1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
4 - Emniyet kemerini takınız.
5 -Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
2 – KALKIŞ YAPMAK
Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.
2 - Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
3 - Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
4 - Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
6 - Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
1 - Trafik kurallarına uyunuz.
2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
4 -Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
2 - Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
4 - Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK
1 - U dönüşü birinci viteste yapılır.
2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
6 – DURMAK. DURMA KURALLARI
1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
2 - Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
3 - Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
4 – Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER
1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
2 - Elfrenini çekiniz.
3 - Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
4 - En son fren pedalını bırakınız.
5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.
6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

Alıntı

Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:28
furkifurki
26 Şubat 2009 17:36   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Manuel vitesli araçlarda debriyajın görevi nedir?
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:32 Sebep: Soru düzeni!
22 Ekim 2009 14:42   |   Mesaj #4   |   
nötrino - avatarı
VIP SiNiRLi-RUTİNE AYKIRI
Arabayı hareket ettirmeden önce debriyaj ve gaz verme arasındaki uyumu iyi yapmak gerekiyordur yoksa kalkışta sorun olur.Debriyaja sonuna kadar basılır ve hafif gaz verilip yavaşça çekilirse arabayı düzgün kaldırmış olursunuz!
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:36
Misafir
11 Şubat 2010 11:49   |   Mesaj #5   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Merhaba, gerçekten de arabayı ilk çalıştırdığınızda ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba birden hopluyor yavaş yavaş çekin ve üç dört araç boyu yol gittikten sonra muhakkak vitesi ikiye atın.
Sponsorlu Bağlantılar
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:37 Sebep: Mesaj düzeni!
Misafir
28 Şubat 2010 23:25   |   Mesaj #6   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Vites nasıl değiştirilir?
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:37 Sebep: Soru düzeni!
Blue Blood
1 Mart 2010 08:22   |   Mesaj #7   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı

Vites nasıl değiştirilir?

Araba çalışır halde iken ayak gaz pedalından çekilmek sureti ile debriyaja sonuna kadar basılır ve araba vitese geçirilir.Sürat arttıkça orantılı olarak vites değişikliği yapılmalıdır.
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:38 Sebep: Alıntı soru düzeni!
Misafir
2 Mayıs 2010 04:38   |   Mesaj #8   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Araba kullanırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus direksiyon hakimiyetidir. Islak zeminde olsun, çakıllı ve çukurlu zeminde olsun iyi bir sürüş gerekir ve pedaller, yokuşta kalkarken çok dikkatli kullanılmalıdır.
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:58 Sebep: Mesaj düzeni!
Misafir
14 Ağustos 2010 22:07   |   Mesaj #9   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Aracı 2. vitese takarken ayağımızı gazdan çekmeli miyiz?
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:53 Sebep: Soru düzeni!
Misafir
13 Mayıs 2011 19:47   |   Mesaj #10   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
2. vitesten 1. vitese nasıl geçiş yapılır?
Sponsorlu Bağlantılar
Son düzenleyen nötrino; 13 Kasım 2015 12:56 Sebep: Soru düzeni!
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
Mesaj:



Bu sayfalarımıza baktınız mı
Pixabay Resimleri:
paneli aç